Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
Rooss4.0 schreef:
05-12-2019 08:16
Ik moet met Meds mee, ik snap er niks van.

Met kleding aan ben je een prachtige, aantrekkelijker vrouw maar zodra het colbertjasje uitgaat komt er een lelijke trol tevoorschijn? Je schrijft alsof je aardig zelfinzicht heb maar ik vraag me werkelijk af of je een reëel beeld van jezelf hebt. Wat vinden anderen van je figuur?
Eens. Men vindt je een aantrekkelijk vrouw en je hebt geen overgewicht. Ik vraag me ook af hoe je zelfbeeld is.
Als men weet hoe oud je bent, dan verwachten ze echt geen strakke twintiger.
Redballoon schreef:
05-12-2019 07:56
Mijn man meldde dat van te voren.
Hij zei ik moet je wat vertellen.... Het is misschien anders dan dat je gewend bent bij mannen.... En toen vertelde hij het.
Ik maakte me daarna dus allemaal voorstellingen van wat hij me vertelde. En dat is natuurlijk nooit de realiteit. Daardoor was ik er extra op gefocust.
De eerste keer seks is het juist zo leuk om elkaar te ontdekken. Dat moet je niet verstoren vind ik.
Hij had ook een lelijk figuur?
Of bedoel je dat hij besneden is. Dat vind ik wel wat anders.
TO, de gemiddelde vrouw (en man) in Nederland heeft geen geweldig figuur. Dat geldt al als ze 20 zijn en zeker boven de 30 is het een zeldzaamheid aan het worden.

Dus de verwachtingen van de mannen die ‘winkelen’ in jouw leeftijdscategorie zijn echt wel getemperd.

Wil je als man van eind 40 een vrouw met een geweldig lichaam, dan zoek je eerder op (veel) jongere vrouwen. En dan moet je als man natuurlijk ook wat te bieden hebben!
Alle reacties Link kopieren
Als je maar een foto plaatst waar je ook echt op lijkt. Een man die jou echt geweldig vindt, vindt dat ook van jouw figuur en je wordt door jouw omgeving over het algemeen niet voor niets als een aantrekkelijke vrouw gezien toch. Veel succes.
Rosalind schreef:
05-12-2019 12:14
Hij had ook een lelijk figuur?
Of bedoel je dat hij besneden is. Dat vind ik wel wat anders.
hij had een extra bal?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-12-2019 07:45
nee
Ik denk bijvoorbeeld aan iemand die 50 kg vermagerd is en nu met een serieus veloverschot zit.
Attraverso schreef:
05-12-2019 13:08
Ik denk bijvoorbeeld aan iemand die 50 kg vermagerd is en nu met een serieus veloverschot zit.
ja dan heb je een losse huid, maar dan kan je toch nog wel een mooi figuur hebben? veel vrouwen van die leeftijd hebben loshangend vel
Alle reacties Link kopieren
Gewoon waarheidsgetrouwe foto's gebruiken. Ik ben slank, jouw leeftijd en doe een sport waardoor mannen denken dat ik erg strak en gespierd ben. Terwijl ik gewoon een normaal figuur heb voor mijn leeftijd. Als ze dan een opmerking maken tijdens de date over mijn figuur antwoord ik iets zoals dat ze zich geen illusies moeten maken want dat mijn lichaam wel degelijk bijna 50 is.
Ben niet onzeker, in tegendeel.
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
05-12-2019 08:31
Ik snap er ook niks van hoor.
Heb je een platte kont en geen borsten?
Ik vind dat persoonlijk niet mooi maar er zijn genoeg mannen die juist een meer “sportief” figuur mooi vinden. Ik heb een vriend die zo denkt. Smaken verschillen nu eenmaal. Maar als je niet dik bent kan ik me bijna geen figuur voorstellen dat zo lelijk is dat het van tevoren gemeld moet worden.
Raar antwoord. Ook een niet-dik lichaam kan niet moeders mooiste zijn.
Ik denk overigens aan “zadeltassen” op de benen. Daar kom je moeilijk vanaf, ook al ben je slank en daar doen mensen liposuctie voor. En in kleding kun je het best goed camoufleren.
Alle reacties Link kopieren
Beauty is toch echt in the Eye of the beholder. Had ooit een beeldschone, slanke (maat 36) met alles erop en eraan collega. Maar zij vond zichzelf nog niet perfect en vroeg ziekteverlof en zei tegen de mannelijke directeur dat zij een operatie moest ondergaan voor een 'vrouwenprobleem' en dus uit de running zou zijn.

Dat 'vrouwenprobleem' was liposuctie van ik schat in 5 gram teveel vet op haar taille.
Directeur dacht aan een geheel ander 'vrouwenprobleem'.
Everything you see I owe to spaghetti!
Ja, mensen die altijd mooi gevonden worden hebben er soms ook meer moeite mee als dat mooie dan minder mooi wordt. Dan valt er een bepaalde zekerheid weg. Als je selling point (mooie benen, mooi haar, mooie borsten) opeens niet meer je selling point is.
Nitflex schreef:
05-12-2019 16:54
Ja, mensen die altijd mooi gevonden worden hebben er soms ook meer moeite mee als dat mooie dan minder mooi wordt. Dan valt er een bepaalde zekerheid weg. Als je selling point (mooie benen, mooi haar, mooie borsten) opeens niet meer je selling point is.
Ja dat is misschien wel lastig. Ik vind mijzelf absoluut geen tien, maar denk dat ik best aantrekkelijk ben. Mag ik dat zeggen van mijzelf? :facepalm: :rofl:
Lijkt mij best lastig over 15 jaar dat de boel wat gaat hangen etc, echter heb ik zoals eerder aangaf het idee dat de gemiddelde man van boven de 45 wel wat gewend is. En zelf zijn mannen toch ook niet perfect?
Ben wel nog steeds nieuwsgierig wat TO met een meeuw bedoelt....
Het is maar waar je het mee vergelijkt. Ik ben vroeger model geweest (geen topmodel, maar leuk verdiend) en ging door voor best mooi. Ja, je moet me nu ik 40 ben niet meer vergelijken met iemand van 25. Maar naast leeftijdsgenoten kan het er best nog mee door. En eigenlijk heeft iedereen wel sterke punten en mindere punten.

Afgezien daarvan maakt het me tegenwoordig niet zoveel meer uit wat anderen van mijn looks vinden. Dit is het en daar moet je het mee doen, en anders zoek je maar wat anders.
Grijskleedje31 schreef:
05-12-2019 17:10
Ben wel nog steeds nieuwsgierig wat TO met een meeuw bedoelt....
Ik ook. Meeuwen zijn namelijk prachtige vogels.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
05-12-2019 08:16
Ik moet met Meds mee, ik snap er niks van.

Met kleding aan ben je een prachtige, aantrekkelijker vrouw maar zodra het colbertjasje uitgaat komt er een lelijke trol tevoorschijn? Je schrijft alsof je aardig zelfinzicht heb maar ik vraag me werkelijk af of je een reëel beeld van jezelf hebt. Wat vinden anderen van je figuur?

Ik hintte er in mijn profielen wel naar trouwens, iets met "scherpe geest en zacht lijf" of juist andersom: "zachte geest en scherp lijf" , gewoon, een grapje.
Waar ik mee bedoelde dat mannen met de voorkeur "strak en afgetraind" beter een deurtje verderop konden gaan kijken.
De mannen met wie ik seks gehad heb zagen vonden zonder uitzondering wel dat ik tegenviel met met kleding uit.

Maar ik val op nuchtere types en ze constateerden het droog als een feit en "deden" me anyhow en kwamen doorgaans op herhaling of bleven zelfs jaren.. :-D

Dus wsch maak ik me voor niks druk idd.

Thnx allemaal voor dit inzicht!
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
05-12-2019 08:23
Zijn het... zijn het... zwemvliezen?

Afbeelding
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
05-12-2019 08:37
En ik zou het trouwens zeker niet in je profiel zetten. Denk niet eens dat je daarmee echt mannen aantrekt die een figuur niet belangrijk zouden vinden, maar wel de mannen die een onzekere vrouw zien zitten.
Dat was ik zeker niet van plan hoor!

Dacht meer aan hinten op de chat zoals Roos hierboven ook zei.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
05-12-2019 08:56
Ik denk dat het grootste deel van de vrouwen van bijna 50 nou niet bepaald een modellenlichaam heeft of prachtig afgetraind is. Logisch, want modellen zijn gemiddeld genomen rond of in de 20 en hebben het lichaam van mijn 10-jarige dochter. Op je 49e is het heel normaal als je wat voller bent en alles wat meer hangt. En mannen weten dat ook heus wel en knappen daar echt niet meteen massaal op af. Als je een mooie vrouw bent met kleren aan, dan zul je zonder kleding echt niet opeens tientallen malen lelijker zijn dan andere vrouwen van jouw leeftijd.

Al snap ik wel dat je onzeker bent hoor. De laatste keer dat ik uit de kleren ging voor iemand die ik nog niet goed kende, was ik 21. Het zou vast even slikken zijn om dat nu te doen na al die jaren, die echt wel te zien zijn aan mijn lichaam. Maar dat is vooral je eigen gevoel.
Mooi post, thnx.
Nou, daar mag je dan maar dankbaar voor zijn, due nuchtere types die alsnog bereid waren het met je te doen... 😳
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
05-12-2019 09:08
Die vergelijking met een meeuw vind ik zo specifiek dat ik me afvraag of TO bedoelt dat ze geen armen heeft?
:rolling:

Ja ik heb vleugels en die verstop ik altijd op mijn profiel! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
05-12-2019 09:19
Mocht je tijdens date nummer zoveel er iets over willen zeggen, dan zou ik wel het beestje bij de naam noemen.
Dus niet: Ik heb geen modellenfiguur. Of: Andere vrouwen gaan er om huilen. Of: Ik zie er uit als een meeuw.

Zeg dan wel concreet dat je geopereerd bent aan [lichaamsdeel] of onzeker bent over [ lichaamsdeel] want anders kunnen ze er echt helemaal niks mee.

Als een man mij zou melden: Oh trouwens ik zie er uit als een meeuw, dan zou ik uit ongemakkelijkheid misschien alsnog afhaken. Omdat ik dan gewoon echt niet weet wat er voor reactie verwacht wordt en of het geen awkward moment wordt.
Goede tip!
Zo nodig zal ik het specifiek benoemen idd.

En hilarische reactie verder.. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
05-12-2019 10:20
:rofl: en herrie maken op het strand.

Sorry TO, maar je maakt het ons nu wel een beetje makkelijk om de spot met je te drijven.

Maar mbt je OP: nee niet noemen. Het is zoiets subjectiefs. Het is wél belangrijk dat je zelfvertrouwen hebt, want een gebrek daaraan is geheid een afknapper.
Ik kom zelf ook helemaal niet meer bij hoor nu.. :angel: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Een spinnenminnaar en een meeuwlijf. Gek mens!
...
Rond jouw leeftijd zou je toch echt wel wat moeten kunnen relativeren. Jammer dat dat nog niet lukt en dat je zo vol bent over een kruising tussen Sandra Bullock en Famke Jansen maar zo ontevreden over je lijf.

Je kleed je naar je figuur. Met een realistische foto zou dat toch voldoende moeten zijn?
Daarmee zou je mannen bij wie het alleen om het figuur gaat al moeten kunnen afhouden. Nu nog voor jezelf werken aan je visie op je lijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven