Gedrag ex

02-07-2017 00:02 11 berichten
Goedenavond,

Ik zit met een situatie waarbij ik zelf niet helemaal duidelijk kan krijgen wat ik ermee aan moet, ik hoop dat jullie mij hier advies in kunnen geven..

ik ben een jongen van 24 en sinds ongeveer een half jaar vrijgezel naar een relatie van 2 jaar (ex vriendin is 22).
De relatie zelf was opzich prima, geen grote ruzies of iets en konden beiden goed onze ding blijven doen en ook samen was het verder prima.
Uiteindelijk kwam bij mij de twijfel of ik wel gelukkig was op een moment dat het mij wat minder ging, na een tijd van twijfel en veel ruzie hebben we samen besloten uit elkaar te gaan..

en toen begon de ellende.. een heleboel verwijten, grote ruzies, langs elkaar heen praten en uiteindelijk zelfs krassen op haar lichaam waarvan ik nooit gedacht had dat ze instaat was zoiets bij haarzelf te doen.
het leek wel of we beide niet goed konden loslaten maar een gesprek werd al teveel en werd halverwege door haar afgekapt keer op keer.
Uiteindelijk heeft dat ook nooit plaatsgevonden en na een paar maand bloedde het contact dood.

Nu hebben we geen contact maar om de 3-4 weken krijg ik uit het niets berichten waarin blijkt hoe boos ze nog is, dat ze verder met haar leven is gegaan, leuke jongens heeft leren kennen en al die dingen.
Ik gun het haar van harte en ben blij dat ze gelukkig is maar begrijp haar boosheid en vooral niet na zo lange tijd waarin we eigenlijk helemaal geen contact hebben op de boze berichten na.
Verder snap ik ook haar intenties niet om de druk te voelen mij dit moeten te vertellen..

Het houd me toch wel bezig merk ik, vandaar ook dit topic maar heb geen idee wat ik ermee aan moet. Blokkeren is niet noodzakelijk omdat het niet constant gebeurd en na een dag ben ik het ook weer vergeten maar toch blijft het me keer op keer toch wel bezig houden.

nu vraag ik me af of iemand me kan uitleggen wat ze probeert te bereiken en wat de achterliggende intenties hiervan zijn..
(Ik heb het geprobeerd te vragen maar er zijn geen intenties en er zit haar niks dwars ondanks dat het nu al een half jaar zo doorgaat)

Mijn excuses mocht het verhaal nogal onsamenhangend zijn en niet duidelijk, dit is mijn allereerste topic ooit op een forum haha.
Alle reacties Link kopieren
Toch blokkeren en waarom ze het doet is niet relevant meer. Voorkom dat het weer gebeurd door haar gwn te blokkeren
Ze hangt verhalen op dat het goed met haar gaat en zij ook leuk verder is gegaan na jullie break-up. Maar dat is schone schijn vrees ik. Ze kan jou toch niet los laten blijkbaar.
Blokkeer haar. Klaar ermee! Dan heb jij er geen last meer van, en het helpt haar uiteindelijk ook met echt verdergaan.
Blijkbaar heeft ze het nog niet compleet af kunnen sluiten , maar wil ze jou doen geloven dat ze dat wel heeft gedaan Het is haar probleem. Niet het jouwe. Ze zal zelf een gezonde manier moeten vinden om er mee te leren dealen. Jij moet ook vooruit.
Dan zal ik haar inderdaad maar blokkeren en negeren.
Helaas dat een normaal gesprek niet mogelijk is zonder verwijten/boosheid maar in dat geval is dit de enige oplossing die over is denk ik.. bedankt voor de reacties!
nu of nooit
Ik denk dat je haar helpt door haar wel te blokkeren. Als het whats app is ziet ze dat je haar berichten toch niet leest/ niet kan lezen. Dat kan haar rust geven. En jou ook. Dat ze in haar lichaam krast en na lange tijd nog op deze manier contact zoekt, zegt dat ze emotionele/ psychische problemen heeft waar ze aan moet werken. Jij bent niet degene die haar hierbij kan helpen. Door voor jezelf te kiezen, help je haar. En jezelf.
De relatie is voorbij. Voor een van de partijen minder vrijwillig dan voor de ander en degene die hier het minste in te zeggen had is meestal ook het meest geëmotioneerd door die breuk.

Bemoei je niet met haar en delete berichten zonder te antwoorden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In dit geval zou ik haar 1 bericht sturen waarin je aangeeft dat je je vervelend voelt bij haar berichten. Da tje haar het allerbeste wenst, maar dat je denkt dat de manier waarop jullie nu contact hebben niets bijdraagt. En dan idd blokkeren. Arm meisje, ze mist je waarschijnlijk vreselijk. Loslaten is dan echt de beste manier om haar vooruit te helpen.
Ze voelt zich in de steek gelaten door jou. Terecht of niet. Ze wil dat jij er voor haar bent. Ze wil je terug.

Of ze wil je niet terug omdat ze ook wel weet dat het niet werkt tussen jullie maar kan er alsnog niet mee dealen dat het niet werkte. Dat het nu uit is.

Dat ze jou appt dat ze leuke jongens heeft ontmoet doet ze om zich zelf te overtuigen dat ze best zonder jou kan.

Als ze jou maar hard genoeg wegduwt dan weet ze zeker dat et niet meer goed komt en wordt het voor haar duidelijke dat ze verder moet.
Het zou best goed mogelijk kunnen zijn dat er iets niet goed is, in de relatie viel haar onzekerheid ook al erg op.

het werkte niet meer, hier is ze zelf ook zeker van en ik weet dat het niet gelogen is over andere jongens en het is duidelijk dat ze zelf niks eet zou willen, het kan niet meer.

Het lijkt me het beste haar inderdaad te blokkeren en negeren, er komt vanzelf wel een ander die haar beter laat voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven