Ex die goede vriend is geworden en nu in negeermodus staat

26-08-2009 05:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit ergens mee en wilde het toch even tegen een andere visie aanhouden.

Ex en ik (7 jaar samen geweest) zijn na een eerste turbulent jaar, wat nog extremer echt einde na dat jaar (triggers van beide zijden) al weer een jaar of 2 hele goede vrienden, na een break van een klein jaar, we zijn dus al weer 4 jaar uit elkaar, wat gaat dat hard.

Omdat hij goed in de familie lag en meer met mijn familie had en heeft dan met die van zichzel EN omdat alles uitgepraat is, mijn familie nooit ingelicht over DE break, ook daar en bij mijn nieuwe vriend komt hij dus ook nog volop over de vloer, mijn vriend weet er overigens (logisch voor mij) wel van en die heeft er soms wel wat moeite mee, niet met het contact, maar wat met er toen voorgevallen is, mijn idee is, uitgesproken, klaar en daar heeft hij wel begrip voor gelukkig.

Maar nu, in januari heb ik ex uitgeholpen op het vlak van vervoer, hij zou alles verder in orde maken. Nu is er in die tijd toch een boete gekomen, ook geen probleem, hij zou betalen, alles doorgestuurd. Inmiddels is de termijn verlopen en moet t voorkomen (geen herrinnering, bij niet betalen zou t voor komen) geld is daar dus niet binnen. Bij een belletje van mij aarzelde hij en zei dat het betaald was en zou een bewijs mailen zodat ik het af kon handelen, dat was vorige week, nog niets binnen en bellen werkt niet meer, want wordt niet meer opgenomen (tactiek van hem uit het verleden als het niet goed met hem gaat). Maak me dus ook zorgen, niet zo zeer om het geld, dat ook ingesproken en gesmst, het is geen laag bedrag, maar betaal het wel, alleen weer zo onbereikbaar zijn, ben gewoon bang dat hij (weer) in 7 sloten tegelijk loopt en dat gun ik hem niet.

Gisteren avond hier wel al over gesproken met een gezamelijk hele goede vriend die ook alles weet, alleen die zit ook niet dichtbij genoeg om wat te kunnen, nu zijn er mensen wel dichterbij (spreekt en ziet hij 5 dagen van de week) die ik in kan lichten, maar is dat verstandig?

Qua relatie is het voor ons allebei duidelijk, kunnen goed lol hebben, delen een hobby (nieuwe vriend ook overigens) delen nog een hele vrienden kring en spraken elkaar tot dit minimaal3x per week, gewoon gezellig.

Wil hem niet kwetsen, maar wil ook niet dat hij in de ellende komt, dilemma dus, help
Ze heeft niet verzwegen dat het uit is. Ze heeft dingen verzwegen die hij geflikt heeft zodat hij nog steeds gezellig als 'goeie jongen' bij haar familie over de vloer kan komen.

Je laat je gigantisch gebruiken. Het lijkt wel of hij een bepaalde invloed op je heeft die ervoor zorgt dat jij als een soort moeder zijn fouten wil oplossen en maskeren. Waarom? Wat heeft hij ooit voor jou gedaan dat jij dat denkt nodig te vinden?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Oh oké. Maar dan nog vind ik dat ze veel te ver gaat met hem ontzien. Ik zou ook gewoon contact zoeken via die vrienden. Jammer dan dat hij in een kwaad daglicht komt te staan, daar heeft hij het toch zelf naar gemaakt? Waarom wordt hij zo in de slachtofferrol geplaatst? Hij gedraagt zich als een hufter en eigenlijk is dat nog zielig voor hem ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
T ging om de eerste dag dat hij de auto had qua verzekeren, nl de papieren van daarna wel gezien en hij heeft de auto (zo'n 100 euro ding) maar 2 weken nodig gehad en toen een lease wagen gekregen. Alleen de pech (als je t zo kan noemen) de eerste dag dus gecontroleerd te worden v camera's op verzekering. De auto is dus al weg en heb het ook alleen maar gedaan omdat het voor een korte periode was en ja was omdat hij een bijna afgeloste (papieren gezien) belastingschuld had.

Waarom niet verteld over hoe we uit elkaar gegaan zijn, kan geen details geven ivm herkenbaarheid, maar had/heeft oa met mijn moeder, haar gezondheid en stress voor haar te maken en niet zo zeer met hem.

En ja, maak me ook zorgen om hem, t is wat dat betreft net als met mijn kleine neefje (die zijn leeftijd is en hij is jonger dan dat ik ben) maak me zorgen, overigens is dat ook de hoofd reden dat het over was, was meer tante/zus dan partner en dat is niet over. Dat is idd mijn fout.

Maar net voicemail ingesproken, na vanavond 9 uur ga ik een rondje bellen, nu eerst slapen na een nacht werken
Dus jij kunt nu 400 euro en meer gaan dokken, rechtbank zal namelijk ook nog wel wat erbij op gaan leggen voor een auto die nauwelijks wat waard was en er al niet meer is?

Hij heeft hem maar een week of twee gehad en toen zag hij al kans een boete te krijgen?

Ik denk dat het tijd wordt dat jij je handen van hem aftrekt qua deze dingen. Neem van mij aan dat hij dondersgoed weet dat jij hem wel uit de sores zal trekken en hem zo goed als de hand boven het hoofd houdt. Hij weet vast ook dat jij de rekening wel zal betalen, je moet ook wel. Daar maakt hij handig gebruik van. En dan nog te beroerd zijn om je te woord te staan?

Ik zou mijn financiële wonden likken en meneer als 'vriend' aan de dijk zetten. Iemand helpen is alleen leuk als diegene het waardeert en dit laat zien door je in elk geval niks te flikken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Lekkere vriend heb je! Dan heb je geen vijanden nodig als dit onder de noemer vriend valt....
Nee echt?
quote:Cardhu schreef op 26 augustus 2009 @ 05:02:

Zit ergens mee en wilde het toch even tegen een andere visie aanhouden.

Ex en ik (7 jaar samen geweest) zijn na een eerste turbulent jaar, wat nog extremer echt einde na dat jaar (triggers van beide zijden) al weer een jaar of 2 hele goede vrienden, na een break van een klein jaar, we zijn dus al weer 4 jaar uit elkaar, wat gaat dat hard.

Omdat hij goed in de familie lag en meer met mijn familie had en heeft dan met die van zichzel EN omdat alles uitgepraat is, mijn familie nooit ingelicht over DE break, ook daar en bij mijn nieuwe vriend komt hij dus ook nog volop over de vloer, mijn vriend weet er overigens (logisch voor mij) wel van en die heeft er soms wel wat moeite mee, niet met het contact, maar wat met er toen voorgevallen is, mijn idee is, uitgesproken, klaar en daar heeft hij wel begrip voor gelukkig.

Maar nu, in januari heb ik ex uitgeholpen op het vlak van vervoer, hij zou alles verder in orde maken. Nu is er in die tijd toch een boete gekomen, ook geen probleem, hij zou betalen, alles doorgestuurd. Inmiddels is de termijn verlopen en moet t voorkomen (geen herrinnering, bij niet betalen zou t voor komen) geld is daar dus niet binnen. Bij een belletje van mij aarzelde hij en zei dat het betaald was en zou een bewijs mailen zodat ik het af kon handelen, dat was vorige week, nog niets binnen en bellen werkt niet meer, want wordt niet meer opgenomen (tactiek van hem uit het verleden als het niet goed met hem gaat). Maak me dus ook zorgen, niet zo zeer om het geld, dat ook ingesproken en gesmst, het is geen laag bedrag, maar betaal het wel, alleen weer zo onbereikbaar zijn, ben gewoon bang dat hij (weer) in 7 sloten tegelijk loopt en dat gun ik hem niet.

Gisteren avond hier wel al over gesproken met een gezamelijk hele goede vriend die ook alles weet, alleen die zit ook niet dichtbij genoeg om wat te kunnen, nu zijn er mensen wel dichterbij (spreekt en ziet hij 5 dagen van de week) die ik in kan lichten, maar is dat verstandig?

Qua relatie is het voor ons allebei duidelijk, kunnen goed lol hebben, delen een hobby (nieuwe vriend ook overigens) delen nog een hele vrienden kring en spraken elkaar tot dit minimaal3x per week, gewoon gezellig.

Wil hem niet kwetsen, maar wil ook niet dat hij in de ellende komt, dilemma dus, helpHoeveel jaar....?
.
Wat een lamlul! Ik vrees dat er niets anders opzit dan dat je zelf die boete betaalt. En ik zou dus ook helemaal niets meer met die vent te maken willen hebben, hij maakt toch alleen maar misbruik van je!
Waaom kan een ex niet gewoon meer ex(it) zijn? Hoeveel topics gaan er hier wel niet over exen?

Ex moet gewoon voltooid verleden tijd zijn, geen gesex geen verwachtingen, geen vriendschap (uitzonderingen daargelaten).

Ontopic: wat een eikel zeg. Maar ok, lesje geleerd, betalen en move on (zonder die zgn. vriendschap).
quote:Cardhu schreef op 26 augustus 2009 @ 07:02:

Alsnog betalen kan helaas niet meer, dossier is al overgedragen, helaas

en band, ach, dat is zo gegroeid en dus al 3 jaar zo en mijn nieuwe vriend en ik zijn nu een half jaar samen, hij weet vanaf t begin hoe en wat en gaf ook aan er geen moeite mee te hebben, alleen botsen de karakters wat (stads vs buitenmens, staat nl buiten de rest)Dus je moet nu voorkomen? En daar is niks meer aan te doen? Zoiezo zou ik bij dergelijke boetes op mijn naam nooit wachten tot een ander het betaald. Nu zit jij dus met deze boete én het bedrag dat er bovenop komt door het voorkomen. Ik zou je geld terug gaan halen bij je ex en het hem verder uit laten zoeken. Misschien kun je zijn vrienden inlichten dat je het idee hebt dat het niet helemaal goed met hem gaat. Iemand die op zo'n onnozele manier met jouw goedheid en vertrouwen omgaat, verdiend je vriendschap niet (meer).
anoniem_90772 wijzigde dit bericht op 26-08-2009 13:50
Reden: ...
% gewijzigd
De auto staat op jouw naam maar is dus van hem?

Dan zou ik inderdaad doen wat hier wordt gesuggereerd: verkopen.

Stuur je ex een mail dat ie nog 48 uur heeft om je te betalen en dat je anders de auto gaat verkopen om zo financieel gecompenseerd te worden. Reageert ie niet, dan betaal jij de boete en verkoop je de auto.

Ik zou niet direct zijn vrienden inschakelen, want dan wordt het een via-via verhaal en alleen maar ingewikkeld. iemand die zelf zijn verantwoordelijkheden niet neemt moet nu maar eens op de harde manier leren en je weet dat ie berichtjes wel ontvangt, dus zet m gewoon onder druk.
.
quote:Bubbles_ schreef op 26 augustus 2009 @ 18:09:

@ return_of_kreng:

Maar wat ik ook vreemd vind: naar mijn weten kun je een auto die niet op jouw naam staat ook niet verzekeren.

Is die auto dus überhaupt wel verzekerd geweest?

Daar zeg je inderdaad wat. Dat zou toch wel heel schokkend zijn, helemaal niet verzekerd

Is het nog gelukt om contact te krijgen met de heer in kwestie?
Ik doe mijn best
So he, jullie zijn echt hele goede vrienden geworden zie ik. Wat bijzonder. Dat hoor je niet vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven