Gebroken hart, al een jaar lang....

15-03-2009 21:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej, ik zit al een tijdje met een probleem, laat ik maar bij het begin beginnen.

Ik ontmoete ongeveer 2 jaar geleden een jongen, via msn en dat was weer via een vriendin . Ik raakte met hem in contact en het klikte al heel snel, heel veel gepraat op msn we lagen kwa gevoel en interesses wel op 1 lijn en van alles kunnen delen, naja het valt al te raden er groeide wat en we gingen elkaar ontmoeten. Zo doende kreeg ik wat met hem kon niet meer op van geluk. Dat ging zo ongeveer een half jaar goed. Tot dat zijn vader plots kwam te overlijden... Vanaf dat moment heb ik hem geprobeerd te steunen, maar dat werd niet geheel gewaardeerd... Er kwamen ruzies en onenigheden, ook zo doende dat hij het uitmaakte, hij deedt raar, was zich zelf niet, schreef zich in op relatie site's ect. Ik heb na een maand het contact verbroken. Toen zocht hij maanden later weer contact en voegde ik hem weer toe op msn, het leek wel redelijk te gaan, maar hij bleek nog steeds rare dingen te doen, zo vertelde hij dat hij met een oudere vrouw (38 jaar en 3 kinderen) wat had (hij zelf was toen 19), na veel gepraat bleek die vrouw geestelijk ook niet in orde te zijn en heeft hem als het waren ingepakt. Na veel gedoe heeft hij daar een punt achter gezet. In iedergeval kwam er ook wel weer onenigheid, maar ik wou hem niet kwijt en probeerde te begrijpen waarom hij dat deedt. Later begon hij vaak smsjes te sturen met dat hij me nog leuk vond en dat er misschien weer iets kon opbloeien tussen ons, ik kreeg dus weer hoop, maar niets van dit alles bleek waar te zijn. Ik kwam er achter dat hij weer wat met ze ex ging krijgen, naja hij vertelde op msn dat ze hem in ene gezoend had en dat vond hij wel erg leuk . Maar bij mijn gevoel stortte alles weer in duigen, daar zat ik weer met een gebroken hart en tranen in mijn ogen, ik probeerde het te accepteren en me erbij neer te leggen, maar dat lukte niet echt. Vooral omdat hij in zijn naam ook nogal dubieus bezig was, met teksten van dat er maar één speciaal persoon in zijn leven was etc. Nou raden hoef ik er natuurlijk niet naar, want dat zal vast over zijn ex gaan. Ik heb hem geblokt en een laatste mail gestuurd en hem gevraagd waar al die smsjes destijds op sloegen en of het ooit kwa vriendschap nog kan (dat wou hij immers zelf !). Maar daar heb ik nooit meer een antwoord op gekregen. Toch was ik zo gek om hem weer toe te voegen op msn, dat is nu al een tijdje zo, hij praat eigenlijk nooit tegen mij, vreemd genoeg wel als ik bepaalde dingen in me naam heb staan als een verjaardag of als ik ziek ben. Ik wil toch graag nog vriendschap, ik heb nog nooit in het verleden zoveel gedeeld als met hem, maar hij lijkt er weinig om te geven. Ik voelde me afgelopen maanden wel weer wat beterder, maar ik ben de laatste paar dagen weer vreselijk verdrietig, vooral omdat ik dit niet kan begrijpen, vaak gaan relaties kapot door ruzie of omdat men niet bij elkaar past of vreemd gaat, maar dat is deze situatie niet... De dag voordat zijn vader plots verleed waren we nog heel close, dat is echt veranderd in 1 dag!

Dit is nu al ruim een jaar geleden, maar ik zit er nog steeds mee, veel vragen waar ik blijkbaar geen antwoord op kan krijgen. Ik probeer afleiding te zoeken, uit te gaan met virenden. Ja het helpt wel maar dat zijn maar momenten, er is altijd wel weer een tijdsdtip dat ik me verschrikkelijk voel en vraag me af hoe lang dat 'slijten' wel niet duurt.... Ik mis niet alleen de liefde, maar ook mijn maatje...

Misschien snappen jullie dit? Of wat tips? Alvast heel erg bedankt!
Ik denk dat het voor hem nooit echt liefde is geweest. Hij speelt met je, het interesseert hem geen bal.

Waarom heb je hem nog op je msn in godsnaam? Haal hem eraf en zoek geen contact meer.

Een jaar liefdesverdriet is echt te lang..schouders eronder en kop op!
Zou het? Ik heb zoveel met hem kunnen delen ook over jeugd enzo... Toen we wat kregen zijn wel heel veel bij elkaar geweest ook met ouder klikte goed en alles... Hij heeft zelfs toen des tijds zo'n kettinkje met onze voorletters erin laten maken...
quote:SheepJe schreef op 15 maart 2009 @ 21:32:

Misschien snappen jullie dit? Of wat tips? Alvast heel erg bedankt!

Wat hij gedaan heeft, gezegd heeft, wat dan ook, dat is voor ons niet te snappen. Alleen hijzelf weet waarom. Jij gaat daar nooit een afdoende antwoord op krijgen, wen daar maar aan. Het enige dat je kunt doen is doorgaan met je eigen ding, en genieten van je leven. Het heeft geen zin om steeds met hem bezig te blijven.

Zelf ben ik van het rigoureus blokkeren, zowel op msn, hyves, telefoonnummer, mail, wat dan ook. Dat maakt het gemakkelijker om afstand te nemen.

Sterkte!!
"De dag voordat zijn vader plots verleed waren we nog heel close, dat is echt veranderd in 1 dag! "

Misschien is dat wel het probleem? Mijn vader is een half jaar geleden overledne, niet helemaal onverwacht, maar toch. Dat is iets waar hij zelf zijn weg mee moet vinden. Als jij hem dan wilt steunen op een manier die hij niet prettig vind heeft hij er alle recht toe je dan even niet te willen zien. Vind ik. Dat jij al die tijd nog steeds wel op hem wacht moet je zelf weten, maar in zijn leven is iets enorm op zn kop gegooid en dat heeft denk ik heel veel invloed op alles wat hij denkt en doet.

Maar volgens mij zijn er twee dingen duidelijk

- hij doet stom

- jij loopt achter hem aan en word daar ongelukkig van

Dus als jij hem nou lekker vergeet zijn jullie allebei blij.
ik vind het nogal makkelijk gezegd dat die vrouw van 38 hem heeft ingepakt, omdat ze (zoals jij zegt) geestelijk niet in orde was, dat hij daar als 19 jarige intrapt is er met hem ook wel wat mis lijkt me
quote:SheepJe schreef op 15 maart 2009 @ 21:46:

Zou het? Ik heb zoveel met hem kunnen delen ook over jeugd enzo... Toen we wat kregen zijn wel heel veel bij elkaar geweest ook met ouder klikte goed en alles... Hij heeft zelfs toen des tijds zo'n kettinkje met onze voorletters erin laten maken...
ik denk dat jij uberhaupt liefde & een maatje mist en dat de gebroken relatie van een jaar daar niks mee te maken heeft, of heb ik het mis?
quote:Maryxz schreef op 15 maart 2009 @ 22:00:

Maar volgens mij zijn er twee dingen duidelijk

- hij doet stom

- jij loopt achter hem aan en word daar ongelukkig van

Dus als jij hem nou lekker vergeet zijn jullie allebei blij.Goed gesproken!!
Je ziet meer dan dat er is. Als je voorbij je gebroken hart kunt kijken dan zie je duidelijk dat er niks is en nooit is geweest. Ik heb met honderd mensen mijn jeugdverhaal gedeeld en met wel tig vriendjes heel close geweest. Met andere woorden, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Uit je verhaal blijkt dat je nog jong bent. Die relatie heeft blijkbaar heel veel indruk op je gemaakt. Don't worry, je bent nog jong genoeg om nog veeeeeeeeel meer indrukken op te doen. En yep, een jaar is echt te lang. Kop op, schouders onder je leven en weer verder gaan!
Ik heb ook wel momenten dat ik het wel in zie, kan alleen moeilijk te geloven dat het zo is... Het was inderdaad ook mijn eerste vriendje ...
Begin eens met hem voor eens en altijd van je MSN af te kinkelen. Iemand die niks om je geeft en niet tegen je praat hoeft ook niet op je lijst te blijven staan.

Je bent aan het hopen. Nog steeds. Je hoopt dat hij op een dag als bij toverslag inziet dat jij toch echt de enige liefde van zijn leven bent en dat hij alles goed gaat maken door je aan te spreken, op te zoeken, je te smeken hem terug te nemen, jij vergeeft hem dan groothartig, toont begrip en jullie leven nog lang en gelukkig. In je hoofd kan dat nog altijd gebeuren en geloof je in het Bouquetreeks sprookje.

Helaas, het zit er niet in. Hij zal hooguit terugkomen om je daarna weer weg te gooien. Je hebt getoond dat je daarvoor in bent en je bent en blijft dus een makkelijke prooi voor hem en niet meer dan dat.

Ik denk niet dat je dat wilt, of wel?

Trek nou eens letterlijk de stekker uit dat gedweep met die jongen. Hij is helemaal niet zo bijzonder als jij denkt, jij maakt hem bijzonder door zo aan hem te blijven hangen en hem op een voetstuk te plaatsen. Hij is vast heel lief en aardig en zo maar niet voor jou.

Pas als je hem er letterlijk uitflikkert, komt er ruimte voor nieuwe en nu hopelijk échte liefde.

Kom op meid, gooi 'm van die lijst, delete die gast, maak ruimte voor een leuke man die blij is dat jij bestaat.

(f)
Je hebt ook eigenlijk gelijk... Vind het gewoon raar en jammer dat zelfs een vriendschap (zo als het ook ooit begon) niet eens meer kan, en dat het hem blijkbaar geen bal meer interesseert. Achteraf gezien is hij altijd wel een beetje vreemd geweest, ik heb dit nog nooit tegen iemand gezegd, maar toen ik wat met hem had kwamen er ook wel eens meiden (uit ze klas en goede vriendin) bij hem slapen en die liet hij dan niet op de bank maar bij hem in bed! Ik heb me toen destijds wel rot over gevoeld, maar wou niet jaloers overkomen, en misschien was het dan niet eens raar. Maar nu denk ik wel hoe kon hij dat doen, dat is toch niet normaal als je een relatie heb? Vriendinnen van mij kant vonden hem ook een beetje vreemd, maar ik had altijd zoiets hij is gewoon grappig-gek maar niks mis mee ofzo.... Maar hij is wel zo iemand van met iedereen leuk en gek doen
Eens met Eleonora.

Je zult nooit de vragen krijgen die je wenst overigens. Wat er met hem is gebeurd is en blijft vaag maar heeft denk ik niet alleen te maken met het overlijden van zijn vader.

Mijn vader is een half jaar geleden ook onverwachts overleden. Dit voelt ook echt afschuwelijk en alsof een deel van jezelf je wordt afgepakt. Iedereen verwerkt op z'n eigen manier en jouw ex-vriend zal ook zeker heel erg zijn geschrokken en verdrietig zijn geweest.

Hij wilde jouw steun niet, dat is zijn goed recht maar zegt ook iets over jullie relatie denk ik.

Loslaten kan enkel als je die persoon ook echt loslaat, dus beginnen met het verwijderen op MSN en het ook zo laten.

Richt je op nieuwe mensen en op een leuke jongen die jou oprecht leuk vindt. Je zult zien, door werkelijk los te laten krijg je ook "ruimte" om nieuwe mensen toe te laten.

Succes.
Sheepje, een jaar liefdesverdriet voor een liefde die nog niet eens opgebloeid was?

Jij leeft in een fantasiewereld.

Die jongen is zo incapabel als je maar kunt zijn op het gebied van gevoelens en het inleven in het gevoel van een ander. Waar droom jij nou van? een leven met een hork? Hij heeft bewezen dat het hem geen worst kan schelen wie jij bent en wat jij doet. Neem al die signalen van zijn desinteresse voor jou nou eens serieus

Het slechste wat jou kan gebeuren is dat jouw dromen uitkomen en dat je droomman jou weer wil en materialiseert in de hork die hij altijd al was.

Die realiteit heb je al gehad en dat is een doodlopende weg, dus als ik jou was zou ik alles wat je nog van hem hebt in de vuilcontainer gooien en hem bannen op MSN. Jij moet actie ondernemen om hem uit je leven te zetten, hij doet niets en denkt er voordeel bij te hebben om nog een lijntje naar jou open te houden. Niet intrappen, het is niet in jouw voordeel, dus kap dat af, kies voor jezelf.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem verwijderd en geblokt van msn.... Maarja toen ik wat met hem had en daarvoor heb ik nooit gedacht dat hij zo in elkaar kon zitten...
Dat vind ik juist zo onbegrijpelijk van al mijn exen
Hi Sheepje,

Een eerste liefde is indrukwekkend. Eentje die je nooit meer vergeet. Waar je welliswaar met een heel ander gevoel op terug kijkt over een tijdje, maar wel speciaal

Wat anderen al schreven, je zal nooit de antwoorden vinden die je zoekt. Goed dat je hem hebt geblokt. Vanaf hier zal je nog even een tijdje moeten leren loslaten, want het is in je systeem gekomen door te lang er in te blijven hangen. Maar het nare gevoel slijt, echt...
Goed zo Sheepje, het zal je snel rust geven. Ik heb me ook een paar keer teveel vergist in mannen voordat ik bij de juiste uitkwam. leerzaam was het wel.

Neem altijd hun handelingen serieus, en vooral de handelingen die ze NIET uitvoeren. Mannen zijn niet zulke grote praters op liefdesgebied, het zijn doeners. Als een jongen/man warm voor je loopt doet hij er alles aan om jou dat te laten weten. Doet hij niets? dan weet je genoeg!
Het geeft ook zeker een steun om deze berichtjes te lezen Ik had wel eens momenten dat ik dacht dat ik het allemaal verkeerd had gedaan... Maarja hij is volgens mij ook alleen maar bezig met liefde, in afgelopen maanden zie ik niks naders staan dan 'Super in love' of hele zielige dingen als gebroken hart enzovoort (waar die mee bezig is op sommige momenten.......). Hij zit ook verschrikkelijk met geld te smijten, hij koopt de duurste laptop terwijl die een pc had die nog niet eens zo oud is en ze schijnen ook steeds een andere auto te kopen, ik heb daar ook wel is wat van gezegd en hem geholpen toen die bijv een printer en mobiel wou aanschaffen, ik merk nu dat hij alleen met zulke dingen naar mij toe kwam...

Echt raar :S Jammer dat mensen zo kunnen zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven