Even afreageren!!
zondag 2 september 2012 om 22:13
Ik ben zo enorm teleurgesteld in mijn (ex) vriend. Bah, wat kan je je in iemand vergissen! Vandaag weer afgesproken om gezellig even bij te kletsen en wat spullen op te halen. We hebben geen ruzie en eigenlijk hebben we min of meer alweer een relatie.(hij is nota bene de gene die me zooo graag weer terug wou en me zo enorm miste) Ik vroeg wat hem uit kwam qua tijd. Doe maar uurtje of 5.. waardeloze tijd, dus ik nog proberen of ik misschien niet iets eerder kon komen. 'Nah,doe maar niet, wil nog even slapen' Dus ik met mijn goede wil om 5 uur bij mijn vriend op de stoep.. even gepraat en vervolgens zegt hij ik ga tegen half 6 bij een vriend eten. We hadden verder niets afgesproken qua eten en dergelijke, maar hallo, had niet echt in gedachten om na een half uur weer op te rotten. Vervolgens zegt ie 'nou ja, kan vanavond anders wel even langs jou komen, dan kunnen we nog even wandelen of iets dergelijks'. Dus ik vroeg wat het dan in hemelsnaam voor zin had dat ik naar hem kwam (moet een eindje rijden). Nou ja prima, zeg ik, hoe laat ongeveer? Hij dacht zo tussen half 8 / 8 uur dat hij ongeveer mijn kant op zou komen. Inmiddels 9 uur geweest, 'denk toch niet dat het gaat lukken.. heb het best druk!' Ik was al best wel pissig.. dus vroeg of hij misschien even tijd had om te bellen oid zodat ik hem heel duidelijk kon maken dat het zo van mij dus écht niet meer hoeft. Tegen kwartvoor 10 afgesproken.. maar nee hoor, meneer heeft nog steeds niet gebeld en steeds is het 5 min erbij. Wat baal ik nu enorm van mezelf dat ik niet durf te zeggen 'zoek het maar lekker uit!!' Voel me zo enorm dom dat ik zo met mezelf laat sollen en er keer op keer in trapt wat voor mooie praatjes hij heeft! Het lukt me gewoon niet om geen contact meer met hem te hebben, terwijl ik wel 100 redenen kan bedenken waarom het gewoon een dikke lul is..als hij weer lief doet en met me knuffelt vergeet ik het allemaal weer. Maar eenmaal thuis komen de tranen weer.......bah!
maandag 3 september 2012 om 22:49
quote:cherrry_ schreef op 03 september 2012 @ 22:42:
Eigenlijk is het denk ik meer dat we beiden heel erg bang zijn om alleen te zijn. Weer alles van voor af aan, weer opnieuw op zoek en vertrouwen opbouwen. En we laten misschien beiden de doorslag van elkaar afhangen, omdat we het zo moeilijk vinden om dit alles kwijt te raken, terwijl we zelf ook zien dat het zo niet langer kan. En ja, het ideaalplaatje was mooi. Mijn ex is voor zijn werk veel in het buitenland, heb veel op hem moeten wachten, en al deze tijd voelt nu als verspilde tijd. Hij zou bijna stoppen met zijn werk in het buitenland en dan zouden we het samen opbouwen. Daar heb ik altijd naar uit gekeken en het allemaal voor gedaan. En nu het eindelijk zo ver is, barst het sprookje uit elkaar. Het probleem is eigenlijk meer, de liefde/passie is er wel, alleen wij samen gaat gewoon niet werken. We zijn gewoon zo verschillend en hebben zo'n ander beeld van wat een relatie in houdt, kom ik nu achter. En het is beter, maar het voelt zo tegenstrijdig. En dat levert voor mij heel veel verdriet op.
Als hij zo bang was, had hij door het stof gekropen en hemel en hel bewogen om je te houden.
Nee deze gast gaat liever even slapen... Ik bedoel, please, slapen gewoon. Zie het even voor wat het is.
Als je je eigen posts terugleest heeft hij al heel wat gedaan om je mee kwijt te raken. Ieder ander was allang weg geweest.
Je projecteert jouw gevoel op hem in een poging er nog iets moois van te maken,
Je kan hem niet eens vertrouwen om zich aan de simpelste afspraken te houden.
Je kan er ook niet op vertrouwen dat je een prioriteit bent,
En je kan hem niet met je hart vertrouwen want dan doet hij er een dansje op.
Dus welk vertrouwen hebben we het nu precies over?
Eigenlijk is het denk ik meer dat we beiden heel erg bang zijn om alleen te zijn. Weer alles van voor af aan, weer opnieuw op zoek en vertrouwen opbouwen. En we laten misschien beiden de doorslag van elkaar afhangen, omdat we het zo moeilijk vinden om dit alles kwijt te raken, terwijl we zelf ook zien dat het zo niet langer kan. En ja, het ideaalplaatje was mooi. Mijn ex is voor zijn werk veel in het buitenland, heb veel op hem moeten wachten, en al deze tijd voelt nu als verspilde tijd. Hij zou bijna stoppen met zijn werk in het buitenland en dan zouden we het samen opbouwen. Daar heb ik altijd naar uit gekeken en het allemaal voor gedaan. En nu het eindelijk zo ver is, barst het sprookje uit elkaar. Het probleem is eigenlijk meer, de liefde/passie is er wel, alleen wij samen gaat gewoon niet werken. We zijn gewoon zo verschillend en hebben zo'n ander beeld van wat een relatie in houdt, kom ik nu achter. En het is beter, maar het voelt zo tegenstrijdig. En dat levert voor mij heel veel verdriet op.
Als hij zo bang was, had hij door het stof gekropen en hemel en hel bewogen om je te houden.
Nee deze gast gaat liever even slapen... Ik bedoel, please, slapen gewoon. Zie het even voor wat het is.
Als je je eigen posts terugleest heeft hij al heel wat gedaan om je mee kwijt te raken. Ieder ander was allang weg geweest.
Je projecteert jouw gevoel op hem in een poging er nog iets moois van te maken,
Je kan hem niet eens vertrouwen om zich aan de simpelste afspraken te houden.
Je kan er ook niet op vertrouwen dat je een prioriteit bent,
En je kan hem niet met je hart vertrouwen want dan doet hij er een dansje op.
Dus welk vertrouwen hebben we het nu precies over?
Vreselijk dit. En herkenbaar (van vroegah). Hij geeft je 0,1 bevestiging, dus die 0,1% voelt als heel veel. Af en toe werpt hij een koekje en jij duikt er gretig op af en teert daar weer even op. Ondertussen is het al zo erg dat hij in één adem 'ik hou van je' en 'ik wil slapen dus val me niet lastig' zegt. Besef dat het héél ver gaat dat hij, juist nu jij zo verdrietig bent, zo met je om denkt te kunnen gaan. Iemand die voor je gaat, vindt nooit dat je lastig/teveel bent. Iemand die voor je gaat, geeft niks om zijn nachtrust als er gepraat moet worden Dat is géén liefde. Het is gemak, je hapt toch wel als hij een héél klein beetje moeite doet.
Wegwezen en zelfrespect krijgen X
Wegwezen en zelfrespect krijgen X
Ik weet zeker dat hij er ook kapot van is dat het over is tussen ons. Ik kan niet geloven dat alles wat wij samen hebben meegemaakt voor hem vergeven en vergeten is. Tuurlijk is het voor hem ook moeilijk.
Nou ja misschien ook niet, misschien ben ik te verblind door zijn mooie praatjes. Ik weet het niet!
Nou ja misschien ook niet, misschien ben ik te verblind door zijn mooie praatjes. Ik weet het niet!
maandag 3 september 2012 om 22:55
Stop Cherry met goedpraten en ga het licht zien.
Hij is er niet kapot van. Anders zou hij wel huilend aan je telefoon hangen. Nee hij geeft jou te kennen "dat je geen berichtjes meer moet sturen, want meneer moet nu slapen."
"Ik -ik- ik heb toch nog echt even wat langer rust nodig en wil gewoon voor mezelf alles op een rijtje zetten hoe en wat. En over een tijdje beslissen of we samen verder gaan ja of nee."
Misschien kan je hier nog wat mee ->
Hier zijn 7 manieren om elke situatie te veranderen:
1. Laat het oude los
Om iets nieuws te krijgen, moet je eerst het oude loslaten. Zo werkt het nu eenmaal.
Vaak blijven we ergens te lang in hangen omdat we geen afscheid kunnen nemen.
De angst voor het onbekende is groter dan het huidige ongemak.
Dus vraag jezelf af: "Wat kost me te veel energie en wil ik dus loslaten?"
En bovenal: "Ben ik bereid het los te laten?"
Ga bij jezelf na of je huidige doel nog wel goed voelt.
Probeer je niet te krampachtig iets te bereiken?
Voel je je er nu – op dit moment – wel goed bij?
Het heeft geen zin alles op te offeren voor een doel in de verre toekomst.
In de tussentijd wil je ook gelukkig zijn, nietwaar?
Vraag jezelf: Moet ik doorzetten of juist loslaten?
Lees de andere 6 manieren om elke situatie te veranderen
http://www.newstart.nl/bl ... e-situatie-te-veranderen/
Hij is er niet kapot van. Anders zou hij wel huilend aan je telefoon hangen. Nee hij geeft jou te kennen "dat je geen berichtjes meer moet sturen, want meneer moet nu slapen."
"Ik -ik- ik heb toch nog echt even wat langer rust nodig en wil gewoon voor mezelf alles op een rijtje zetten hoe en wat. En over een tijdje beslissen of we samen verder gaan ja of nee."
Misschien kan je hier nog wat mee ->
Hier zijn 7 manieren om elke situatie te veranderen:
1. Laat het oude los
Om iets nieuws te krijgen, moet je eerst het oude loslaten. Zo werkt het nu eenmaal.
Vaak blijven we ergens te lang in hangen omdat we geen afscheid kunnen nemen.
De angst voor het onbekende is groter dan het huidige ongemak.
Dus vraag jezelf af: "Wat kost me te veel energie en wil ik dus loslaten?"
En bovenal: "Ben ik bereid het los te laten?"
Ga bij jezelf na of je huidige doel nog wel goed voelt.
Probeer je niet te krampachtig iets te bereiken?
Voel je je er nu – op dit moment – wel goed bij?
Het heeft geen zin alles op te offeren voor een doel in de verre toekomst.
In de tussentijd wil je ook gelukkig zijn, nietwaar?
Vraag jezelf: Moet ik doorzetten of juist loslaten?
Lees de andere 6 manieren om elke situatie te veranderen
http://www.newstart.nl/bl ... e-situatie-te-veranderen/
maandag 3 september 2012 om 22:56
Je wil het net weten, dat s heel wat anders.
Merk jij uit zijn acties dat hij het erg vind?
Wat hem betreft heb je morgen een ander. Hij heeft al gezegd dat dat prima is. Dus welke mooie woorden?
Vind je het niet heel toevallig dat nu hij bijna stopt met werk in het buitenland hij er een punt achter zet.
Vlak voordat je eisen gaat stellen en hij echt wat met je op moet gaan bouwen...
Merk jij uit zijn acties dat hij het erg vind?
Wat hem betreft heb je morgen een ander. Hij heeft al gezegd dat dat prima is. Dus welke mooie woorden?
Vind je het niet heel toevallig dat nu hij bijna stopt met werk in het buitenland hij er een punt achter zet.
Vlak voordat je eisen gaat stellen en hij echt wat met je op moet gaan bouwen...
maandag 3 september 2012 om 23:10
En ja... het kan zijn dat hij je maandenlang, misschien jarenlang aan het lijntje heeft gehouden (weet niet hoelang jullie relatie heeft geduurd). Is menig vrouw al overkomen...
Is niet erg, als je er maar wat van leert, niet waar...
Dan kan je twee dingen doen: of je gaat bij de pakken neerzitten en je verspilt nog wat meer maanden, jaren, meer tijd aan deze loser...
Of je gaat keihard aan jezelf werken en je verspilt geen tijd meer aan deze loser en zorgt ervoor dat je de volgende keer eerst iemand meer doorgrondt en weet wat je echt aan iemand hebt als het erop aankomt (daden) moet uiteraard altijd blijken, maar hopelijk als het weer zo'n type is herken je dit gedrag en zal je dit niet meer accepteren en eerder afkappen en de deur wijzen en wel iemand aantrekken die je met respect behandeld.
Waarom? Simpel, omdat jij jouzelf dan ook met respect behandeld.
En dat doe je nu niet. Jij laat het allemaal toe.
Taking back control of your life!
Ik hoop dat je dat gaat inzien.
Is niet erg, als je er maar wat van leert, niet waar...
Dan kan je twee dingen doen: of je gaat bij de pakken neerzitten en je verspilt nog wat meer maanden, jaren, meer tijd aan deze loser...
Of je gaat keihard aan jezelf werken en je verspilt geen tijd meer aan deze loser en zorgt ervoor dat je de volgende keer eerst iemand meer doorgrondt en weet wat je echt aan iemand hebt als het erop aankomt (daden) moet uiteraard altijd blijken, maar hopelijk als het weer zo'n type is herken je dit gedrag en zal je dit niet meer accepteren en eerder afkappen en de deur wijzen en wel iemand aantrekken die je met respect behandeld.
Waarom? Simpel, omdat jij jouzelf dan ook met respect behandeld.
En dat doe je nu niet. Jij laat het allemaal toe.
Taking back control of your life!
Ik hoop dat je dat gaat inzien.