Ex gebruikt cocaïne tijdens zorg kind

17-10-2018 19:40 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, helaas heeft mijn 9 jarige dochter haar vader (mijn ex man) afgelopen zaterdag betrapt op cocaine gebruik voor de tweede keer.. Dit keer was ik bij hem op visite en hij ging opeens naar boven. Mijn dochter achtervolgde hem, zag hem gebruiken en waarschuwde mij. Toen hij weer beneden was, ben ik met een smoes met mijn dochter naar boven gegaan en heb de badkamer kort doorzocht. Daar vond ik al snel in de wasmand een blik vol met zakjes coke. We hebben hem hiermee geconfronteerd en heb mijn dochter mee naar huis genomen (ik ben gescheiden, we hebben co ouderschap, het was zijn weekend). Ik eis nu van hem dat hij zich laat behandelen en anders het gevolgen heeft voor het co ouderschap. We zijn er kapot van. Hoe zouden jullie handelen in deze situatie??
impala schreef:
19-10-2018 09:40
Het valt mij op dat mensen wel hele verhalen tikken, maar niet lezen.
To is niet hysterisch en is een gesprek aangegaan met haar ex man. Ze was geschrokken maar heeft het daarna prima aangepakt.
Mensen zetten een zware verslaving echter niet zomaar opzij. Dus dit verhaal zal nog wel een staartje gaan krijgen.
Ja ik schrijf een zware verslaving. Want daar is m.i. sprake van. Anders ga je niet naar boven om te snuiven als je je ex en kind op bezoek hebt.
Waar staat dat TS hysterisch is? Ik bedoel een echt goed lang gesprek. Ik lees alleen dat ze hem geconfronteerd heeft en daarna een behandelplan heeft geëist. Nergens dat ze echt goed heeft doorgevraagd over de ernst oid. Als ik daarover heen heb gelezen, excuses.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
19-10-2018 10:10
Waar staat dat TS hysterisch is? Ik bedoel een echt goed lang gesprek. Ik lees alleen dat ze hem geconfronteerd heeft en daarna een behandelplan heeft geëist. Nergens dat ze echt goed heeft doorgevraagd over de ernst oid. Als ik daarover heen heb gelezen, excuses.
TO heeft heel normaal gereageerd, het blik viva gekkies reageerde hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
19-10-2018 06:20
In elk geval een moeder die wel eens naar een afkickkliniek mag, waardoor de zorg voor haar kinderen (tijdelijk) volledig op haar man terecht komt.

Ze zegt zelf dat ze junkiegedrag vertoont, in een grijs gebied zit en het bewust verborgen houdt voor haar man. Dan klinkt het in mijn oren dat je wéét dat je fout bezig bent, maar er al te diep in ziet om er zelf uit te komen.

Als je dit artikel als voorbeeld hebt gekozen om aan te tonen dat een lijntje heel normaal is en er zat moeders zijn die het doen en die nog normaal functioneren, dan sla je wat mij betreft de plank volledig mis. Ze vindt zelf al dat ze niet meer functioneert en dat het anders moet.
Helemaal mee eens! Te bizar voor woorden.
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 10:47
TO heeft heel normaal gereageerd, het blik viva gekkies reageerde hysterisch.
Als je goed leest, zie je dat impala suggereert dat TO hysterisch wordt genoemd. Ik vraag waar iemand dat zegt.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
19-10-2018 10:53
Als je goed leest, zie je dat impala suggereert dat TO hysterisch wordt genoemd. Ik vraag waar iemand dat zegt.
Klopt, ik zeg ook niet dat jij het deed.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 10:47
TO heeft heel normaal gereageerd, het blik viva gekkies reageerde hysterisch.
Oh my bad. Verkeerd begrepen. Dacht dat met 'de hysterie' die bij TO werd bedoeld. Maar is de hysterie bij forummers. Sorry.

En ja dat relaas van de kekke mama om te betogen dat t allemaal geen kwaad kan was natuurlijk nogal bizar.

Ik ben zelf niet iemand die mensen per definitie slechte ouders vindt als ze drugs gebruiken. Maar het verhaal van TO wijst mi echt op een stevige verslaving. En in dat geval is gebruiken je prioriteit en niet je kind. En dan wordt het een ander verhaal.
.
vivautrecht85 schreef:
19-10-2018 02:44
Waar staat dat iemand het logisch vindt? Sommigen zeggen dat ze de hysterie niet helemaal snappen en dat is toch wat anders dan "logisch".
Gaan we nu spelen of iets letterlijk is gezegd? Als je opkomt voor de situatie van vader, het bagatelliseert,to's woorden in twijfel trekt of haar zelfs aanvalt op wat een volkomen logische reactie is dan doe je dat.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-10-2018 09:40
Het valt mij op dat mensen wel hele verhalen tikken, maar niet lezen.
To is niet hysterisch en is een gesprek aangegaan met haar ex man. Ze was geschrokken maar heeft het daarna prima aangepakt.
Mensen zetten een zware verslaving echter niet zomaar opzij. Dus dit verhaal zal nog wel een staartje gaan krijgen.
Ja ik schrijf een zware verslaving. Want daar is m.i. sprake van. Anders ga je niet naar boven om te snuiven als je je ex en kind op bezoek hebt.
Een kind dat volgens TO extreem voorlijk en pienter is. Zo zeer dat ze, hoewel ze pas 9 is, tot 2 keer toe direct doorhad dat haar vader coke had gebruikt. Alle andere keren dat ze bij haar vader was, was er kennelijk niks aan de hand. Gekke verslaving wel, als die alleen in juli en oktober van dit jaar heeft opgespeeld.
Een meisje van 9 dat smoezen verzint om haar moeder naar boven te lokken om samen naar cocaine te zoeken. Uit zichzelf. Natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
19-10-2018 18:06
Een kind dat volgens TO extreem voorlijk en pienter is. Zo zeer dat ze, hoewel ze pas 9 is, tot 2 keer toe direct doorhad dat haar vader coke had gebruikt. Alle andere keren dat ze bij haar vader was, was er kennelijk niks aan de hand. Gekke verslaving wel, als die alleen in juli en oktober van dit jaar heeft opgespeeld.
Een meisje van 9 dat smoezen verzint om haar moeder naar boven te lokken om samen naar cocaine te zoeken. Uit zichzelf. Natuurlijk.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
MG2009 schreef:
17-10-2018 21:07
Mijn dochter wist niet dat het coke was, maar wel dat het drugs was. Toen ik in het blikje keek, zag ik dat het cocaine was
Maar als het meerdere pakjes waren is hij dan ook niet aan het dealen?
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
19-10-2018 18:40
Maar als het meerdere pakjes waren is hij dan ook niet aan het dealen?
Dat is dan eindelijk eens een scherpzinnige en nuttige opmerking mbt de zakjes/pakjes in de wasmand.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven