Eindelijk grote liefde gevonden maar hij gaat weg....

29-11-2008 11:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames/heren,

Na een aantal relaties die het toch niet helemaal waren, heb ik sinds 4 maanden iemand gevonden met wie het op alle fronten klikt! Het gevoel is helemaal wederzijds en we hebben ons beiden al heel lang niet meer zo gevoeld.

Het begon met scharrelen maar de gevoelens kwamen al snel en gingen ook niet meer weg, het werd alleen maar sterker en leuker tussen ons.

Maarrrrr......volgende week gaat hij voor 5 maanden weg naar een wintersportgebied. Ik wist dit al toen ik hem leerde kennen maar toen was het nog geen issue, we scharrelden immers alleen maar.

Nu het allemaal zo dichtbij komt heb ik het er steeds moeilijker mee. We kennen elkaar nog niet zo lang en ik ben heel erg bang dat door de tijd de gevoelens verwateren/verdwijnen.......en dat wil ik niet!

Halverwege ga ik sowieso een weekje naar hem toe en als hij weer in nederland terugkomt is het nog maar de vraag waar hij gaat wonen........zijn huis hier is verkocht want hij wilde in de eerste instantie hier niet terugkomen maar in een andere stad gaan wonen/werken.

Tja, dat was allemaal voordat wij serieus wat kregen. Alles is nu anders maar we willen er allebei zeker voor gaan. Ik ben bereid om mijn leven drastisch om te gooien als blijkt dat we na zijn terugkomst nog steeds dit gevoel hebben voor elkaar. Ook hij is bereid weer hier te gaan wonen en werken dus daar komen we wel uit hoop ik.

Het gaat mij er overigens niet om dat ik bang ben dat hij daar sex met een ander heeft. Je kunt wel hele strikte afspraken daarover maken maar daar hou ik niet van. Sex om de sex omdat je dronken en/of geil bent kan ik in dit geval helemaal los zien van sex omdat je van iemand houdt en verliefd bent.

Mijn vraag is eigenlijk of er ook ervaringen zijn op dit gebied? En hoe het afliep? Is het zo dat als de liefde echt is, dit alles overwint? Ik was er steeds wel zeker van dat we hier goed uit zouden komen, maar nu het allemaal zo dichtbij komt word ik toch wel onzeker en verdrietig.

Ik hoor het graag van jullie......
Hoi Suy,

Kan me voorstellen dat dit niet leuk is zo'n beginperiode! Dan wil je gewoon graag veel bij elkaar zijn.

De enige ervaring die ik daar in heb is eigenlijk nog niet eens te vergelijken met die van jou. Dat ging nog maar om 'n week afwezigheid! Dat vond ik al erg. Maar als je elkaar dan weer ziet...

Tja, je kunt er weinig aan veranderen. Zie het als een 'test' of jullie liefde inderdaad sterk genoeg is. Natuurlijjk zit er een gevaar in dat je door die totaal verschillende levens uit elkaar groeit maar dat hoeft niet zeker zo te zijn. Probeer zoveel mogelijk contact te houden via mail ed. Dat is tegenwoordig best goed te doen.

En hoe het bij andere mensen afloopt is eigenlijk niet zo belangrijk. Iedereen is anders, elke situatie is anders.

Hoe denkt hij er over trouwens?

In ieder geval veel sterkte gewenst!
Ik kende mijn vriend 6 maanden, toen hij voor 7 maanden naar Antillen vertrok. Daarnaast woonde hij ook nog eens op 2,5 uur reizen bij me vandaan in Nederland. Niet echt ideaal...

Ik had eigenlijk van te voren niet echt verwachtingen ofzo. Ik heb hem zelf naar schiphol gebracht en toen ik hem uit stond te zwaaien was ik toch wel erg verdrietig. Een maand later heb ik direct een ticket geboekt en ging voor 3 weken bij hem langs. Was een super leuke tijd. Een paar maanden daarna ben ik tijdens zijn laatste werkmaand gekomen en toen hebben we er nog een paar reizen in amerika aan vastgeplakt.

Inmiddels wonen we alweer 1,5 jaar samen

Het is dus zeker niet onmogelijk!

We zijn altijd eerlijk tegen elkaar geweest en ondanks dat de verleidingen er wel eens geweest zijn, hebben niet met een ander gezoend o.i.d.. We hebben daglijks contact gehad via de mail en doordat ik veel ben langs geweest heb ik ook een beetje mee kunnen genieten van zijn avondtuur.

Probeer het allemaal maar een beetje te laten gebeuren. Als het goed zit, dan merk je dat snel genoeg. En die 5 maanden zijn zo weer voorbij!
Een vriendin van me ging nadat ze haar vriend 4 maanden kende voor een half jaar naar de andere kant van de wereld en ze hebben het overleefd. Maar ben het met Growing eens, iedereen is anders, elke situatie is anders.

En ik geloof sowieso erin dat als het echt liefde is het allemaal goedkomt.

Succes!
btw, zou je het echt niet erg vinden als hij sex met iemand anders zou hebben? is hij skileraar? hoe denkt hij er zelf over?
Hey meiden,

superbedankt voor jullie reacties! Goed om te lezen dat er goede ervaringen zijn hiermee;-)

Ik moet nu de deur uit maar beantwoord jullie vragen later deze middag! Bedankt!
Ik persoonlijk zou hem opgeven als hij echt zou gaan en dan zou hij meteen uit mijn hart zijn; desnoods verwijder ik hem met geweld eruit. Ik zou er vanuit gaan dat hij, als hij net zo'n angst zou hebben als ik om de relatie te verliezen, zou blijven of tenminste gretige vaste afspraken zou maken om zijn geliefde mee te nemen of zo snel mogelijk te laten overkomen. Kennelijk gelooft hij het wel en is hij zich ervan bewust dat jij in z'n knip zit. Ook jouw opmerking dat het niet erg zou zijn als hij vreemd ging heeft iets van een angstige concessie waarmee je in feite je prijs verlaagt, van te voren al heel veel water bij de wijn doet om hem zoveel mogelijk te pleasen, zodat hij zo weinig mogelijk knellende banden voelt.

In sluit niet uit dat relaties zich langzaam ontwikkelen en dat jouw relatie tot die categorie behoort en dat jullie steeds vaker voor elkaar zullen gaan kiezen, kan best, maar zo gaat het in de regel niet.

Ik zou er dus een nachtje over huilen en hem dan uit mijn leven bannen waarmee ik de deur weer openzet voor de ontmoeting met de man van mijn dromen die minstens even veel van mij houdt als ik van hem en die dat toont!
Ben ik weer!

@growing: hij denkt er hetzelfde over als ik, hij wil er ook echt voor gaan en voelt hetzelfde als ik.

@vlin7: ik zou het natuurlijk niet willen weten als hij sex zou hebben met iemand anders, en hetzelfde geldt voor mij als ik dat zou hebben (zou namelijk ook kunnen he). Maar dat het kan gebeuren sluit ik niet uit. Het klinkt misschien vreemd dat ik er zo tegenover sta maar zo denk ik er echt over....

Hij is geen skileraar, heeft wel jaren snowboardles gegeven maar gaat nu een hotel managen.

@yoyo: goed verhaal, super dat het tussen jullie zo goed is gegaan! Ik laat het idd allemaal gebeuren en de tijd zal het uiteindelijk leren.....

@Groll: Ik zit niet in zijn knip en please hem niet omdat ik bang ben hem te verliezen. Ik heb het ook over mezelf namelijk wat betreft sex met een ander. Het zou mij ook kunnen gebeuren! Je bent wel 5 maanden lang van elkaar verwijderd.

Wat hij nu gaat doen is een kans voor hem en een droom en dat zou ik hem nooit afnemen. Ik zou niet eens willen dat hij voor mij zou blijven en dit alles zomaar zou opgeven! En alles was al rond voordat ie mij leerde kennen, dat maakt ook verschil. Hij heeft overigens wel alles al uitgezocht en geregeld voor als ik langskom, dat was ook zijn idee.

We hebben natuurlijk al veel gepraat en willen echt allebei na die 5 maanden met elkaar verder. Hoe, wat, waar etc. staat nog open maar we zijn allebei bereid concessies te doen daarvoor.

Het blijft toch afwachten hoe het gaat.....ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten dus is het allemaal nieuw, onzeker etc. voor mij.
Update: hij komt in januari een weekje naar Nederland:-)

Begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen!
Leuk dat hij terugkomt in januari voor een weekje. Speciaal voor jou? Dat moet toch een goed gevoel geven!
Peas on earth!
ja, speciaal voor mij! het moest een verrassing zijn maar zijn moeder versprak zich gister.......

Dit en mijn bezoekje aan hem maakt het allemaal wat makkelijker om afscheid van elkaar te nemen straks. Ik ben vreselijk slecht in afscheid nemen.
Een vriendin van mij heeft al 3 jaar een relatie met een man die ieder winterseizoen naar Frankrijk vertrekt. Zij gaat meestal 1x naar hem toe (rond kerst) en hij komt tussendoor nog 1x hier (rond carnaval) en verder zien ze elkaar niet van december tot april. Maar nog steeds zijn ze verliefd en gaat het goed, ook al balen ze wel steeds meer van die rottige wintermaanden. Ik denk dat hij bionnenkort nog wel een keer een baan gaat zoeken in Nederland.
Hey Naski,

Wat fijn om te horen dat de relatie van jouw vriendin nog zo goedgaat en dat ze verliefd zijn nog steeds!

Weet je zo ook op welke manier ze het meeste contact hebben en hoe vaak ongeveer?

Want daar ben ik het meeste bang voor namelijk.....dat de gevoelens compleet verwateren (versneeuwen in dit geval;-))

Dat kan van zowel mijn als zijn kant gebeuren, maar er is maar 1 manier om erachter te komen en dat is het allemaal maar laten gebeuren.

Donderdag is onze laatste dag samen dus de komende dagen gaan we er nog even goed van genieten.......
Ze bellen en mailen veel met elkaar. En het gaat echt heel goed hoor. Ze hebben wel een dipje gehad, dat was een jaar geleden zo'n beetje. Maar toen hebben ze besloten om echt voor elkaar te gaan. En dat doen ze ook!

Ik heb ze zaterdag nog gezien en het was gewoon heel gezellig. Vandaag is ie toevallig weer vertrokken, vriendin balen, maar ja, met kerst ziet ze 'm weer.

Hij woont van april t/m november meestal bij haar in, hoewel hij een eigen huis heeft in dezelfde stad. Samen is leuker!
Hier even een reactie van 'de andere kant'. Ik heb nu een kleine 2 maanden een hele lieve leuke vriend. Maar de tickets voor mn backpack-trip waren al geboekt. Dus ik ga eind maart voor 4 maanden naar Zuidoost-Azië, zonder mn vriend. En ja, dat is wel een soort domper op de reis. Aan de ene kant heb ik er ontzettend veel zin in, maar aan de andere kant heb ik dezelfde angsten als die jij nu hebt: verwateren onze gevoelens niet, ben ik nog wel dezelfde persoon als ik terugkom, hoe erg ga ik hem missen, hoe erg gaat hij mij missen, hoe moeilijk gaat het worden om hem trouw te blijven op reis etc.

Gelukkig staat mijn vriend helemaal achter mijn besluit om te gaan reizen, ondanks dat hij het eng vind dat ik alleen ga en ondanks dat hij me gaat missen. We maken samen goede afspraken over contact hebben etc. en hopelijk gaat het dan goed. Misschien komt hij nog naar me toe daar, maar waarschijnlijk niet vanwege werk en een surftrip die al bij hem op de planning stond.

Ik heb geen tips voor je, want ik moet het ook nog ontdekken allemaal, maar ik denk dat als jullie het contact warm houden en je misschien een keer bij hem op bezoek gaat, dat het dan best goed kan gaan.

En nog even een successtory: een goede vriendin van mij had net 5 maanden verkering toen ze voor een jaar naar Amerika vertok om als au pair te gaan werken. Haar vriend is 1x 2 weken op bezoek geweest. Toen ze terugkwam zijn die 2 nog ruim 3 jaar samen geweest.
Hey iedereen,

Even een update! Hij is vorige week donderdagmiddag dan toch echt weggegaan.....

pfff wat was dat vreselijk moeilijk zeg! Die laatste paar uurtjes dat we bij elkaar waren........je weet al heel lang dat dat moment gaat komen, maar toen het zover was konden we alleen maar heel stilletjes naast elkaar zitten. We hebben voor de laatste x sex gehad en hebben vervolgens een flesje wijn opengetrokken om het allemaal in stijl af te sluiten.

Bij het afscheid liepen bij ons allebei de tranen over onze wangen, en toen ik de deur uiteindelijk dichtdeed en hij echt weg was kon ik alleen maar huilen, huilen, huilen. Ik zakte gewoon in elkaar op de grond! Dat heb ik nog nooit eerder zo gehad......

Toen de huilbui over was ben ik naar een vriendin gegaan en heb ik mezelf helemaal volgegooid. Niet zo slim achteraf want toen ik midden in de nacht thuiskwam begon het gejank weer van voor af aan.

Inmiddels gaat het goed met me, en hebben mijn vriend en ik al heel veel berichtjes uitgewisseld en 2x gebeld. Hij mist mij net zo als ik hem en heeft dezelfde angstene n onzekerheden als ik. We hebben allebei nog nooit in zo'n situatie gezeten, dus sommige dingen en gevoelens zijn nieuw.

Waar we wel beiden van overtuigd zijn is dat we het kunnen samen en dat we het gaan doen!

En door alle lieve berichtjes van hem wordt dat alleen maar bevestigd.....:-)
Hey meid,

Wat een klote gevoel moet dat zijn voor je! Mooi dat jullie afscheid nog zo intens was.. Wat jullie al meegemaakt en gevoeld hebben pakt niemand je meer af. 5 maanden klinkt ontzettend lang, maar het is goed te doen, echt.

Ik ben in een vorige relatie ook voor een half jaar naar het buitenland gegaan, en mijn toenmalige vriend en ik hebben dat overleefd. Geniet van hem, ook op afstand, en laat je angsten niet teveel overheersen.. Als ik afga op wat je schrijft, denk ik dat het allemaal wel goed komt! En ergens heeft elkaar missen ook wel iets heel romantisch, je weet dat er ergens iemand zit die voor je gaat, dat is toch mooi?

Hey funnylittlefrog,

Bedankt voor je lieve post! Hier heb ik veel aan! En dus ook voor jou een succes-story destijds.....

Hebben jullie elkaar toen in dat half jaar helemaal niet gezien?

Ik ga hem sowieso de tweede week van januari weer zien (dan komt hij hierheen) en de eerste week van februari ga ik zijn kant op.....

Daarna is er een wat langere periode waarin we elkaar niet zien, maar in die periode ben ik zelf ook nog op vakantie dus dat scheelt wel.

Het heeft idd wel wat romantisch allemaal;-), en waar ik door deze situatie ook ben achtergekomen is dat mijn gevoel voor hem zo ontzettend sterk is dat het wel goed MOET komen.......

Heb alleen totaal geen zin in die vreselijke kerstdagen!
Hoi Suy,

Destijds zat ik een half jaar in Spanje, en mijn toenmalige vriend is me toen 1 keer een week komen opzoeken, in het midden ergens. We hebben elkaar wel veel gebeld, en geschreven. Op de een of andere manier maakt afstand niet eens zo heel veel uit. Als het nu bij jou mis zou gaan doordat hij weg is, zou het waarschijnlijk ergens op een zeker punt ook wel zijn misgelopen.. En ja, verleidingen zal hij misschien krijgen, maar die heb je hier ook. Dus, volgens mij is er niet zoveel aan de hand, behalve dat je hem een periode enorm moet missen! En hij jou ook natuurlijk. Maar het maakt jullie misschien alleen maar sterker!

Kan het me goed voorstellen van die kerstdagen trouwens. Ik heb er ook totaal geen zin in nee. Maar ja, twee dagen zijn ook zo voorbij...
Klopt, je hebt gelijk. Als het mis zou gaan omdat hij weg is was het warschijnlijk toch niet meant to be....

Bellen, schrijven, smsen etc. gaan we ook veel doen. We hebben al een aantal keren gebeld en ik heb inmiddels al veel lieve smsjes ontvangen en verstuurd:-)

Kerstdagen heb ik inmiddels ook al volgepland, ga ze lekker doorbrengen met familie en vriendinnen en is idd ook zo voorbij. En dan is het al bijna januari!!!!
Suy, volgens mij gaat het best goedkomen met jullie Zeker omdat jullie elkaar tussentijds twee keer kunnen zien en omdat jullie veel contact kunnen hebben. Gewoon lekker veel (leuke) dingen doen met vrienden etc dan gaat de tijd wat sneller.
Ik heb precies 3 jaar gelden zo'n zelfde topic geopend, alleen was ik toen degene die een half jaar op reis ging. En... over een half jaar ga ik trouwen :-)

Al het sms-en n nachtelijk geklets vanwege het tijdverschil heeft ons alleen maar dichterbij elkaar gebracht. En als ik er op terug kijk vind ik het een heel mooi begin van onze relatie. Het voelde goed en daar heb ik al die tijd op vertrouwd. En zo klinken jouw verhalen ook. de tijd vliegt heus voorbij!
@Moondancer,

Bedankt! ik heb er ook steeds meer een goed gevoel over. Het vreselijke lege gevoel wordt ook al minder en we hebben gisteravond weer heerlijk met elkaar gebeld......hij is al van alles aan het regelen voor als ik die kant op kom:-)

Spannend dat jij alleen gaat reizen trouwens! Waar ga je precies heen, naar welke plekken? Ben zelf ook alleen in Azie geweest en is prima te doen als vrouw alleen. Je hebt zo snel contact met anderen!

Mede door wat ik nu ervaar weet ik zeker dat als het goed zit tussen jullie dat jullie dit makkelijk doorstaan!

@Zima,

Ah leuk, nog een succes-story! En gefeliciteerd, trouwen wat geweldig! Jullie hebben het dus met vlag en wimpel overleefd.....

Een mooi begin van je relatie...misschien moet ik het inderdaad ook zo zien. Je waardeert ineens hele andere dingen merk ik. De bel-date die we gisteravond bijvoorbeeld hadden.....heerlijk!
Ik ga naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja, Suy. Ik heb er echt ontzettend veel zin in. Hoewel ik mn vriend wel ga missen. Telefoongesprekken zullen wij wss nauwelijks gaan voeren want ik neem mn mobiel alleen mee voor noodgevallen. Maar we kunnen we 2/3 keer per week mailen. En als ik zijn stem heel graag wil horen zoek ik wel een telefooncel op.

Wat leuk dat jij ook alleen naar Azië bent geweest! Waar ben je allemaal geweest?
Hey Moondancer,

Ik ben alleen in Thailand geweest en in Laos, maar dat was maar heel even....

Helaas was ik er veel te kort vond ik zelf....een maandje. Ik had nog veel en veel meer willen zien van Thailand en de rest van Azie maar ik zat met mijn werk dus kon niet langer.

Ik ga waarschijnlijk in mei/juni weer een paar weken (samen met mijn vriend!:-)) want mijn vriendin woont in Bangkok dus gaan we het combineren met een bezoekje aan haar.

Kan me voorstellen dat je er zin in hebt!! Ben je weleens eerder in Azie geweest?

Ik raad je vooral de eilanden aan (Koh Samui, Koh Pipi, koh Samet) zooo mooi, echt paradise.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven