(Ex) vriendin niet te volgen

06-04-2021 11:23 62 berichten
hallo allemaal,
Ik ben een man, 40 jaar en zou graag (vrouwelijke) feedback hebben:
kort samengevat: (voorinformatie:in mijn oude relatie zijn we 2 jaar geleden ons kindje verloren).Na hard te hebben gewerkt aan het verlies en mezelf kwam ik begin juni mijn nieuwe partner tegen. In de kern een warm,. oprecht, lief persoon. na rustig aan te hebben gedaan is een relatietot stand gekomen. Die relatie was voor 90% goed en in balans, merkte ook dat zij een rugzakje had door slechte ervaringen uit het verleden...ze schoot in angst, duwde weg. Een aantal keren een klein moment van twijfel. Begin november begon ze over samenwonen en kinderen, week daarna verbrak ze de relatie. ik kreeg ook een hoop verwijten (die niet terecht waren) in de daaropvolgende maand toch het contact met me gezocht en weer langzaam opgebouwd tot ze me vroeg weer bij elkaar te komen omdat dat in hart hart was wat ze wilde. Ik voelde haar zo goed aan, ze vond het alleen eng dat ik zo dichtbij kwam..dat was nog nooit iemand gelukt. Alles ging goed, ze was gelukkig, blij etc.Ze begon begin januari weer over samenwonen en stoppen met de pil. half januari was de overlijdensdag van mijn dochter en ze klapte weer dicht. spijkers op laag water zoeken etc paar dagen daarvoor zat ze nog naast me op de bank over het wonen en kinderen te praten en hoe blij ze met me was. Echter duwde ze weer weg, gevoel was weg.met haar gepraat, ze zag in dat ze een patroon had en er iets mee moest doen..wilde graag mijn steun. Ze gaf ook aan bang voor haar gevoel voor mij te zijn en dat ik akelig dichtbij kwam. ze heeft toen gevraagd een afspraak te maken bij een therapeut, wat ook gedaan is. 2 dagen daarvoor, nadat ik iets van haar in de brievenbus had gedaan werd ze weer boos omdat ik dat gedaan had (ik zou haar stalken). ze is mee gegaan naar de therapeut, maar ondertussen was haar houding veranderd in 'alleen voor mij mee'. ze was gesloten, gevoel stond uit en ze pratte eigenlijk helemaal niet, behalve negatieve dingen over mij.. De therapeut heeft veel gezien heft ze later terug gekoppeld. 2 dagen later weer een excuus app, waar ik op gereageerd heb dat ze zelf dit pad koos en er altijd normaal gepraat kon worden, maar ik deze verwijten en omgang niet meer accepteer. Heb nogmaals gezegd dat ze welkom is normaal te praten, ze begon echter weer te verwijten (belachelijke zaken die niets met mij te maken hebben) en sloot dwars af. Normaal gesproken kwam ze op die momenten altijd even in contact om excuses te maken en zeggen dat ik het niet verdien. Nu niets meer gehoord de laatste 8 weken. Ik weet wel dat ze eind februari contact had willen opnemen, maar dat heeft ze niet gedaan. Ze heeft nog een brief van me ontvangen 5 weken geleden, met daarin wat ik niet prettig vond qua omgang, dat ik haar wel een mooi persoon vind (de 'normale' kant) en heb haar daarin bedankt..en nog eens gezegd dat als ze iets normaal wilt uitpraten de deur open staat etc. en haar gewenst dat ik hoop dat het goed met haar gaat. Ook geen enkel reactie. Wel een week later ineens vanuit het niets een like op een foto op mijn social media. Ondertussen zit ze ook op Tinder. Verder lijkt het alsof haar online gedrag soms reacties op mij zijn (als ik iets post, doet zij dat ook. Of een berg post van hoe leuk ze het heeft). Afgelopen week liet ze voor mijn gevoel online indirect weten in de buurt te zijn door locatie te taggen. paar dagen later verwijderd ze ineens mijn nummer (maar blokt me niet), ontvlgd me op insta (maar verwijderd me niet uit haar volgerslijst), volgt de pagina van mijn hond wel nog en heeft ook op facebook geen enkel blok gezet, we zijn gewoon vrienden daar. Totale verwarring bij mij, hoe moet ik dit allemaal zien? Ik weet dat ik het moet proberen los te laten, maar het hart is het hart. Hopende op feedback hier. BVD
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
06-04-2021 18:08
Wat ik vooral lees is dat je een onredelijk zeikwijf aan de haak hebt geslagen, waarvan ieder weldenkend mens zou zeggen "laat gáán!"

Jij zit gevoelsmatig (nog) teveel vast aan het idee van een ideaalplaatje met haar, terwijl dat er nooit is geweest en ook nooit zal komen. Dat interpreteren van 'signalen' die zij al dan niet voor jou achterlaat is enerzijds herkenbaar, maar je schiet er geen biet mee op, want voorop zou moeten staan dat jij niet met zo'n wijf wil zijn.

Even doorbijten dus. En een (mentale) notitie voor jezelf maken om hier over een jaar weer eens op terug te kijken. De kans is levensgroot dat je dan blij bent er niet mee te zijn doorgegaan.
Doe maar niet iedereen kan 2 weken normaal doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe oud is die vrouw?
Oriander schreef:
06-04-2021 17:17
Ja, en deze hoeft alleen terug te komen als ze normaal kan doen, anders niet!
Gewoon helemaal niet meer, dat aantrekken en afstoten is vermoeiend en vervelend
die vrouw is 33 en werkt zelf in de geestelijke gezondheidszorg.
Ik heb veel reacties gelezen, ieder dank voor de feedback. De nare reacties mogen hoor, dat is het risico als je 'feedback' zoekt. Mijn ratio weet ook dat dit zo niet goed is. Het online volgen valt wel mee, dat heb ik al zo ingesteld dat ik niet alles voorbij zie komen..ook daar ben ik me dus bewust van (ik zal ook niet de enige zijn die het profiel van zijn ex bekijkt). Ben ook bewust van het feit dat ik toch vaker kijk en het dan tussen je oren gaat zitten. Ik ben 2 jaar geleden een kindje verloren, dat is een flinke klap en kostte veel tijd om te verwerken. Mijn ex partner (moeder van mijn kind) en ik hebben die klap helaas ook niet te boven kunnen komen samen. Veel tijd en energie is gestoken in rouw, verwerken..in trajecten met professionele hulp. Als je het dan opnieuw aandurft ergens voor te gaan met iemand en je haar vertrouwd is dit een bittere pil, zeker op deze manier. Uiteindelijk wil je toch samen met iemand gelukkig zijn (en ja, basisgeluk komt vanuit je zelf). Iedereen bedankt voor de feedback tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Deze vrouw heeft niets te maken met jouw rouw en voor de toekomst is zij het ook niet.

Stop ermee en houd op met reageren en volgen. Kap het contact af en doe niet alsof je vrienden wil blijven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
06-04-2021 14:13
Ik snap wel dat ze de hond nog volgt. De hond heeft niets verkeerd gedaan.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Wat jij 'nare reacties' noemt zijn gewoon eerlijke reacties.
Die voor jou naar in de oren klinken want je had uiteraard liever gehoord dat je maar een beetje geduld moet hebben en ze dan terug naar jou komt en jullie nog lang en gelukkig zullen leven.
Niet hoor, gaat niet gebeuren, zeker niet als ze terug komt. Doffe ellende dan.
Ik weet onvoldoende van jouw rol in dit verhaal maar als ZIJ steeds degene was die over samenwonen en stoppen met de pil (!!??) begon en het vervolgens kort daarna weer uitmaakte dan denk ik dat zij op haar werk op de juiste plek is (alleen dan niet om te werken)....

Probeer geen energie meer te steken in haar posts en overige activiteiten op social media.

Break-ups zijn kut en kosten tijd, sterkte
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
06-04-2021 11:33
Zo te lezen mag je blij zijn dat je daar vanaf bent, maar dat zal voor jou ongetwijfeld anders voelen.

Een relatie hoort leuk te zijn en een aanvulling. Als je binnen zo'n korte tijd al zo veel drama hebt wordt dat zelden beter. Wat er wel dreigt te gebeuren is dat je een soort van verslaafd raakt aan al dat drama, omdat het allemaal zo "echt" voelt. Maar uiteindelijk is het gewoon een hoop gedoe.
Uithuilen, poosje lekker alleen blijven en dan opnieuw beginnen (met een leuke dame uiteraard)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle contact verbreken. Zij is niet klaar voor een relatie door haar psychische problemen en jij zal hier telkens opnieuw het slachtoffer van zijn. Zulke relaties zijn onveilig en vreten energie. Doe. Het. Niet.
Genderneutraal advies: je moet ook niet zo akelig dichtbij komen in coronatijd
Alle reacties Link kopieren
Koes_1989 schreef:
06-04-2021 19:57
Ik weet onvoldoende van jouw rol in dit verhaal maar als ZIJ steeds degene was die over samenwonen en stoppen met de pil (!!??) begon en het vervolgens kort daarna weer uitmaakte dan denk ik dat zij op haar werk op de juiste plek is (alleen dan niet om te werken)....

Probeer geen energie meer te steken in haar posts en overige activiteiten op social media.

Break-ups zijn kut en kosten tijd, sterkte
Stoppen met de pil hoeft ansich niet zo slecht te zijn MITS je een volwassen gesprek hebt over andere voorbehoedsmiddelen. Ik ken veel vrouwen die zijn gestopt met de pil en zich een stuk beter voelen.

Voor de rest heb je groot gelijk, deze dame heeft meer rode vlaggen dan een communistische parade. Geen tijd meer insteken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven