Eerste afspraak: alleen wat drinken of meteen eten?

25-07-2009 20:35 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik ben nog niet zo heel lang vrijgezel en moet 'de regels van het spel' nog een beetje leren. Vandaar de volgende vraag:

Volgend weekend heb ik een eerste afspraak met een erg leuke man. We hebben elkaar tijdje geleden ontmoet, beetje over en weer gemaild en nu vroeg hij mij tijdje geleden om eens af te spreken. Ik had echter bedacht om gewoon ergens wat te drinken, maar hij stelde voor om ook ergens te eten. Weet niet of dit zo handig is, omdat ik alleen wat drinken iets veiliger vind, en ook iets eten wat meer als 'date' vind klinken en dat voelt eng...Pfff...nu ik het zo opschrijf heb ik het gevoel dat ik het weer eens moeilijker maak voor mijzelf dan nodig..Maar goed, wat vinden jullie: alleen wat drinken of ook eten? En is er uberhaupt verschil tussen de twee als het gaat om het gewicht dat er aan moet worden gegeven?

groetjes monroe
Sommige liggen met de 1e date al in bed, andere hebben idd alleen een drankje.

Ligt helemaal aan jullie, wat jullie willen.

Have fun
Ik zou inderdaad gewoon bij de eerste date voor enkel 'iets' drinken gaan. Als dat lollig uitpakt, kun je altijd nog een keer uit eten gaan.

Dat ook gewoon zo benoemen; 'wat als we elkaar niet leuk vinden, dan zitten we gelijk 2 uur met elkaar opgescheept!*
Tja, aan de andere kant, als je gaat eten hoef je niet constant te praten, mocht het niet klikken. Dan heb je een bezigheid, en zit je niet te stressen van 'wat moet ik nu weer zeggen' of 'hoe kan ik met goed fatsoen weg gaan'. Na het eten vraag je de rekening als je het niet zo leuk vond, reken je af en ga je weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Probeer er wat luchtiger naar te kijken: vergeet het woord date en zeg tegen jezelf dat je een etentje hebt met een leuke vent. Je hoeft niks, het is vrijblijvend en je kunt na het eten weggaan als je het driemaal niks vindt. Is het wel leuk, dan kun je daarna nog wat gaan drinken.
Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt.

Een etentje is geen romantisch weekend in Parijs, hoor.

Je hebt hem al gezien, dus je weet wie het is.

Dan vind ik eten niet abnormaal.

Hoeft ook niet zo lang te duren, 2,5 uur is zat.

Je kunt het zo lang maken als je zelf wilt.

Na je dessert nog even nakletsen en toedeledokie!

Ga ik volgend weekend ook doen
Een soort compromis kan zijn om te gaan lunchen....dat is meestal wat korter.....
tja tja, is voor allebei iets te zeggen natuurlijk..Eten leidt inderdaad ook af als het niet zo gezellig is..Waarschijnlijk denk ik er ook weer veel te moeilijk over na...Haha, floor, is zou dat echt niet eerlijk durven te zeggen:'als we elkaar niet leuk vinden...'haha, zo direct ben ik eigenlijk niet..:-) Jij ervaring mee?
Volgens mij denken mannen daar trouwens ook veel minder over na.....
Die denken over alles minder na...
Ik zou wat gaan drinken, stel je voor dat ie errug lekker is en je moet nog tot na het toetje wachten met hem bespringen!
Hahahahaha...jah dat is waar :-) Wel zo makkelijk trouwens...
Haha mamalief...Ik heb hem al eens ontmoet, en hij is inderdaad wel errug lekker
Maar lieve schat, doet het er nu echt werkelijk toe of je er een uurtje langer bij zit?

Maak het je zelf niet zo moeilijk met zoiets onzinnigs.
Brown_Eyes, je hebt HELEMAAL gelijk...maar ik ben daar heel erg goed in jammergenoeg....
ik zou wat gaan drinken... als je meteen/vrij snel al denkt, dit is het echt niet, dan hoef je niet heel de maaltijd uit te zitten...
Oké, nu wil ik het weten!

Wie heeft BE haar pc gehackt en post nu onder haar naam?
Zoals vele vrouwen, maar is echt niet nodig...

Ik moet er zaterdag ook aan, ben je niet de enige

Mamalief; waarom moet je nu weer de negatieve weg op?

Het is ook nooit goed..
Haha, ja weet dat ik niet de enige ben en dat de meeste vrouwen goed zijn in piekeren...Maar mamalief, jouw opmerking snapte ik niet helemaal Wat bedoel je daar mee?
Het lijkt me dat het ligt aan de klik die er is..of heb je hem nog nooit gezien

De 1e echte date van mij en mijn huidige partner was drinken, koken en naar de sterren kijken...zonder seks!

Het voelde gewoon goed...

Volg je gevoel..Fijne date.
Eerst borrelen, is het leuk ga je daarna samen eten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heb hem al wel een keer ontmoet hoor, en hij is erg leuk...mooi ook vooral, eigenlijk wel beetje TE mooi voor mij..,,Daarom had ik eigenlijk nooit verwacht dat hij mij zou mailen, laat staan mee uit zou vragen...

Maar goed, ik denk er nog ffgies over na, maar waarschijnlijk ga ik wel gewoon hapje eten en niet zo moeilijk doen....
Ken je hem via internet?

Dan snap ik dat je wat huiveriger kan zijn.

Maar heeft hij niks voorgesteld dan?
Brown Eyes, ik ken hem van een feest waar wij allebei waren. Toen al heel lang gekletst, maar zoals ik zei had ik echt het idee dat hij veel te mooi was/is voor mij. Hij stapte echter tot 2 keer toe op mij af :-) Hij had mij een dag na het feest achterhaald op facebook en zo hebben we een tijdje heen en weer gemaild. Hij heeft voorgesteld om te gaan eten, ik moet daar nog op reageren.
Het zal wel donker geweest zijn, dan ziet iedereen er beter uit.

Hij heeft blijkbaar niet dat idee, anders had hij je niet uitgevraagd.

Pff.... ik snap je echt niet.

Ga een hapje eten, maak er geen circus van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven