Ex is zwanger en nul contact

15-06-2019 18:48 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allen, graag even jullie idee over deze situatie:

Vorig jaar terug met ex begonnen, waren al eens een jaartje samen geweest, en na 4 maand beslist om voor een kind te gaan. Zij heeft al een jongen van 12 ik nog geen kinderen.

Zo gezegd zo gedaan, direct raak, en sinds eind oktober 2018 dus zwanger. In januari vraag ik of ik drie dagen zou kunnen gaan skieen, geen probleem...tot 2 weken voor vertrek. Ik had beloofd op een vrijdag om haar zoon naar muziekles te brengen, maar door een meeting die uit de hand liep (ben bedrijfsleider) kon ik er niet op tijd geraken. Toen is en ruzie ontstaan “omdat ze niet om me kon rekenen.”

Toen werd plotseling ook gezegd dat ik me als een puber gedraag omdat ik nog ga skieen. Enfin, twee drie weken enkel nog contact per sms, en zei ze op een moment dat ze ziek was. Bleek dat ze naar het ziekenhuis moest om een kleine ingreep, wist ik dus niks van maar krijg daarna wel op mijn bord dat ze daar helemaal alleen was.

Tijdens de drie dagen skieen heeft ze ook een vruchtwaterpunctie ingepland, kreeg ik ook nog eens op mijn donder dat ik er niet was ...

Sindsdien nul contact, ze reageert op geen enkel bericht. Als ik bij haar ga, doet ze de deur niet open, integendeel ze stuurt zelf bericht dat ze politie gaan bellen toen ik bloemen voor moederdag kwam brengen.

Bevalling is binnen een 30-tal dagen gepland en ik weet helemaal van niks. Haar zusters praten ook niet met me.

Wat denken jullie hiervan?
johan103 schreef:
15-06-2019 19:19
Erkenning kan pas na de bevalling
Als je in NL woont kan dat al vanaf bevruchting.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze ongelofelijk teleurgesteld in je is. Dat ze denkt aan die man heb ik niets. Dan doe ik het liever alleen.

Jij maakt haar zwanger en vervolgens laat je zien hoe onverantwoordelijk je je gedraagt door af te spreken haar kind naar muziekles te brengen en dat vervolgens gewoon niet te doen.

Toen ze zei dat ze ziek was heb je toen wel doorgevraagd wat ze had en gevraagd of je haar kon helpen?

Of heb je het gewoon ter kennisgeving aangenomen en haar laten stikken om vervolgens te gaan klagen dat je toch niet kon weten dat ze naar het ziekenhuis moest.

Zei is ook dom bezig om zo snel nadat jullie uit elkaar waren gegaan proberen zwanger te worden.

Vindt je het nu wel erg dat het uit is of ga je alleen voor het kind?

Misschien was het niet handig om juist op moederdag aan de deur te komen. Heeft zij nu zoiets van ja daag ik ben geen broedkip die jij kan gebruiken als je een kind wil.

En je verantwoordelijkheid nemen komt al snel neer op je kind naar jou laten gaan terwijl ze je niet meer kan luchten of zien.

Ik snap dat ze het dan liever alleen doet
Waarom een vruchtwaterpunctie trouwens? Niet echte en standaard iets.
AnnabeldeDertiende schreef:
15-06-2019 19:27
Zij ‘plant’ even een vruchtwaterpunctie alsof het een pretecho is? Lijkt me sterk.
Mij ook. Zo werkt dat niet.
na vier maanden voor een kind gaan? dan heb je jezelf bij voorbaat al gediskwalificeerd als verstandig. En je ex ook
Als ze jou aansprakelijk wil stellen voor kinderalimentatie zou ik wel een vaderschapstest eisen. Binnen een paar maanden verkering voor een kind gaan klinkt heel raar. Wellicht was jij niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-06-2019 19:34
na vier maanden voor een kind gaan? dan heb je jezelf bij voorbaat al gediskwalificeerd als verstandig. En je ex ook
Ja Nouja daar is het een beetje laat voor, begrijp dat ze in een maand is uitgerekend?

En wat betreft die punctie, krijg je niet een vruchtwater punctie boven de 35 in België? Zou dus kunnen
Vind het ook een buitensporige reactie van haar dat ze je kwalijk neemt dat je afzegt haar puber te brengen. Je werk gaat voor.
Die vruchtwaterpunctie kan ik me enigszins nog wel voorstellen, ze is 37.
De rest van het verhaal vind ik vaag,
Terugdraaien gaat niet meer, maar probeer uit te zoeken of jij wel wel echt de vader bent, en wat je rechten zijn.
redbulletje schreef:
15-06-2019 19:38
Vind het ook een buitensporige reactie van haar dat ze je kwalijk neemt dat je afzegt haar puber te brengen. Je werk gaat voor.
Nee.

Moest je stokpaardje weer even uitgelaten worden op een topic mbt kinderen?
Lucifer2018 schreef:
15-06-2019 19:43
Nee.

Moest je stokpaardje weer even uitgelaten worden op een topic mbt kinderen?
Het gaat om een puber die ook zonder volwassen begeleiding ergens naartoe kan. Typisch vrouwen die hun werk daarvoor ondergeschikt maken, als deze vrouw TO financieel wil plukken moet ze juist koesteren dat hij zn baan niet versloft voor non issues.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-06-2019 19:34
na vier maanden voor een kind gaan? dan heb je jezelf bij voorbaat al gediskwalificeerd als verstandig. En je ex ook

Weer een child of the bill.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Kom je nu uit Nederland of uit België to?

Als je uit Nederland komt heb je ook maar wei ig betrokkenheid getoont.

Niet weten dat je al had kunnen erkennen. Niet weten dat ze een vruchtwaterpunctie zou krijgen.

Als je totaal geen interesse hebt getoont in de zwangerschap en alleen mast geïnteresseerd was in je werk en skitripjes dan snap ik haar wel.

En nu het kind bijna geboren wordt dringt het ineens tot je door dat er een kind van jou gaat rondlopen. Rijkelijk laaat.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-06-2019 19:37
Ja Nouja daar is het een beetje laat voor, begrijp dat ze in een maand is uitgerekend?

En wat betreft die punctie, krijg je niet een vruchtwater punctie boven de 35 in België? Zou dus kunnen
Ook in Belgie krijg je niet voor de lol een vruchtwaterpunctie aangezien daar risico's aan verbonden zijn (en aanzienlijke kosten). Het is niet onmogelijk, maar de achteloosheid waarmee to schrijft, oh ze heeft ook nog even tussendoor een vwp gepland toen ik een weekend weg was, is onzin. Het verhaal rammelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik denk? Ik ben heel benieuwd wat zij erover te zeggen heeft. Dat denk ik.

En arm kind.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel heel erg dom.

Geen kinderen meer maken met vrouwen waarmee je net 4 maanden wat hebt.
Door middel van een vruchtwaterpunctie kunnen ze tegenwoordig toch ook een vaderschaps/DNA-test doen?

Misschien is ze echt wel zwanger van iemand anders. Het is een raar verhaal! Ik geloof niet dat zij zomaar al het contract verbreekt om dat ene incident met zoon en mede daardoor nu niet over de zwangerschap communiceert of plannen maakt voor de toekomst aangezien ze over een maand is uitgerekend. Klopt niet.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 15-06-2019 20:39
Reden: aanvulling
60.70% gewijzigd
Someonenew schreef:
15-06-2019 20:35
Door middel van een vruchtwaterpunctie kunnen ze tegenwoordig toch ook een vaderschaps/DNA-test doen?
Waarom zou je dat risico nemen?
Orișa schreef:
15-06-2019 20:36
Waarom zou je dat risico nemen?
Misschien in paniek.. Ik bedoel het zou niet het eerste geval zijn en vast, jammer genoeg ook niet de laatste. (Ik zou het risico ook nooit nemen)
Someonenew schreef:
15-06-2019 20:41
Misschien in paniek.. Ik bedoel het zou niet het eerste geval zijn en vast, jammer genoeg ook niet de laatste. (Ik zou het risico ook nooit nemen)
Maar de arts is niet in paniek. En die werkt daar echt niet aan mee.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat ze zwanger is?
Alle reacties Link kopieren
Ja ze is zwanger ben paar keer meegegaan naar gyneacoloog.
Nipt testen zijn niet gelukt vandaar punctie.

Voor de duidelijkheid:
Ze heeft me niet verteld dat ze naar het ziekenhuis moest. Ze heeft me pas paar dagen voor dat ik wegging verteld dat ze die punctie plotseling had.
Heb gyneacoloog vertelde me dat ze dat op die dag wou, kon ook week later maar dat wou ze niet
johan103 schreef:
15-06-2019 21:15
Ja ze is zwanger ben paar keer meegegaan naar gyneacoloog.
Nipt testen zijn niet gelukt vandaar punctie.

Voor de duidelijkheid:
Ze heeft me niet verteld dat ze naar het ziekenhuis moest. Ze heeft me pas paar dagen voor dat ik wegging verteld dat ze die punctie plotseling had.
Heb gyneacoloog vertelde me dat ze dat op die dag wou, kon ook week later maar dat wou ze niet
Jaja. Dat vertelde hij/zij aan jou? Wanneer dan?
Alle reacties Link kopieren
johan103 schreef:
15-06-2019 21:15
gyneacoloog vertelde me dat ze dat op die dag wou, kon ook week later maar dat wou ze niet
want daar ging je even mee bellen en toen kreeg je die vertrouwelijke info zomaar doorgespeeld?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
15-06-2019 19:29
Ik denk dat ze ongelofelijk teleurgesteld in je is. Dat ze denkt aan die man heb ik niets. Dan doe ik het liever alleen.

Jij maakt haar zwanger en vervolgens laat je zien hoe onverantwoordelijk je je gedraagt door af te spreken haar kind naar muziekles te brengen en dat vervolgens gewoon niet te doen.

Toen ze zei dat ze ziek was heb je toen wel doorgevraagd wat ze had en gevraagd of je haar kon helpen?

Of heb je het gewoon ter kennisgeving aangenomen en haar laten stikken om vervolgens te gaan klagen dat je toch niet kon weten dat ze naar het ziekenhuis moest.

Zei is ook dom bezig om zo snel nadat jullie uit elkaar waren gegaan proberen zwanger te worden.

Vindt je het nu wel erg dat het uit is of ga je alleen voor het kind?

Misschien was het niet handig om juist op moederdag aan de deur te komen. Heeft zij nu zoiets van ja daag ik ben geen broedkip die jij kan gebruiken als je een kind wil.

En je verantwoordelijkheid nemen komt al snel neer op je kind naar jou laten gaan terwijl ze je niet meer kan luchten of zien.

Ik snap dat ze het dan liever alleen doet
Ongelofelijk teleurgesteld in je partner, omdat hij je kind één keer door omstandigheden niet naar muziekles kan brengen en daar vervolgens zwanger een relatie voor verbreken? Dat geloof je zelf toch ook niet?

Ik vermoed dat de ex van TO zich bewust heeft laten bezwangeren door TO, maar geen zin heeft in een relatie met hem. De tijd voor haar, ze is 37, begint te dringen en ze wil graag nog een broertje of zusje voor haar 12-jarige kind om haar gezin compleet te krijgen. Een gezin zonder TO. Ik denk dat de ex het niet aan durfde om te wachten op de ware, omdat ze bang is dat ze dan te oud is om nog een kind te krijgen.

Sorry TO, maar ik denk echt dat je er ingeluisd bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven