Geen intimiteit; twijfel over relatie

18-01-2021 17:42 52 berichten
Ik heb in mijn hele leven belangrijke knopen altijd kunnen doorhakken in twee tellen maar deze vraag speelt elk half jaar weer op. Ik heb al zes jaar een relatie en we wonen nu vier jaar samen. In het begin vlogen de vonken er vanaf en natuurlijk begrijp ik dat dat minder wordt. Ik heb eerder lange relaties gehad en natuurlijk wordt alles gewoner en minder spannend. Mijn vriend heeft heel veel goede kanten. We kunnen erg met elkaar lachen, zijn allebei niet zo sportief, hij doet wat in het huis, hij kookt (beter dan ik), hij haalt boodschappen. Ik heb veel vrijheid en ga regelmatig naar vrienden. Niets is een probleem en we zitten met veel dingen op één lijn. Nu zul je denken; wat is het probleem dan? Dat is intimiteit. Dan heb ik het niet over sex. Die is er al zo'n drie jaar nauwelijks meer en stom genoeg is dat niet mijn probleem. Het is echt intimiteit die ik mis. Hij knuffelt nooit uit zichzelf met me, geeft me geen zoen uit zichzelf (alleen als hij de deur uit gaat), komt niet even tegen me aanliggen, kortom; hij laat me uit zichzelf NOOIT zien dat hij van me houdt. Ik voel het ook nauwelijks en hij zegt het ook nooit, alleen als hij veel gedronken heeft (dat is zeer regelmatig) dan komt er ineens soms een hele lofzang maar dit is misschien maar twee keer per jaar. Hij zegt dat het ook moet blijken uit andere dingen, zoals dat hij wel eens voor mijn hond zorgt, voor me kookt enzo. Ook daaruit blijkt volgens hem zijn liefde. Als ik hem knuffel, is het twee tellen, langer niet. Dan wordt de aandacht al weer afgeleid oid. Ik heb lang gedacht dat hij bang was dat ik dan meteen meer wilde, maar dat is echt niet zo. Dames en heren, is het gek dat ik er af en toe aan denk om hem te verlaten? Alleen maar omdat ik intimiteit mis? Of denken jullie dan; je bent gek, want dit hoort er gewoon bij. Is dat zo, hoort het erbij dat je vent je nooit uit zichzelf een knuffel of een zoen geeft, iets liefs appt, zegt dat ie van je houdt, je verrast? Verwacht ik gewoon teveel? Ik hoop dat ik vooral antwoord krijg van dames en heren die zelf een lange relatie hebben. Alvast bedankt!
Groeten van Wilma
Alle reacties Link kopieren
Als je relatie verder wel goed zit zou ik er eens een heel goed gesprek aan wagen.
Want waar ligt het dan aan dat hij je niet meer knuffelt.
Alle reacties Link kopieren
Raakt hij je wel aan op andere manieren? Lopen jullie hand in hand of gearmd over straat? Kietelen? Met een hand over je rug wrijven als jullie in bed liggen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je overigens wel eens gehoord van liefdestalen? Het kan zijn dat zijn liefdestalen anders zijn dan die van jou.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een leuke huisgenoot. Als dat is wat je zoekt in een relatie, heb je het prima voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hij laat volgens jou nooit zien dat hij van jou houd.
Hij laat nooit de manier van houden van zien, die jij graag zou willen. Hij laat het op andere manieren blijken, waar jij je wellicht niet eens van bewust bent.

Echt veranderen in een knuffelbeer is waarschijnlijk te hoog gegrepen. Mocht dit wel je droom zijn, zul je het toch ergens anders moeten zoeken vrees ik.
.
Ik heb eens een artikel gelezen over dat mensen verschillende voorkeuren hebben in het uiten van hun liefde.

Sommigen juist lichamelijk (aanraken, knuffelen) en anderen meer met kadootjes of met woorden.

Mij gaf het wel inzicht, ik hou van woorden (en daarna pas knuffels). Mijn vriend is niet zo van het expliciet zeggen en doet alles met knuffels. Het hielp wel om daar eens over te praten samen. Want we bedoelden het zelfde, maar vonden het jammer dat de ander het niet beantwoordde in dezelfde vorm. Nu herkennen we elkaars bedoelingen beter.
Al blijf ik het jammer vinden dat mijn vriend niet wat meer hardop zegt ;)
al 3 jaar geen seks ????
Je woont samen met je broer, of een hele goede vriend en het is aan jou wat je daarmee wil.
Het heeft weinig zin om te vragen wat een ander zou doen want het gaat om jouw wensen, niet die van mij, ik had al afgehaakt na 1 jaar geen seks en jij vindt het schijnbaar prima dat je al 3 jaar geen seks meer hebt.
je hebt een broer in huis
Alle reacties Link kopieren
Ga het gesprek aan, hij mag vinden dat het maar uit andere dingen moet blijken, maar voor jou is dit dus niet voldoende.
Vertel aan je vriend wat je nodig hebt. Dan is het aan hem om aan te geven of hij je dit kan geven, of hij bereid is om het anders te gaan doen. Om meer moeite te doen. Als dat niet zo is, of hij zegt dat hij dit niet kan, dan is het aan jou om hier je conclusies uit te trekken. Ik zou niet willen blijven zitten in een relatie die niet compleet is.
Alle reacties Link kopieren
Hier 15 jaar samen en we knuffelen, kussen en seksen er nog steeds op los.
Beiden knuffelaars dus. Maar we zeggen ook dat we van elkaar houden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit weleens besproken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Leuke huisgenoot! Ik vraag me af waar hij dit dan wel krijgt, want 3 jaar? Ik zou er een goed gesprek aan wagen en anders zou het voor mij wel voorbij zijn. Dit is alleen prima als je er allebei geen behoefte aan hebt, maar je zegt dat de vonken er vanaf sprongen in het begin van je relatie. Maar hoe laat hij nu dan eigenlijk wel merken dat hij van je houdt?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad de talen van de liefde! Uit
mijn hoofd heb je complimenten (of de ‘ik hou van jou’s), samen dingen ondernemen, cadeaus geven, hulpvaardigheid en fysieke intimiteit. Als je bijvoorbeeld iemand bent die heel erg is van de complimenten, en je partner is iemand van fysieke intimiteit... dan kunnen jullie beiden een gebrek aan liefde voelen als je niet verder kijkt dan je eigen taal. Jij snapt de ‘betastingen’ niet als uitingen van liefde en denkt: geef me nou eens een compliment joh en je partner voelt zich niet geliefd tijdens het knuffelen en hoort van jou alleen ‘lege’ woorden.

Je moet inderdaad elkaars taal leren spreken. Zie de liefdesuitingen in de kleine klusjes die hij voor je oppakt. En maak hem duidelijk dat, hoewel je dat heel erg waardeert, jij dus meer iemand bent die liefde uit door fysieke intimiteit.

Als jullie het verder leuk hebben, dan kun je elkaar hier zeker in het midden tegenkomen.
Of het 'normaal' is hangt ook een beetje van je leeftijd af denk ik. Voor veel 55+ stellen is dit normaal en die vinden het vaak wel prima. Als ik onder de 40 zou zijn zou ik het wel jammer vinden. Oud en grijs zou ik de kameraadschap, het plezier samen en de geborgenheid belangrijker vinden.

Wat ik verder zou doen hangt er van af of ik samen een gezin zou hebben. Geen kinderen en nog jong dan zou ik er mee ophouden. Bij jonge kinderen zou ik blijven.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
18-01-2021 17:50
Raakt hij je wel aan op andere manieren? Lopen jullie hand in hand of gearmd over straat? Kietelen? Met een hand over je rug wrijven als jullie in bed liggen?
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel handjes vasthouden en dat gepriegel aan mijn lijf.
Alle reacties Link kopieren
Hij drinkt zeer regelmatig teveel, hij heeft geen behoefte aan aanraking en jullie hebben geen sex? Ik snap je twijfels wel. De vraag is: wil je dit tot je dood?
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
18-01-2021 18:44
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel handjes vasthouden en dat gepriegel aan mijn lijf.
Gelukkig gaat het niet over jou.
Alle reacties Link kopieren
Voor jou is intimiteit belangrijk, en niet zo zeer de sex, maar hoe zit dat voor hem? heeft hij daar ook geen behoefte aan of juist wel en is hij daarom ook minder intiem/knuffelig geworden? Hij laat je door andere dingen zien dat je belangrijk bent Jij verwacht waarschijnlijk niet teveel maar andere dingen als die hij wil/kan geven of bij stilstaat. Relaties zonder sex zijn uiteraard mogelijk maar dat moet je allebei willen en goed over praten in het begin maar zonder intimiteit zou het voor mij heel moeilijk zijn. Heb zelf meer dan 25 jaar samengewoond/getrouwd met mijn ex en eigenlijk was de intimiteit/seks pas slecht in de laatste maanden voor zijn vertrek (niet zo gek hij had een ander ) dus na enkele jaren al zo vervreeemd van elkaar leven lijkt me wel iets om over te praten en na te denken.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
18-01-2021 18:45
Gelukkig gaat het niet over jou.
En ook niet over jou.

Zo zie je maar. Straks is TO nog onzeker omdat ze geen handjes vasthoudt. Terwijl dat echt niet de maatstaf van een goede danwel intieme relatie is.
Alle reacties Link kopieren
@TO ik lees vooral praktische zaken.

Hou je van hem? Zie je jezelf oud worden? Waarom wel/niet? Als het alleen ligt aan het gebrek aan intimiteit, zou ik het gesprek aangaan. Als je eigenlijk klaar bent met de relatie, is het misschien gewoon klaar.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
18-01-2021 18:52
En ook niet over jou.

Zo zie je maar. Straks is TO nog onzeker omdat ze geen handjes vasthoudt. Terwijl dat echt niet de maatstaf van een goede danwel intieme relatie is.
Ik zeg toch nergens dat ze handjes moet vasthouden? Ik vraag of er misschien andere vormen van intimiteit zijn die zij niet opmerkt als de door haar gewenste intimiteit. Net zoals de ene partner zijn liefde uit door dat ene rotklusje in huis te doen terwijl de andere partner gedichten schrijft om zijn of haar liefde te uiten. Het gaat erom dat het best kan zijn dat zij en haar partner andere wensen hebben en de huidige situatie verschillend ervaren.
Dank jullie wel allemaal. Om iets op te helderen; als hij complimenten e.d. zou geven en ik vooral knuffels wil, dan begrijp ik de opmerking over verschillende liefdestalen. Alleen moet ik het dan bij hem echt alleen halen uit het samen dingen doen. Want complimenten, gesproken woorden, cadeautjes e.d. allemaal niet. Ik ben niet eens een enorme knuffelaar, maar gewoon af en toe je hand pakken of inderdaad een aai over je rug, dat is toch normaal, zelfs als je al lang bij elkaar bent? Ik heb al vaak geprobeerd erover te praten maar hij ziet het probleem niet. Wil ook niets met therapie of iets dergelijks. We gaan richting 50 en hebben geen kleine kinderen maar zoals veel van jullie zeggen, wil ik dit tot we echt oud en grijs zijn, want beter zal het niet worden en ik blijf die behoefte houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 20 jaar getrouwd en we hebben nog altijd seks, ongeveer 1x per week. Ook knuffelen en kussen we regelmatig. Ik zou niet zonder willen.
Hoe komt het dat hij daar geen behoefte meer aan heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven