Een ander tijdens de break up
woensdag 28 oktober 2009 om 11:24
Ha dames,
Al een tijdje op het forum maar dit is mijn eerste topic, ben benieuwd of jullie ervaring dan wel raad hebben.
Mijn vriend en ik zijn een tijd uit elkaar geweest. Toen het uit was (ongeveer anderhalf jaar) hebben we allebei een andere relatie gehad en toen dat uit ging zijn we weer bij elkaar gekomen. Dat gaat op zich heel goed, maar ik heb het soms moeilijk met het feit dat hij iemand anders heeft gehad (hoewel ik zelf ook). Het idee dat hij met iemand anders in 'ons' huis heeft gewoond (we hebben hier samengewoond, ik kom er nu weer wonen) vind ik lastig. Aan de andere kant is het nou eenmaal gebeurd, we waren uit elkaar en het valt ook allemaal niet meer terug te draaien. Dus ik moet me er overheen zien te zetten!
Kent iemand dit?
xMaai
Al een tijdje op het forum maar dit is mijn eerste topic, ben benieuwd of jullie ervaring dan wel raad hebben.
Mijn vriend en ik zijn een tijd uit elkaar geweest. Toen het uit was (ongeveer anderhalf jaar) hebben we allebei een andere relatie gehad en toen dat uit ging zijn we weer bij elkaar gekomen. Dat gaat op zich heel goed, maar ik heb het soms moeilijk met het feit dat hij iemand anders heeft gehad (hoewel ik zelf ook). Het idee dat hij met iemand anders in 'ons' huis heeft gewoond (we hebben hier samengewoond, ik kom er nu weer wonen) vind ik lastig. Aan de andere kant is het nou eenmaal gebeurd, we waren uit elkaar en het valt ook allemaal niet meer terug te draaien. Dus ik moet me er overheen zien te zetten!
Kent iemand dit?
xMaai
woensdag 28 oktober 2009 om 11:27
waarom zou je nog langer vast willen houden aan dat gevoel? wat levert het je op? Je weet immers al dat het onterecht is want jullie waren uit elkaar en jij had ook een ander. Bovendien heeft hij nu voor jou gekozen. Ergens moet jij baat hebben bij dergelijke gevoelens anders zou je ze terzijde schuiven.

woensdag 28 oktober 2009 om 11:31
Ten eerste je had zelf ook een ander dusssssssssssssssssss....
en over die spullen en die kalender kan je toch aan hem vragen of hij daar erg aan gehecht is? Anders hup in de container ermee als hij dat niet erg vindt.
Tja en verder , je kunt geen vriendje krijgen die geen geschiedenis heeft hoor dus wen ermaar aan.
en over die spullen en die kalender kan je toch aan hem vragen of hij daar erg aan gehecht is? Anders hup in de container ermee als hij dat niet erg vindt.
Tja en verder , je kunt geen vriendje krijgen die geen geschiedenis heeft hoor dus wen ermaar aan.
woensdag 28 oktober 2009 om 11:34
Hier moet je je inderdaad overheen zetten. Zit het je dwars dat hij niet anderhalf jaar smachtend op je heeft zitten wachten, of het feit dat hij echt gevoelens voor haar heeft gehad? Het eerste zou niet gezond zijn geweest, het tweede had je zelf ook en is nu eenmaal zo.
Jullie zijn nu bij elkaar, dus ik zie het probleem niet. Het was uit. Jij moet niet eens willen weten wat er allemaal tussen hun was, en je moet je er al helemaal niet meer aan denken.
Jullie zijn nu bij elkaar, dus ik zie het probleem niet. Het was uit. Jij moet niet eens willen weten wat er allemaal tussen hun was, en je moet je er al helemaal niet meer aan denken.
woensdag 28 oktober 2009 om 11:36
quote:Kabouter23 schreef op 28 oktober 2009 @ 11:29:
Dit doet me aan Ross denken..
We were on a break!!
Maar serieus, ik zou die kalender met haar naam gewoon wegflikkeren en proberen me eroverheen te zetten.
Tuurlijk is het niet leuk, maar jij hebt zelf in tussentijd ook iemand anders gehad.
Waarom 'mocht' jij dat wel en hij niet?
Misschien helpt het om wat te veranderen in de slaapkamer, bed op een andere plaats, weet ik veel.
Dit doet me aan Ross denken..
We were on a break!!
Maar serieus, ik zou die kalender met haar naam gewoon wegflikkeren en proberen me eroverheen te zetten.
Tuurlijk is het niet leuk, maar jij hebt zelf in tussentijd ook iemand anders gehad.
Waarom 'mocht' jij dat wel en hij niet?
Misschien helpt het om wat te veranderen in de slaapkamer, bed op een andere plaats, weet ik veel.
woensdag 28 oktober 2009 om 11:46
Dus jij mag wel een andere serieuze relatie gehad hebben in de tussentijd en hij had alleen maar zwelgend in liefdesverdriet thuis mogen zitten?? Ik snap wel dat het ergens misschien een beetje steekt, maar kom op zeg... Je bent volwassen! Geef jezelf een schop onder je kont en stel je niet zo aan! Bovendien; uiteindelijk heeft hij toch weer voor jou gekozen, dus blijkbaar zit de liefde wel diep! Ik denk dat die ex zich vooral genaaid zal voelen. Ben je 1,5 jaar met iemand samen, gaat 'ie vrolijk terug naar z'n ex....

woensdag 28 oktober 2009 om 12:36
maandag 16 november 2009 om 15:52
Ik snap je wel hoor. Het is toch best wel confronterend soms, ook al had jij ook een ander. Maar volgens mij schreeff linndaatje het ook al, probeer het positief te zien. Juist door die break en door die andere relatie heeft hij wrsch bepaalde inzichten opgedaan en ervaringen en uiteindelijk weer voor jou gekozen. En geldt dat voor jou niet precies zo met je vorige relatie? En hebben jullie hier al een gesprek over gehad, over waarom jullie tot de conclusie zijn gekomen om weer bij elkaar te komen? Ik denk dat dat wel verheldering kan brengen.