Friends with benefits met je huisgenoot...

10-12-2018 23:03 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen van Viva,

Ik heb nood aan wat duidelijkheid. Ik zit sinds een paar maanden in een "FWB" situatie met een huisgenoot van me, met de aanhalingstekens omdat wij eigenlijk totaal geen friends zijn, buiten de seks hebben wij amper contact met elkaar.

Nu is dus het gevaarlijke aan FWB dat de kans groot is dat één van beiden gevoelens krijgt.. Nou, ik heb in die maanden ook serieus proberen te daten, maar ik betrap mezelf er steeds op dat mijn gedachten telkens teruggaan naar mijn scharrel. Twee weken geleden kwamen we elkaar ook tegen op Tinder (obviously naar rechts geswiped) en meteen een match. We zijn toen een keer naar de film gegaan, maar helaas hing er echt een ongemakkelijk vibe in de lucht, erna hebben we wel fenomenale seks gehad lol.

Hij heeft zelf eerder een passieve persoonlijkheid, ik ben een dominant persoon. Hij is altijd de rust zelve, zal nooit zijn zelfbeheersing verliezen, en ik ben eerder een heethoofd die nogal snel zich opwindt. Geen van ons heeft ooit de stap gezet tot meer, maar toch heb ik bij hem ergens het gevoel dat er wel meer schuilt. We hebben altijd al een bepaalde seksuele aantrekkingskracht gehad en hebben hier toen ook een gesprek over gehad. Hij was er in de eerste instantie op tegen omdat zulke toestanden als huisgenoten te veel drama zouden geven, maar op een dronken avond is het dan toch gebeurt. En sindsdien is dat ook het wekelijks ritueel.
Zo neemt hij altijd het initiatief tot contact, hij komt me als ik aan het stappen ben altijd overal opzoeken. Ik zie hem zo ook vaak de hele avond staan flirten en zoenen met andere meiden, en toch belandt hij steeds bij mij. Hij is een ontzettend aantrekkelijke man, het is niet alsof hij geen kans zou maken bij andere meiden, ik heb er al geweten die hij echt van zich af heeft moeten slaan. Haha.

Aangezien hij toch blijft rondspoken in mijn hoofd zou ik dit graag willen exploreren, maar hoe pak ik dit aan? Ik ben hier echt geen held in.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een foto zie met honderd mannen erop dan kan ik het me niet voorstellen dat ik met een van hen seks zou willen hebben alleen om de seks, dus ik snap dit niet.

Misschien ziet hij je als een plek om zich te lozen. net zoals je bij de mac donalds kan eten, nou ja; snacken. Je doet dat even. Ik heb dat niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
10-12-2018 23:12
Wat een moeilijk gedoe toch tegenwoordig met dat FWB gedoe.

Wachten met seks tot je een relatie hebt maakt alles zoveel simpeler.
Eens. Zorgt vooral voor problemen.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als dat hij jou wel 'n "lekker wijf" vindt en lekker makkelijk zo in hetzelfde huis. Als jij hem ook 'n lekkere vent vindt, geen probleem toch? Ga niet direct rekenen op meer. Sex om de sex is toch ook lekkere sex? Of is het dan geen echte sex. Maar toegegeven:

Het wordt complex zodra er verliefdheidsgevoelens gaan spelen, of één van jullie tweeën 'n andere lover treft. Lastig in hetzelfde huis. Daarom zou ik gewoon genieten van hetgeen je soms met elkaar doet en er verder niet te zwaar over doen. Lekker leven.
.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde er in eerste instantie niet aan beginnen omdat hij bang was dat het drama werd. Maakt het dat voor jou nu ook moeilijker om te bespreken dat je toch gevoelens aan het ontwikkelen bent, wil je je "groot" houden en op de een of andere manier laten zien dat jij dat best kunt scheiden?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je zult het toch met hem moeten bespreken. Maar pas wanneer jij weet wat jij zelf wil of kunt accepteren.

Misschien is hij slechts een Fuckbuddy, waarmee je afspreekt om exclusief te zijn maar waar jullie elkaar verder gewoon loslaten qua uitgaan en flirten en zo, terwijl je de seks bewaard voor elkaar.


Ik heb zelf in mijn laatste studiejaar een huisgenote gehad, die daar voor een afstudeerjaar zat, die op een avond naakt mijn kamer binnen kwam omdat ze echt gewoon heel erg toe was om seks te hebben. Dat heeft de rest van het studiejaar geduurd waarbij zij mij of ik haar met regelmaat polste met als gevolg dat we zo 3 a 4 keer per week met elkaar seks hadden. Omdat het wat seks betrof gewoon geweldig was tussen ons. Er kwam alleen geen diepe verliefdheid bij kijken, puur lust, ook omdat mijn voorgaande relatie van 4 jaar toen zo'n half jaar uit was en zij haar relatie had beeindigd voordat zij naar Nederland kwam (vanuit Belgie) voor dat afstudeer jaar. En we hadden al eerder door dat het nooit als relatie zou werken tussen ons.

Na dat studiejaar zijn wij beide onze eigen weg gegaan en eigenlijk nooit spijt gehad.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bespreek het met je vriend. Volgens mij vinden jullie elkaar leuker dan jullie willen toegeven naar elkaar. Deze reacties gaan je niet helpen maar gaan jou misschien een richting op sturen die jullie allebei niet willen. Gewoon vragen wat hij vind en zelf ook eerlijk zijn.
.
-vanille- schreef:
11-12-2018 19:33
Hoi, bespreek het met je vriend. Volgens mij vinden jullie elkaar leuker dan jullie willen toegeven naar elkaar. Deze reacties gaan je niet helpen maar gaan jou misschien een richting op sturen die jullie allebei niet willen. Gewoon vragen wat hij vind en zelf ook eerlijk zijn.
Dit is eigenlijk ook best een goed idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven