Eerste date
vrijdag 15 november 2019 om 09:01
Hoii allemaal,
Sinds een tijdje ben ik actief op Tinder en daar heb ik een leuke jongen ontmoet. Hij is 23 en ikzelf ben 19.
We appen al een maand samen, elke dag. De hele dag door. En hebben het echt al over van alles en nog wat gehad.
Ik had 2 weken lang tentamens en daarom zijn we (nog) niet op date geweest.
Maar die zijn nu voorbij en gisteren vroeg hij me mee uit. Nu moet ik dus een datum opgeven, want ja zo werkt dat... Maar ik durf niet!!
Ik heb 3x eerder 'gedate', waarvan 2 tinderdates. 1e x was ik nog maar 16, de 2e keer was afgelopen zomer (niet van Tinder, maar real life) en die keer daarna is 2 maanden geleden. Ging allemaal best wel prima, maar ik voelde toen geen aantrekkingskracht. Ook niet tijdens het appen. Maar wilde ze toen wel gewoon ontmoeten, onder het motto er een leuke dag van te maken. En dat was ook leuk. Voor 1 dag. Een echte relatie heb ik nooit gehad.
Op de een of andere manier voelt het nu wel anders. We hebben echt gigantisch veel gemeen en kunnen echt leuk 'appen'. Natuurlijk wil ik hem ontmoeten, want alleen maar doorgaan via app schiet je niks mee op.
Maar ik ben echt zo ontzettend bang! Vooral bang dat het in het echt lang niet zo leuk is als via app. Bang om afgewezen te worden ook? Maarja, daar moet ik maar even overheen.. denk ik.
Hij woont op circa 45 min reizen van mij vandaan. Reizen vind ik niet erg, want ik reis gratis. Maar toch, wel een wat verdere afstand.
Wat zouden jullie aanraden als eerste date?
Ik voel me veiliger als we in mijn buurt op date gaan, maar mijn stad is niet zo groot en de kans op bekenden tegen te komen is groot!
Sinds een tijdje ben ik actief op Tinder en daar heb ik een leuke jongen ontmoet. Hij is 23 en ikzelf ben 19.
We appen al een maand samen, elke dag. De hele dag door. En hebben het echt al over van alles en nog wat gehad.
Ik had 2 weken lang tentamens en daarom zijn we (nog) niet op date geweest.
Maar die zijn nu voorbij en gisteren vroeg hij me mee uit. Nu moet ik dus een datum opgeven, want ja zo werkt dat... Maar ik durf niet!!
Ik heb 3x eerder 'gedate', waarvan 2 tinderdates. 1e x was ik nog maar 16, de 2e keer was afgelopen zomer (niet van Tinder, maar real life) en die keer daarna is 2 maanden geleden. Ging allemaal best wel prima, maar ik voelde toen geen aantrekkingskracht. Ook niet tijdens het appen. Maar wilde ze toen wel gewoon ontmoeten, onder het motto er een leuke dag van te maken. En dat was ook leuk. Voor 1 dag. Een echte relatie heb ik nooit gehad.
Op de een of andere manier voelt het nu wel anders. We hebben echt gigantisch veel gemeen en kunnen echt leuk 'appen'. Natuurlijk wil ik hem ontmoeten, want alleen maar doorgaan via app schiet je niks mee op.
Maar ik ben echt zo ontzettend bang! Vooral bang dat het in het echt lang niet zo leuk is als via app. Bang om afgewezen te worden ook? Maarja, daar moet ik maar even overheen.. denk ik.
Hij woont op circa 45 min reizen van mij vandaan. Reizen vind ik niet erg, want ik reis gratis. Maar toch, wel een wat verdere afstand.
Wat zouden jullie aanraden als eerste date?
Ik voel me veiliger als we in mijn buurt op date gaan, maar mijn stad is niet zo groot en de kans op bekenden tegen te komen is groot!
vrijdag 15 november 2019 om 09:26
probeer het niet zo groot te maken. Je gaat wat leuks doen met een jongen die je leuk lijkt en misschien is hij dat ook wel. En misschien ook niet. Dat ga je wel merken. Maar dat is echt alles wat je nu gaat doen. Het ergste dat je kan gebeuren is dat jij hem wel leuk vindt en hij jou niet. Nou, heel jammer, zo gaat dat soms. Dan weet je dat weer. Probeer een beetje je gedachten meer in een wat luchtiger richting te sturen en relax. En veel plezier op je date!
Beter een half motto....
vrijdag 15 november 2019 om 14:26
Bedankt allemaal!
Jullie hebben ook gelijk.
Nu zit ik alleen met de plek. Hij is bereidt om mijn kant op te komen. Hij lust in feiten alles, maar heeft nog nooit sushi gehad vertelde hij een paar weken geleden.
Wij hebben een heel erg lekker sushirestaurant in de buurt zitten, waar je naast sushi ook nog een heleboel andere dingen hebt.
Is het gek om hem hiermee naartoe te vragen?
Jullie hebben ook gelijk.
Nu zit ik alleen met de plek. Hij is bereidt om mijn kant op te komen. Hij lust in feiten alles, maar heeft nog nooit sushi gehad vertelde hij een paar weken geleden.
Wij hebben een heel erg lekker sushirestaurant in de buurt zitten, waar je naast sushi ook nog een heleboel andere dingen hebt.
Is het gek om hem hiermee naartoe te vragen?
vrijdag 15 november 2019 om 14:41
Kort antwoord: nee, helemaal niet gek.
Ik zou persoonlijk alleen niet zo snel naar een restaurant gaan op een eerste date. Dan zit je op z'n minst toch een dik uur aan tafel. Stel dat je hem helemaal niks vindt? Lijkt me meer iets voor de tweede keer als je zeker weet dat hij in het echt ook leuk is.
Maar dat is mijn voorkeur, er zijn er genoeg die dit wel als eerste date plannen. Dus als jullie dat allebei een leuk idee vinden, gewoon doen!
vrijdag 15 november 2019 om 14:43
vrijdag 15 november 2019 om 15:17
Oh ja goed punt, zeker als het een all you can eat sushirestaurant is, totes awks.Karl_Marx schreef: ↑15-11-2019 14:43Nooit uit eten gaan de eerste keer, ook al lijkt het zo leuk! Heb ik ook een keer gedaan, eindstand; jongen in kwestie was heel verlegen om face2face te praten (had ik totaal niet verwacht) Uiteindelijk heel ongemakkelijk een maaltijd naar binnen gewerkt, zo jammer
zondag 17 november 2019 om 19:49
Bedankt voor jullie berichtjes.
Morgenavond hebben we de date staan. We gaan gewoon ergens wat drinken en zien wel hoe het gaat. Maar ik ben nu al enorm zenuwachtig! Hij komt naar mij toe. Hij wilde namelijk niet dat ik 's avonds nog terug moet reizen. En omdat hij een auto heeft, vond hij dit net zo makkelijk. Ik ben op dit moment best wel misselijk van de stress, terwijl ik het wel graag wil
Ik ben heel benieuwd morgen!
Morgenavond hebben we de date staan. We gaan gewoon ergens wat drinken en zien wel hoe het gaat. Maar ik ben nu al enorm zenuwachtig! Hij komt naar mij toe. Hij wilde namelijk niet dat ik 's avonds nog terug moet reizen. En omdat hij een auto heeft, vond hij dit net zo makkelijk. Ik ben op dit moment best wel misselijk van de stress, terwijl ik het wel graag wil
Ik ben heel benieuwd morgen!
dinsdag 19 november 2019 om 11:36
Ja we hebben gezellig wat gedronken en daar 2 uur gezeten. Tsja, hij kwam naar mij toe en ik woon maar in een klein stadje waar door de weeks gewoon niks te doen is. Dus we moesten na die 2 uur ook al wel weg.
Hij gaf me een Tony chocolonely reep, waarvan hij wist dat dat mijn favoriete smaak is
. Heel lief wel!
We hebben leuk kunnen kletsen. In het begin wat ongemakkelijk maar wel erg gezellig! Achteraf gezien waren die 2 uur wel te kort.
Of het echt 'relatiemateriaal' is weet ik niet. Ik ben nog nooit verliefd geweest en denk niet dat liefde op het eerste gezicht bij mij werkt. Qua uiterlijk is het deels mijn type. De foto's vond ik wel leuker dan toen ik hem in werkelijkheid zag
. Maar zijn karakter spreekt me wel heel erg aan. Dus ik geef hem nog zeker een kans. Als het aan ons beide ligt wordt het wel vervolgd
Hij gaf me een Tony chocolonely reep, waarvan hij wist dat dat mijn favoriete smaak is
We hebben leuk kunnen kletsen. In het begin wat ongemakkelijk maar wel erg gezellig! Achteraf gezien waren die 2 uur wel te kort.
Of het echt 'relatiemateriaal' is weet ik niet. Ik ben nog nooit verliefd geweest en denk niet dat liefde op het eerste gezicht bij mij werkt. Qua uiterlijk is het deels mijn type. De foto's vond ik wel leuker dan toen ik hem in werkelijkheid zag
dinsdag 19 november 2019 om 11:40
Saaai
dinsdag 19 november 2019 om 19:36
Niet in bed?
Juist bij een date kun je het het beste basaal houden. Je moet elkaar leren kennen, dat kan het beste als je alle aandacht op elkaar kunt richten.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 20 november 2019 om 09:38
Klinkt alsof het leuk was! Voor niets zoveel stress gehad dusXboterXbabbelaartjeX schreef: ↑19-11-2019 11:36...Dus ik geef hem nog zeker een kans. Als het aan ons beide ligt wordt het wel vervolgd![]()
woensdag 20 november 2019 om 09:51
Fijn om te horen dat je een mooie date hebt gehad
Met mijn vriend zijn we als eerste date naar de bioscooop geweest (ontmoet met uitgaan, en we hadden het toevallig toen ook over die film).
Maar ik snap niet waarom veel mensen het zo geen goed idee vinden, ik vond het fantastisch!
Lekker bij elkaar op de twinseat, als het spannend wordt kun je elkaars hand vasthouden (Dit was een smooth move van hem). En je kan niet wachten voor de pauze om maar eventjes met elkaar te praten. Daarna kun je nog altijd iets drinken of gezellig samen rondrijden. Echt een aanrader. Succes TO!
Met mijn vriend zijn we als eerste date naar de bioscooop geweest (ontmoet met uitgaan, en we hadden het toevallig toen ook over die film).
Maar ik snap niet waarom veel mensen het zo geen goed idee vinden, ik vond het fantastisch!
Lekker bij elkaar op de twinseat, als het spannend wordt kun je elkaars hand vasthouden (Dit was een smooth move van hem). En je kan niet wachten voor de pauze om maar eventjes met elkaar te praten. Daarna kun je nog altijd iets drinken of gezellig samen rondrijden. Echt een aanrader. Succes TO!
woensdag 20 november 2019 om 11:21
Dank jullie wel!
Enige nadeel is nu wel dat we elkaar 2 weken niet (kunnen) zien. Toevallig heb ik aankomend weekend en het weekend daarna al plannen staan (al gepland voordat ik hem kende) .. En door de week heb ik lange schooldagen helaas. Op zich vindt hij dit niet erg, maar jammer is het natuurlijk wel.
Toch vraag ik me gewoon wat af. Bij de hoeveelste 'date' waren jullie 'verliefd'? Ik weet dat dit per persoon verschilt.. Maar ik merk wel dat ik het moeilijk vind. Want ja, wanneer ben of word je nou verliefd? En wanneer weet je dat het niks gaat worden? Of zijn sommige van jullie gewoon verder gegaan zonder echt verliefd te zijn.. en dat dit later (alsnog) om de hoek kwam kijken?
Enige nadeel is nu wel dat we elkaar 2 weken niet (kunnen) zien. Toevallig heb ik aankomend weekend en het weekend daarna al plannen staan (al gepland voordat ik hem kende) .. En door de week heb ik lange schooldagen helaas. Op zich vindt hij dit niet erg, maar jammer is het natuurlijk wel.
Toch vraag ik me gewoon wat af. Bij de hoeveelste 'date' waren jullie 'verliefd'? Ik weet dat dit per persoon verschilt.. Maar ik merk wel dat ik het moeilijk vind. Want ja, wanneer ben of word je nou verliefd? En wanneer weet je dat het niks gaat worden? Of zijn sommige van jullie gewoon verder gegaan zonder echt verliefd te zijn.. en dat dit later (alsnog) om de hoek kwam kijken?
woensdag 20 november 2019 om 19:22
Ik vond de mijne bij de eerste date al super leuk, en de verliefdheid kwam opbouwend al heel snel.XboterXbabbelaartjeX schreef: ↑20-11-2019 11:21Toch vraag ik me gewoon wat af. Bij de hoeveelste 'date' waren jullie 'verliefd'? Ik weet dat dit per persoon verschilt.. Maar ik merk wel dat ik het moeilijk vind. Want ja, wanneer ben of word je nou verliefd? En wanneer weet je dat het niks gaat worden? Of zijn sommige van jullie gewoon verder gegaan zonder echt verliefd te zijn.. en dat dit later (alsnog) om de hoek kwam kijken?
Ik zou doen wat goed voelt bij jou. Of je nou 2 of 8 date's nodig hebt om een relatie te beginnen, bij iedereen gaat dit anders (bij mij al na 3 weken..