Ex van vriend beweert zwanger te zijn

07-08-2020 08:48 576 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens eerder geschreven over mijn date die een geliefde werd en zijn rugzakje.
Een nog niet helemaal verbroken relatie en een ex die nog moest verhuizen.

Ik begin nog maar net het idee te krijgen in rustiger vaarwater te zijn, iets leuks op te kunnen bouwen of het volgende drama dient zich weer aan. De ex van mijn vriend beweert zwanger van hem te zijn en wil haar zwangerschap niet afbreken.

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Zoveel schaamte, woede, ik voel mij alsof ik heb gefaald als vrouw. Vriend en ik hebben één keer een behoorlijk hobbel moeten nemen toen we elkaar een maand kenden, en na die ruzie (die ook over de ex ging) is hij blijkbaar met haar naar bed gegaan. Onveilig ook. Dus.
Hij heeft hier niets over verteld toen wij toch weer een poging waagden.
En nu dit.

Ik wil geen vriend die nog een kind met een ex krijgt. Zeker niet in deze omstandigheden. Er is geen veilige, stabiele situatie of omgeving om op te groeien. Ik kan dit kind niets bieden, het zal mij op de één of andere manier altijd herinneren aan wat mijn vriend dus doet op het moment dat ik er niet ben, of als er een ruzie is.
We kennen elkaar niet heel lang.
Er is eerder een moment geweest waarop ik er met hele goede redenen een punt achter wilde zetten en waarbij jullie -forummers- een enorme stok achter de deur zijn geweest.
Maar ik was eigenwijs, kreeg de roze bril niet af en nu ben ik hier beland.

Ik voel mij zo minderwaardig. Zo vernederd. Ik heb het toegelaten, heb iemand waar ik gegronde twijfels over heb gehad een kans gegeven en dit is de beloning.
Ik laat mij elke keer omlullen, gisteren is hij hier geweest, we hebben gepraat. We kunnen goed praten, maar mijn hart is gebroken.

Ik heb hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dus het is eigenlijk al sinds het begin drama? Als jullie al na een maand een enorme hobbel te nemen hadden. Meid, wat doe je jezelf aan?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Oei dat is heel naar nieuws om te horen. Een gebroken hart doet pijn. Van mij alvast een virtuele knuffel, want degene die nu een arm om je heen had moeten slaan, is de veroorzaker van jouw verdriet. Dat maakt het extra naar. Ik hoop dat je in je omgeving iemand hebt om mee te praten. Want met die normloze vent ben je helemaal uitgepraat, hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Is hun probleem..... maar is het wel leuk om een vriend te hebben die zijn relatie nog niet afgesloten heeft?
Normaal zeg ik dit niet snel, maar waarom niet gewoon dumpen en verder gaan.
Het is pril en nu reeds een dramafestijn.
Tja, hij ging vreemd met jou, toen ging hij vreemd met haar. Best te verwachten van iemand die het niet zo nauw neemt met de waarheid.
Maak je los, lik je wonden en door.
Sterkte.
Gun jezelf iets beters dan dit. Het is steeds maar ellende. Als er echt een kind komt, dan blijft die ex voor altijd in beeld.

Knuffel :hug:
Mermedina schreef:
07-08-2020 08:54
Oei dat is heel naar nieuws om te horen. Een gebroken hart doet pijn. Van mij alvast een virtuele knuffel, want degene die nu een arm om je heen had moeten slaan, is de veroorzaker van jouw verdriet. Dat maakt het extra naar. Ik hoop dat je in je omgeving iemand hebt om mee te praten. Want met die normloze vent ben je helemaal uitgepraat, hoop ik.
Zij is dan toch even normloos als die kerel?
Alle reacties Link kopieren
Hulp nodig? Hoezo?
Je maakt het meteen uit, uithuilen, afleiding zoeken, door het rouwproces gaan en daarna met frisse moed verder. Succes!
Ja dit. Wees ergens maar blij dat die ex zwanger is. Nu blijft jou verder leed door zijn ontrouwe en slappe karakter bespaard in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat jij niet zwanger bent, gauw weglopen, dit wordt nog een lange reis met dat baby en papa en mama gedoe.
Je zei dat je de vorige keer al had moeten stoppen, dus je hebt het antwoordt al.
Alle reacties Link kopieren
Arme baby....
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
07-08-2020 08:55
Tja, hij ging vreemd met jou, toen ging hij vreemd met haar. Best te verwachten van iemand die het niet zo nauw neemt met de waarheid.
Maak je los, lik je wonden en door.
Sterkte.
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.
Alle reacties Link kopieren
Tja..... fijn zo`n eerlijke vriend...... dumpen maar!
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
07-08-2020 09:02
Wees blij dat jij niet zwanger bent, gauw weglopen, dit wordt nog een lange reis met dat baby en papa en mama gedoe.
Je zei dat je de vorige keer al had moeten stoppen, dus je hebt het antwoordt al.
Dat ook. Maar ik ben al een veertiger, dus ik kon zowiezo op dat gebied niks meer bieden. En ik heb al 2 kinderen.
Ik wil ook stoppen.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
07-08-2020 09:04
Arme baby....
Dat vind ik dus ook. Hoe kun je zo achteloos omgaan met leven?
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:05
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.
Dat geloof ik wel hoor maar dat neemt niet weg dat hij constant aan het liegen is geweest.
Zo een heftige situatie kan je alleen aangaan als je een ijzersterke basis hebt en die hebben jullie niet.
Ik zou het voor gezien houden en dankbaar zijn dat je aan al dat drama hebt kunnen ontsnappen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:05
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.
En waarom dan toch weer terug gaan naar hem?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat gebeurd is, laat dat in het verleden en laat de huidige situatie en je gevoel de leidraad zijn voor je beslissing.

Jouw gevoel van minderwaardig zijn et cetera is begrijpelijk maar niet realistisch.
Het is NIET jouw schuld dat iemand misbruik heeft gemaakt van jouw gevoelens en zwakheden.

Het gaat om het NU en de toekomst:

Jij wilt deze toekomst niet. Zeg dat dan en kies voor jezelf.

Laat je niet ompraten, legio voorbeelden dat zijn gepraat jou echt niets brengen gaat, zoals het ook niets heeft gebracht.

Huppetee! Dr voor gaan, kies voor jezelf en laat alle anderen hun eigen rotzooi maar opruimen, zonder jou.
Wat fijn dat je bevestiging hebt dat je eerdere keuze juist was. Hoef je ook niet meer te twijfelen of je er wel juist aan gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:07
Dat ook. Maar ik ben al een veertiger, dus ik kon zowiezo op dat gebied niks meer bieden. En ik heb al 2 kinderen.
Ik wil ook stoppen.


Waarom doe je dat dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Paranoid_Lawnmower schreef:
07-08-2020 09:15
Waarom doe je dat dan niet?
Ja. Gebrek aan eigenwaarde? Het idee dat er niks anders is? De belofte van zijn kant -voor de tweede keer- dat het echt allemaal fijn en mooi word? Dat ik geduld moet hebben en hem de tijd moet gunnen om zaken op orde te krijgen zodat hij mij kan geven wat ik verdien? Dat er ondanks dit alles echt een man met een hart van goud is die dit allemaal niet zo bedoeld?

(zijn woorden)
Jij hebt niks verzwegen, hebt het niet onveilig gedaan en bent niet zwanger geworden van een derde partij.
Vanuit hem: hij had ook sex kunnen hebben toen jullie uit elkaar waren, voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken.
Of de dame in kwestie had ook een abortus kunnen plegen.
Je hebt groot gelijk dat je geen zin hebt in al deze extra variabelen. Beide partijen klinken niet als mensen die hierin verstandige keuzes maken.
Maar dit zijn niet jouw keuzes geweest, dit alles is buiten jou om gebeurd.
En je hebt in tegenstelling tot die twee alle mogelijkheden om eruit te stappen.
Ik zou niet weten wat je in dit verhaal nog te zoeken hebt.
En ik snap dat je je dom voelt, maar in feite ben jij natuurlijk niet de leugenaar of dommerik in deze.
Ik heb nog het meest medelijden met dat arme kind.
Ga er gewoon lekker uit, dit is jouw verhaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dus, wat ga je nu doen, TO?

Probeer het gevoel dat je hebt gefaald van je af te zetten. Het is voor ons buitenstaanders altijd een tikkie makkelijker dan wanneer je er met emoties en al in zit. Die roze bril wil heel graag dat alles is zoals het zou moeten zijn, en het hart houdt er niet van om gebroken te worden. Dat is menselijk, en ook zeker niet raar.

De feiten zijn dus duidelijk. Je (ex?)-vriend is niet te vertrouwen, want hij liegt, en als klap op de vuurpijl krijgt hij nu een kind met zijn ex. Deze man is niet leuk, en niet je tijd waard.

Liever een gebroken hart dan dit.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-08-2020 09:05
Ik wist in de eerste weken dat wij daten helemaal niks van haar bestaan. Niks. Hij zei vrijgezel te zijn. Ik zou nooit iemands relatie kapot maken en toen ik erachter kwam dat het niet afgesloten was, heb ik het contact ook verbroken. Wat hem dus weer in haar bed dreef.

Jij hebt hem niet gedreven hoor. Hij heeft jou voorgelogen en haar achter de hand gehouden. Wat jij gedaan hebt is niet meteen de juiste conclusie getrokken toen dit aan het licht kwam, maar soms is het gewoon moeilijk schakelen als je verliefd bent en de ander niet blijlt te zijn wat hij zegt te zijn. Vergeef jezelf je ietwat trage reactie op de realiteit en laat hem in zijn sop gaar koken samen met de ex die hem ondanks alles niet lijkt te kunnen laten gaan. Als dit is wie hij is was je sowieso niet gelukkig met hem geworden, ex of geen ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven