Eerste afspraak: alleen wat drinken of meteen eten?
zaterdag 25 juli 2009 om 20:35
Hai,
Ik ben nog niet zo heel lang vrijgezel en moet 'de regels van het spel' nog een beetje leren. Vandaar de volgende vraag:
Volgend weekend heb ik een eerste afspraak met een erg leuke man. We hebben elkaar tijdje geleden ontmoet, beetje over en weer gemaild en nu vroeg hij mij tijdje geleden om eens af te spreken. Ik had echter bedacht om gewoon ergens wat te drinken, maar hij stelde voor om ook ergens te eten. Weet niet of dit zo handig is, omdat ik alleen wat drinken iets veiliger vind, en ook iets eten wat meer als 'date' vind klinken en dat voelt eng...Pfff...nu ik het zo opschrijf heb ik het gevoel dat ik het weer eens moeilijker maak voor mijzelf dan nodig..Maar goed, wat vinden jullie: alleen wat drinken of ook eten? En is er uberhaupt verschil tussen de twee als het gaat om het gewicht dat er aan moet worden gegeven?
groetjes monroe
Ik ben nog niet zo heel lang vrijgezel en moet 'de regels van het spel' nog een beetje leren. Vandaar de volgende vraag:
Volgend weekend heb ik een eerste afspraak met een erg leuke man. We hebben elkaar tijdje geleden ontmoet, beetje over en weer gemaild en nu vroeg hij mij tijdje geleden om eens af te spreken. Ik had echter bedacht om gewoon ergens wat te drinken, maar hij stelde voor om ook ergens te eten. Weet niet of dit zo handig is, omdat ik alleen wat drinken iets veiliger vind, en ook iets eten wat meer als 'date' vind klinken en dat voelt eng...Pfff...nu ik het zo opschrijf heb ik het gevoel dat ik het weer eens moeilijker maak voor mijzelf dan nodig..Maar goed, wat vinden jullie: alleen wat drinken of ook eten? En is er uberhaupt verschil tussen de twee als het gaat om het gewicht dat er aan moet worden gegeven?
groetjes monroe
zaterdag 25 juli 2009 om 20:40
zaterdag 25 juli 2009 om 20:41
Tja, aan de andere kant, als je gaat eten hoef je niet constant te praten, mocht het niet klikken. Dan heb je een bezigheid, en zit je niet te stressen van 'wat moet ik nu weer zeggen' of 'hoe kan ik met goed fatsoen weg gaan'. Na het eten vraag je de rekening als je het niet zo leuk vond, reken je af en ga je weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 25 juli 2009 om 20:49
zaterdag 25 juli 2009 om 20:52
Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt.
Een etentje is geen romantisch weekend in Parijs, hoor.
Je hebt hem al gezien, dus je weet wie het is.
Dan vind ik eten niet abnormaal.
Hoeft ook niet zo lang te duren, 2,5 uur is zat.
Je kunt het zo lang maken als je zelf wilt.
Na je dessert nog even nakletsen en toedeledokie!
Ga ik volgend weekend ook doen
Een etentje is geen romantisch weekend in Parijs, hoor.
Je hebt hem al gezien, dus je weet wie het is.
Dan vind ik eten niet abnormaal.
Hoeft ook niet zo lang te duren, 2,5 uur is zat.
Je kunt het zo lang maken als je zelf wilt.
Na je dessert nog even nakletsen en toedeledokie!
Ga ik volgend weekend ook doen
zaterdag 25 juli 2009 om 20:55
tja tja, is voor allebei iets te zeggen natuurlijk..Eten leidt inderdaad ook af als het niet zo gezellig is..Waarschijnlijk denk ik er ook weer veel te moeilijk over na...Haha, floor, is zou dat echt niet eerlijk durven te zeggen:'als we elkaar niet leuk vinden...'haha, zo direct ben ik eigenlijk niet..
Jij ervaring mee?

zaterdag 25 juli 2009 om 21:35
zaterdag 25 juli 2009 om 21:44
Heb hem al wel een keer ontmoet hoor, en hij is erg leuk...mooi ook vooral, eigenlijk wel beetje TE mooi voor mij..,,Daarom had ik eigenlijk nooit verwacht dat hij mij zou mailen, laat staan mee uit zou vragen...
Maar goed, ik denk er nog ffgies over na, maar waarschijnlijk ga ik wel gewoon hapje eten en niet zo moeilijk doen....
Maar goed, ik denk er nog ffgies over na, maar waarschijnlijk ga ik wel gewoon hapje eten en niet zo moeilijk doen....
zaterdag 25 juli 2009 om 22:02
Brown Eyes, ik ken hem van een feest waar wij allebei waren. Toen al heel lang gekletst, maar zoals ik zei had ik echt het idee dat hij veel te mooi was/is voor mij. Hij stapte echter tot 2 keer toe op mij af
Hij had mij een dag na het feest achterhaald op facebook en zo hebben we een tijdje heen en weer gemaild. Hij heeft voorgesteld om te gaan eten, ik moet daar nog op reageren.