Egoistisch/ verwarrend/ stoornis help ik weet het niet meer

20-11-2008 16:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezers,

Ik vraag me af of iemand die herkend en zo ja please vertel het me.... Ik zal zo kort en duidelijk mogelijk het proberen te omschrijven waar ik mee zit..

Ik heb op een verjaardag anderhalf jaar geleden een vriend van een vriendin ontmoet, onwijs leuke jongen stil verlegen maar na een paar drankjes de grootste lol. We hadden gesprekken die over vanalles en nog wat gingen als je ons zo samen zag leek het alsof we elkaar al tijden kende het voelde zo goed.

Na een maand na de verjaardag moest ik vaak aan hem denken en ik denk waarom ook niet ik ga hem opzoeken.

Via de vriendin achter msn en hyves enz kunnen komen.

Na twee maanden contact elke dag op msn tot laat in de avond en elke dag smsje sturen was helemaal geweldig.. Het bleef geen minuut stil en kwam er al snel achter dat we toh wel heel vel gemeen hadden met elkaar

We hebben na die tijd afgesproken en ben bakje koffie wezen doen bij hem thuis, het voelde zo vertrouwd en fijn ik was verkocht..

Na drie maanden van intensief contact maar soms ook kon het wel een week even stil blijven was ik toch wel nieuwsgierig want ik werd beetje onzeker van wat hij nou eigenlijk wilde omdat het niet liep zoals je zou verwachten.. Als ik bij hem was gaf hij signalen af dat hij toch wel erg op me gesteld was als ik de deur uit was wat moeilijk was om contact te houden...

Ik heb hem gezegd dat ik hem onwijs leuk vind en of hij gevoelens heeft en dat had hij maar koste hem wat meer tijd om iemand te leren kennen.

Het gaat tijden zo wel contact geen contact en gaat niet om de seks we kunnen helemaal los gaan maar ook wel gewoon elkaar zien om samen te koken, dagje weg te gaan, filmpje kijken of soms praten we uren achter elkaar....

Hij heeft me vorig jaar met oud en nieuw gevraagd of ik zijn vriendin wilde zijn, maar na een maand was het weer uit hij flipte van het idee.

Ik begrijp gewoon heel veeel niet, het ik moeilijk om alles uit te leggen maar ik ben persoon die zelfstandig is eigen baan eigen huis en laat hem helemaal vrij als ik over niks van hem hoorde liet ik hem ook met rust ik pushde niet. Ik weet dat er iets is er is iets mis maar ik weet niet wat.

Hij vind me een super meid en an ineens door zijn manier van doen lijkt of ie smoorverliefd is, maar als er een ding mis gaat zoals hij niet in het koppie heeft kan dat helemaal weg zijn

Ik zelf werk met speciale kinderen met add/ adhd/ pdd nos enz en ik weet niet maar ik heb het gevoel dat er wat met hem is wat groter is dan mij

Paar dingen waarom vermoeden heb :

- Vroeger een etterbakje thuis

- nooit over gevoelens gepraat / altijd alleen alles oplossen

- Vrienden geven aan dat hij veel gepest is ivm met overgewicht

- Hij geeft zelf aan niet sociaal vaardig te zijn ( en dit is ook echt geval)

- Hij is verslaafd aan internet

- Hij is heel impulsief kan zomaar onzin dingen kopen hij doet eerst voordat hij denkt

- Spontane acties zijn goed, plannen of afspraak maken in toekomst kan eigenlijk niet

- Is vaak niet gelukkig met zich zelf zit niet lekker in zijn vel

- Geeft aan wel x er over na gedacht hebben om zelfmoord te plegen

Nou er zijn nog wel meer dingen....

alleen ik weet niet zo goed meer wat ik er mee aan moet, ik geef onwijs veel om hem, en als ik wist dat hij mij niet zo zag dan kon ik hem los laten nu kan ik dat niet,

ik wil graag hem steunen want hij kan goed praten met mij en hij geeft zelf aan dat nooit gekund te hebben en het prettig vind hij is ook al wel wat verandert.. Ik ben heel positief in gesteld en houdt heel veel rekening met hem maar zoals we met elkaar omgaan is niet de normaalste gang van zaken wat ik zelf persoonlijk wel graag zou willen

Wie herkend dit en of heeft tips enz

alvast onwijs bedankt

liefs mirjam
Wat ik herken is dat jij hem en zijn problemen al helemaal geanaliseerd lijkt te hebben en hem graag wilt helpen. Dat moest hij toch echt zelf doen, hoe verdrietig ook.

Dat hele lijstje bij elkaar lijkt het me ook helemaal geen leuke jongen.
Computer says nooooo
Ik ben het eens met de reactie boven me, hij komt door dat lijstje helemaal niet leuk over en als hij zoveel problemen heeft moet hij die zelf oplossen. Jij kunt dat niet voor hem doen, hij moet ze ook eerst zelf inzien.

Als hij niet gelukkig is met zichzelf, kan hij dat ook niet met een ander zijn. Dat is een feit, geen vaardigheid die hij misschien nog kan gaan bezitten. Deze jongen is helemaal niet toe aan een relatie voor zover ik het lees.

Het enige wat jij kunt doen is je eigen grenzen bepalen. Wil jij dit losvaste aanhouden, in de hoop op meer. Of kies je er voor je eigen weg te gaan en iemand anders tegen te kunnen komen waar je wel iets mee op kunt bouwen dat binnen jou verwachtingen en wensen ligt?

Ik wil je wel succes wensen, wat je ook kiest, want als je al een ruime tijd contact met hem hebt zul je zeker wel gehecht zijn aan hem. Toch. Door dat lijstje schiet er een gedachte door mijn hoofd; ben je gehecht aan hém, met al zijn minpunten? Of aan het idee van een goede relatie die hieruit voort zou kunnen komen volgens jou?
hey

Bedankt voor jullie reactie, ik weet ook zeker dat ik het niet kan veranderen en dat hij de enige is hierin die het kan veranderen maar dan zou hij het ook echt moeten willen en daar kan ik niks verder aan doen.

Ik weet het idd dat hij door lijstje niet leuk over komt maar dat zijn de dingen waar ik tegen aan loop de rest niet, maar dat is gewoon moeilijk uit te leggen, Aangezien hij super lief is altijd voor me als ik bij hem ben kan en mag alles en sta ik helemaal op nr 1 vandaar dat ook zo moeilijk is.

Ik weet het niet, ik hoopte dat er relatie in zou zitten maar ik weet zelf ook wel dat er in niet verder in zit dat idee heb ik al laten varen los vaste contact is nu prima maar ik ben wel zo dat ik andere mensen om me heen niet afstoot want ja wie weet komt er wel een jongen op het pad die me dat gene wel geeft wat ik nu mis en dat zou zonde zijn omdat te laten lopen

liefs
quote:lieve_mirjam schreef op 20 november 2008 @ 16:46:

hey

Ik weet het niet, ik hoopte dat er relatie in zou zitten maar ik weet zelf ook wel dat er in niet verder in zit dat idee heb ik al laten varen los vaste contact is nu prima maar ik ben wel zo dat ik andere mensen om me heen niet afstoot want ja wie weet komt er wel een jongen op het pad die me dat gene wel geeft wat ik nu mis en dat zou zonde zijn omdat te laten lopen

liefs

Ehm, wat is je probleem dan? Je weet dat er geen relatie inzit, én staat nog open voor andere mannen.

En dat bedoel ik niet lullig ook al kom ik nu vast bot over met mijn vraag.
hey

nee dat geeft niet, probleem is gewoon dat ik hem super leuk vindt en hem graag zou willen helpen om te zegggen ga naar een dokter ga naar psycholoog en doe er wat aan

alleen ik heb geen recht omdat te zeggen

maar is gewoon als dat verandert hij misschien het wel in ziet hoe goed we het samen hebben.

Ik vind gewoon moeilijk te accepteren na alles wat we samen hebben mee gemaakt om hem zomaar aan de kant te zetten

en wat ik al aangaf ik niet gevoel te hebben dat hij me gewoon als een leuke vriendin ziet

en dat maakt het moeilijk
quote:lieve_mirjam schreef op 20 november 2008 @ 17:04:

hey

nee dat geeft niet, probleem is gewoon dat ik hem super leuk vindt en hem graag zou willen helpen om te zegggen ga naar een dokter ga naar psycholoog en doe er wat aan

alleen ik heb geen recht omdat te zeggen

maar is gewoon als dat verandert hij misschien het wel in ziet hoe goed we het samen hebben.

Ik vind gewoon moeilijk te accepteren na alles wat we samen hebben mee gemaakt om hem zomaar aan de kant te zetten

en wat ik al aangaf ik niet gevoel te hebben dat hij me gewoon als een leuke vriendin ziet

en dat maakt het moeilijk

Volgens mij heb jij last van het Florence-nightingale-syndroom.

waarom wil je een partenr die je moet "redden?" ga ervoor als je van m houdt zoals ie is met zijn streken en zijn nukken, of ga bij m weg als het niet werkt. Zolang hij niet zelf geholpen wil worden of vind dat er iets met m mis is, ben jij degene met het probleem. Hij hoeft iet gehoplen en jij hoeft m niet te helpen, ga jij jezelf eens helpen door je af te vragen waarom je op dit soort mannen valt.
Hey Mirjam, waarom zou je dat recht niet hebben om dat tegen hem te zeggen?

Het lijkt me dat jullie toch ook best een band hebben

Alleen je loopt het risico dat hij zegt dat dat helemaal niet nodig is

EN, je moet denk ik,mocht hij de stap naar de psych wagen niet verwachten dat alles binnen een paar weken is opgelost

Om hem te helpen kan je het dus zeker zeggen, maar heb niet de illusie dat jullie er samen als gelukkig koppeltje uit gaan komen

Liefs,Summer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Klinkt heel erg als de 'relatie' die ik ooit heb gehad. Ik schrijf relatie expres tussen aanhalingstekens omdat we het nooit zo hebben genoemd. We hebben drie jaar heel veel lol gehad, maar het mocht nooit een relatie heten, ik was ook niet zijn vriendin. Hierdoor spraken we nooit van te voren af, maar kon het zomaar gebeuren dat hij voor de deur stond en het hele weekend bleef. Samen bandjes kijken, koken, uitslapen. Zelfs een gezamenlijke vakantie.

Maar weet je wat, ik wilde eigenlijk wel meer, een echte relatie en dat mensen ons ook als stel zouden beschouwen. Gelukkig drong het op een bepaald moment tot me door dat dat er niet in zat en heb ik ons contact verbroken.

Ik denk dat de reden dat het tussen ons niet lukte gewoon lag in het feit dat hij mij niet leuk genoeg vond. Hij vond me ongetwijfeld lief en leuk, maar niet leuk genoeg voor een relatie. En omdat ik ondanks dat beschikbaar bleef, maakt het voor hem alleen maar makkelijk. Als hij zin had om iets te ondernemen dan belde hij en anders niet. Wel de lusten, niet de lasten, dat verhaal. En omdat het ook bij ons helemaal niet alleen om de sex ging, duurde het wat langer voordat ik dat doorhad.

Als ik jouw verhaal lees, bekruipt mij hetzelfde gevoel. En er hoeft bij die jongen helemaal geen stoornis te zijn, zodra hij iemand tegenkomt die hij wel leuk genoeg vindt, kan het zijn dat hij omslaat als een blad. Net als mijn 'ex', die ik laatst tegenkwam met zijn vriendin en die ook zo bekend staat bij de mensen in hun omgeving.
hey hallo

Bedankt voor jullie reactie...

Hermans dat klinkt ontzettend bekend, en ik ben me daar ook zeer bewust van.

Ik heb al vaker gesprekken met hem gehad hij weet dat ik hem leuk vind en aangegeven maak daar geen misbruik van

we hebben daar vaak over gepraat en ik heb zelf ook wel zoiets van ik ben gekker op hem dan hij op mij en dat idd misschien er iemand komt in zijn leven en dat helemaal oke is.

Florence-nightingale-syndroom ben ik het niet mee eens.. ik ben op hem gevallen zoals is hij is ik wist dit van te voren niet,

ook ben ik iemand die sociaal is ingesteld is en om mijn vrienden geeft en als ik kan steunen ik dat doe.

Plus het feit dat hij zelf er mee komt hij geeft aan waar het mis gaat en dat hij dat zijn hele leven al heeft en er zelf erg mee zit maar gewoon niet weet hoe of wat, dat was voor mij de reden om erover te praten en hem te helpen waar ik zou kunnen..

Het is gewoon niet zo makkelijk om te zeggen accepteer dat of ga weg er is gewoon te veel voor gebeurd ik ben niet iemand die zomaar zegt joh gaat een ding mis nou doei...

Hermans...

Heb je nu ook helemaal geen contact meer met hem dan??

Liefs
Hoi Mirjam,

Ik heb nauwelijks meer contact met hem. Maar dat komt ook omdat ik inmiddels ben verhuisd. Zelf hou ik er niet zo van om contact te blijven houden met exen, want hij voelt toch wel als een ex voor mij. In de afgelopen drie jaar dat het uit is heb ik hem nog wel gesproken op een verjaardag en af en toe gemaild.

Weet je, ik koester geen enkele wrok tegen hem. We hebben een reuze leuke tijd gehad, hij heeft me nooit voorgelogen of wat dan ook. Als jouw verhaal vergelijkbaar is met het mijne raad ik je echt aan afstand van hem te nemen. Een relatie met iemand die 100% voor jou kiest is echt veeeeeeeeeeeel leuker.

Liefs!
hoi

En dat zijn hele wijze woorden, en ik moet zeggen ik word er ook steeds wel wat beter in om hem stukje bij stukje los te laten en ik weet ook wel dat er een dag komt dat ik dat helemaal doe dan ben ik er klaar mee...

Voor de rest geniet ik gewoon lekker van mijn leven vrienden werk en hobby's en wie weet wat er nog op mijn pad komt

Groetjes
Hoi!

In je woorden klinkt door dat je heel goed weet hoe het zit en daar heb je al veel mee gewonnen. En het is inderdaad zoals je het zegt, er komt een dag waarop je weet dat het zover is: je bent er klaar voor zonder hem verder te gaan. Neem die tijd, als je alleen op basis van je verstand beslissingen neemt, kan je er nooit zo achter staan dan wanneer je ook daadwerkelijk voelt dat het over is tussen jullie.

(Bij mij werkte het in ieder geval wel zo. Op een avond waren we weer uit en opeens drong het tot me door, als een soort bliksem die insloeg. Zoals het al drie jaar ging, zo zou het ook door blijven gaan en het was aan mij of ik daar genoegen mee zou nemen of niet. Ik besloot dat dat voor mij niet voldoende was en ben weggegaan. En raar maar waar, de volgende dag ontmoette ik mijn huidige vriend met wie ik nu al drie jaar samenwoon.)

Forceer niks en blijf trouw aan jezelf.

Het allerbeste!
Trap niet in de valkuil dat wat je mist bij deze jongen, op zijn mogelijke stoornis af te schuiven... het kan gewoon zijn dat hij je net niet leuk genoeg vindt, in plaats van dat je daar een analyse op los laat...

Dus ook als hij in therapie gaat en helemaal verandert (in het allergunstigste geval) kan het nog steeds zo zijn dat hij je net niet leuk genoeg vindt en je dingen blijft missen.
Hoi

Ja idd, dat klopt ook ik weet het allemaal zo goed zelf wel. Ik ben niet blind door de liefde heb het altijd precies op een rijtje en dat weet ik ook. Blijft ook zo lastig soms omdat ik wel weet..

Maar ik kom steeds een stapje dichterbij ik heb nog steeds zijn telefoonnummers niet meer, en msn ook al niet meer dus als ik al wat wil laten horen kan dat ook gewoon niet.. En steeds lijkt het van het is goed zo ik weet dat beter is

En zeker weten kan het dat hij mij niet leuk genoeg vindt wat waarschijnlijk ook wel zo is, maar dat hij een probleem heeft weet ik zeker, en niet omdat ik dat constateer maar omdat hij het zelf aan geeft en idd als hij in therapie gaat hoeft dat niet te betekenen dat hij ineens in mijn armen vliegt

enige wat k graag wil is hem gewoon helpen zodat hij voorzichzelf wat gelukkiger is.

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven