Een schop of niet?

19-07-2009 19:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal!

Ik ben opzoek naar een oplossing. Ik ben nu bijna 1 jaar single na een relatie van bijna 2,5 jaar. Ik vind single zijn heerlijk. en daten is ook wel leuk maar zo gauw een date denkt dat hij meer dan een date kan worden (relatie oid) ben ik de eerste die hard wegrent.

Het punt is echter dat ik een leuke man ben tegengekomen. Hij past op een aantal belangrijke punten heel goed bij mij en op andere punten totaal niet. Hij wilt graag ''het diepe'' met mij induiken. Ik echter twijfel aan alle kanten. Wil ik mij wel binden? Nee eigenlijk niet. Maar ik vind hem wel leuk, leuker dan de gemiddeld. Ik wil wel wat met hem, maar ik durf niet, geloof ik.

Ik weet het dus gewoon niet. Is het een kwestie van nog niet over ex heen zijn of is het een kwestie van bindingsangst.

Ofwel, ik snap er geen jota meer van... van mezelf welteverstaan... Moet ik uit mijn hol geschopt worden of moet ik vooral blijven geloven dat ik iemand zoek die toch niet bestaat?
Maarum.. Zoek je iemand die niet bestaat of twijfel je teveel of je je wel wilt binden?

Ik lees vooral twijfels vanuit jezelf(durf ik wel, wil ik wel) niet dat hij niet leuk genoeg is.

Misschien moet je daar voor jezelf uit zien te komen, of je er aantoe bent een nieuwe relatie aan te gaan en als daar aan ja uit voortkomt, dan kun je gaan kijken of je die relatie met hém wilt aangaan (en als ik dat zo lees is dát het probleem niet...)
Klopt, Jannemaan. Het zijn vooral twijfels.

En hoe moet ik daaruit zien te komen dan?

Dat zal opzich wel de oplossing zijn.
Ik zou niet teveel op de zaken vooruit lopen en allemaal beren op de weg zien. Waarom niet gewoon eerst eens rustig wat afspreken zo nu en dan en kijken hoe je er dan tegenover staat. Je hoeft toch niet meteen te trouwen

chill relax en geniet !
Ogen dicht, springen en gáán! Je ziet vanzelf wel hoe het loopt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Idd gewoon proberen, je kunt er altijd weer vandoor toch?
quote:plukvandepetteflat schreef op 19 juli 2009 @ 19:42:

Ik zou niet teveel op de zaken vooruit lopen en allemaal beren op de weg zien. Waarom niet gewoon eerst eens rustig wat afspreken zo nu en dan en kijken hoe je er dan tegenover staat. Je hoeft toch niet meteen te trouwen

chill relax en geniet !

Relaxen en kijken wat er uit voortkomt (of niet!) Gewoon lekker afspreken

erin stappen met het gevoel van: Ik ga er een leuke vriend bij krijgen en verder niets?

Zeg maar 'zonder verwachtingen'

Het nadeel is, dat hij misschien wel verwachtingen heeft....

Ik denk, dat als je eenmaal zo ver bent dat je verliefd word en jullie elkaar vaak gezien hebben/hebben leren kennen dat je vanzelf weet of je dit wilt ja of nee...

Maar ik kan het ook verkeerd zien?!
quote:Jannemaan schreef op 19 juli 2009 @ 19:46:

[...]

Relaxen en kijken wat er uit voortkomt (of niet!) Gewoon lekker afspreken

erin stappen met het gevoel van: Ik ga er een leuke vriend bij krijgen en verder niets?

Zeg maar 'zonder verwachtingen'

Het nadeel is, dat hij misschien wel verwachtingen heeft....

Ik denk, dat als je eenmaal zo ver bent dat je verliefd word en jullie elkaar vaak gezien hebben/hebben leren kennen dat je vanzelf weet of je dit wilt ja of nee...

Maar ik kan het ook verkeerd zien?!

Goed punt!

Ik heb inderdaad wel al aan te geven geen haast te hebben.

En zijn verwachtingen... Ik heb eigenlijk zoiets als je me echt zo leuk vindt, dan zoek je maar even wat meer geduld..
quote:bosbloemen schreef op 19 juli 2009 @ 19:48:

[...]

Goed punt!

Ik heb inderdaad wel al aan te geven geen haast te hebben.

En zijn verwachtingen... Ik heb eigenlijk zoiets als je me echt zo leuk vindt, dan zoek je maar even wat meer geduld..Mijn moeder zou zeggen: Als hij geen geduld voor je heeft, istie geen knip voor z'n neus waard
Eh ja, maar je moet em niet aan het lijntje houden natuurlijk he!
Haha, zeker niet Vlinder1980.

Ik heb ook eerlijk mijn twijfels en beren op de weg uitgesproken.

Maar ergens denk ik ook, hoe langer ik wacht hoe meer ik mezelf ook misschien aan het lijntje houd. Waarom doe ik zo moeilijk.

Hij is leuk! Dus weet eigenlijk niet zo goed waartegen ik vecht. Het is niet dat hij me morgen naar het altaar sleept bij wijze van.
mooi, weer een probleem opgelost dan
Precies!

Al durf ik het geen probleem te noemen.
quote:Vlinder1980 schreef op 19 juli 2009 @ 19:44:

Idd gewoon proberen, je kunt er altijd weer vandoor toch?

Maar dan doe je misschien iemand anders ontzettend pijn.

En jezelf waarschijnlijk ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hahaha nou gewoon afspreken met die man, leuke dingen doen, beetje genieten, en als het niks is of je voelt je benauwd gewoon afscheid nemen!

Leven is soms zo simpel
quote:tonkje schreef op 19 juli 2009 @ 19:59:

[...]

Maar dan doe je misschien iemand anders ontzettend pijn.

En jezelf waarschijnlijk ook.

Hoezo? Zo werkt het altijd toch?

Of moet je eerst heel goed nadenken voordat je met iemand in zee gaat over alle voors en tegens en eventuele wel en niet leuke dingen?

Lijkt mij onzin!
Bedankt voor de reacties allemaal! :-)
quote:Vlinder1980 schreef op 19 juli 2009 @ 20:00:

[...]

Hoezo? Zo werkt het altijd toch?

Of moet je eerst heel goed nadenken voordat je met iemand in zee gaat over alle voors en tegens en eventuele wel en niet leuke dingen?

Lijkt mij onzin!

Dat is waar.

Maar het klonk nogal losbollig, vandaar mijn reactie.

Ik bedoelde, meer 'niet aan beginnen als je grote twijfels hebt, dan doe je hem pijn en jezelf als je er weer mee ophoudt, terwijl je van te voren eigenlijk al aanvoelde dat je dat zou gaan doen'. Zoiets.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Haha ok duidelijk, dan ben ik het ook met je eens..

Maar ze vindt hem wel heel leuk, vandaar mijn reactie.

(btw, ik ben ook nogal losbollig )
Hee bosbloemen,

Ik zat jaren in dezelfde situatie als jij. Er waren periodes dat ik mezelf helemaal gek maakte en aan álles ging twijfelen. Is het nou bindingsangst, stel ik te hoge eisen, of is het gewoon 'de ware' niet? Het lastige was ook (misschien herken je dat) dat mensen met die leuke goedbedoelde adviezen kwamen, en dat dates mij al snel beschuldigden van bindingsangst. dat maakte het lastig om gewoon te genieten, zoals anderen adviseren, want ik zat al te denken aan de beschuldiging die later zou komen van mijn date.

Genoeg over mij, wat ik je wil zeggen: Probeer niet teveel na te denken, maar als je gevoel zegt: "Ren!", ren dan ook. Forceren werkt echt niet, en ik heb het héél vaak geprobeerd. Soms bouwde ik wel iets op, maar dat was dan van korte duur. Ga je lekker bezighouden met andere dingen dan mannen en dates. Op een dag komt er iemand voorbij waarbij je niet al die twijfels hebt, omdat je gewoon hartstikke tot hem aangetrokken wordt. Echt, dat gaat gebeuren. Bij mij duurde het bijna 5 jaar (heb nu iets prils, weet niet eens of het toekomst heeft), maar het is nu gebeurd en ik kon er niks tegen doen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven