Ex duikt ineens weer op.....
dinsdag 14 oktober 2008 om 19:43
Wat me gisteren toch overkwam...ik tril nog! Zo'n jaar of 7, 8 geleden, ik weet het niet eens precies meer ontmoette ik mijn ex. Het was leuk, gezellig en passioneel. We voelden veel voor elkaar, maar hij kwam net uit een vervelende relatie en had problemen. Ik was een evenwichtige en sterke meid en hij was aardig, lief, maar niet sterk op dat moment. Onevenwichtig. Verkeerde moment. Hij stond er niet genoeg voor open iets nieuws te beginnen en wilde mij niet meeslepen in zijn (enorme) problemen. Ik vond het heel erg en heb me erg rot gevoeld lange tijd, maar ik begreep het wel. Het was beter zo. Hij zei me tijdens de laatste avond: ik laat ooit weer van me horen, als het weer goed met me gaat. Jaren gingen voorbij en ik heb me vaak afgevraagd hoe het met hem zou zijn. Mails gestuurd nog, maar geen reactie. Hij had waarschijnlijk begeleiding voor zijn problemen (financieel, verkeerde vrienden, drugs etc.). Gisteren kreeg ik ineens contact met hem via Hyves en MSN. Zomaar ineens. Ik wist niet wat me overkwam. Hij vroeg ook of hij me mocht bellen en we hebben heerlijk gepraat samen. Hij had me nog gezocht zei hij, maar kon me niet meer vinden. Alles van mij was weg door zijn opnames e.d. en zijn rommelige leven. Het voelde goed en vertrouwd. Tsjee, ik heb het er moeilijk mee. Hij heeft me zelfs muziek gestuurd die we toen samen luisterden. Het leek wel dat programma memories haha. Ik roep altijd hard dat je dat niet moet doen als je een relatie hebt, geen oude liefdes opzoeken en zo......Ik heb hem eerlijk gezeg dat ik al twee jaar samenwoon, maar hij vroeg me toch of ik eens kwam eten. Spontaan zei ik: ja dat doe ik! Maar ja, ik heb een relatie en hou heel veel van mijn vriend, dat is nooit anders geweest, maar ineens twijfel ik aan alles. Erg he. Ik snap het niet. Ik heb echt een goede relatie en een leuke relatie. We hebben het goed samen. Patsboem en mijn gevoelens zijn geraakt. Ik heb mijn ex weggestopt in mijn hoofd en hart, maar hij heeft altijd een plekje gehad. Ik baal ervan dat hij nu pas van zich laat horen en dat het niet een paar jaar geleden is. Aan de andere kant heb ik geen idee of het nu wel zou lukken tussen hem en mij. Ik wil hem gewoon even ontmoeten merk ik, dat in elk geval. Niet om vreemd te gaan of zo, absoluut niet, want ik ben trouw en doe niet aan vreemdgaan. Toch voelt zelfs dat gesprek al als vreemdgaan. Zo raar. Ik heb nooit contact met exen gehad. Gewoon nooit tijdens een relatie. Voorbij is voorbij en dat laat ik dan achter me. Dat roep ik ook tegen mijn vriend: exen zijn je verleden niet je heden, maar dit is anders merk ik..... Wat moet ik hiermee? Geen contact meer zoeken? Ik ben voor het eerst in deze relatie een beetje in de war door een ander. Dit is wel een bijzondere situatie omdat ik er niks aan kon doen toen dat hij niet verder kon met mij en beloofd had nog eens contact op te nemen. Ik was nu gewoon blij te horen dat het goed met hem ging. Moet ik op zijn uitnodiging ingaan (ik ben sterk en kan me inhouden tijdens die ontmoeting, want ik weet wat ik nu heb) of zal ik toch maar alles afhouden? Gewoon iets drinken even kan natuurlijk ook, bij hem thuis eten is nogal wat vind ik.
voer eendjes geen oorlog!
dinsdag 14 oktober 2008 om 19:52
Ook al begrijp ik heel goed je gevoelens, deze man speelt nu al met je. Je geeft aan dat je samenwoont maar hij bewerkt je, door muziek te sturen (waarmee hij weet dat ie je raakt), je uit te nodigen etc. Dat is grenzeloos gedrag. Even afgezien van de "moraal" (want ik heb daar geen oordeel over, het is jouw relatie) vind ik dat deze jongen nogal voortvarend te werk gaat, in een dubieuze betekenis dus. Wees op je hoede.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 14 oktober 2008 om 20:04
Petit, je hebt een leuke vriend waar je al 2 jaa rmee samenwoont. Hij staat dag en nacht voor je klaar, er is geen vuiltje aan de lucht.
En dan ineens is er die ex, die alles doet om NU wel de aandacht te pakken van je. Al die jaren was hij je 'kwijt'..........
Mijn advies, ga niet iets met hem drinken. Je kunt hem niet weerstaan omdat hij het in zich heeft je te manipuleren.
Over een tijdje sta je wederom wat hem betreft bij het oud vuil en heeft hij weer een ander projectje.
Je huidige relatie is meer waard dan dit.
En dan ineens is er die ex, die alles doet om NU wel de aandacht te pakken van je. Al die jaren was hij je 'kwijt'..........
Mijn advies, ga niet iets met hem drinken. Je kunt hem niet weerstaan omdat hij het in zich heeft je te manipuleren.
Over een tijdje sta je wederom wat hem betreft bij het oud vuil en heeft hij weer een ander projectje.
Je huidige relatie is meer waard dan dit.
dinsdag 14 oktober 2008 om 20:08
Jullie hebben gelijk! Ik heb hem altijd al wat labiel gevonden en grenzen had hij toen ook al niet zo. Hij is wel veel veranderd merk ik, dat wel. Hij baalt natuurlijk ook dat hij nu op het verkeerde moment bij mij komt. Dat snap ik en hij heeft nog gevoelens voor mij. Ik ook nog wel voor hem en ik denk niet dat hij me bewust 'bewerkt'. Hij laat nu van zich horen want ik vroeg hem dit uitdrukkelijk toen ik wegging en hij heeft woord gehouden. In een vlaag heeft hij me spontaan uitgenodigd. Dan ziet hij de grenzen weer even niet helder..... Ik ben natuurlijk ook doorgegaan met mijn leven. Ik denk dat hij het jammer vond en dat oud sentiment weer boven kwam. Onbedoeld. Ik ga vanwege oud sentiment maar niet bij hem eten. Hij is echt aardig en lief hoor, hij heeft geen verkeerde bedoelingen, maar hij ziet er niets fouts in zoals gewoonlijk.......En dat is het wel. Misschien hoopt hij ook wel dat ik niet lekker in mijn relatie zit, maar dat zal ik hem nog even zeggen dat dat niet het geval is. Ik heb daar ook weinig over gezegd, dus misschien kreeg hij de indruk dat hij kans had..... Is ook mijn fout. Ik wilde ook even genieten van zijn aandacht voor mij denk ik. Ik blijf lekker waar ik ben. Ik woon twee jaar samen, maar we zijn al 6 jaar bij elkaar. Ik laat het hier maar bij en zie misschien ooit nog wel of ik contact met hem wil zoeken. Ik doe dat alleen als ik geen vriend meer zou hebben. Iik weet wat ik heb en dat wil ik zo houden, 100% zeker! Bedankt, mijn verwarring is weg!!!! Ik had even een steuntje nodig, omdat alles bovenkwam. Ik doe nu dingen als het MIJ uitkomt. Toen schikte ik me naar hem en zijn leven, dat is al lang niet meer mijn instelling, dus nu ook niet.
dinsdag 14 oktober 2008 om 20:55
Ben benieuwd of hij het eerste initiatief genomen via de hyves/ msn? En dat na 7/8 jaar?
Misschien voelt hij zich wel eenzaam..
Ik zou hem zeker niet gaan ontmoeten..dat is hoop kweken van beide kanten en bepaalde
dingen uitlokken..terwijl je daarmee misschien wel jezelf schaadt en daarbij je gevoelens van je vriend kwetst.
Overigens zou je het ook niet fijn vinden als jouw vriend zo’n geheimzinnige afspraak zou hebben.
Onthoud 1 ding je weet wat je NU allemaal hebt aan je huidige vriend…wees daar gek mee.
En kijk daar maar eens naar…en je weet NOOIT wat je er straks voor terug krijgt.
En misschien ben ik wel wat te direct maar wel eerlijk > uit = uit
Wees zuinig op je eigen mannetje! Succes meid je kunt het!!!!!!!!!!
Misschien voelt hij zich wel eenzaam..
Ik zou hem zeker niet gaan ontmoeten..dat is hoop kweken van beide kanten en bepaalde
dingen uitlokken..terwijl je daarmee misschien wel jezelf schaadt en daarbij je gevoelens van je vriend kwetst.
Overigens zou je het ook niet fijn vinden als jouw vriend zo’n geheimzinnige afspraak zou hebben.
Onthoud 1 ding je weet wat je NU allemaal hebt aan je huidige vriend…wees daar gek mee.
En kijk daar maar eens naar…en je weet NOOIT wat je er straks voor terug krijgt.
En misschien ben ik wel wat te direct maar wel eerlijk > uit = uit
Wees zuinig op je eigen mannetje! Succes meid je kunt het!!!!!!!!!!
dinsdag 14 oktober 2008 om 21:43
Palientje dank voor je wijze woorden. Hij stond nog steeds bij mijn msn contacten en ineens vroeg hij hoe het met me was. Hij had lang geen internet kunnen gebruiken. Kliniek, jarenlang en geldproblemen dus internet was er niet bij voor jaren. Hij voelt zich eenzaam denk ik ja, al heeft hij het erg druk met zijn nieuwe werk en dat is alleen maar goed voor hem. Ik ben wel bang dat hij zich in zijn werk verliest en weer doorslaat, maar dat is zijn probleem. Hij wil graag een relatie nu en iets goeds, maar dat moet hij nog allemaal op gaan bouwen, gewoon omdat hij jaren in een kliniek zat......Dat schoot toen niet op en nu heeft hij er zin in en krijgt hij nieuwe kansen! Op zich fijn voor hem. Ik wil niemand kwetsen en begin nergens aan. Ik ben toch blij iets van hem gehoord te hebben, want ik heb geen vervelende ervaringen, alleen maar goede, met hem. Jammer was gewoon dat alles afgekapt werd, omdat het niet anders kon. Ik liep gevaar door de contacten die hij had en hij moest opgenomen en geholpen worden (verslaving). We hebben toen geen echte goede kans gehad, maar die hebben we nu ook niet meer! Uit is inderdaad uit en voorbij is voorbij. Zo zie ik dat ook.
dinsdag 14 oktober 2008 om 21:57
Allereerst zou ik er open en eerlijk met je vriend over zijn. Zeker als je een goede relatie hebt is het denk ik belangrijk om eerlijk met hem te zijn. Naar wat ik uit je verhaal opmaak denk je zelf dat het geen goed idee is om met je ex af te spreken, misschien dat je naar dit gevoel moet luisteren.
Zelf heb ik wel contact met een ex, maar voor ons is het duidelijk dat het puur vriendschappelijk is. Ik ben ook goed bevriend met zijn vriendin. Maar ik denk niet, naar wat ik lees, dat dit de insteek is van je ex. En op het moment dat iemand jouw relatie niet respecteerd is die persoon in mijn ogen niet helemaal goed bezig.
Je zegt heel gelukkig te zijn met je vriend, koester dit en zet dit niet op het spel. Grote kans dat het het niet waard is..
Zelf heb ik wel contact met een ex, maar voor ons is het duidelijk dat het puur vriendschappelijk is. Ik ben ook goed bevriend met zijn vriendin. Maar ik denk niet, naar wat ik lees, dat dit de insteek is van je ex. En op het moment dat iemand jouw relatie niet respecteerd is die persoon in mijn ogen niet helemaal goed bezig.
Je zegt heel gelukkig te zijn met je vriend, koester dit en zet dit niet op het spel. Grote kans dat het het niet waard is..
dinsdag 14 oktober 2008 om 22:10
Niet doen!!!!!
Ik had dit jaar ook een ex die ineens belangstellend ging doen.
Ben 1x een kopje koffie bij hem wezen drinken en hij wilde alleen maar sex!!
Op dat moment dat hij me versierde (wat dus niet lukte omdat ik sterk stond!) heb ik dus gezegd.....ik ga nu naar huis en wil je niet meer in mijn leven.Dus ook niet op msn of hyves en heb hem dus meteen verwijderd en geblokkeerd!!
Wees sterk en blijf bij je vriend want ik neem aan dat hij alle liefde voor je heeft die jij nodig hebt.
Ik had dit jaar ook een ex die ineens belangstellend ging doen.
Ben 1x een kopje koffie bij hem wezen drinken en hij wilde alleen maar sex!!
Op dat moment dat hij me versierde (wat dus niet lukte omdat ik sterk stond!) heb ik dus gezegd.....ik ga nu naar huis en wil je niet meer in mijn leven.Dus ook niet op msn of hyves en heb hem dus meteen verwijderd en geblokkeerd!!
Wees sterk en blijf bij je vriend want ik neem aan dat hij alle liefde voor je heeft die jij nodig hebt.
woensdag 15 oktober 2008 om 00:18
Wat mijn vriend ervan vindt werd gevraagd. Ik heb het hem nog niet verteld. Hij heeft zelf nog af en toe contact met exen via Hyves, maar ik weet dat hij voor mij gaat en gewoon wat praat met mensen die hij van vroeger kent. Toen ik hem pas kende was het wel erg gesteld met hem en zijn exen. Verjaardagskaarten en hij wilde ineens op bezoek bij een ex, gewoon als vrienden. Ik heb toen gezegd: kappen of ik ben weg. Kiezen of delen. Hij vond het allemaal overdreven, maar heeft het nooit meer gedaan. Af en toe een berichtje via Hyves en dat is heel algemeen, hij is erg open en eerlijk, ik mag alles zien. Ik heb hem ook echt onder druk gezet. Hij kwam net uit zijn vrijgezellentijd en zag nergens kwaad in, later begreep hij het wel. Hij gaat volledig voor mij en wil me niet kwijt. Hij is erg gek op me. Momenteel werkt hij weer 6 weken in het buitenland en dan is het continu bellen en mailen. Hij belt voor zoveel geld dat het bijna zonde is dat het van zijn salaris af gaat, maar hij kan het missen en hij mist mij.....Ik hem ook, misschien dat ik daarom ook wat gevoelig reageerde op die ex.
woensdag 15 oktober 2008 om 16:20
Petit, ik kan me voorstellen dat je in de war bent, maar ik denk dat het initiatief van jouw kant kwam. Doordat je hem wel eens mailde/contact met hem zocht heb je voor hem een opening gelaten.
Als jij je relatie goed en leuk vindt praat je hierover met je vriend en heb je het er met hem over. Misschien snapt je vriend je nieuwsgierigheid. Als het echt puur vriendschappelijk bedoelde nieuwsgierig is kun je nog met je vriend (!) besluiten dat jullie sámen een keer met je ex koffie drinken. Al heb ik het idee dat hij (opzettelijk en daarom heel sneaky) teveel in je losmaakte en je daarom beter helemaal niet kunt afspreken.
Wees hier helemaal open over tegen je vriend, je wilt toch geen risico's lopen?
Succes.
Als jij je relatie goed en leuk vindt praat je hierover met je vriend en heb je het er met hem over. Misschien snapt je vriend je nieuwsgierigheid. Als het echt puur vriendschappelijk bedoelde nieuwsgierig is kun je nog met je vriend (!) besluiten dat jullie sámen een keer met je ex koffie drinken. Al heb ik het idee dat hij (opzettelijk en daarom heel sneaky) teveel in je losmaakte en je daarom beter helemaal niet kunt afspreken.
Wees hier helemaal open over tegen je vriend, je wilt toch geen risico's lopen?
Succes.
maandag 20 oktober 2008 om 16:13
Misschien moet ik nog even wat verduidelijken. Toen ik weg ging bij mij ex kende ik hem nog niet zo lang. Toch voelden we veel voor elkaar, maar het kon en mocht toen niet zo zijn door zijn problemen. Daar zou ik door in de problemen hebben gekomen en dat wilde ik niet en hij ook niet. Ik heb hem toen met klem gevraagd weer wat van zich te laten horen als het weer goed met hem ging. Al die tijd heb ik dus zeker wel MSN opengelaten en zijn mailadres bewaard. Ik heb hem een jaar later nog een mailtje gestuurd, puur om te vragen hoe het nu met hem was, maar hij beschikte toen dus niet over zijn e-mail bleek nu. Nu ging ik online op MSN wat ik bijna nooit doe, want ik hou er niet zo van en ineens vroeg hij hoe het met me was en bleek hij terug. Ik was blij ja, ondanks mijn relatie. Gewoon dat ik hoorde dat het heel goed met hem ging. Ik heb me zorgen gemaakt over hem toen en dat gevoel zat er nog bij mij bleek nu, ergens weggestopt. Hij was een aardige, enthousiaste leuke jongen die leuk met me omging en zeer romantisch toen. Hij vroeg me nu of hij mocht bellen en ik dacht: ach waarom ook niet. Ik voel toch niets meer voor hem. Na een paar zinnen hadden we allebei zoiets van: jee, het klikt alweer meteen en dat gevoel van warmte en toch een soort liefde ging dwars door de telefoon......Nu heeft hij me uitgenodigd en ik heb gezegd dat dit niet kan. Hij wil gewoon gezellig naar de film en wat eten, meer niet, maar ja ik twijfel eraan of ik niet toch veel meer voor hem voel nog dan ik ooit had kunnen denken. Hij heeft ook sterk het gevoel met me te moeten praten over dat hij me toen zo heeft laten vallen. Er was toen geen tijd voor praten, alleen huilen. Aan de ene kant wil ik het graag, al is het maar puur om onze vriendschap niet helemaal weg te hoeven gooien (voelt als hartsvriend en nog niet eens als een mogelijke toekomstige partner of zo). Hij gaat ook niks proberen zegt hij, maar ja....als je het daar al over hebt lijkt het al te ver toch? Ik kan duidelijk altijd mijn grenzen aangeven en er niet overheen gaan (sta altijd sterk in mijn schoenen en maak niet zomaar wat kapot wat goed is), dus wat dat betreft hoeft er geen probleem te komen. Ik weet het niet hoor, kom er niet echt uit en we willen het allebei graag merken we....pffff.
maandag 20 oktober 2008 om 16:27
Eerst zeg je dat je het niet gaat doen en nu kom je er ineens niet meer uit...
Mijn gevoel zegt: niet doen! Daarnaast heeft deze jongen veel problemen (gehad) en ziet dat er voor mij niet uit als een veilig iets. Misschien veroordelend, maar ik denk dat je je heel goed moet beseffen wat voor goeds en stabiels je hebt.
En idd, voel weer eens wat je voelde in het begin van je relatie, toen je vriend veel met zn exen omging... Dat deed je verdriet. Doe jouw vriend dan ook geen verdriet!
Heel veel succes!
p.s. Ik heb hetzelfde gehad met een ex toen ik vrijgezel was. Dus toen kon het. Uiteindelijk is het bij msn en bellen gebleven. We kwamen na een poos tot de conclusie dat een ontmoeting waarsch toch tegen zou vallen. Zo jaren later hadden we andere ervaring, stonden anders in het leven etc etc, ondanks het fijne van herinneringen ophalen samen..
Mijn gevoel zegt: niet doen! Daarnaast heeft deze jongen veel problemen (gehad) en ziet dat er voor mij niet uit als een veilig iets. Misschien veroordelend, maar ik denk dat je je heel goed moet beseffen wat voor goeds en stabiels je hebt.
En idd, voel weer eens wat je voelde in het begin van je relatie, toen je vriend veel met zn exen omging... Dat deed je verdriet. Doe jouw vriend dan ook geen verdriet!
Heel veel succes!
p.s. Ik heb hetzelfde gehad met een ex toen ik vrijgezel was. Dus toen kon het. Uiteindelijk is het bij msn en bellen gebleven. We kwamen na een poos tot de conclusie dat een ontmoeting waarsch toch tegen zou vallen. Zo jaren later hadden we andere ervaring, stonden anders in het leven etc etc, ondanks het fijne van herinneringen ophalen samen..
maandag 20 oktober 2008 om 16:34
Sabine,
Mijn huidige vriend ging in het begin met exen om en wilde contacten houden, niet die ex-vriend van mij......Hij heeft nog verschillende mail contacten en via Hyves waar ik duidelijk van gezegd heb dat ik dat niet zo wilde. Hij deed het toch en bleef dat doen want er steekt toch niets kwaads in? En hij houdt toch van mij! Kan zijn, maar het raakt me altijd weer. Ondanks dat we het heel leuk en fijn en super gezellig hebben samen zijn er toch dingen die me dwarszitten en die ik al tig keer besproken heb met hem.
Mijn huidige vriend is altijd vrij flirterig geweest naar vrouwen wat me zeker in het begin mateloos irriteerde. Ik heb dat met hem besproken en hij heeft dat gedrag veel veranderd al draait zijn hoofd nog wel erg snel om bij het zien van andere vrouwen. Ik besef zeker wel dat ik nu iets goed en stabiels heb, al heb ik de laatste tijd wel een minder stabiel gevoel met mijn huidige vriend. Mijn verwarring nu heeft heel veel met een grote ruzie met zijn ouders te maken die we net achter de rug lijken te hebben.
Bij mijn ex voel ik me zeker niet onveilig. Hij is erg zacht, lief en heel aardig. Hij heeft toen veel meegemaakt waardoor hij tijdelijk minder sterk is geweest.
Mijn huidige vriend ging in het begin met exen om en wilde contacten houden, niet die ex-vriend van mij......Hij heeft nog verschillende mail contacten en via Hyves waar ik duidelijk van gezegd heb dat ik dat niet zo wilde. Hij deed het toch en bleef dat doen want er steekt toch niets kwaads in? En hij houdt toch van mij! Kan zijn, maar het raakt me altijd weer. Ondanks dat we het heel leuk en fijn en super gezellig hebben samen zijn er toch dingen die me dwarszitten en die ik al tig keer besproken heb met hem.
Mijn huidige vriend is altijd vrij flirterig geweest naar vrouwen wat me zeker in het begin mateloos irriteerde. Ik heb dat met hem besproken en hij heeft dat gedrag veel veranderd al draait zijn hoofd nog wel erg snel om bij het zien van andere vrouwen. Ik besef zeker wel dat ik nu iets goed en stabiels heb, al heb ik de laatste tijd wel een minder stabiel gevoel met mijn huidige vriend. Mijn verwarring nu heeft heel veel met een grote ruzie met zijn ouders te maken die we net achter de rug lijken te hebben.
Bij mijn ex voel ik me zeker niet onveilig. Hij is erg zacht, lief en heel aardig. Hij heeft toen veel meegemaakt waardoor hij tijdelijk minder sterk is geweest.