ex overspannen...relatie uit

25-09-2018 13:33 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex is overspannen en heeft onze relatie van een jaar beëindigd.
Ik ben er echt zo kapot van

Hij sliep al ruim jaar slecht, laatste 2 maanden soms prikkelbaar, veel stress (nog niet zo heel lang gescheiden voordat wij relatie kregen, scheiding niet verwerkt en last van de naweeën/gevolgen/verandering) laatste 4 weken steeds meer afsluiten. Geen intimiteit meer. (alleen kus en hand in hand) Gaf enkele weken voor verbreken aan dat het niet aan mijn uiterlijk lag maar dat zijn hoofd zo vol zat dat hij niet eens aan sex moest denken. Had laatste maand last van buik/maag, soms sterretjes voor zijn ogen.
Ik begrijp dat als je in paar maand (bij mij gebeurde er ook van alles) tijd div dingen meemaakt je het verliefde en de klik minder of even niet voelt...maar als je weet waarom/waardoor....dan ga je de relatie toch niet verbreken?
Hij zei toen ie het verbrak dat ie door had dat ie laatste weken afsloot/afstand nam. Dat ke ook niet weet waarom, dat het vanzelf ging en hij zichzelf ook niet zo kent.

Ik ben er echt kapot van. Huil elke dag hierom.

Ik mis hem zo erg :"-(
Juist als je weet waar het door komt, kun je soms beter de relatie verbreken. Naar voor jou, maar het gaat nu om hem en zijn proces. Hij kan jou daar nu niet bij gebruiken zogezegd. Hard, maar respecteer dat. Hij weet je echt wel te vinden mocht hij eruit zijn en verder met je willen.
Alle reacties Link kopieren
Geef hem tijd voor zichzelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is misschien voor je gevoel niet eerlijk, de manier waarop dit gegaan is en het moment waarop hij dit heeft gedaan, maar misschien is het wel beter zo. Nu zie je dat misschien niet. Maar deze man sliep het hele jaar dat jullie samen waren al slecht. Je zegt het zelf al, hij is nog maar kort gescheiden en heeft nog niks verwerkt. Het is niet goed voor jou, en ook niet voor hem, om op deze manier een goede basis op de bouwen voor jullie relatie.

Geef hem tijd en ruimte. Verwerk dit verdriet zelf ook eerst. Het is nu allemaal heel verdrietig en doet echt heel veel pijn. Niks zo erg als liefdesverdriet. Maar het wordt uiteindelijk echt beter. Sterkte. :hug:
je breekt natuurlijk niet omdat je overspannen bent. Je breekt omdat de relatie niet goed is of de partner niet leuk genoeg. Overspannen is een mooi excuus om het te verzachten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties zover. Hij was echt altijd zo gek op me !!! Door omstandigheden woonde ik zelfs tijdelijk bij hem in. We deden alles samen! Hij heeft een week voordat hij er mee stopte gezegd misschien moeten we het een maand geven...moet je kijken hoeveel verdriet ik je doe (hij zag dat ik de intimiteit mistte) dat kan toch niet.
Laatste keer dat ik hem zag zei hij "ik kon je niet gelukkig maken"... hij was in tranen

Laatste weken deed hij ook niets meer in huis en was erg passief..

Hij moet nog spullen ophalen bij zijn ex en baan gaan zoeken waar hij erg tegenip ziet

Is er nog een kans dat hij me gaat missen en we weer bij elkaar komen?
S-Meds schreef:
25-09-2018 14:31
je breekt natuurlijk niet omdat je overspannen bent. Je breekt omdat de relatie niet goed is of de partner niet leuk genoeg. Overspannen is een mooi excuus om het te verzachten

Waarom niet? Het kan toch dat die man op dit moment geen relatie erbij kan hebben? Laat hij eerst zijn scheiding eens goed verwerken en zijn eigen leven weer op de rit krijgen. Dan is er daarna misschien weer ruimte voor een relatie.
Sanne_77 schreef:
25-09-2018 14:40
Bedankt voor alle reacties zover. Hij was echt altijd zo gek op me !!! Door omstandigheden woonde ik zelfs tijdelijk bij hem in. We deden alles samen! Hij heeft een week voordat hij er mee stopte gezegd misschien moeten we het een maand geven...moet je kijken hoeveel verdriet ik je doe (hij zag dat ik de intimiteit mistte) dat kan toch niet.
Laatste keer dat ik hem zag zei hij "ik kon je niet gelukkig maken"... hij was in tranen

Laatste weken deed hij ook niets meer in huis en was erg passief..

Hij moet nog spullen ophalen bij zijn ex en baan gaan zoeken waar hij erg tegenip ziet

Is er nog een kans dat hij me gaat missen en we weer bij elkaar komen?
nee. het is uit. Je schrijft dat hij net gescheiden was toen hij een relatie met je kreeg. Ik weet niet hoelang hij getrouwd was en of er kinderen in het spel zijn maar een scheiding verwerk je niet door een nieuwe relatie aan te gaan. Dit heeft zelfs een naam: rebound
RikM schreef:
25-09-2018 14:51
Waarom niet? Het kan toch dat die man op dit moment geen relatie erbij kan hebben? Laat hij eerst zijn scheiding eens goed verwerken en zijn eigen leven weer op de rit krijgen. Dan is er daarna misschien weer ruimte voor een relatie.
ja dat klinkt mooi en zo zal hij het ook presenteren. Maar als hij echt voor haar zou gaan zou dit gewoon geen overweging zijn.
Jullie zijn een jaar samen maar hij moet nu nog bij zijn ex spullen ophalen?

Zijn hoofd zit vol, hij wil lucht. Verdrietig maar ik zou hem echt die ruimte geven en zelf zo goed mogelijk verdergaan met je leven.
RikM schreef:
25-09-2018 14:51
Waarom niet? Het kan toch dat die man op dit moment geen relatie erbij kan hebben? Laat hij eerst zijn scheiding eens goed verwerken en zijn eigen leven weer op de rit krijgen. Dan is er daarna misschien weer ruimte voor een relatie.
Dit. Overspannen/depressief en gevoelens hebben voor iemand en uiten gaan volgens mij niet samen. Zo iemand is echt met zichzelf bezig.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft zelf in je OP al dat hij zijn scheiding niet verwerkt heeft.

Geef hem (en jezelf) de ruimte.
anoniem_361879 wijzigde dit bericht op 25-09-2018 15:05
0.47% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Net = bijna 9 mnd gescheiden toen wij wat kregen
huwelijk 10 jr
Kids dol op mij

Heb gekeken wat rebound relatie is maar ondanks kritisch lezen geloof ik echt niet dat ik dat was!

Spullen = foto's en papierwerk
Geen materialistische spullen verder! Das allang geregeld toen hij het huis uit ging!
Hij zei 3wkn voor het uit ging 'misschien heb ik wel hulp nodig' (maar ondernam helaas niets)
Sanne_77 schreef:
25-09-2018 15:04
Net = bijna 9 mnd gescheiden toen wij wat kregen
huwelijk 10 jr
Kids dol op mij

Heb gekeken wat rebound relatie is maar ondanks kritisch lezen geloof ik echt niet dat ik dat was!

Spullen = foto's en papierwerk
Geen materialistische spullen verder! Das allang geregeld toen hij het huis uit ging!
Hij zei 3wkn voor het uit ging 'misschien heb ik wel hulp nodig' (maar ondernam helaas niets)
Je kunt voor jezelf verklaren wat je wilt... Feit blijft, hij wil niet.
Je ex was niet overspannen, je vriend was overspannen!
---> toen is de relatie afgesprongen
---> toen PAS was het je ex
Alle reacties Link kopieren
Sanne_77 schreef:
25-09-2018 15:04
Net = bijna 9 mnd gescheiden toen wij wat kregen
huwelijk 10 jr
Kids dol op mij

Heb gekeken wat rebound relatie is maar ondanks kritisch lezen geloof ik echt niet dat ik dat was!

Spullen = foto's en papierwerk
Geen materialistische spullen verder! Das allang geregeld toen hij het huis uit ging!
Hij zei 3wkn voor het uit ging 'misschien heb ik wel hulp nodig' (maar ondernam helaas niets)

9 maanden gescheiden zijn betekent niet dat je dat dan maar verwerkt moet hebben, zeker niet als er kinderen bij betrokken zijn.
Ik ken iemand die na bijna tien jaar haar scheiding nog niet verwerkt heeft.
Bij die persoon was zelfs na negen jaar een nieuwe vriend nog als een rebound.

Als je verliefdheid/gevoelens afnemen voor je partner omdat je bepaalde dingen meemaakt die los staan van de relatie dan zit de liefde ook niet diep genoeg dus dan was het vroeg of laat toch niets geworden. Over het algemeen zou je juist meer naar elkaar toe moeten trekken als 1 van de 2 problemen heeft.

Laat hem gaan, want een stabiele relatie met hem zit er toch niet in.
Sanne_77 schreef:
25-09-2018 15:04
Net = bijna 9 mnd gescheiden toen wij wat kregen
huwelijk 10 jr
Kids dol op mij

Heb gekeken wat rebound relatie is maar ondanks kritisch lezen geloof ik echt niet dat ik dat was!

Spullen = foto's en papierwerk
Geen materialistische spullen verder! Das allang geregeld toen hij het huis uit ging!
Hij zei 3wkn voor het uit ging 'misschien heb ik wel hulp nodig' (maar ondernam helaas niets)
Hij was net gescheiden toen hij wat met jou kreeg
jullie woonden samen en er zijn kinderen in het spel
klinkt dit als iets dat stabiel en weloverwogen is?
Hij heeft gewoon veel aan zn hoofd kennelijk. Geef hem/het tijd.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
25-09-2018 15:26
Als je verliefdheid/gevoelens afnemen voor je partner omdat je bepaalde dingen meemaakt die los staan van de relatie dan zit de liefde ook niet diep genoeg dus dan was het vroeg of laat toch niets geworden. Over het algemeen zou je juist meer naar elkaar toe moeten trekken als 1 van de 2 problemen heeft.

Laat hem gaan, want een stabiele relatie met hem zit er toch niet in.

+1

Als de relatie echt goed zit dan helpt die je juist als je het moeilijk hebt, al was het maar als 'vaste grond onder de voeten'.

Deze man beschouwt de relatie blijkbaar als het erop aankomt als een belasting waarin hij niet kan/wil investeren.
Dat is heel vervelend voor TO maar ik zou er echt niet vanuit gaan dat je ooit nog een duurzame relatie met hem kan hebben, misschien hooguit een knipperlichtrelatie - of je dat zelf wil is een andere vraag.
Relatie-hoppen is nu eenmaal geen goed idee. Een scheiding verwerken en met je kinderen een nieuwe manier van leven vinden is retezwaar. Dat moet je alleen doen zonder dat je rekening met een derde hoeft te houden.
Deze meneer is veel te snel gegaan en was blij met de positieve aandacht die hij van je kreeg (ik ben nog steeds leuk) en nu daalt de realiteit bij hem in.
Hij is qua verwerken nog bij stap 1 en jij (een nieuwe relatie) hoort bij stap 10.000 en samenwonen is helemaal een miljoen stappen te ver.
Alle reacties Link kopieren
Oei 9 maanden is heel erg kort na zo'n lange relatie/huwelijk.

Misschien liep het te snel, zeker door samen wonen? Geef hem even ruimte maar ga er niet vanuit dat dit nog goed komt. Hij is erg hard van stapel gelopen ook met de kinderen zo snel introduceren.

Ik vermoed alleen dat het niet enkel een burn-out is geweest maar dat er echt wel meer speelde. En na een jaar zakt de verliefdheid in de meeste gevallen een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
25-09-2018 16:18
Oei 9 maanden is heel erg kort na zo'n lange relatie/huwelijk.

Misschien liep het te snel, zeker door samen wonen? Geef hem even ruimte maar ga er niet vanuit dat dit nog goed komt. Hij is erg hard van stapel gelopen ook met de kinderen zo snel introduceren.

Ik vermoed alleen dat het niet enkel een burn-out is geweest maar dat er echt wel meer speelde. En na een jaar zakt de verliefdheid in de meeste gevallen een beetje.
Precies dit!
Wij kunnen jou nu ook niet de garantie geven dat het goed komt. Dat kan niemand (ook hij niet).

Feit blijft dat het nu over is en dat je dat een plekje moet gaan geven. Dat doet veel pijn... :( dikke knuffel voor jou.
9 maanden na 10 jaar huwelijk mét kinderen is toch niet lang?

Als jullie echt "ment to be" zijn komt het misschien volgend jaar of over 5 jaar nog wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Sanne_77 schreef:
25-09-2018 15:04
Net = bijna 9 mnd gescheiden toen wij wat kregen
huwelijk 10 jr
Kids dol op mij

Heb gekeken wat rebound relatie is maar ondanks kritisch lezen geloof ik echt niet dat ik dat was!

Spullen = foto's en papierwerk
Geen materialistische spullen verder! Das allang geregeld toen hij het huis uit ging!
Hij zei 3wkn voor het uit ging 'misschien heb ik wel hulp nodig' (maar ondernam helaas niets)
Dus er zijn kinderen in het spel en je was toch maar alvast bij hem ingetrokken? Wat onverstandig en wat rot voor die kinderen. En hoe lang heeft dit lot uit de loterij al geen baan? Het klinkt alsof je blij moet zijn dat je van m af bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven