En nu...?

13-02-2011 13:33 1190 berichten
Ik hoor het jullie al zeggen: daar is ze weer met haar collega... Ik hoop echter dat jullie mijn verhaal toch ff willen lezen en erop willen reageren. Ik weet namelijk nu echt niet meer wat ik moet.

Ik vind dus al een hele tijd een collega meer dan leuk. Hij werkt op een hele andere afdeling, in een heel ander gebouw dan ik, dus ik zie hem maar af en toe even voorbij komen.

Laatst zat ik huisjes te kijken op Funda toen hij even bij ons op de afdeling was. Ik had een leuk appartement gezien en het toeval wilde dat een familielid in die flat woont en dat die zijn appartement te koop gaat zetten. Hij (laat ik hem R. noemen) vroeg dus of ik het leuk zou vinden om een keer rond te kijken, zodat ik een idee zou krijgen van de woning.

Zo gezegd, zo gedaan. We zjn een keer langsgeweest. Daar gegeten, huis bekeken en gezellig gekletst. Daarna bracht R. me naar huis en hebben we bij mij nog een kop thee gedronken. Het was een gezellige avond: serieus gepraat, maar ook gelachen. Het huis zag er ook goed uit, wel een woning waar ik mezelf in zou zien.

Ik heb een en ander een beetje laten bezinken en ik kwam tot de conclusie dat ik de woning best nog een 2e keer zou willen zien. Ik durfde er alleen niet over te beginnen bij R., omdat ik niet wilde dat hij zou denken dat het om hem ging.

R. was een tijdje ziek met een flinke griep en hij sprak me toen een keertje aan op Hyves. Hij wilde niet dat ik dacht dat hij me stalkte, maar hij was benieuwd of ik nog huisjes had bekeken etc. Hij vroeg toen of ik het leuk zou vinden om nog een keer een bakkie te doen bij zijn broer.Toen hij weer op het werk was mailde hij me vrij snel wanneer ik zou kunnen. Toen hij bij ons op de afdeling was vroeg hij me heel omslachtig om mijn telefoonnummer en diezelfde avond kreeg ik een smsje of ik vrijdag (eergisteren dus) zin had om eerst wat te gaan eten en daarna naar het huis te gaan.

Eerst zijn we afgelopen vrijdag dus wat gaan eten. Daarna naar het huis en daar zijn we weer een hele tijd geweest. Heb foto's gemaakt van het huis. Daarna zijn we nog even naar het strand geweest en daar arm in arm rondgelopen en vervolgens bracht ie me weer naar huis. Hij vroeg of ie nog ff naar het toilet mocht bij mij. Prima natuurlijk en ik heb nog een kop thee gezet voor ons. Weer een tijdje zitten praten en toe zei hij dat hij wel eens op het waterbed wilde liggen. Dat mocht ie natuurlijk best ff testen van mij, dus hij ging liggen en hij vond het heerlijk. Ondertussen was het al half 12 en ik bood (meer grappend) aan dat hij best mocht bljven liggen. Tot mijn verbazing ging hij zijn stropdas en schoenen uitdoen en toen schoot ik enigzins in de stress. Maar goed, uiterlijk bleef ik kalm en ik ging gewoon naast hem liggen. Weer liggen kletsen, steeds dichter bij elkaar. Ik deed het licht uit en hij ging lekker tegen me aan liggen. Opeens begon hij me heel lief in mijn nek te zoenen, maar hij liet het aan mij over of ik erin meeging. Uiteindelijk hebben we dus liggen zoenen, beetje strelen en wat handwerk. Hij heeft me heel lief vastgehouden de hele nacht. Hij was wel vrij snel weg, zei wel dat ie het fijn had gevonden. Wat moet ik hier nu mee? Ik vind hem nu nog veel leuker en ik wil meer, maar ik heb geen idee waarom hij dit heeft gedaan..

Wat denken jullie?

Duizendmaal excuses voor het lange verhaal, hoop dat het een beetje begrijpelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leaf schreef op 14 februari 2011 @ 19:34:

... kan ik toch moeilijk hem opeens een heftige liefdesverklaring doen Das raar inderdaad,maar wat is er ook alweer mis met een uitnodiging voor een drankje?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
naar die financieel adviseur moet je gewoon alleen gaan.

het huis nog een keer met hem bekijken kan geen kwaad, wie wet wat voor rare dingen aan hem je nog meer op gaan vallen.
wij slapen nooit.
Leaf, ik vraag het nog maar een keer:

Denk jij echt dat je op dit moment onbevangen in een relatie kan staan?
Summerdance: ik denk wel dat ik in een relatie kan stappen, mits ik wel zou weten dat de ander het serieus met me meent. En dan bedoel ik dat hij niet met mijn gevoelens moet spelen.
Maar dat weet je nooit in het begin

Het is altijd een risico wat je moet nemen, door je hart open te stellen.

Je schiet nou eenmaal zelden in een stabiele relatie, zoiets groeit

Door daten.

door afspreken

En dus ook door soms een paar dagen niets horen...

En juist dat daten lijk jij zo eng te vinden.

Want na 1 of 2 dates krijg je niet een garantie op een lang en gelukkige relatie.

Ik zeg dit niet om je aan te vallen hoor,het is gewoon een observering van Leaf de afgelopen tijd
wat is het dat je niet vertrouwd aan deze man leaf?
wij slapen nooit.
Ben je inderdaad niet gewoon zo onzeker omdat je toch niet helemaal een lekker gevoel bij hem hebt?
Het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw, ik vind het alleen allemaal een beetje toevallig. Ik vraag me namelijk af of dit contact er ook geweest zou zijn zonder dat huis en ik denk dus van niet. En ik vraag me ook af, als blijkt dat ik het huis niet kan bekostigen, of het contact dan blijft bestaan. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Mijn ervaringen tot nu toe met R. zijn wel dat ie eerlijk en betrouwbaar is, maar ik wil gewoon niet dat hij me nu een beetje bespeelt omdat hij weet dat ik hem leuk vind.

Net smste ie weer of ik ergens anders niet eerder terecht kan, zodat ik eerder weet waar ik aan toe ben. Snap wel dat ze duidelijkheid willen, maar zo lang wachten is volgende week dinsdag toch niet??
Nou leaf dan zou ik terug smsen dat als ze haast hebben om van dat appartement af te komen ze mijn zegen hebben om het aan 1 van de overige belangstellenden te verkopen....
quote:Leaf schreef op 14 februari 2011 @ 19:34:

Toekomst: dat zou kunnen natuurlijk. Ik weet dat ik soms nogal onbenaderbaar kan overkomen. Bovendien was ik net ook weer heel zakelijk in de sms-correspondentie. Maar ja, hij begon weer over het huis, kan ik toch moeilijk hem opeens een heftige liefdesverklaring doen

zie je nou echt niet dat je het zelf doet? zakelijk op de sms?

en een heftige liefdesverklaring? stuur een sms om wat te gaan drinken.

hij heeft alleen het huis als aanknopingspunt want verder hebben jullie niets gemeenschappelijks nu.

bellen of smsen, zo niet kap er mee ipv piekeren.
Mee eens, ga wat met hem drinken en zie wat er dan gebeurt!
Als je hem leuk vindt, zou ik hem een smsje sturen om te vragen of hij zin heeft wat te gaan drinken oid. Ga jezelf niet nog een aantal dagen gek lopen maken en over-analyseren (of het hem om jou gaat of om het huis), maar trek de stoute schoenen aan en zo niet, dan niet... Dat is dan wel heel jammer, maar dan weet je het wel en kun je door.

(en ook ik weet wat het is hoor, dat over-analyseren en ben druk bezig om dat af te leren...)

Ben benieuwd, want zoals ik het in je eerste post leest vind hij je hartstikke leuk en wil hij je beter leren kennen.

Groetjes!
dat gedram van hem is idd een beetje vreemd. net of hij provisie krijgt.

soms heb je een bep gevoel bij iemand en dat blijkt dan achteraf toch te kloppen.
wij slapen nooit.
Precies Valentinamaria en daarom heb ik dus besloten dat ik gewoon om opheldering ga vragen. Misschien niet verstandig, maar wel duidelijk.
Euhmmm, Leaf hoe ga je dat precies doen/

Die opheldering vragen bedoel ik
heel goed van je. ben benieuwd.
wij slapen nooit.
Summerdance: iets in de trant van "er is vrijdagnacht het een en ander gebeurd. Of hij dit gewoon wil vergeten en of hij op vriendschappelijke basis verder wil gaan of vond hij het net als ik heel gezellig en voor herhaling vatbaar. Met andere woorden, een keertje afspreken zonder dat dat huis erbij betrokken is"

Zoiets?
zeg bijv dat je ook nog een paar andere huizen op het oog hebt, en er rustig over wil denken.

maar dat je graag die dinsdag met hem wat wilt gaan drinken. maar niet in het appartement van zijn broer.
wij slapen nooit.
mocht hij tijdens die date alsnog blijven proberen je dat huis aan te smeren weet je genoeg.
wij slapen nooit.
quote:Leaf schreef op 14 februari 2011 @ 22:31:

Summerdance: iets in de trant van "er is vrijdagnacht het een en ander gebeurd. Of hij dit gewoon wil vergeten en of hij op vriendschappelijke basis verder wil gaan of vond hij het net als ik heel gezellig en voor herhaling vatbaar. Met andere woorden, een keertje afspreken zonder dat dat huis erbij betrokken is"

Zoiets?

Ik zou het hele eerste deel weglaten en het tweede deel gebruiken Leaf

Zeg R. wat dacht je ervan om een keertje af te spreken zonder dat het huis erbij betrokken is.

Met het eerste gedeelte jaag je hem de stuipen op het lijf, want dat is eigenlijk een verkapte versie van:

We hebben gezoend, vind jij nu ook dat we een beginnende relatie hebben

Hou het nou eens luchtig

En ook als je wat met hem gaat drinken

Dan is het een DATE, niet het begin van iets moois
Oke Summerdance, ik ga het echt proberen!!! Klinkt heel aannemelijk wat je zegt. Dat eerste gedeelte maakt het inderdaad weer een beetje te zwaar en das echt mijn bedoeling niet Hoop alleen niet dat ik een heel vrijblijvend antwoord terug krijg
quote:Leaf schreef op 14 februari 2011 @ 22:31:

..iets in de trant van "er is vrijdagnacht het een en ander gebeurd. Of hij dit gewoon wil vergeten en of hij op vriendschappelijke basis verder wil gaan of vond hij het net als ik heel gezellig en voor herhaling vatbaar. Ik vind dit nogal dwingend Leafje, alsof ie moet kiezen, en wel nu. Ik zou (maar da's mijn stijl) iets vragen in de trant van, gaat het nou om het huis of om mij, waarmee je wel op een keuze aanstuurt tussen business en pleasure, maar niet tussen dollen en trouwen. Wat jij?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dat gepush over dat huis zou mij trouwens wel 'n beetje beginnen te vervelen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
nou ja, al zou je er een leuk huis aan overhouden wat helemaal naar je zin is voor een goed prijsje.

das ook al iets moois.
wij slapen nooit.
quote:Very Cherry schreef op 14 februari 2011 @ 22:42:

[...]

Ik vind dit nogal dwingend Leafje, alsof ie moet kiezen, en wel nu. Ik zou (maar da's mijn stijl) iets vragen in de trant van, gaat het nou om het huis of om mij, waarmee je wel op een keuze aanstuurt tussen business en pleasure, maar niet tussen dollen en trouwen. Wat jij?

Helemaal waar!! Dat eerste gedeelte laat ik in ieder geval weg.

Ik vind het trouwens echt heel prettig dat jullie telkens weer naar mijn gezeik luisteren en mij adviezen blijven geven. Dat wil ik toch wel ff zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven