Eisen stellen aan een partner?

23-01-2019 22:26 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even om te beginnen. Ik ben een man 23 jaar en vroeg me eigenlijk af hoe vrouwen en de meeste vrouwen denken over eisen stellen aan een partner.

Ik zelf vind dat ik zeer weinig eisen stel aan een partner. Toch moet ik wel zeggen. Dat als 1 van mijn hoofdeisen niet klopt ik daar best op afkick.

Ik val niet echt zeer op uiterlijk dus daar ligt mijn eis niet. Wel ben ik zelf best zuinig. Ik geef op een avondje uit bijvoorbeeld +/- 30 euro uit en daar hou ik mij in de meeste gevallen ook aan en al mijn kleren koop ik in de sale omdat ik het gewoon veel geld bespaard.
Nu heb ik afgelopen jaar 2 leuke mensen ontmoet waar ik echt een klik mee had. 1 ding klikte alleen niet en dat was dat de ene persoon minimaal per maand 10 keer uit eten gaat en de andere 5 keer per jaar op vakantie. Uiteten gaan en vakantie vind ik leuk maar ik kan ook prima zonder. Ik kick hier gelijk best op af omdat ik gelijk denk dat de manier van leven heel anders is. Zo kick ik bijv. ook heel erg af op tattoeages.

Maar is dit normaal of heel hypocriet als het verder bijvoorbeeld goed klikt? Ik heb bij beide wel getwijfeld om er toch voor te gaan. Maar ik wil iemand niet teleurstellen in een relatie.

Om kort te zijn. Zou je omdat 1 zware eis niet voldoet de kans niet wagen op een relatie?
Een partner is niet iets wat je compleet naar jouw wens samen kan stellen. Mijn vriend en ik hadden ook wat 'eisen' waaraan we niet voldeden bij elkaar maar als je elkaar leuk vindt kom je er samen wel uit.
Een partner is toch waar je de rest van je leven mee wil doorbrengen (meestal toch, daar ga je van uit)
Dus ja, ik vind eisen stellen aan een partner wel een goed iets.
Je moet dezelfde waarden en normen en idealen hebben, dezelfde principes, hetzelfde toekomstbeeld en visie. Toch een beetje uit hetzelfde milieu komen ect.

Waar hecht je belang aan? Wat weegt voor jou zwaar door? Daar moet je zeker op letten en dan is kritisch zijn op dat vlak niet erg, juist goed.
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan toch niet van jou geld uit eten en op vakantie? Kom op zeg.
En ik zou op jou zuinigheid afknappen, brrrr.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik hou niet van knieperds of een man die gaat bepalen dat ik mijn kleding wel in de sale kan kopen omdat je dan “zo lekker veel bespaard”.

Dus ik zou op je afknappen. Dus jij mag ook op vrouwen afknappen die in jouw ogen geld verspillen.
ergens op afkicken?
Alle reacties Link kopieren
Jouw knieoerigheid zou voor mij een enorme afknapper zijn.
En ik verdien zelf zeer ruim en verwacht nooit dat iemand voor mij betaalt.
Alle reacties Link kopieren
In een relatie is het toch wel belangrijk dat je op een paar belangrijke punten ongeveer gelijk denkt. Er is geen goed of fout, maar een groot verschil van denken kan problemen geven.

Zoals;
- geloof
- wel/geen kinderen
- financiën (zuinig, sparen, nieuwste van het nieuwste)
- toekomst visie (carrière tigers, of genoeg werken om leuk te leven)
- sterke politieke voorkeur, levenshouding (veganist, PVV-er, communist, superzuinig)

Hoe flexibel ben jezelf, een beetje water bij de wijn is niet erg. Ben je niet van plan om zelf je denkwijze te veranderen, dan kan je dit ook niet van een ander verwachten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
23-01-2019 22:39
In een relatie is het toch wel belangrijk dat je op een paar belangrijke punten ongeveer gelijk denkt. Er is geen goed of fout, maar een groot verschil van denken kan problemen geven.

Zoals;
- geloof
- wel/geen kinderen
- financiën (zuinig, sparen, nieuwste van het nieuwste)
- toekomst visie (carrière tigers, of genoeg werken om leuk te leven)
- sterke politieke voorkeur, levenshouding (veganist, PVV-er, communist, superzuinig)



Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp best dat jullie dan minder goed bij elkaar zouden passen, maar op iemand afknappen (ja, het is afknappen en niet afkicken) omdat ze vaak uit eten gaat? Dat vind ik nogal bizar. Ik vraag me af wat je dan verder nog allemaal voor eisen hebt.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-01-2019 22:39
In een relatie is het toch wel belangrijk dat je op een paar belangrijke punten ongeveer gelijk denkt. Er is geen goed of fout, maar een groot verschil van denken kan problemen geven.

Zoals;
- geloof
- wel/geen kinderen
- financiën (zuinig, sparen, nieuwste van het nieuwste)
- toekomst visie (carrière tigers, of genoeg werken om leuk te leven)
- sterke politieke voorkeur, levenshouding (veganist, PVV-er, communist, superzuinig)

Hoe flexibel ben jezelf, een beetje water bij de wijn is niet erg. Ben je niet van plan om zelf je denkwijze te veranderen, dan kan je dit ook niet van een ander verwachten.
Water bij de wijn?
TO schenkt alleen puur water, wijn is te duur
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel vrouwen afknappen op gierig gedrag. Toch denk ik dat je er goed aan gedaan hebt om een relatie met een vrouw die heel vaak uit eten wil of vaak op vakantie af te kappen.

Jij hebt gewoon hele andere ideeën over geld uit geven.

Een relatie werkt het best met een vrouw die er het zelfde instaat als jou.

Die vrouwen zijn heus te vinden.

Maar iemand die overal exact het zelfde over denkt zzls dat jij doet die ga je niet vinden.

Dus je zal altijd compromissen moeten sluiten.
Je kickt af van een verslaving en je knapt op iemand af. Alleen omdat je dit verschil al niet kent zou ik op je afknappen. En dan zwijg ik nog over je gierigheid en je kortzichtigheid. Wild idee: maar kijk eens naar iemands karakter en of de grote lijnen kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent jong! Geniet eens van het leven. Later met een gezin is het nog vroeg genoeg om op je centen te letten.
Mijn man heeft werkelijk nog nooit iets gezegd van mijn uitgavenpatroon. Zijn woorden: je zal het wel nodig hebben als je het koopt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik knap af op mensen die het woord “hypocriet” verkeerd gebruiken. En op knieperds
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij hele mooie eisen hebt en dat lijkt me ook niet meer dan normaal!
Als ik de afgelopen jaren iets geleerd heb dan is het wel dat je qua levensstijl moet matchen (vind ik persoonlijk).
Zo had ik ooit een relatie met een sportschool-type maar zelf vind ik het heerlijk om op het terras te zitten en een speciaalbiertje te drinken. Nou, dat ging op den duur echt niet samen. Het zit 'm in dat soort kleine dingen. Je hoeft niet allebei dezelfde hobby's te hebben maar qua ritme, gelduitgaven, manier van in het leven staan, normen en waarden is het toch wel heel erg fijn op op één lijn te zitten.
Mijn vriend en ik leven allebei duurzaam, kopen biologische producten, eten geen vlees, houden van biertjes drinken en af en toe gaan we samen wielrennen. (Je hoeft natuurlijk geen ANWB-stelletje te worden, verschillen zijn prima).
Ik vind het al heel goed dat je qua uiterlijk geen eisen stelt, dat is bij sommigen ook nog wel eens anders.
Alle reacties Link kopieren
Dan blijf je toch lekker thuis. Je kan voor een ander niet bepalen wat zij wel en niet mag met haar eigen geld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Totaal off topic, maar ik vraag me dam af wat je doet met al het geld dat je bespaart. Sparen tot je dood en daarna als erfenis naar je kinderen?

Maar als het voor jou heel belangrijk is zo min mogelijk geld uit te geven, denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om niet verder te daten met beide dames. Dat zou namelijk op den duur geheid tot ergernis leiden aan beide kanten en dan is een relatie gedoemd te mislukken.

En of je eissen mag stellen? Altijd. Echter hoe meer en hoe specifieker de eissen, hoe moeilijker je het jezelf maakt om iemand te vinden. Weet je echter 100% zeker dat je niet gelukkig word als de ander daar niet aan voldoet, dan zou ik daar aan vast houden. Beter alleen, dan in een relatie die niet past.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Lekker vasthouden aan je eisen en een cursus Nederlands gaan volgen.
lilalinda schreef:
23-01-2019 22:42
Water bij de wijn?
TO schenkt alleen puur water, wijn is te duur
Wel kraanwater dan hè.
Het gaat om liefde niet om eisen.
Ik knap af op het gebruiken van verbasterde uitdrukking.

Verder heb ik nooit eisen aan iets. Ik draai het liever om. Ik kijk wat iemand of iets mij te bieden heeft en bekijk dan of daar iets mee kan.

Zo kies ik vrienden, mijn relatie, maar ook mijn huis of mijn vakantie. Valt zelden tegen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 06:33
0.34% gewijzigd
hamerhaai schreef:
23-01-2019 22:39
In een relatie is het toch wel belangrijk dat je op een paar belangrijke punten ongeveer gelijk denkt. Er is geen goed of fout, maar een groot verschil van denken kan problemen geven.

Zoals;
- geloof
- wel/geen kinderen
- financiën (zuinig, sparen, nieuwste van het nieuwste)
- toekomst visie (carrière tigers, of genoeg werken om leuk te leven)
- sterke politieke voorkeur, levenshouding (veganist, PVV-er, communist, superzuinig)

Hoe flexibel ben jezelf, een beetje water bij de wijn is niet erg. Ben je niet van plan om zelf je denkwijze te veranderen, dan kan je dit ook niet van een ander verwachten.
Wij schillen van geloof, kinderen, carrièreplannen, uitgavenpatroon en toch werkt het. Omdat het oké is dat de ander oké is.

Op de echt essentiële dingen komen we wel overeen, zoals waarden, gevoel voor humor, liefde.
Dit zijn zaken waar je wel overheen zou kunnen komen, lijkt mij! :)
Alle reacties Link kopieren
Eisen? Nou nee.
Wensen? Ja, dat mag. Maar ook dan rekening er mee houden dat je je wensen bij moet stellen.
Maareh, wat heb jij vrouwen te bieden als je zo kieskeurig bent. Zelfvertrouwen zie ik niet in je post terug. Je klinkt erg onvolwassen. Hoe jij jezelf omschrijft zal de dames niet naar je toe doen rennen. Besef je wel dat de meeste vrouwen tegenwoordig hun broek zelf op houden en dat jij ook eens flexibel kunt denken? Liever 1 keer in de maand goed en gezellig uit dan 3 keer in de maand naar de shoarmazaak of de friettent.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven