geen alimentatie, wel willen "kijken".
zaterdag 3 januari 2009 om 21:32
graag wat advies. het is een lang verhaal zal het kort houden.
tijdens zwangerschap relatie beeindigd.geen contact meer met de verwekker gehad tot 1 dag na de bevalling.kind is niet erkend , er wordt ook geen alimentatie betaald.
Heb geprobeerd een onderlinge omgangregeling af te spreken van 1 keer in de week, (walg van hem)kerstdagen /nieuwjaar voorbij nieteens de fatsoen om fijne kerstdagen of nieuwjaar te wensen.
Hij heeft geen geld voor alimentatie maar heeft wel de feestdagen in rio de janeiro door gebracht.
Pfffffffffff do i need to say more.
Mijn gevoel zegt wegwezen met deze gast, maar het gaat niet om mij.
Btw baby is 4 mnd.
tijdens zwangerschap relatie beeindigd.geen contact meer met de verwekker gehad tot 1 dag na de bevalling.kind is niet erkend , er wordt ook geen alimentatie betaald.
Heb geprobeerd een onderlinge omgangregeling af te spreken van 1 keer in de week, (walg van hem)kerstdagen /nieuwjaar voorbij nieteens de fatsoen om fijne kerstdagen of nieuwjaar te wensen.
Hij heeft geen geld voor alimentatie maar heeft wel de feestdagen in rio de janeiro door gebracht.
Pfffffffffff do i need to say more.
Mijn gevoel zegt wegwezen met deze gast, maar het gaat niet om mij.
Btw baby is 4 mnd.

zaterdag 3 januari 2009 om 21:51
Je zegt het zelf al, het gaat niet om jou. Het gaat om de vader van je kind. Dat hij zijn verantwoordelijkheid niet serieus neemt in de zin dat hij geen alimentatie betaalt, wil niet zeggen dat hij niet van zijn kind zou kunnen houden. Ik zou er erg voorzichtig mee zijn om te besluiten dat hij zijn kind niet meer mag zien. Daarmee ontneem jij jouw baby wel een vader en daar mag je niet te lichtzinnig mee omgaan. Pas als hij ook een slechte vader blijkt te zijn (nauwelijks belangstelling tonen, aggressief naar het kind, het kind verwaarlozen) dan wordt het tijd om te overwegen om je baby bij hem vandaan te houden.
zaterdag 3 januari 2009 om 21:53
zaterdag 3 januari 2009 om 21:59
als ik 00k maar een v0rm van echte belanstelling z0u zien, gel00f mij dan ben ik de laatste die een kind z'n vader gaat 0ntnemen, maar als een vader bv weet dat een kind ziek is en niet eens inf0rmeert naar de welzijn van het kind 0f dat je financieel n0g em0ti0neel iets t0ev0egd , wat heeft mn kind er dan aan, ik denk pers00nlijk niks, en als hij z0 gek is 0p het kind isdan hij dat 0ver een paar jaar als het kind het zelf aan kan geven 00k, en dan b0uwen ze 0p dat m0ment een band 0p, maardat zal hj t0c niet d0en

zaterdag 3 januari 2009 om 22:07
quote:nummerzoveel schreef op 03 januari 2009 @ 21:51:
. Pas als hij ook een slechte vader blijkt te zijn (nauwelijks belangstelling tonen, aggressief naar het kind, het kind verwaarlozen) dan wordt het tijd om te overwegen om je baby bij hem vandaan te houden.
neem me niet kwalijk, maar ik zou toch echt wel voortijdig ingrijpen hoor. De manier hoe de vader zich gedraagt zou voor mij ook een sein zijn om niet ver in het contact te willen gaan. Niet informeren als je kind ziek is geweest en dat soort dingen zijn voor mij tekenen van desinteresse in je kind.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je contact helemaal af moet houden. Je bent aan je kind wel iets verplicht vind ik. Kan me echter voorstellen dat dat contact lastig in te vullen is.
. Pas als hij ook een slechte vader blijkt te zijn (nauwelijks belangstelling tonen, aggressief naar het kind, het kind verwaarlozen) dan wordt het tijd om te overwegen om je baby bij hem vandaan te houden.
neem me niet kwalijk, maar ik zou toch echt wel voortijdig ingrijpen hoor. De manier hoe de vader zich gedraagt zou voor mij ook een sein zijn om niet ver in het contact te willen gaan. Niet informeren als je kind ziek is geweest en dat soort dingen zijn voor mij tekenen van desinteresse in je kind.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je contact helemaal af moet houden. Je bent aan je kind wel iets verplicht vind ik. Kan me echter voorstellen dat dat contact lastig in te vullen is.

zaterdag 3 januari 2009 om 22:08
Overigens toont onderzoek aan dat kinderen juist op hele jonge leeftijd een band opbouwen met hun ouders. Ook kunnen ze er de rest van hun leven last van houden als ze op heel jonge leeftijd al "verlaten" worden (bindingsangst e.d.). Dat is ook de reden waarom ik je aangeef dat je er niet te lichtzinnig mee om moet gaan. Je ex komt wel en bezoekt zijn kind, dat geeft in elk geval aan dat hij er iets van moeite voor doet.
Ik ben het met je eens dat hij meer moeite zou moeten doen, veel meer. Maar daar kun je over praten. Aan de andere kant heeft je ex misschien niet voor dit kind gekozen en wordt hij er niet fulltime mee geconfronteerd. Misschien moet je hem even wat ruimte gunnen om aan het idee te wennen en de juiste weg te vinden in hoe hij met zijn kind om moet gaan.
Ik ben het met je eens dat hij meer moeite zou moeten doen, veel meer. Maar daar kun je over praten. Aan de andere kant heeft je ex misschien niet voor dit kind gekozen en wordt hij er niet fulltime mee geconfronteerd. Misschien moet je hem even wat ruimte gunnen om aan het idee te wennen en de juiste weg te vinden in hoe hij met zijn kind om moet gaan.

zaterdag 3 januari 2009 om 22:13
dank je welkr0kusje, z0 k0rtzichti ben ik niet d00r te zegen, z0nder kijkgeld 00k geen kind, maar het zijn wel de kleine dnen die het d0en, h0e kan een " g0ede" vader 0p vakantie gaan als hij zegt geen geld heeft v00r zn kind,en wat betreft de feestdagen e.d vindt ik een kwestie van fats0en , ik zeg niet tegen em dat vam hem walg ,heb hem niks te meldden, maar als vader dien je wel een v0rm van respect te heben v00r de m0eder van je kind anders heb je dat 00k net v00r het knd en dat blijkrt nu maar weer

zaterdag 3 januari 2009 om 22:17
@biboo
Sorry hoor, maar mijn ouders hebben elkaar, voor zover mij bekend, in de 30 jaar sinds hun scheiding nog nooit prettige feestdagen gewenst. Mijn vader heeft overigens ook nooit alimentatie betaalt. Toch weet ik dat mijn vader enorm veel van ons houdt, altijd voor zijn kinderen klaar staat en alles voor ze wil doen. Daar doet (geen) geld niets aan af en de omgang tussen mijn ouders ook niet. Ik vind het juist respectloos als je iemand prettige feestdagen wenst terwijl het onoprecht is.
Sorry hoor, maar mijn ouders hebben elkaar, voor zover mij bekend, in de 30 jaar sinds hun scheiding nog nooit prettige feestdagen gewenst. Mijn vader heeft overigens ook nooit alimentatie betaalt. Toch weet ik dat mijn vader enorm veel van ons houdt, altijd voor zijn kinderen klaar staat en alles voor ze wil doen. Daar doet (geen) geld niets aan af en de omgang tussen mijn ouders ook niet. Ik vind het juist respectloos als je iemand prettige feestdagen wenst terwijl het onoprecht is.
zaterdag 3 januari 2009 om 22:18
quote:biboo schreef op 03 januari 2009 @ 21:53:
ik denk dat hij dus de lusten wil, 1 x per weekk 1 uurtje kijken naar je kind ,maardaar is dan 00k alle meegezegd.en ik vraag mij dus af 0f iemand 00k in z0'n situatie heeft gezeten en h0e de pers00n gehandeld heeft, hij v0egt echt elemaal niks t0e aan et leven van dit kind
Ik denk dat je nu nog niet kunt zeggen, dat hij niks toevoegt aan het leven van je kind.,
als jij hem de kans niet geeft, dan zeker niet nee.
Geef hem een beetje de ruimte, je kindje is pas 4 maanden.
Mijn vriend kon de eerste tijd ook niet zo heel veel met onze kinderen hoor. (en die was er elke dag )
Maar wel een rotsituatie, dus succes ermee
ik denk dat hij dus de lusten wil, 1 x per weekk 1 uurtje kijken naar je kind ,maardaar is dan 00k alle meegezegd.en ik vraag mij dus af 0f iemand 00k in z0'n situatie heeft gezeten en h0e de pers00n gehandeld heeft, hij v0egt echt elemaal niks t0e aan et leven van dit kind
Ik denk dat je nu nog niet kunt zeggen, dat hij niks toevoegt aan het leven van je kind.,
als jij hem de kans niet geeft, dan zeker niet nee.
Geef hem een beetje de ruimte, je kindje is pas 4 maanden.
Mijn vriend kon de eerste tijd ook niet zo heel veel met onze kinderen hoor. (en die was er elke dag )
Maar wel een rotsituatie, dus succes ermee

zaterdag 3 januari 2009 om 22:21
quote:biboo schreef op 03 januari 2009 @ 22:16:
nummer z0veel 0s kind is 8 weken te vr0e geb0ren, en eeft het niet makkelijk gehad, is dat niet gen0eg reden 0m met regelmaat te vragen h0e het gaat? 0f ben je echt z0n'n g0ede vader als je wacht 0p dat ene uurtje in de week,
Ik wil niet alles goed praten wat jouw ex doet, want ik heb al geschreven dat ik vind dat hij zijn verantwoordelijkheid zou moeten nemen en veel meer voor zijn kind zou moeten doen (zowel financieel als informeren als er iets is).
Ik wil echter niet voorbij gaan aan het feit dat jullie uit elkaar zijn. Dat heeft vast een reden. Die reden kan voor hem een motivatie zijn om het juist alleen bij die ene keer per week te houden.
Bekijk het eens van de andere kant. Jullie zijn uit elkaar, het kind is niet door hem erkent. Feitelijk kan hij - als hij dat zou willen - zijn handen er vanaf trekken zonder ergens last van te hebben. Waarom komt hij dan toch elke week dat uurtje?
nummer z0veel 0s kind is 8 weken te vr0e geb0ren, en eeft het niet makkelijk gehad, is dat niet gen0eg reden 0m met regelmaat te vragen h0e het gaat? 0f ben je echt z0n'n g0ede vader als je wacht 0p dat ene uurtje in de week,
Ik wil niet alles goed praten wat jouw ex doet, want ik heb al geschreven dat ik vind dat hij zijn verantwoordelijkheid zou moeten nemen en veel meer voor zijn kind zou moeten doen (zowel financieel als informeren als er iets is).
Ik wil echter niet voorbij gaan aan het feit dat jullie uit elkaar zijn. Dat heeft vast een reden. Die reden kan voor hem een motivatie zijn om het juist alleen bij die ene keer per week te houden.
Bekijk het eens van de andere kant. Jullie zijn uit elkaar, het kind is niet door hem erkent. Feitelijk kan hij - als hij dat zou willen - zijn handen er vanaf trekken zonder ergens last van te hebben. Waarom komt hij dan toch elke week dat uurtje?
zaterdag 3 januari 2009 om 22:23
nr z0veel , j0u vader heeft dus wel laten merken dat hij 0m je gaf, vandaar dat je m0eder het waarschijnlijk heeft t0egelaten, maar als m0eder v0el je 0f iets 0precht is t0v je kind , en z0 v0elt dit niet. ik kan prima v00r mn knd z0regen daar heb ik zn geld niet v00r n0dig, maar het t0tale plaatje wat dit c0ntact betreft kl0pt niet, maarja kan 00k aan mij liggen,

zaterdag 3 januari 2009 om 22:26

zaterdag 3 januari 2009 om 22:30
Biboo, waarom is het kind niet erkend en waarom is er geen alimentatie?
,
Misschien is jullie blik vertroebeld door jullie breuk. En zie je misschien niet meer helder dat de vader toch al wel wat doet voor jullie kind. Namelijk contact houden.
Hoe kun jij zien dat het niet oprecht is? Of zou je dat uurtje per week beter te pruimen vinden als hij wél alimentatie betaalt.
,
Misschien is jullie blik vertroebeld door jullie breuk. En zie je misschien niet meer helder dat de vader toch al wel wat doet voor jullie kind. Namelijk contact houden.
Hoe kun jij zien dat het niet oprecht is? Of zou je dat uurtje per week beter te pruimen vinden als hij wél alimentatie betaalt.

zaterdag 3 januari 2009 om 22:32
Ga toch nog eens een goed gesprek aan. Misschien wil hij zijn kind wel langer/vaker zien, maar jou niet? Misschien weet hij niet of jij het wel OK vindt als hij de baby bijvoorbeeld eens een uurtje mee naar het park neemt en durft hij jou er niet om te vragen? Een verbroken relatie kan veel moeilijkheden en op tenen lopen met zich mee brengen, terwijl er vaak weinig gepraat wordt. Misschien is het inderdaad een goed idee om hem eens te vragen waarom hij elke week braaf dat uurtje komt. Hoe hij over zijn kind denkt. Hoe hij het contact in de toekomst voor zich ziet als het kindje groter wordt. Jullie zullen het daar toch eens over moeten hebben en misschien is het wel heel verhelderend om dat nu al te doen.
Sterkte!
Sterkte!

zaterdag 3 januari 2009 om 22:33
zaterdag 3 januari 2009 om 22:35
Wat is er toch mis met je o Biboo? Leest behoorlijk irritant zo!
Je zult deze 2 dingen moeten scheiden. Het is in het belang van het kind dat hij contact met hem heeft. Daarom zul je het toe moeten staan. De alimentatie is iets wat je toch regelmatig eens bij hem ter sprake moet brengen. Waarschijnlijk gaat hij ook hierin wel zijn verantwoordelijkheid nemen.
Je zult deze 2 dingen moeten scheiden. Het is in het belang van het kind dat hij contact met hem heeft. Daarom zul je het toe moeten staan. De alimentatie is iets wat je toch regelmatig eens bij hem ter sprake moet brengen. Waarschijnlijk gaat hij ook hierin wel zijn verantwoordelijkheid nemen.