Ex van mijn vriend - wat moet ik hiermee?

02-10-2008 15:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu een jaar samen en het gaat goed tussen ons. 5 jaar voordat hij mij leerde kennen heeft hij samen met zijn ex hun relatie van 12 jaar beeindigd. Ze zijn nog steeds goede vrienden en op zich heb ik daar ook helemaal geen problemen mee. Mijn vriend heeft me verzekerd dat hij geen gevoelens voor haar meer heeft en ook geen relatie meer met haar wil. Ik vertrouw hem. De laatste tijd zien ze elkaar steeds vaker, nu wekelijks. Mijn vriend heeft wat gedoe op zijn werk gehad en daar praat hij ook met haar over.

Omdat zij een vriendin is, heeft hij mij ook kennis met haar laten maken. Aardige en lieve meid, maar toen ik haar zag schrok ik wel een beetje, want ik heb heel sterk het gevoel dat zij weer gevoelens voor hem heeft! (Haar relatie is net een paar maanden uit) Hoe ze hem perse wilt steunen met zijn werk, naar hem kijkt, over hem praat en gewoon een heel sterk onderbuik gevoel.

Dan vraag ik me af: gaat ze proberen om hem terug te krijgen?

Dan krijg ik zo'n heel kinderachtig gevoel van: hij is van mij! Ook al is ze heel lief en gun ik hen die vriendschap, ik zou haar het liefst uit zijn leven bannen.Daar schaam ik me dan ook weer zo voor.

Wat moet ik hier nu mee? Moet ik hier iets over tegen mijn vriend zeggen, dat dat me is opgevallen? Zodat hij er rekening mee kan houden? Of gewoon vertrouwen op het feit dat hij niks meer met haar wil en wat wij samen hebben?

Ik baal hier zo van, het voelt zo bedreigend. Of zeggen jullie: maak je geen zorgen? Ik weet het gewoon even niet meer.
Het bekende jaloezie duiveltje...

Ik zou het met je vriend bespreken. Hij kan je dan alsnog verzekeren dat hij niets meer met haar wil. Vertrouw hem dan ook op zijn woorden, hij is niet voor niks bij jou!

Bespreek ook met hem dat je het vervelend vindt dat hij al zijn werkproblemen met haar bespreekt. Probeer hem te laten begrijpen wat je voelt, maar ook dat je niet wil dat hun vriendschap eraan gaat (ja eigenlijk wel, maar toch ook weer niet... ;) snappie?). Als je vriend het begrijpt zal hij er echt wel rekening mee houden!

Het is niet voor niets uit tussen die twee, hij heeft ruimschoots de tijd gehad om met haar te kijken of het iets zou worden, en dat is het schijnbaar niet geworden! Wees volwassen en maak het bespreekbaar.

Succes!!
Ik heb al tegen hem gezegd dat het me wel opviel dat ze elkaar de laatste tijd steeds vaker zagen. Dat ik hem die vriendschap gun en niet jaloers ben ofzo, maar wel graag zijn nummer 1 ben. Dat ben ik ook, verzekerde hij mij. Ik twijfel ook niet aan zijn gevoel voor mij. Maar ik vind het lastig dat zij weer gevoelens voor hem heeft en misschien gaat ze daar wel iets mee doen. Zij kent hem natuurlijk zoveel langer dan ik en vrouwen kunnen nou eenmaal heel manipulatief zijn als ze graag een man willen hebben. (Ik weet ook wel hoe ik ben als ik een man wil versieren ha ha, goed referentie kader.)

Het is niet voor niks uit gegaan tussen die 2, maar die gevoelens zijn er bij haar weer wel. Ik kan er dan alleen maar op vertrouwen dat mijn vriend echt van me houdt en niet overstag gaat als ze iets probeert.

Moeilijk zeg! Bah bah bah!
Hmmm, lastig.

Ik snap heel goed hoe je je voelt hoor, maar maakt het wat uit wat zij voelt? Zolang het tussen jou en je vriend goed zit, kan zij daar weinig aan veranderen. Als je het er al met je vriend over gehad hebt, dan zou ik verder niks zeggen, want hij kan daar ook niks mee. Je hebt al gezegd wat jij graag wilt en hij reageerde best lief toch?

Als ze wat probeert, dan merkt hij het vanzelf en of hij nou gewaarschuwd is of niet, dan beslist hij wat hij er dan mee doet.

Hoe is ze tegen jou? Is ze aardig?
Misschien kortzichtig maar mijn mening is, ex is exit. Niet voor niets uitgegaan toch. Tijd die hij met jou kan spenderen brengt ie met haar door. Heeft ze geen eigen leven? Persoonlijk zou ik er een stokje voor steken. Gun haar de ruimte niet om te manipuleren. Laat haar lekker een andere vent zoeken. Persoonlijk laat ik exen met rust. Wat moet ik daar nog mee, praten over van weet je nog. Nou dat weet ik zelf wel daar heb ik die ex niet voor nodig hoor om dat nog eens platonisch over te doen. . Problemen op zijn werk bespreekt ie maar fijn met jou, jij bent tenslotte nummer 1. Schaam je niet hoor om dat te zeggen. En een ruzietje kan ook geen kwaad daarover. In deze tijd moet je sterk in je schoenen staan met alles dus ook relationeel, niet met je laten sollen door een een ex. Goh, die bitchen van tegenwoordig, geen scrupules.
Nou sweetmoon. Bitch? Ooit een vrouw waar je partner van gehouden heeft. Dus zal wel wat goeds hebben.

Ik zou het ook niet prettig vinden hoor. En daar over praten. Maar een bitch noemen en ergens een stokje voor steken, nah. Hoeft niet. Weet je? Als mijn partner dan toch naar zijn ex zou willen, gaat ie toch lekker? Een partner is bij mij uit vrije wil. Dus ik hoef nergens stokjes voor te steken.

Je kunt hooguit vragen om rekening te houden met gevoelens van je. Meer niet.
Mooi gezegd domnaiefmutsje, vind ik ook. Vragen om rekening te houden met je.

Hij is toch ook eerlijk tegen haar over dat hij zijn ex ziet en ook ze laat kennismaken? Vind ik wel voor hem spreken. En ook al wil die ex hem terug, dan hoeft hij dat nog niet te willen?

Ik denk alleen dat ladybugbug bang is dat haar vriend het niet doorheeft en dan opeens in haar netten gestrikt is? Maar ja, een beetje vent zegt ook op dat moment gewoon nee toch?
quote:sweetmoon schreef op 03 oktober 2008 @ 16:05:

Misschien kortzichtig maar mijn mening is, ex is exit. Niet voor niets uitgegaan toch. Tijd die hij met jou kan spenderen brengt ie met haar door. Heeft ze geen eigen leven? Persoonlijk zou ik er een stokje voor steken. Gun haar de ruimte niet om te manipuleren. Laat haar lekker een andere vent zoeken. Persoonlijk laat ik exen met rust. Wat moet ik daar nog mee, praten over van weet je nog. Nou dat weet ik zelf wel daar heb ik die ex niet voor nodig hoor om dat nog eens platonisch over te doen. . Problemen op zijn werk bespreekt ie maar fijn met jou, jij bent tenslotte nummer 1. Schaam je niet hoor om dat te zeggen. En een ruzietje kan ook geen kwaad daarover. In deze tijd moet je sterk in je schoenen staan met alles dus ook relationeel, niet met je laten sollen door een een ex. Goh, die bitchen van tegenwoordig, geen scrupules.

Mijn ex had een vriendin zoals jij. Ook wij zijn jaren samen geweest en inmiddels ook al heel lang uit elkaar. Maar toch zien we elkaar heel vaak. En zien we elkaar een week niet dan bellen we zeker die week... voor een uur of wat. Want ondanks dat wij als stel gewoon compleet falen, zijn we wel gewoon vriendjes. En toen kreeg hij weer eens een vriendin die ook vond dat hij maar niet meer met mij mocht praten maar dat enkel met haar mocht doen. No need to say, en jammer voor haar, dat die vriendin ook ineens enorm snel weer exit was. Mijn ex is een held op sokken, maar vent genoeg om zich niet te laten vastbinden door een onzeker miepje.

Zelf zou ik me ook niet laten beperken als ik me nergens aan schuldig zou maken. Komop...

In een ding heb je gelijk. In deze tijd moet je als vrouw sterk in je schoenen staan... dat doe je voornamelijk door een enorme dosis zelfvertrouwen te hebben en zeker niet door je partner te dingen 'op te gaan leggen' omdat je je bedreigd voelt... Sweetmoon.
'No need to say, en jammer voor haar, dat die vriendin ook ineens enorm snel weer exit was. Mijn ex is een held op sokken, maar vent genoeg om zich niet te laten vastbinden door een onzeker miepje.

Zelf zou ik me ook niet laten beperken als ik me nergens aan schuldig zou maken. Komop... '

Die vrouwen zijn niet onzeker. Jij bent onzeker en zoekt bevestiging en aandacht bij een ex. Zolang jij een rol in zijn leven kan spelen, hou je het gevoel dat je 'belangrijker' bent dan zijn vriendin. Een normale man hoeft helemaal geen contact te houden met zijn ex. Tenzij hij haar als reserve wil voor de sex. Een man heeft maar 2 belangrijke vrouwen in zijn leven. En dat zijn zijn moeder en zijn vrouw. Alle vrouwen die daar buiten vallen, op familie na, zijn automatisch een bedreiging. Zo werkt het gewoon bij de meeste vrouwen.

Als jij het gevoel hebt dat zij aandacht trekt, dan zal je vast gelijk hebben. Vertrouw op je gevoel.
Ik persoonlijk vind het erg prettig nog goed met mijn exen om te gaan. Maar zo lang het voor mijn man ook goed voelt. Ook hij gaat nog met zijn ex om. In het begin best wel moeite mee gehad, maar begrijpelijk. Zoals hij het omgekeerd ook vond.

Op een gegeven moment ging het me toch meer irriteren omdat ze hem bij ieder wissewasje betrok. Ik heb het met man besproken, hij begreep het en daarna heb ik het met haar besproken. Ik heb haar gezegd dat ze voor dat soort dingen haar vriendinnen had. Ze begreep het en heeft er ook naar gehandeld. Nu hebben we gewoon leuk contact.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb er op zich geen probleem mee dat mijn vriend haar ziet en vertrouw hem volledig. Alleen zit ik met die gevoelens van haar. We hebben haar vrijdagavond weer even gezien op een verjaardag en je ziet gewoon aan haar dat ze nog (of weer) gevoelens voor hem heeft. Misschien gaan die wel weer over en is er niks aan de hand. Misschien doet ze er niks mee. Maar stel dat ze wel probeert om mijn vriend weer voor zich te winnen?

Ik weet dat hij nog steeds gek op haar is als goede vriendin, niks seksueels en hij wil ook niks meer met haar. Maar vrouwen kunnen zo manipulatief zijn... Moet ik dit gewoon laten rusten zolang ik niet denk dat mijn vriend ook die gevoelens heeft?
quote:cinneluv schreef op 07 oktober 2008 @ 01:07:

Die vrouwen zijn niet onzeker. Jij bent onzeker en zoekt bevestiging en aandacht bij een ex. Zolang jij een rol in zijn leven kan spelen, hou je het gevoel dat je 'belangrijker' bent dan zijn vriendin. Een normale man hoeft helemaal geen contact te houden met zijn ex. Tenzij hij haar als reserve wil voor de sex. Een man heeft maar 2 belangrijke vrouwen in zijn leven. En dat zijn zijn moeder en zijn vrouw. Alle vrouwen die daar buiten vallen, op familie na, zijn automatisch een bedreiging. Zo werkt het gewoon bij de meeste vrouwen.

Als jij het gevoel hebt dat zij aandacht trekt, dan zal je vast gelijk hebben. Vertrouw op je gevoel.

Dit vind ik echt onzin en ik ben het totaal niet met je eens. Ik heb nog steeds contact met mijn ex, niet wekelijks, maar we zien elkaar om de zoveel maanden. Waarom? Omdat we nog steeds goed met elkaar kunnen opschieten. We zijn vrienden. Hij heeft een vriendin. Ik wil absoluut geen sex meer met hem, en hij wil geen sex meer met mij. Die periode is voorbij, dat station zijn we gepasseerd. Ondanks dat kunnen we nog steeds heel goed opschieten, hebben we dezelfde humor en hebben we goed eherinneringen aan de tijd dat we een stel waren.

Zijn vriendin weet dat, en voelt zich absoluut niet bedreigd door mij. Vaak genoeg is zij degene die zegt dat ik weer eens langs moet komen om te blijven eten of zoiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven