Een leugentje om best wil?

01-11-2009 14:47 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst ben ik er achtergekomen dat mijn vriend, glashard in mijn gezicht loog..

Het was achteraf een leugentje om bestwil, hij wilde er niet voor zorgen dat ik boos of verdrietig zou worden.

We hebben het dan ook uitgepraat, maar het zit me niet lekker, vooral niet omdat me vriend "bang" was om mij verdrietig te maken dus toen maar heb gelogen..

Ik ben nu eigenlijk nog veel verdrietiger..en vind het jammer. Ik hou gewoon echt NIET van liegen. Het ging over iets kleins, moet ik het relativeren en achter me laten of snappen jullie me?
Mail op zijn werk gelezen, dat kan.

En als het dan een mail is over een probleem dat gewest is kan ik me ook voorstellen dat hij geen zin had, om tijdens zijn werk een antwoord te sturen.

Soms heb je even bedenktijd nodig.

Of dat mailtje is automatisch geopend, maar heeft hij geen tijd gehad om het te lezen,of over het hoofd gezien en zag hij t pas bij het afsluiten van de pc.

Er zjn zoveel oorzaken/mogelijkheden te vinden.

Er is er altijd wel een die bij je past
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee Gompie, jij laat toe dat een ander je kan maken of breken!
Eens met Astarte, ik heb dat andere topic ook gelezen en ik heb geen relatie met jou en mij benauwt het al! je doet al die dingen voor hem omdat je jezelf onmisbaar wilt maken voor hem...zo lijkt het!
quote:gompie2 schreef op 01 november 2009 @ 15:42:

[...]

Ja zo is het idd, ik had hier voor heen ook al last van. Toen is het weggegaan omdat ik lekker me eigen dingen ging doen. Maar nu is het weer een beetje terug lijkt wel ook al doe ik wel lekker me eigen dingen maar ik hou me wel heel erg bezig met mijn vriend en wil dat alles goed is. Ik ben er te erg mee bezig en hij is dit niet dus leidt ik daar uit af dat hij me misschien niet meer zo ziet zitten om de dingen die ik gedaan heb en de dingen waarover ik gevallen ben. Onzin natuurlijk volgens mij boeit het hem 1 dagje en gaat dan weer rustig door terwijl ik me nog dagen lang druk maken over de schuldgevoelens die ik heb naar hem toe. Ik vind het moeilijk hem tevreden te houden OMDAT ik zo onzeker ben. En het mooiste van alles is dat ik dat alleen bij hem ben. Voorderest vinden mensen mij altijd heel zelfverzekerd. Hij kan me maken en breken lijkt wel

Hij kan je maken en breken omdat jij hem die rol geeft. En die rol is een te zware last op zijn schouders. Hij kan die verantwoording niet voor je nemen.

Je moet hem niet tevreden houden. Je zou jezelf moeten zijn en gewoon een vriendin voor hem zijn en dat houdt hem als het goed is bij je.

Nogmaals, de verantwoording voor het maken en breken van jouw leven ligt volledig bij jezelf. Die kan en mag je niet bij een ander neerleggen.
quote:Dushi74 schreef op 01 november 2009 @ 15:47:

Nee Gompie, jij laat toe dat een ander je kan maken of breken!Zo kan je het ook bekijken maar als ik er over nadenk we zijn al 3.5 jaar bij elkaar en het was altijd zo fijn en leuk tot dat ik me zo ging voelen..ik denk heel eerlijk gezegd dat ik nog steeds verliefd ben op wie hij toen was, hij is nog steeds leuk en lief maar anders en niet meer wie hij toen was...maar omdat het nog wel leuk is enz. ben ik bang dat ik een verkeeerde beslissing neem maar dit is ook kut. En het stomste is dat ik er gewoon NIET met hem over kan praten!!!!
quote:domnaiefmutsje schreef op 01 november 2009 @ 15:51:

[...]

Hij kan je maken en breken omdat jij hem die rol geeft. En die rol is een te zware last op zijn schouders. Hij kan die verantwoording niet voor je nemen.

Je moet hem niet tevreden houden. Je zou jezelf moeten zijn en gewoon een vriendin voor hem zijn en dat houdt hem als het goed is bij je.

Nogmaals, de verantwoording voor het maken en breken van jouw leven ligt volledig bij jezelf. Die kan en mag je niet bij een ander neerleggen.Ik laat overigens niks merken dat ik me zo voel, als ik bij hem ben hebben we het leuk en ben ik gezellig en kan je met me lachen. Maar zodra ik wegga komt dat klote gevoel weer op..
Waarom kun je er niet over praten? Al eens geprobeerd?
quote:Nammmma schreef op 01 november 2009 @ 15:51:

Eens met Astarte, ik heb dat andere topic ook gelezen en ik heb geen relatie met jou en mij benauwt het al! je doet al die dingen voor hem omdat je jezelf onmisbaar wilt maken voor hem...zo lijkt het!Misschien, komt dan door mijn onzekerheid. Maar ook gewoon omdat ik het leuk vind hoor, het zit wel erg in mijn karakter.
quote:gompie2 schreef op 01 november 2009 @ 15:52:

[...]

Zo kan je het ook bekijken maar als ik er over nadenk we zijn al 3.5 jaar bij elkaar en het was altijd zo fijn en leuk tot dat ik me zo ging voelen..ik denk heel eerlijk gezegd dat ik nog steeds verliefd ben op wie hij toen was, hij is nog steeds leuk en lief maar anders en niet meer wie hij toen was...maar omdat het nog wel leuk is enz. ben ik bang dat ik een verkeeerde beslissing neem maar dit is ook kut. En het stomste is dat ik er gewoon NIET met hem over kan praten!!!!

Gek he? Je wil met hem praten dat hij toen zo leuk was en nu eigenlijk niet meer en dat je nu bang bent een verkeerde beslissing te maken bladiebladiebla...

Heb jij enig idee hoe je iemand op die wijze kan kwetsen? En snap jij dat iemand daar dan niet over wil praten? Zeker omdat hij ook wel weet dat het niet aan hem ligt, maar aan jou?

Stap eens van dat roze wolkje af en kom eens met voetjes op de grond!
quote:gompie2 schreef op 01 november 2009 @ 15:54:

[...]

Ik laat overigens niks merken dat ik me zo voel, als ik bij hem ben hebben we het leuk en ben ik gezellig en kan je met me lachen. Maar zodra ik wegga komt dat klote gevoel weer op..Misschien wel een keer laten merken, en praten.Misschien dat dat helpt om echt te relativeren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Is hij echt veranderd? In welk opzicht dan Gompie. Want dat lees ik nu dus pas voor het eerst. Want in mijn ogen ben jij veranderd. Tenminste dat is wat ik lees in jouw eigen teksten over jezelf.
Ja..ik heb het al vaker geprobeerd, gewoon over hoe ik me voel. Het is moeilijk je te verwoorden..vooral omdat hij echt zo nuchter en soms zoiets heeft van: laat er maar ff. Hij weet dat ik me snel druk maak, dat zit ook gewoon in de aard van het beestje. Maar hij weet niet dat ik erg onzeker ben, en daardoor misschien raar handel.
Ik vind dat jij je problemen met je gevoelens teveel bij hem neerlegt en teveel verwacht dat hij het wel voor je oplost/bij je wegneemt. Je zoekt continue bevestiging bij hem en dat is dodelijk vermoeiend.
Gekke is dat ook al praat je niet met iemand de ander toch wel het gevoel kan hebben dat er iets niet lekker zit. Wat dat dan is daar kunnen ze dan de vinger niet op leggen. Niet eerlijk van je he Gompie. Feitelijk is dit ook een leugen. Alleen geen leugentje om bestwil dus...maar een die je relatie kapot maakt zeker als er niet gepraat wordt hierover.
quote:Dushi74 schreef op 01 november 2009 @ 15:57:

Is hij echt veranderd? In welk opzicht dan Gompie. Want dat lees ik nu dus pas voor het eerst. Want in mijn ogen ben jij veranderd. Tenminste dat is wat ik lees in jouw eigen teksten over jezelf.Ik ben ook wel degelijk veranderd ook doordat je ouder wordt. Maar hij ook, en daarop heb ik reageert. Ik had in het begin duidelijk de broek aan zeg maar, en nu heeft hij die. En ik kan daar heel moeilijk mee omgaan. Vooral omdat ik me door die verandering nóg afhankelijker opstel lijkt wel.
quote:gompie2 schreef op 01 november 2009 @ 15:52:

[...]

En het stomste is dat ik er gewoon NIET met hem over kan praten!!!!

Sorry hoor maar in een relatie hoort alles bespreekbaar te zijn! En als je niet met hem kan praten, wat voor zin heeft die relatie?

Ga maar eens goed opzoek naar professionele hulp zoals eerder werd gezegd! Of bespreek het met je goede vriendinnen. Dat heb je toch wel neem ik aan?
quote:domnaiefmutsje schreef op 01 november 2009 @ 15:59:

Ik vind dat jij je problemen met je gevoelens teveel bij hem neerlegt en teveel verwacht dat hij het wel voor je oplost/bij je wegneemt. Je zoekt continue bevestiging bij hem en dat is dodelijk vermoeiend.In wat voor opzicht leg ik mijn problemen dan bij hem neer..ik praat er niet eens over met hem. Hij weet niet dat ik me zo voel. Je bedoelt dat hij het allemaal gedaan heb?
quote:Dushi74 schreef op 01 november 2009 @ 15:59:

Gekke is dat ook al praat je niet met iemand de ander toch wel het gevoel kan hebben dat er iets niet lekker zit. Wat dat dan is daar kunnen ze dan de vinger niet op leggen. Niet eerlijk van je he Gompie. Feitelijk is dit ook een leugen. Alleen geen leugentje om bestwil dus...maar een die je relatie kapot maakt zeker als er niet gepraat wordt hierover.Helemaal waar
Gompie,

Laat hem gewoon dit topic lezen, Als je niet met hem kunt praten, zet je hem gewoon voor een halfuurtje achter de computer, weet hij hoe je over je situatie denkt.
quote:justessie schreef op 01 november 2009 @ 15:59:

[...]

Sorry hoor maar in een relatie hoort alles bespreekbaar te zijn! En als je niet met hem kan praten, wat voor zin heeft die relatie?

Ga maar eens goed opzoek naar professionele hulp zoals eerder werd gezegd! Of bespreek het met je goede vriendinnen. Dat heb je toch wel neem ik aan?Professionele hulp vind ik een beetje overdreven, ik zit gewoon niet lekker in me vel en dat heeft een oorzaak. Welke dat moet ik zelf ondervinden. Ik heb wel vriendinnnen ja..maar ik wil hun er eigenlijk niet mee lastig vallen dus kom ik naar jullie!
quote:gompie2 schreef op 01 november 2009 @ 16:00:

[...]

In wat voor opzicht leg ik mijn problemen dan bij hem neer..ik praat er niet eens over met hem. Hij weet niet dat ik me zo voel. Je bedoelt dat hij het allemaal gedaan heb?

Je schrijft brieven, je verwacht van alles van em, je verwijt hem leugens, je bent onzeker omdat ie anders is dan vroeger en daar wil jij over praten en daar wil je eigenlijk een oplossing voor. Je legt alles bij hem. Doe er zelf wat aan.

Hij weet niet dat jij je zo voelt? Ik denk dat je ondoorzichtig verbaal en nonverbaal behoorlijk kan zuigen.
Ok concreet...

Wat wil je van hem?
Goed je zit niet lekker in je vel...Wat denk je soms dat die op een goede dag zomaar verdwijnt en dat je weer helemaal happy gaat voelen?

En wat is er mis mee om met een psych. te gaan praten?

Waarvoor heb je dan vriendinnen als je ze niet lastig wilt vallen met problemen. Daar heb je ze toch voor! Om je hart te luchten.
quote:gompie2 schreef op 01 november 2009 @ 15:54:

[...]

Ik laat overigens niks merken dat ik me zo voel, als ik bij hem ben hebben we het leuk en ben ik gezellig en kan je met me lachen. Maar zodra ik wegga komt dat klote gevoel weer op..Is dat dan ook niet een soort van liegen?? Net doen alsof er niks aan de hand is, terwijl er vanalles aan de hand is...
Professionele hulp hoef je niet alleen te krijgen als er echt iets ernstigs met je mis is hoor. Die kun je ook krijgen als je in de knoop zit met je zelf of gewoon oorzaken van bepaald gedrag wilt onderzoeken en veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven