Geen idee hoe te reageren !!!

01-08-2009 11:04 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee meer wat ik moet doen!!!

Ik ben een rustig persoon. Geen haantje de voorste en ook geen gangmaker. Ik weet dat mensen me een goede jongen vinden.

Nu merk ik dat 1 persoon (waar ik wat voor voel, + collega) me ook wel aardig vindt maar eigenlijk niks meer met me te maken wil hebben (geen idee waarom), maar je merkt het aan de houding van iemand dat er wat is.

Het doet me dan zeer als ze met anderen nu dingen doet die ze met mij deed. Haar aandacht verlegd en mij in de steek lijkt te laten!!! (links laat liggen)

Vrijdag was haar laatste dag voor de vakantie. Ik merkte dus dat er wat was, ze praatte niet met me. Dus ff een luchtig praatje geprobeerd, maar geen reactie.

Oke, dacht ik dan. “zal wel”......

Heb haar maar gevraagd of er wat was, met als enig antwoord dat ze wist dat ik dat dacht.

Ja!!!!, wat moet ik daarmee. Ze kwam er ook niet meer op terug.

Zij heeft mij altijd het idee gegeven dat ik haar maatje ben, (heeft ze ook daadwerklijk gezegd) dus ik kan dit niet snappen.

Ze weet dat ik haar leuk vind, maar ze weet ook van me dat ik er niks mee doe. Ik val haar er niet mee lastig!!!!

Ze vroeg vrijdag aan me ofdat ik haar ging missen!!! (als ze op vakantie was). En dat ik het wel leuk zou gaan hebben met die andere vrouwelijk collega (zei ze met enig sarcasme) Ze heeft al eens gezegd dat ze toch wel jaloers is als ik met die andere praat.

Ook zij vindt het dus niet prettig als iemand als ik mijn aandacht verleg naar iemand anders. Dat respecteer ik, dus deed ik dat wat minder.

Want je gaat niet opzettelijk je maatje kwetsen. Toch???

Nou is mijn probleem dat ik ongewild overgevoelig ben voor deze situatie waardoor ik echt in de put zit. En dat heeft ze in de gaten. Ik probeer het van me af te zetten en probeer dat gevoel uit te schakelen, maar het doet me zo'n zeer allemaal. Maar ik blijf normaal doen.

Waarom doet ze ineens zo. Halverwege de dag toen ik ff bij der stond waar ook die andere vrouwelijke collega dus bij zit, want ze zitten samen, zei ze dat ik nogal stil was.

"Ja", dacht ik, wat moet ik anders!! Volgens haar was er niks aan de hand tussen ons, maar als ik wat vertelde of iets vroeg gaf ze ook geen sjoege. Dus ben bij der weg gebleven die dag. "Laat haar maar ff met rust" dacht ik.

Eind van de dag heb ik haar een prettige vakantie toegewenst. FF bij der langs geweest. Toen ik weer wegliep maakte ze de opmerkingen dat we nog wel gingen smsen naar elkaar.

Tja wat moet ik daar dan mee!!!!

Ik hoop dat er iemand is die me enigszins zijn idee kan geven van deze situatie.

Mijn idee is. Geen contact meer, niet smsen. Als ze me echt als een maatje ziet laat ze nog wel wat van zich horen.

(maar!!!. Diep in mijn gedachten denk ik, stel je nou eens voor dat ze wacht op mijn SMS!!!)

Ik weet niet hoe ik moet denken. Wachten op haar, of moet IK wat doen !!!!
Afstand nemen. Klinkt als iemand die vooral kickt op je aandacht maar niet echt iets voor je voelt. Als zij weet dat jij haar leuk vindt, en het was wederzijds geweest, dan hadden jullie nu een relatie. Bescherm jezelf en laat je niet gek maken.
Ik denk dat ze je juist leuk vindt en hoopt dat jij de eerste stap doet.
quote:boboba schreef op 01 augustus 2009 @ 11:04:

Ze weet dat ik haar leuk vind, maar ze weet ook van me dat ik er niks mee doe. Ik val haar er niet mee lastig!!!!

Hoe weet ze dat ? Heb jij dat gezegd ? En heeft zij toen niet gezegd wat ze van jou vond ?

" Maatjes " die vinden het geen punt als je met anderen praat , ook niet als het vrouwen zijn . Dus verzin er maar snel een ander woord voor . Ze is of verliefd , of gewoon een vervelend kreng wat jou aan het lijntje laat bungelen . Ik zou niet als eerste SMSén . Zíj is degene die moeilijk doet .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eens met BGB!
Bij nader inzien ; ik zou wél als eerste SMS 'en ; iets in de trant van ; " geen idee wat er met je aan de hand is en kennelijk durfde je het me niet rechtstreeks te vertellen , durf je het per sms ? En ik ga je héél veel missen , meer dan ik durfde te vertellen . "
Niet eens met BGB

Iemand die zich ineens zó tegen mij opstelt zoals zij dat doet, zou ik ff in d'r sop gaar laten koken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2009 @ 11:23:

Bij nader inzien ; ik zou wél als eerste SMS 'en ; iets in de trant van ; " geen idee wat er met je aan de hand is en kennelijk durfde je het me niet rechtstreeks te vertellen , durf je het per sms ? En ik ga je héél veel missen , meer dan ik durfde te vertellen . "Eens met BGB, dan krijg je - als het goed is - in elk geval antwoord en blijf je niet zo malen.En als ze geen sms terugstuurt of een antwoord geeft waar je weer niets mee kunt, dan zou ik de eer aan mezelf houden en er (proberen) niet verder over te piekeren.
quote:novina schreef op 01 augustus 2009 @ 11:17:

Afstand nemen. Klinkt als iemand die vooral kickt op je aandacht maar niet echt iets voor je voelt. Als zij weet dat jij haar leuk vindt, en het was wederzijds geweest, dan hadden jullie nu een relatie. Bescherm jezelf en laat je niet gek maken.

Ze heeft al wel een relatie!!!

En de aandacht wil ze niet meer van me. Anders doet ze zo niet!! En waarom die jaloezie. Is dat typisch een vrouwelijk iets?

Moet ik nog een sms sturen!!!

Of wat je zegt. Afstand.. en daarmee een punt. klaar uit.
quote:boboba schreef op 01 augustus 2009 @ 11:31:

[...]

En de aandacht wil ze niet meer van me. Anders doet ze zo niet!! En waarom die jaloezie. Is dat typisch een vrouwelijk iets?

Of wat je zegt. Afstand.. en daarmee een punt. klaar uit.Ik zou toch die sms sturen en verder vooral oppassen dat ze je niet (onbewust) gebruikt als maatje als haar relatie ff wat minder gaat en afstand van je neemt als het weer beter gaat.
quote:Scarlet72 schreef op 01 augustus 2009 @ 11:25:

Niet eens met BGB

Haha !

Iemand die zich ineens zó tegen mij opstelt zoals zij dat doet, zou ik ff in d'r sop gaar laten koken.Ja , normaal wel , natuurlijk . Maar hij is gék op haar . Dan nu maar een keertje duidelijkheid , vind ik . SMS 'en als je elkaar de dag elkaar niet direct tegenkomt verschaft misschien net wat meer moed .
quote:boboba schreef op 01 augustus 2009 @ 11:31:

[...]

Of wat je zegt. Afstand.. en daarmee een punt. klaar uit.

Ooooo, ze heeft een relatie !? Aha .

Nou , knul , dan is het gewoon een kreng . Die deels geïrriteerd is door je nutteloze affectie maar ook de aandacht wel heel vleiend vindt en hoopt dat je je leven lang de grond kust waarop zijn loopt . Maar schrap dat " maatjes " nou maar , dat is waarschijnlijk gezegd om een afwijzing minder hard te laten klinken ( dit kan ik je niet bieden , maar wat wél kan is ....bladiebla ....zogenaamde echte vriendschap ) .

En natuurlijk bestaat er een minimale kans dat ze gek op je is maar dan heeft ze een verdomd rare manier van het tonen .

Verzin voor jezelf eens hoe jij om zou gaan met een maatje op wie je niet verliefd bent en hou dat als norm .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2009 @ 11:21:

[...]

Ik zou niet als eerste SMSén . Zíj is degene die moeilijk doet .

Ah thx, Dan wacht ik het af wat zei doet.

Ja, ik heb het haar verteld. En zij heeft daar niet haar antwoord opgegeven.
Kan je geen maatjes zijn met iemand van het andere geslacht dan? Hoeft toch niet altijd meer te betekenen of uit voort te komen?
Wat dacht je van deze SMS ?

" als jij wilt SMSen moet jij als eerste wat sturen , want ik verdom het als je zo gek doet als afgelopen ...dag . Of je bent een maatje en dan gun je me elk ander contact of je wilt meer van me en dan moet je dat maar vertellen . "
quote:boboba schreef op 01 augustus 2009 @ 11:39:

[...]

Ah thx, Dan wacht ik het af wat zei doet.

Ja, ik heb het haar verteld. En zij heeft daar niet haar antwoord opgegeven.Wat heb je verteld? Dat je verliefd op haar bent? Dan lijkt haar antwoord (niet antwoorden) me duidelijk...
quote:Bianca40 schreef op 01 augustus 2009 @ 11:40:

Kan je geen maatjes zijn met iemand van het andere geslacht dan? Hoeft toch niet altijd meer te betekenen of uit voort te komen?

Tuurlijk kan dat . Maar eigenlijk niet als een van de twee verliefd is .

En maatjes misgunnen elkaar al helemaal geen andere contacten , toch ?
[quote]blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2009 @ 11:42:

[...]

En maatjes misgunnen elkaar al helemaal geen andere contacten , toch ?[/quote]

Dat is waar, misschien is ze wel bang voor de eventuele verliefde gevoelens omdat ze al een relatie heeft. Maar ze blijven elkaar toch op het werk tegenkomen dus is duidelijkheid wel zo handig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2009 @ 11:42:

[...]

En maatjes misgunnen elkaar al helemaal geen andere contacten , toch ?

En dat vindt ik dus zo vreemd.

Ik ga ervanuit dat ze niks voelt voor me, anders zegt ze dat wel gelijk.

Ze is jaloers dat ik met een ander praat, laat ze ook duidelijk blijken !!!!

Wat wil ze nou. En als ze me niet mag.... maar dat niet durft te zeggen is het al helemaal vreemd
Ze heeft geen recht om haar jaloerse gedrag te laten blijken . Punt .

Dus daar hoef je ook helemaal niet naar te handelen , hoor .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2009 @ 11:38:

[...]

Maar schrap dat " maatjes " nou maar , dat is waarschijnlijk gezegd om een afwijzing minder hard te laten klinken ( dit kan ik je niet bieden , maar wat wél kan is ....bladiebla ....zogenaamde echte vriendschap ) .

Verzin voor jezelf eens hoe jij om zou gaan met een maatje op wie je niet verliefd bent en hou dat als norm .

Trouwens, dat maatjes gedoe kwam pas veel later.

Niet op het moment dat ik het haar verteld heb wat ik voor haar voelde.

En als ik het zelf zou moeten verzinnen hoe met een maatje om te gaan zou ik het niet gedaan hebben zoals ze gister tegen mij deed.

Dat kwam op mij over van, "laat me met rust, ik mag je niet", of aandacht trekken "ik ga je missen, mis je mij ook". Maar als ik dan vraag of er wat is en daar zegt ze niks op.... ja dan weet je het echt niet meerrrr..
Ze is gewoon gevleid door jouw aandacht. Misschien een beetje een onzeker meisje dat groeit als ze zich gewild weet. Serieus joh, laat haar en kijk verder! Geen smsen, geen verliefde blikken en geen aandacht.
quote:novina schreef op 01 augustus 2009 @ 12:06:

Ze is gewoon gevleid door jouw aandacht. Misschien een beetje een onzeker meisje dat groeit als ze zich gewild weet. Serieus joh, laat haar en kijk verder! Geen smsen, geen verliefde blikken en geen aandacht.

Ik vind mooi dat je dat zegt.

Want ik merk wel dat ze ontzettend gewild is, en het gevoel dat ze inderdaad gegroeid is. De laatste maanden hangt iedereen aan haar, ze schijnt zo veranderd te zijn... Ik zit er nog maar een jaar.. Maar vroeger zag niemand haar staan. (trouwens, ook niet onbelangrijk. de onder-directeur gaat vreemd, met haar!!!!)

Toen ik er net was hing ze aan mij.... Ik gaf haar aandacht, deed lief tegen haar. luisterde naar haar... Ik merkte aan alles dat ze enorm gevleid was... Iedereen zag aan haar dat ze thuis wat miste. Ze deed wulps en dat vinden mannen lekker...

Ik deed niks, want relatie op het werk werkt niet.... dus pakten anderen de kans..

Op momenten dat het nodig was heb ik haar verteld dat ze bij me terecht kan als ze een luisteren oor nodig had.

En voor mij voelt het alsof ik niet meer nodig ben...

Je hebt gelijk. ik moet haar voorlopig ontlopen. Mooi dat ze 3 weken vakantie heeft. maar daarna moet ze voorlopig even uit mijn zicht blijven. kan ik over die gevoelens heen komen. Als dat een beejte wegzakt, kan ik weer wat normaler doen. Uiteraard ga ik geen scene maken, maar als ze dan bij me in de buurt is en met anderen praat loop ik weg. Wat ik niet weet/hoort/ziet kan ik me ook niet aan ergeren.
Ze heeft al een relatie en gaat dus ook nog vreemd met de onderdirecteur

Ik snap dan eerlijk gezegd helemaal niet meer wat je dan nog met haar wil...
quote:Scarlet72 schreef op 01 augustus 2009 @ 12:36:

Ze heeft al een relatie en gaat dus ook nog vreemd met de onderdirecteur

Ik snap dan eerlijk gezegd helemaal niet meer wat je dan nog met haar wil...

Ja gek he,

gevoelens doen rare dingen met je.

Je ziet alles door een roze bril. Terwijl ik nu denk van. Lul, doe niet zo stom en ga verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven