gebracht worden door je ouders...als je 33 bent
zondag 20 juli 2008 om 21:50
Hey meiden,
Ik ben single en toch echt gelukkig. Daar heb ik wel even over moeten doen, maar voorlopig is het goed zo. En tot ik 'hem'tegen kom, vermaak ik mij prima.
Zo ga ik binnenkort zeilen met singles. Hartstikke leuk. ALleen...ik heb geen auto en nu gaan mijn ouders mij brengen naar de plaats waar het schip ligt. Mijn ouders wonen in de buurt en met OV is het niet te doen.
Prima toch? Ik kan het goed met ze vinden. Toch voelt het wat raar...zo op je 33ste gebracht worden....
Heeft iemand ook zo'n ervaring? Niet dat ik me schaam of rot door voel, maar het is gewoon apart...of niet?
Doei ROos
Ik ben single en toch echt gelukkig. Daar heb ik wel even over moeten doen, maar voorlopig is het goed zo. En tot ik 'hem'tegen kom, vermaak ik mij prima.
Zo ga ik binnenkort zeilen met singles. Hartstikke leuk. ALleen...ik heb geen auto en nu gaan mijn ouders mij brengen naar de plaats waar het schip ligt. Mijn ouders wonen in de buurt en met OV is het niet te doen.
Prima toch? Ik kan het goed met ze vinden. Toch voelt het wat raar...zo op je 33ste gebracht worden....
Heeft iemand ook zo'n ervaring? Niet dat ik me schaam of rot door voel, maar het is gewoon apart...of niet?
Doei ROos

zondag 20 juli 2008 om 21:59
1. Weet je trouwens wat benzine nu kost? Stervensduur...
2. Geniet ervan dat ze nog leven en je kunnen brengen, je bent n bofkont en zie hun daad dan ook lekker positief!!!
3. Geef trouwens je ouders bij het afscheid een lief kadootje als dank voor t wegbrengen, dan voel je je beter en kom je ook onafhankelijker over!! Leuk!!
2. Geniet ervan dat ze nog leven en je kunnen brengen, je bent n bofkont en zie hun daad dan ook lekker positief!!!
3. Geef trouwens je ouders bij het afscheid een lief kadootje als dank voor t wegbrengen, dan voel je je beter en kom je ook onafhankelijker over!! Leuk!!
zondag 20 juli 2008 om 21:59
Ik begrijp je echt niet eerlijk gezegd. Mijn ouders brengen me altijd naar Schiphol, of waar ik ook naar toe ga. Heerlijk vind ik dat juist. Leuk en lief van ze!
Je moet het niet vergelijken met het uitzwaaien op een schoolreisje. Het is gewoon leuk en lief als mensen je brengen naar een plaats waar jouw vakantie begint.
Als je vader nu mee zou gaan om je handje vast te houden op de singles reis, dan zou ik me pas zorgen gaan maken!
Je moet het niet vergelijken met het uitzwaaien op een schoolreisje. Het is gewoon leuk en lief als mensen je brengen naar een plaats waar jouw vakantie begint.
Als je vader nu mee zou gaan om je handje vast te houden op de singles reis, dan zou ik me pas zorgen gaan maken!
DTEEZ!
zondag 20 juli 2008 om 22:01
mijn moeder zet me nog af op schiphol hoor, hoeft van mij niet, maar ze vindt het onzin als ik met mijn koffers de trein in ga zeulen (vriendlief heeft alleen een motor). Misschien is het alleen niet perse noodzakelijk dat beiden ouders je gaan brengen? Als ze je maar niet gaan staan uitzwaaien ofzo, of je mede-reizigers willen ontmoeten voor vertrek. Daar zou ik me minder relaxed bij voelen.
zondag 20 juli 2008 om 22:02
Ik vind het niet apart. Als jij nu er niet zelfstandig kan komen met het OV dan is gebracht worden met de auto ontzettend fijn. Wie je dan ook brengt. Ik zie er nog een voordeel in voor je Roos: je kunt misschien wat meer bagage meenemen omdat je nu niet het OV in hoeft. Ik vind het ontzettend lief van ze!

zondag 20 juli 2008 om 22:20
Hm, ik kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen. Afgezet worden op Schiphol met heeel veeel andere anonieme mensen om je heen is toch wat anders dan afgezet worden bij een boot met allemaal mensen die je mogelijk kunnen aanstaren, omdat ze nieuwsgierig zijn naar degene die met hun mee gaat zeilen...
Misschien een idee om met 1 van je ouders mee te gaan ipv alletwee?
Misschien een idee om met 1 van je ouders mee te gaan ipv alletwee?

zondag 20 juli 2008 om 22:43
Wel, *zet praktische oplos-modus aan* als je nu eens zelf rijdt? Dan kunnen mensen die nieuwsgierig naar je staren je vanachter het stuur vandaan zien kruipen, je vader een zoen geven, hem de sleutels overhandigen, waarna je aan boord stapt. Iedereen die die scène gadeslaat begrijpt dat je je auto niet al die tijd op de parkeerplaats wilt laten staan en dat je pa hem daarom voor je naar huis rijdt - wat iets anders is dan 'door je ouders gebracht worden'. Dan kom je m.i. over als een zelfstandige en praktische vrouw, die een goede band heeft met haar ouders. Probleem opgelost, toch?
zondag 20 juli 2008 om 23:04
Ik vind de oplossing van Vaire heel slim!
En anders dan de meeste reacties zeg ik: ja, ik zou wel een beetje vreemd staan te kijken als ik op singlesreis ging, en een deelnemer van boven de 30 stapte achter uit de auto bij pa&moe. Het komt toch een klein beetje over alsof je nog thuis woont en ook anderszins nog niet erg los van je ouders. En rationeel gezien kan ik daar dan wel andere verklaringen bij verzinnen (zoals inderdaad dat het gewoon handig is), maar er kleeft toch de associatie aan van 'niet helemaal zelfstandig'. Dus het lijkt me inderdaad qua imago veel handiger om zelf te rijden en dan de sleutels aan pa of ma te geven.
Sorry, ik weet dat het een beetje bevooroordeeld is.
En anders dan de meeste reacties zeg ik: ja, ik zou wel een beetje vreemd staan te kijken als ik op singlesreis ging, en een deelnemer van boven de 30 stapte achter uit de auto bij pa&moe. Het komt toch een klein beetje over alsof je nog thuis woont en ook anderszins nog niet erg los van je ouders. En rationeel gezien kan ik daar dan wel andere verklaringen bij verzinnen (zoals inderdaad dat het gewoon handig is), maar er kleeft toch de associatie aan van 'niet helemaal zelfstandig'. Dus het lijkt me inderdaad qua imago veel handiger om zelf te rijden en dan de sleutels aan pa of ma te geven.
Sorry, ik weet dat het een beetje bevooroordeeld is.
zondag 20 juli 2008 om 23:07
quote:roos803 schreef op 20 juli 2008 @ 21:50:
ALleen...ik heb geen auto en nu gaan mijn ouders mij brengen naar de plaats waar het schip ligt. Mijn ouders wonen in de buurt en met OV is het niet te doen.
Heeft iemand ook zo'n ervaring? Niet dat ik me schaam of rot door voel, maar het is gewoon apart...of niet?Nou... je hebt toch een goed argument (die ik even vet heb gemaakt)?
ALleen...ik heb geen auto en nu gaan mijn ouders mij brengen naar de plaats waar het schip ligt. Mijn ouders wonen in de buurt en met OV is het niet te doen.
Heeft iemand ook zo'n ervaring? Niet dat ik me schaam of rot door voel, maar het is gewoon apart...of niet?Nou... je hebt toch een goed argument (die ik even vet heb gemaakt)?
World of Warcraft: Legion
zondag 20 juli 2008 om 23:19
maak je niet druk, als het zo moeilijk met OV te bereiken is, zullen er vast meer mensen gebracht worden, of omdat ze geen auto hebben of omdat ze het niet prettig vinden dat die auto daar onbeheerd staat.
en waarschijnlijk is iedereen zo druk bezig zijn spullen in die boot te krijgen dat zeniet eens letten op je.
en waarschijnlijk is iedereen zo druk bezig zijn spullen in die boot te krijgen dat zeniet eens letten op je.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 21 juli 2008 om 00:48
Ik ben bijna 31, getrouwd en heb een kind, maar mijn ouders halen me vaak op als ik voor een weekendje of langer over kom en brengen me ook weer thuis. Toen ik uit het ziekenhuis kwam na de bevalling kwamen ze zelfs een uurtje rijden om mij naar huis te brengen met kind. Heerlijk!
Ik vind het niet raar, genieten van het feit dat je ouders dat willen doen
Ik vind het niet raar, genieten van het feit dat je ouders dat willen doen