flirten

25-02-2009 20:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, ik kan niet flirten. Ik ben sinds ongeveer 3 maanden weer single, na een relatie van bijna 6 jaar. Nu ben ik er inmiddels wel weer aan toe om gewoon weer eens een ouderwets avondje te zoenen of een leuke vent te ontmoeten of wat dan ook

Maar ik durf niet meer te flirten! Ik ben erg onzeker, laag zelfbeeld etc. Als een man mij aankijkt, oogcontact maakt, denk ik gelijk dat het is omdat ik er raar uitzie of wat dan ook. Ik weet wel dat het onzin is maar dat zit toch ergens in mijn hoofd. Als ik oogcontact maak met een leuke man in de kroeg, en hij kijkt terug, klap ik gelijk helemaal dicht en durf ik hem de rest van de avond niet meer aan te kijken. Wie heeft er goeie flirttips?? En wie kan mijn zelfvertrouwen even opkrikken Ik weet niet meer helemaal hoe het moet enzo ;)
Hmmm, ja. Echt tips heb ik misschien niet. Same here. Kom ook net uit een relatie van 8 jaar (is pas een maand over). Ik ben nog niet echt toe aan wat anders, maar een beetje flirten af en toe zou ook niet verkeerd zijn.

Bij mij is het zo dat ik nooit echt geflirt heb. Mannen kwamen meestal op mij af (of niet, maar dan deed ik dus ook niks). Ik weet niet of jij dat in het verleden wel gedaan hebt? Hoe heb je bv je ex leren kennen?

Ik denk dat het handig is als je eerst een beetje aan je zelfvertrouwen gaat werken. Dat je jezelf de moeite waard vindt. Het is tegelijkertijd een tip die ik mezelf zou geven, want ik weet inmiddels dat ik daar eerst maar eens aan moet gaan werken.

Dan zul je zien dat straks de mannen met bosjes voor je vallen Mijn ervaring is ook dat als ik me goed voel en helemaal niet zo met mannen en aandacht bezig ben, dat manen dan JUIST geïnteresseerd raken.

Succes in ieder geval!
Als je zo onzeker bent dat je denkt dat wanneer een man oogcontact zoekt, dat dat is omdat je er raar uitziet dan heb je niet genoeg aan wat zelvertrouwenopkriktips. Ik zou daar eerst aan werken voor je je druk maakt over niet kunnen flirten. Met een laag zelfbeeld is het erg moeilijk flirten.

Hoe komt het dat je zo onzeker bent?
Ik weet dat er cursussen bestaan. "Flirtcursussen" , maar als je werkelijk zo onzeker bent en een laag zelfbeeld hebt, waarom werk je daar niet eerst aan? Ik ga er namelijk vanuit dat je flirten bedoelt als in "het regelen van wat dates", want je geeft aan dat je wel eens gewoon een leuke vent wilt ontmoeten.

Als je eerst aan jezelf werkt kan dat ook geen negatieve lading aan een eventuele (scharrel)relatie brengen. En als je zelfbeeld wat realistischer en sterker is, voel je je ook vrijer om gewoon wel lekker te flirten.

Behalve de cursussen denk ik dat je flirten gewoon vooral moet doen, en er zo steeds beter in wordt. Je moet er ook vooral niet te zwaar aan tillen. Flirten is iets wat je gewoon even (onbewust) doet, en waar je verder niets mee wilt. Op het moment is het even leuk, maar 2 seconden later ben je het weer vergeten.
quote:Valesca C schreef op 25 februari 2009 @ 20:35:

Bij mij is het zo dat ik nooit echt geflirt heb. Mannen kwamen meestal op mij af (of niet, maar dan deed ik dus ook niks). Ik weet niet of jij dat in het verleden wel gedaan hebt? Hoe heb je bv je ex leren kennen?

Mijn ex is idd ook op mij afgekomen toen, heb daarvoor nooit een serieuze relaties gehad en in de meeste gevallen liet ik me ook versieren idd.

Tsja en aan m'n zelfbeeld werken kan idd vast ook geen kwaad Maar goed, hoe ik daar nu weer mee moet beginnen, tis ook niet heel erg ernstig hoor. Ik kan wel flirten met jongens die ik ken trouwens, nu ik er zo over nadenk, maarja, dat zijn dan niet de jongens die ik leuk vind haha. Maar ik vind het zowiezo altijd moeilijk om op mensen af te stappen die ik niet ken.
Ik ook! Ik ook!

Ik ben helemaal vastgeroest... na een relatie van 13 jaar ben ik sinds kort weer single. Ik bak er niets van!!

Wahaa!!!

Soms, als ik echt niet bezig ben met flirten, mezelf, mijn zelfbeeld enz. heb ik onbewust volop sjans.... naderhand besef ik pas dat er iemand geprobeerd heeft contact te maken.

Tja, voor mij is dat een teken dat ik er nog niet aan toe ben.... Als het zover is gaat het wel gebeuren....

Ik ben ervan overtuigd dat een zekere uitstraling van levensbelang is... Succes!!!!!
Ten eerste, flirt alleen als je het zelf wil. Als je er open voor staat straal je uit dat je zelfverzekerd bent. Dat je open staat voor contact.

Als je tijdens het uitgaan wilt flirten, zorg dan dat je je lekker voelt. Hoe dat ook moge zijn, in je favo-outfit, mooie make-up, lekker luchtje.

Het is ook moeilijk om op een leuke man af te stappen, dat zou ik dus ook niet van jezelf eisen. Begin klein, begin met aankijken. Als je het eng vind om lang iemand aan te kijken, dan zou ik het steeds kort doen. Hij heeft dat echt wel door hoor, want er komt een keer dat jullie blikken kruisen. Denk dat je dan toch wel jezelf een keer moet dwingen om heel even langer te blijven kijken en dan weer wegkijken. Heel ietsiepietsie langer maar :-)

Ennuh een beetje blozen en verlegen zijn mag toch gewoon. Dat ben ik ook hoor. Misschien vindt die ene man dat juist wel leuk!

En ga anders met een vriendin op stap. Die kan je 'helpen' en net dat duwtje in de rug geven wat je nodig hebt. En een borrel drinken, dat helpt bij mij ook altijd wel. Dan ben ik gewoon wat losser.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven