ex van nieuwe vriend.

20-01-2020 23:01 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe vriend (mijn eerste vriendje).
Alles gaat super goed, hij vindt mij (merkt ik en zegt hij ook) echt heel leuk en ik hem ook. Hij zorgt goed voor mij en lijkt oprecht van me te houden. Maar ik kan het gewoon niet loslaten dat hij ooit een vriendin voor mij heeft gehad. Dat was al iets van 3 jaar uit toen ik met hem wat kreeg, maar het spookt de helen tijd door me hoofd dat zij zijn eerste liefde was en niet ik. Hij heeft niks meer met haar te maken en heeft ook geen contact meer met haar, behalve dan dat zij hem laatst opeens feliciteerde met zijn verjaardag. Maar dat laat hij dan gelukkig wel meteen aan me zien. maar elke keer als haar naam hoor, en dit kan overdreven klinken, krijg ik het gevoel alsof ik moet overgeven. Ik heb soms zelfs dromen over haar, het is echt een soort obsessie. Het is zo erg soms dat ik naast hem ik bed lig en de helen tijd daarover aan het nadenken ben en dan me zo kut voel dat ik eigelijk gewoon naar huis wil, en een beetje afstandelijk doet. Wat hij vervolgens niet begrijpt en super vervelend vind (ik beantwoord bijv dan zijn kus niet of haal zijn handen weg als hij aan me zit). Maar ik kan het dan niet loslaten en wil/kan dan niet even met hem zijn. of dat ik dan bijv uren niet op zijn berichtjes reageer wat hij (heeft hij gezegd) echt niet leuk vindt. Door die obsessie duw ik hem eigelijk alleen maar meer weg. Is er iemand die ooit in een gelijke situatie geweest? Ik kan het gewoon niet loslaten.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
21-01-2020 12:29
Jij bent 18. Hij waarschijnlijk dan ook wel zoiets (hoop ik). Dus dan was hij rond de 15-16 toen de relatie is uitgegaan. Wat voor ideeën heb jij bij een relatie die iemand heeft en die stopt rond de 15 a 16 jaar? Dat was kalverliefde. Ze zullen heus knetterverliefd zijn geweest toen, maar wat stelt een relatie op die leeftijd nu voor. Ze woonde niet samen, zijn waarschijnlijk nooit op vakantie geweest samen en ga zo maar door.

Maar deze situatie is voor hem nu vooral niet leuk. Je klinkt niet als een leuke vriendin. Je klinkt ongezond. Je beeld van hoe een relatie is of moet zijn klinkt verontrustend. Uiteindelijk gaat je dit verdriet opleveren. Ga naar de huisarts, want een dergelijk beeld van relaties is gewoon niet goed voor je.
Ik wil zeker geen vervelende vriendin zijn en wil ook niet dat het om deze reden uit zou gaan. Ik zit toevallig al bij een psycholoog (voor andere problemen uit het verleden) maar ga er denk ik deze week over beginnen en vragen of ik er hulp bij kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer te kijken waar dit vandaan komt, het is niet makkelijk iemand helemaal te vertrouwen of zich goed te binden. Ik vind het wel fijn en open dat je vriend het gewoon gezegd heeft van dat bericht, wel een blijk van vertrouwen tussen jullie. Laat je niet gek maken door je eigen gedachtengang, zeker als het al 3 jaar uit is, was en is zij dus niet de ware en belangrijk voor hem. Mensen hebben nou eenmaal een verleden en dat moeten we accepteren. Mijn man is weggegaan voor een ander, ik denk niet dat ik hem een 2e kans zou geven omdat dan ik dan teveel aan de vrouw zou denken waarmee hij is vreemdgegaan maar als ik iemand anders ontmoet zou ik geen enkel problemen hebben met het feit dat die exen zou hebben, dat is nou eenmaal zo
Alle reacties Link kopieren
Als het hierdoor uitgaat, zoek je het dan bij jezelf of zeg je na een half jaar 'het ging uit omdat hij de hele tjid met zijn ex bezig was' , om zo jezelf te ontzien?
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Maraanoniem schreef:
21-01-2020 12:38
Ik wil zeker geen vervelende vriendin zijn en wil ook niet dat het om deze reden uit zou gaan. Ik zit toevallig al bij een psycholoog (voor andere problemen uit het verleden) maar ga er denk ik deze week over beginnen en vragen of ik er hulp bij kan krijgen.
Ik denk dat dit echt een goed idee. is. Weet natuurlijk niet waarom je nu reeds bij een psycholoog loopt en of dat wellicht iets te maken heeft met het aangaan van relaties/hechting, maar ik hoop dat je er goede hulp bij kan krijgen.
Sterkte TO! Ik wens je samen met je vriend een mooie, gelukkige en gezonde relatie toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht aan enkel de titel te zien dat die ex nog vaak contact met je vriend had, maar het is dus totaal omgekeerd. Vreselijk ongezond. Goed dat het gaat aankaarten bij je psycholoog, zeker doen. Werk aan je zelfzekerheid. Neem ook alles niet zo letterlijk wat je hoort. Er zullen een heleboel mensen amper nog iets van hun eerste liefde weten.
Maraanoniem schreef:
21-01-2020 10:28
Vindt het erg moeilijk met hem erover te praten, want ik weet ook dat zij het met hem heeft uitgemaakt en hij niet met haar. Ik zelf heb problemen met me open te stellen richting hem wat dit probleem alles behalve makkelijker maakt.
OK en alle andere adviezen die ik noem? Misschien toch maar eens proberen. Heel veel meer tips ga je uit dit topic volgende mij niet krijgen, behalve dat je het best een psycholoog kan inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Update: ik heb er gister met mijn vriend over gepraat. Hij vindt het echt erg dat ik dit ervaar en wil vervolgens dat ik hier eerder mee kom en dit niet maanden verborgen hou zodat het me uiteindelijk op gaat vreten van binnen. Eigelijk komt het erop neer dat ik over mezelf heel onzeker ben en last heb van verlatingsangst, en hier niet op een gezonde manier mee om kan gaan. Ik heb besloten volgende week dit aan te kaarten bij mijn psycholoog, dankjewel iedereen voor jullie reacties! Het heeft me echt geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het al aan je vriend hebt verteld. Er zijn veel mensen die verlatingsangst hebben en onzeker zijn, maar daar kan wat aan gedaan worden. Veel succes bij de psycholoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven