Familie ziet alleen maar de lusten

19-06-2018 12:54 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, er moet mij even iets van het hart. Vijf jaar geleden leerde ik mijn man kennen. Een harde werker in hart en nieren met een eigen bedrijf. Prachtig om te zien dat hij zoveel passie voor zijn werk heeft. Het betekent ook dat hij elke dag 08.00 uur de deur uit is en 22.00 uur thuiskomt. Ik heb daar totaal geen problemen mee, want ik heb ook mijn eigen bedrijf. We hebben geen kinderen.

Nu komt het: we gaan twee keer per jaar op vakantie (max. 12 dagen) en af en toe een weekendje weg. Toch merken wij dat familie anders reageert; gaan jullie alweer op vakantie? Zo, toe maar. Het mag wat kosten. Of, ik kan dat niet betalen, ik wacht wel tot volgend jaar (schoenen € 80,-). Vaak krijg ik een benauwd gevoel hiervan. Familie komt niets te kort, maar hebben het erg vaak over geld. Dat ze zo hard werken en moe zijn. We hebben zelfs wel eens een keer een vakantie voor ze betaald. Het lijkt of er altijd wordt gehaald en noet wordt gebracht.

Nu zien mensen vaak alleen de voordelen. Maar niet de nadelen. Weinig tijd voor familie/vrienden, lange werkdagen, de nodige spanning als je een eigen zaak hebt, et cetera. De mensen waar het om gaat weten dit echt wel, maar blijven toch vaak zeuren over geldtekort. Alsof ze van alles van je willen.

Mijn vraag is eigenlijk: zijn er mensen die in een zelfde situatie zitten, het financieel beter voor elkaar hebben dan familie, maar merkt dat er veel over het geld wordt gesproken? En hoe ga je daarmee om?
Alle reacties Link kopieren
Omdat werken leuk is?
Ik maak hetzelfde aantal uren als TO's man, houdt 0 euro's of tijd over voor vakantie.. Meer armoe, maar alsnog zijn mensen jaloers op mijn zogenaamde "vrijheid" :bonk:

Mensen hebben altijd iets te zeuren TO, gewoon naast je neer leggen..
Alle reacties Link kopieren
EngeLiene schreef:
19-06-2018 13:39
TO ik zou er gewoon niet op ingaan. Niet verdedigen, niet boos worden. Gewoon negeren en je leven blijven leven zoals jij dat wilt. Vakanties cadeau doen zou ik wel mee stoppen
Dank je wel!
jeskanana schreef:
19-06-2018 14:53
Omdat werken leuk is?
Ik maak hetzelfde aantal uren als TO's man, houdt 0 euro's of tijd over voor vakantie.. Meer armoe, maar alsnog zijn mensen jaloers op mijn zogenaamde "vrijheid" :bonk:

Mensen hebben altijd iets te zeuren TO, gewoon naast je neer leggen..
Was dat een reactie op mij? Maar als dan zowel het werk, het urenaantal dat gemaakt wordt en de euro's alleen maar leuk zijn, wat is dan "de last"?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
19-06-2018 14:44
Dan doe je die lasten jezelf toch ook aan of zie ik het nou verkeerd? Al die vele uren werk zijn dan niet per se noodzakelijk dus vind ik ook niet iets om dan over te gaan zeuren dat dat niet gezien wordt.
Ik zie in alle vele uren werk geen lasten. Lasten kunnen ook andere zaken zijn die bij het ondernemerschap komen kijken. En daar hoor je mij niet over zeuren hoor. Dat hoort er nu eenmaal bij ;)
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
19-06-2018 13:27
Gewoon consequent zijn: 'wij werken er hard voor'.

En evt stoppen met uitdelen, best kans dat je hun beeld over jullie juist daarmee bevestigd.
Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
19-06-2018 14:57
Was dat een reactie op mij? Maar als dan zowel het werk, het urenaantal dat gemaakt wordt en de euro's alleen maar leuk zijn, wat is dan "de last"?
Ja sorry verklote quote :P

De daadwerkelijke last in dit geval zal misschien het gebrek aan erkenning zijn voor hard werken?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-06-2018 13:29
Waarom maak je je zo druk om wat anderen van je denken?
Het betreft eigen directe familie en dat raakt mij. Wat vrienden/kennissen denken doet mij dan juist weer niets.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hoeven nu al niet meer te werken voor het geld, en dat in de agrarische sector?

Wow. Hebben jullie al plannen qua dagbesteding op het moment dat jullie echt stoppen?
:redrose:
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
19-06-2018 15:11
Jullie hoeven nu al niet meer te werken voor het geld, en dat in de agrarische sector?

Wow. Hebben jullie al plannen qua dagbesteding op het moment dat jullie echt stoppen?
Wel een beetje ongeloofwaardig inderdaad :mrgreen:
tulpje21 schreef:
19-06-2018 13:44
Lijkt me niet alleen liggen aan het feit hoeveel je werkt en hoeveel kinderen je hebt. Ik werk ook maar 2 dagen en man 5, ook 2 kinderen, maar kunnen met gemak een Efteling abonnement kopen hoor (niet dat we er 1 hebben maar ok). En kunnen als we dat willen ook wel 3x per jaar kamperen, maar hebben daar geen behoefte aan. En dan hebben wij niet eens een super goed salaris, echt maar heel gemiddeld. Maar goed, snap de strekking van je verhaal. Als je bewust kiest voor minder werken is het logisch dat je bepaalde dingen minder makkelijk kan doen.
Ik weet dat het bij hen qua salaris wat minder is, dat speelt ook mee. Maar ik doel er idd op dat ze gewoon andere keuzes in het leven maken en dat wij het anders doen en dus ook andere dingen kunnen/willen doen :)
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
19-06-2018 13:11
Voor degene uit haar familie wel dus.... Misschien dacht degene dat TO het wel zou betalen.
Daarom zou ik dus ook nooit zeggen dat ik een loterij heb gewonnen van een paar miljoen.Krijg je de hele tijd van....jij kunt het wel betalen...En nee geen loterij gewonnen...
Klopt, zo kwam het wel over ;-)
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
19-06-2018 15:17
Wel een beetje ongeloofwaardig inderdaad :mrgreen:
Nee hoor, waarom? In de agrarische sector is goud geld te verdienen. De zaadhandel bijvoorbeeld.

Zn werktijden doen wel vermoeden dat hij een boerderij bestiert, maar iets zegt me dat dat niet het geval is.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-06-2018 13:45
Jakkes. Als er iets naar is is het wel familie en vrienden die vinden dat jij het wel kan dokken omdat je het beter hebt. Jouw verdienste jouw geld. Niets van aantrekken TO en zo luxe klinkt het allemaal niet eigenlijk. 2 x een paar dagen weg is echt niet over de top ofzo.
Als wij gaan, gaan wij wel in luxe. Met alle comfort van dien ;-). Maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Kan het misschien zijn dat ze je missen? Altijd aan het werk en als je niet aan het werk bent ben je weer eens op vakantie. Heb je nog wel tijd voor relaties en banden?

Als mijn moeder begint over mijn zoveelste (in haar ogen) dure bestemming die zij niet kan betalen, gaat het helemaal niet om geld maar om mijn keuze wederom afwezig te zijn.
Peterselie83 schreef:
19-06-2018 15:09
Het betreft eigen directe familie en dat raakt mij. Wat vrienden/kennissen denken doet mij dan juist weer niets.


Ik had vroeger vrienden die ook zo afgunstig konden reageren. Nooit eens een oprecht 'wat een mooie fiets/jas/auto', maar altijd 'ja met een eigen bedrijf kun je je dat wel veroorloven he'. Ze zeiden zelfs eens tegen mij over een andere vriendin 'ja dat heeft ze met een dikke erfenis allemaal kunnen betalen'. Ze zijn met geen van ons allen meer bevriend tegenwoordig.

Maar ja, met familie is dat toch lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
19-06-2018 15:23
Kan het misschien zijn dat ze je missen? Altijd aan het werk en als je niet aan het werk bent ben je weer eens op vakantie. Heb je nog wel tijd voor relaties en banden?

Als mijn moeder begint over mijn zoveelste (in haar ogen) dure bestemming die zij niet kan betalen, gaat het helemaal niet om geld maar om mijn keuze wederom afwezig te zijn.
In het weekend heb ik altijd tijd voor mijn familie/vrienden. Zelf werken ze ook, alleen hebben zij de avond vrij en ik niet. Lief van je moeder!
Alle reacties Link kopieren
Peterselie83 schreef:
19-06-2018 15:29
In het weekend heb ik altijd tijd voor mijn familie/vrienden. Zelf werken ze ook, alleen hebben zij de avond vrij en ik niet. Lief van je moeder!
Dus jij werkt ook van 8:00 tot 22:00?

Wanneer heb je dan tijd voor je man en voor jezelf, als het weekend voor vrienden en familie is?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon net zo hard mee klagen !

Volgens mijn moeder en familie leef ik boven mn stand. Vraag me nog altijd af hoe dat voelt boven je stand leven :-D
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de berichten. Ik heb iemand gevonden met wie ik verder kan sparren over bepaalde dingen. Ik zal dus niet meer reageren en het mag gesloten worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh oké dan :-|
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
19-06-2018 15:20
Nee hoor, waarom? In de agrarische sector is goud geld te verdienen. De zaadhandel bijvoorbeeld.

Zn werktijden doen wel vermoeden dat hij een boerderij bestiert, maar iets zegt me dat dat niet het geval is.
Nee, áán boeren valt goud te verdienen, als boer zijnde verdien je geen twee luxe vakanties per jaar.
IJskoffie* schreef:
19-06-2018 13:37
We werken er hard genoeg voor mag je toch niet zeggen volgens Viva? Want mensen met een lager inkomen werken daar niet hard voor?
Dat heb ik wel eens op mijn bord gehad hier in ieder geval.

:P
Is toch ook gewoon zo? Vind het ook een hele rare opmerking. Zat mensen die heel hard werken en toch niet 2x per jaar op vakantie kunnen. Of zelfs 1x.

Vind dat net zo rare opmerking als die er gemaakt worden van TO's familie over dat op vakantie gaan. Zelfde negativiteit.
Peterselie83 schreef:
19-06-2018 15:50
Dank jullie wel voor de berichten. Ik heb iemand gevonden met wie ik verder kan sparren over bepaalde dingen. Ik zal dus niet meer reageren en het mag gesloten worden.
Ow, je hebt iemand gevonden waarmee jezelf kan sparren.. :rofl:
En een topic kan je niet sluiten.
Maar dat wist je denk ik al
Alle reacties Link kopieren
Peterselie83 schreef:
19-06-2018 15:50
Dank jullie wel voor de berichten. Ik heb iemand gevonden met wie ik verder kan sparren over bepaalde dingen. Ik zal dus niet meer reageren en het mag gesloten worden.
Bijzondere wending. Dus tussen nu en drie uur geleden heb je iemand gevonden waarmee je kan 'sparren over bepaalde dingen'?

Nou, sparze dan maar O_O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven