Ex niet uit mijn gedachten ...

19-12-2009 11:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Ongeveer 4 jaar geleden liep de relatie mijn ex op de klippen. We waren ongeveer 3 jaar samen, woonden samen en hij was mijn 1e echte grote liefde. Ik was stapelgek op hem, het liep mis omdat hij vreemd gegaan was en mij toen ineens vertelde "al maanden niet meer van me te houden".

Groot verdriet uiteraard, heb alles geprobeerd om hem terug te krijgen ... uiteindelijk, na maanden getreur, toch verder gegaan met mijn leven. Heb hem nooit meer gezien.

Tot een maand of 3 geleden, kort met elkaar gesproken. Hij vertelde dat hij ging trouwen enzo. Sinds ik hem gesproken heb zit hij vaak in mijn gedachten. Niet dat ik hem terug zou willen, absoluut niet want er waren ook heus wel dingen die niet leuk waren en onze relatie is niet voor niks op de klippen gelopen.

Maar goed, de laatste tijd denk ik dus vaak aan hem. Dingen als "dan waren we nu zoveel jaar samen geweest", "nu woont zij (zijn vriendin) in mijn huis" ... ik weet niet wat ik hiermee moet! Ik heb al een paar jaar een nieuwe vriend en ik ben oprecht gelukkig met hem. Ik ben nuchter genoeg om te concluderen dat hij gewoon veel beter bij mij past qua karakter enzo en ik heb ook geleerd van mijn fouten in het verleden.

Romantiseer ik het allemaal omdat hij mijn 1e grote liefde was?

Groetjes,

MissShy.
Misschien komt er nog een laatste verwerkingsstukje bij je naar boven nu je hem ontmoet hebt...?
Only dead fish go with the flow
Eerste liefdes zijn gewoon heftig, dit hoort bij het verwerken. Dus zullen die gedachten ook vanzelf weer verdwijnen...
Het is al langer uit dan dat het aan is geweest?

Tuurlijk denk je er over na, maar je bent zewwlf gelukkig en hij gaat notabene trouwen. Als hij nog met jou was geweest was de situatie heeeeeel anders dan nu. Dus je kan niet denken van had ik maar of wa sik maar want dat werkt niet. Wens hem geluk en ga lekker verder met je eigen geluk.

Sorry, hand gebroken..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Verwerken? Na al die jaren nog? Kan dat?

Misschien is het ook zo omdat mijn ex heel erg verliefd op mij was, hij kon mij echt aankijken alsof ik de mooiste vrouw ter wereld was. Mijn huidige vriend is ook verliefd op mij maar is gewoon stukken nuchterder (is dat een woord?) .... stiekum denk ik inderdaad gewoon dat het een "1e grote liefde" is die ik romantiseer en iets wat er gewoon bij hoort.
Ja natuurlijki kan dat nog na 4 jaar! Ik heb nog steeds wel 'stukjes' die terugkomen in mijn huidige relatie van mijn relatie van ruim 10 jaar geleden! Met die jongen heb ik namelijk bijna 5 jaar samen gewoond. Ik wil hem ook niet terug. Sterker nog: ik ben zelf opgestapt na ruim 9 jaar relatie. Maar elke lange relatie heeft indruk op mij gemaakt en er mede voor gezorgd hoe ik nu nog steeds in een relatie sta. Dat gaat niet zomaar uit je systeem ofzo... Tenminste, niet bij mij...
Only dead fish go with the flow
Ik heb dat ook. Hele geweldige relatie, heel erg verliefd en denk toch af en toe aan ex. De relatie was gewoon heel heftig, spannend en ik heb het net iets te vroeg uit gemaakt. En ik romantiseer het ook. Ex was een soort held, maar totaal niet voor het normale leven geschikt. Toch ook fijn om aan mooie dingen terug te denken?
quote:ItHappens schreef op 19 december 2009 @ 12:49:

Ik heb dat ook. Hele geweldige relatie, heel erg verliefd en denk toch af en toe aan ex. De relatie was gewoon heel heftig, spannend en ik heb het net iets te vroeg uit gemaakt. En ik romantiseer het ook. Ex was een soort held, maar totaal niet voor het normale leven geschikt. Toch ook fijn om aan mooie dingen terug te denken?Leuk om te lezen. Ja, heftig is ook het goede woord voor mijn relatie destijds. En idd, je romantiseert het en ben ook nuchter genoeg om te bedenken dat niet alles oké was en dat het waarschijnlijk ook minder "romantisch" zou zijn als we nog steeds samen waren maar ja, die gedachtes he ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven