Friendzone? Hoe vermijden?

16-07-2010 20:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-leden,

Ik heb al eens eerder gepost en nu zit ik weer met een vraag, waar jullie hopenlijk antwoord op weten: Als ik een meisje meer dan leuk vind, hoe blijf ik dan uit die friendzone?

Ik sta bijna 19 jaar op deze aardbodem en heb tot nu toe enkele meisjes leuk gevonden en ben 1 keer echt heel hevig verliefd geweest. Iedere keer ben ik in de friendzone belandt. Ik denk dat ik daarom iedere keer iets fout doe.

Inderdaad, ik ben nog jong, ik zal heus nog wel meerdere kansen krijgen, juist daarom wil ik graag zo snel mogelijk erachter komen waar mijn fout zit.

Iedere keer wordt er tegen mij gezegd dat ik lief, of zelfs tè lief ben (wat ik eigenlijk een raar argument vind) en dat ze mij meer ziet als een vriend.

Om met een meisje dat ik wel zie zitten te flirten, vind ik absoluut niet eng. En meestal is de reactie ook positief. Maar als het erop aankomt, dan heb ik vaak nog wel moeite met initiatief tonen. Bijvoorbeeld dat meisje mee uit vragen of zelfs zeggen dat ik haar wel erg leuk vind, dat stel ik vaak uit en als ik het doe, dan gaat het met veel gestotter.

Daarnaast vind ik mezelf alles behalve knap. Ik heb een hekel aan spiegels en foto's. Veel mensen zeggen juist dat ik erg knap ben, soms komt er een wildvreemd meisje plotseling langs mij fietsen of fluiten ze naar mij en ik krijg vaak ook aandacht van meiden (zoals in de disco). Misschien straal ik wel uit dat ik mezelf absoluut niet knap vind. Mijn zelfvertrouwen lijd daar niet echt onder, omdat ik vind dat mensen mij moeten accepteren zoals ik ben.

Als ik een meisje leuk vind, sta ik altijd voor haar klaar en ben vaak bij haar in de buurt. Ik houd haar in de gaten en probeer achter zoveel mogelijk dingen te komen (of ze al een vriendje heeft, wat haar interesses zijn etc.). Ik stap dan regelmatig op haar af en in tegenstelling tot andere mensen, geef ik heel wat minder tegengas. Ik kan af en toe dan wel wat houterig overkomen, omdat ik juist een goede indruk wil maken.

Ik pak het iedere keer op dezelfe manier aan en steeds is het resultaat dat ik in die friendzone beland, dus ik denk echt dat ik iets fout doe.

Hopenlijk heb ik jullie voldoende geïnformeerd om over de situatie te kunnen oordelen (zo niet, vraag maar raak!).

Harstikke bedankt voor het lezen!

Groetjes Hatsjiee
Sneller escaleren, verder niet te veel van die 'vrienden' dingen doen. Niet haar vriendin willen zijn. Duidelijkheid maken vanaf het begin.
Bedankt voor je reactie!!quote:HTFC schreef op 16 juli 2010 @ 20:48:

Duidelijkheid maken vanaf het begin.

Hoe bedoel je dit eigenlijk precies? Meer gewaagde opmerkingen maken? Haar vaker aanraken? Bedoel je zoiets?

En met sneller escaleren, bedoel je daarmee eerder actie ondernemen?

Ik wil graag zo duidelijk mogelijk weten waar de fout zit, vandaar mijn vragen. Ik hoop niet dat dat lastig is.
Sneller tot actie overgaan en haar snel laten merken dat je meer wilt dan alleen maar een vriend zijn.

Haar helpen, naar haar luisteren, haar steunen enzo vindt een vrouw heel sympathiek, maar probleem is dat ze je vlug als een maatje gaat zien, iemand waarbij ze zich op haar gemak voelt en die er altijd is voor haar.

Meer flirten dus in het begin, wat spanning erin brengen, anders wordt het vrij snel gewoon en eindig je met een vriendschap.
http://uk.askmen.com/dati ... 50/162_dating_advice.html
http://uk.askmen.com/top_ ... to-attract-any-woman.html --> in het kort: vertoon een milde vorm van beschaafd machogedrag.
Ja het moet spannend blijven.. Hou die spanning erin.

Je kan doen wat hierboven gezegd wordt: meer flirten, eens een complimentje maken (wel gemeend), etc.

Loop niet als een hondje achter haar aan (laat haar ook een beetje werken).

Maar misschien ben je gewoon de goede niet tegengekomen en wil je wel jezelf blijven?

Je hebt blijkbaar genoeg aandacht...of vindt je die meisjes dan weer niet leuk?
Bedankt voor de nuttige reacties!

De site die Snormel heeft gegeven heb ik eventjes overgekeken en mijn eerste indruk ervan is goed, hopenlijk kan ik van die site leren Ik ga hem dadelijk eens uitgebreid lezen. Ik zag dat de site Engels is, helaas was dat op school mijn slechste vak, maar met een woordenboek kom ik denk ik al een heel eind!

Dan heb ik nog een vraag: Hoe kan ik die spanning erin brengen en ook behouden? Door regelmatig te flirten?

Primabella:

Als ik een meisje leuk vind, dan ben ik altijd wel anders, dan wil ik vooral mijn positieve kanten benadrukken. Zoals ik al zei geef ik ook minder tegengas. Ik verander wel lichtelijk, maar ik blijf wel mezelf, ik ga niet de stoere jongen uithangen als ik zo niet in elkaar zit. Maar mezelf lichtelijk aanpassen, dat doe ik dus wel.

De meisjes die mij aandacht geven, vind ik echt niet allemaal leuk nee, maar sommige wel. Als het wel het geval is dat ik een meisje leuk vind en flirt met haar, dan ben ik altijd wel voorzichtig. Ik wil niet gelijk open kaart spelen, maar ik wil ook duidelijk maken dat ik haar wel zie zitten en die tussenweg vind ik soms wel lastig.

Ik zal dadelijk eens de site van Snormel doorlezen en misschien haal ik daar ook nog handige tips en weetjes uit die me kunnen helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven