ex en kind

01-09-2009 17:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een relatie met iemand die al een kleine had, toen ik haar leerde kennen.naar een paar maanden toen we elkaar kende werd ze onbedoelt zwanger alle 2 stom stom maar ok ,Onze zoon werd geboren. Het ging en hele tijd goed tot ik in de gaten kreeg dat haar ex er relegmatig is als ik er niet ben, Als ik dan vroeg aan haar hebben jullie nog gevoelens voor elkaar zegt ze van niet. hij komt zijn om de 2 weken halen in het weekend woont hemels breed 2 kilomter van ons vandaan voor mijn gevoel heb ik zoiets als jij zoon wil zien en dat moet altijd kunnen vind ik dan kan je hem toch even komen ophalen waarom gezellig koffie drinken, laats gingen ze samen naar de kermis met zijn 3 zonder dat ik het wist,[door haar financieele omstandigheden wonen we nog niet samen dus ben er niet altijd dat gaat nog niet]Dat is voor al moeilijk zat omdat ik mijn eigen zoon niet dagelijks zie maar wel probeer ik een zo stabiel mogelijke situatie te creeren . Laats was ik wat vergeten op een zondag en ging terug komen ze vrolijk om 10 savonds aan fietsen met zn 4 mijn zoon bij har op de fiets en zijn zoon bij achterop ik zit in de tuin zij komt via de poort binnen ziet mij schrikt smiespelt wat en vervolgens blijft hij gewoon in het paatje staan en stuurt zijn zoon gewoon de tuin in die jongen begint t e huilen 5 jaar is ie want snapt er niks van ik was woest ik denk wat is dit voor een popekast als er toch niks is kom je toch gewoon de tuin in. Als ik haar vraag of er wat speelt zegt ze van niet alleen ziet ze zelf niet in dat dit verwarent is voor hun zoon , voor mijn zoon en voormij. een ex is een ex ook al heb je samen een kind je kunt toch zo met elkaar blijfen omgaan alsof jullie nog een gezellig koppeltje zijn In mijn ogen zijn of is vooral haar kind hier de dupen van want wie wil er als kind niet dat papa en mama bijelkaar zijn. Maar mijn zoon word hier in meegesleept ik snap er echt niks van als ik er na vraag zegt er is niks waarom ga je dan zo er mee om?
Vrij onsamenhangend en moeilijk te lezen verhaal, Trickz. Ik zie graag wat leestekens en alinea`s in een (wat langere) post. Wat is precies je vraag??
Zo'n verhaal met zoveel fouten, zonder alinea's of andere leestekens...daar begin ik niet eens aan!
Ik snap er ook niet van...

Van jouw verhaal welteverstaan...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik snap het wel en ik zou het niet pikken.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Trickz, ik heb me door je verhaal heengeworsteld en ik zou er ook niet blij van worden. Mag ik even vragen hoe oud jullie zijn? Zij ex en jij?
quote:trickz schreef op 01 september 2009 @ 17:49:

Ik zit een relatie met iemand die al een kleine had, toen ik haar leerde kennen.naar een paar maanden toen we elkaar kende werd ze onbedoelt zwanger alle 2 stom stom maar ok ,Onze zoon werd geboren. Het ging en hele tijd goed tot ik in de gaten kreeg dat haar ex er relegmatig is als ik er niet ben, Als ik dan vroeg aan haar hebben jullie nog gevoelens voor elkaar zegt ze van niet. hij komt zijn om de 2 weken halen in het weekend woont hemels breed 2 kilomter van ons vandaan voor mijn gevoel heb ik zoiets als jij zoon wil zien en dat moet altijd kunnen vind ik dan kan je hem toch even komen ophalen waarom gezellig koffie drinken, laats gingen ze samen naar de kermis met zijn 3 zonder dat ik het wist,[door haar financieele omstandigheden wonen we nog niet samen dus ben er niet altijd dat gaat nog niet]Dat is voor al moeilijk zat omdat ik mijn eigen zoon niet dagelijks zie maar wel probeer ik een zo stabiel mogelijke situatie te creeren . Laats was ik wat vergeten op een zondag en ging terug komen ze vrolijk om 10 savonds aan fietsen met zn 4 mijn zoon bij har op de fiets en zijn zoon bij achterop ik zit in de tuin zij komt via de poort binnen ziet mij schrikt smiespelt wat en vervolgens blijft hij gewoon in het paatje staan en stuurt zijn zoon gewoon de tuin in die jongen begint t e huilen 5 jaar is ie want snapt er niks van ik was woest ik denk wat is dit voor een popekast als er toch niks is kom je toch gewoon de tuin in. Als ik haar vraag of er wat speelt zegt ze van niet alleen ziet ze zelf niet in dat dit verwarent is voor hun zoon , voor mijn zoon en voormij. een ex is een ex ook al heb je samen een kind je kunt toch zo met elkaar blijfen omgaan alsof jullie nog een gezellig koppeltje zijn In mijn ogen zijn of is vooral haar kind hier de dupen van want wie wil er als kind niet dat papa en mama bijelkaar zijn. Maar mijn zoon word hier in meegesleept ik snap er echt niks van als ik er na vraag zegt er is niks waarom ga je dan zo er mee om?Hoe kunnen mensen zo'n puinhoop maken van hun leven. Hoe oud zijn jullie?
Eens met Wuiles. Nu even lezen wat zij schrijft dan maar.

En TO, je bent warrig.
Zij en haar ex zijn close en jij hebt daar moeite mee.

Dat is je goed recht maar de ex is wel de vader van een van de kinderen en dus is een goede band tussen je vriendin en haar ex voor hun kind heel erg fijn en belangrijk.

Wat ik heel goed begrijp is dat de zoon van jou en je vriendin ook meegenomen wordt als ze als gezin op stap gaan en dat jij dat moeilijk vindt. Op zich logisch dat jullie zoon meegaat met zijn moeder als ze weggaat maar ik kan me voorstellen dat uitstapjes van je vriendin met haar ex en beide kinderen voor jou lastig te verteren zijn.

Het lijkt er een beetje op alsof je vriendin maar moeilijk afstand kan nemen van haar ex en dat ze ook nog een beetje stiekem doet over haar ontmoetingen met hem. Tenminste, dat haal ik uit wat je schreef over dat je even terug moest om iets op te halen wat je vergeten was en ze toen aan kwamen fietsen met z'n vieren. Dat lijkt me heel erg rot ja, dan krijg je echt het gevoel dat je buitengesloten wordt.

Verwarrend voor de kinderen ook inderdaad.

Ze zegt dat er niks is maar denk je dat je haar duidelijk kunt maken dat het er voor jou heel anders uitziet en dat jij het gevoel hebt dat er wel degelijk iets speelt?
Prima dat ze close zijn. Beter dan helemaal geen relatie. Maar het feit dat ze schrikt of dat ze gewoon zaken verzwijgt zou ik niet fijn vinden. Ik krijg er een naar gevoel bij. Bovendien gaat ze lekker met jouw kind op stap, terwijl ze ook met haar beide kinderen en jou op stap kan gaan.
Hoi Trickz,

De vader van mijn kinderen en ik zijn al jaren gescheiden. Voor de kinderen proberen we zo veel mogelijk dingen samen te doen. Verjaardagen, feestdagen, kinderpartijtjes, zo nu en dan een dagje op stap. Als we hemelsbreed twee kilometer bij elkaar vandaan zouden wonen zou dit waarschijnlijk nog veel uitgebreider gebeuren. Toch hebben we echt geen relatie met elkaar.

Jouw zoon heeft een broer. Alleen heeft die broer een andere vader dan hij. Maar omdat die man wel de vader van zijn broer is, zal hij er toch heel zijn jeugd mee te maken hebben.

Veel dingen worden voor kinderen pas verwarrend als er krampachtig over wordt gedaan. Volwassenen máken vaak dingen verwarrend.

Geef je je vriendin de ruimte om ongelimiteerd contact te hebben met de vader van haar eerste kind? Als je haar probeert te bepreken of (regelmatig) laat weten dat je er een hekel aan hebt dat ze dingen met elkaar ondernemen dan kan ik me voorstellen dat ze er voor kiest om dit zoveel mogelijk buiten jou om te doen. Niet omdat ze iets voor je verborgen wil houden, maar omdat ze weet dat je het onplezierig vindt om er aan blootgesteld te worden.

Het is niet makkelijk om een andere volwassene zo dicht bij je kind toe te laten. Maar veel keus heb je in jouw situatie niet. Hoe relaxter je je er mee uit de voeten leert kunnen, hoe minder verwarrend het voor de kinderen zal zijn.
Ik vind het bewonderingswaardig van je vriendin om alles zo bij elkaar proberen te houden. Ik denk niet dat haar ex "op het paatje" blijft staan om iets te verbergen, zal meer met je eigen houding te maken hebben. Sta gewoon voor je gezin, relatie etc. en probeer te participeren.

Ik zeg dit uit ervaring, na nogal veel geduld, gaan mijn ex en nieuwe vriend en kinderen heel goed met elkaar om. Vieren verjaardagen samen en ik kan altijd mijn ex bellen als er iets is, ja, we hebben een speciale band, ben supergelukkig dat mijn huidige vriend dat begrijpt, en ook gewoon dat respect voor hem heeft, en andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven