Geen vertrouwen in de liefde...
maandag 19 oktober 2009 om 21:55
Hallo allemaal,
Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier ook "last" van hebben,
maar ik merk dat ik steeds minder vertrouwen in de liefde krijg.
Om mij heen hoor ik alleen maar verhalen van scheidingen na 25 jaar huwelijk en mannen die vreemdgaan en hun (ex-) vrouw voor vanalles en nog wat uitmaken en hun de schulde van alles geven. Ik word er echt moedeloos van. Ik ben nog maar 22 jaar maar heb zelf al wat relaties perikelen meegemaakt. Ik heb nu bijna anderhalf jaar een vriend waar ik veel van hou en me voor wil inzetten, waar ik oud mee wil worden. Maar als ik die verhalen hoor en hier lees, denk ik: waarom moeite doen, ik word waarschijnlijk toch aan de kant gezet omdat mijn vriend niks meer voor me voelt of verliefd is op een ander...Mijn vriend is ook nog niet de makkelijkste (een echte twijfelaar) En dan heb ik er jarenlang in geinvesteerd. Ik heb er ergens gewoon geen vertrouwen meer in.
Zijn er ook nog mooie verhalen???
gr Lauwa
Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier ook "last" van hebben,
maar ik merk dat ik steeds minder vertrouwen in de liefde krijg.
Om mij heen hoor ik alleen maar verhalen van scheidingen na 25 jaar huwelijk en mannen die vreemdgaan en hun (ex-) vrouw voor vanalles en nog wat uitmaken en hun de schulde van alles geven. Ik word er echt moedeloos van. Ik ben nog maar 22 jaar maar heb zelf al wat relaties perikelen meegemaakt. Ik heb nu bijna anderhalf jaar een vriend waar ik veel van hou en me voor wil inzetten, waar ik oud mee wil worden. Maar als ik die verhalen hoor en hier lees, denk ik: waarom moeite doen, ik word waarschijnlijk toch aan de kant gezet omdat mijn vriend niks meer voor me voelt of verliefd is op een ander...Mijn vriend is ook nog niet de makkelijkste (een echte twijfelaar) En dan heb ik er jarenlang in geinvesteerd. Ik heb er ergens gewoon geen vertrouwen meer in.
Zijn er ook nog mooie verhalen???
gr Lauwa
maandag 19 oktober 2009 om 21:59
Nee hoor, ik heb hier geen last van. Mijn ouders zijn ook gescheiden na bijna 25 jaar huwelijk, maar is dat een reden om niet in meer in liefde te geloven?
Al die verhalen van ex'en van hell zijn in mijn ogen aangedikt. Ooit hebben zelfs deze mensen van elkaar gehouden toch?
Ik ben volgend jaar 12,5 jaar getrouwd... en ondanks ups en downs nog blij met hem!
Al die verhalen van ex'en van hell zijn in mijn ogen aangedikt. Ooit hebben zelfs deze mensen van elkaar gehouden toch?
Ik ben volgend jaar 12,5 jaar getrouwd... en ondanks ups en downs nog blij met hem!
maandag 19 oktober 2009 om 22:01
maandag 19 oktober 2009 om 22:04
Natuurlijk is het vreselijk als je relatie uitgaat. Of dat nou na 3 jaar is, na 10, na 20. Het is vreselijk verdrietig. Maar dat zegt toch nog niet dat het weggegooide jaren zijn geweest. Je hebt toch jarenlang gewoon een prachtige relatie gehad?
Ik denk dat het veel belangrijker is om alleen maar energie te steken in een relatie die dat op dat moment ook waard is. Iemand kan tenslotte ook sterven. Is het dan ook de moeite niet waard geweest?
Ik denk dat het veel belangrijker is om alleen maar energie te steken in een relatie die dat op dat moment ook waard is. Iemand kan tenslotte ook sterven. Is het dan ook de moeite niet waard geweest?
maandag 19 oktober 2009 om 22:04
Kom op meis! Het klopt inderdaad dat alles kapot kan gaan en je weet nooit hoe het loopt. Er gebeuren nu eenmaal onverwachte dingen en daarom GENIET!
Je hebt een leuke vriend en je moet niet denken dat hij jou aan de kant zet. Misschien zet je hem wel aan de kant!
Je weet het niet! En mochten er dingen gebeuren die niet leuk zijn, het leven gaat door! Vallen en opstaan. De tegenslagen horen er nu eenmaal bij en daarom lekker genieten van de leuke dingen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik soms ook wel twijfel! :p

maandag 19 oktober 2009 om 22:06
Nee, ik twijfel er zeker niet aan. Hij heeft wel een aantal keer getwijfeld. Maar dat heeft zo zijn redenen, hij is heel lang (bijna 10 jaar) alleen geweest en moest erg wennen aan een relatie. Heeft nu wel echt voor mij gekozen. Hij heeft wel moeite met de toekomst, samenwonen en dergelijke (ook dat heeft zijn redenen).
Hij is ook een stuk ouder dan ik, maar dat is geen probleem.
Ik weet het niet, ik word er gewoon moedeloos van, dan denk ik: heb je 25 jaar alles gedeeld, lief en leed, energie erin gestoken om iets op te bouwen, en dat word je ineens aan de kant gezet.
Misschien hoor ik alleen de horrorverhalen hoor, maar ik denk er steeds meer over na. Das mijn probleem ook, te veel nadenken...
Hij is ook een stuk ouder dan ik, maar dat is geen probleem.
Ik weet het niet, ik word er gewoon moedeloos van, dan denk ik: heb je 25 jaar alles gedeeld, lief en leed, energie erin gestoken om iets op te bouwen, en dat word je ineens aan de kant gezet.
Misschien hoor ik alleen de horrorverhalen hoor, maar ik denk er steeds meer over na. Das mijn probleem ook, te veel nadenken...
maandag 19 oktober 2009 om 22:13
Lauwa, ik snap wel dat jij onzeker bent. Je vriend heeft getwijfeld aan de relatie en nu heeft hij ook nog moeite met de toekomst. Daar zou ik ook onzeker van worden.
Jij zegt dat hij zo zijn redenen heeft om moeite met de toekomst te hebben. Bedoel je daarmee dat hij niet wil samenwonen? Geen kinderen wil?
Mag ik vragen hoe oud hij is en hoe oud jij bent?
Jij zegt dat hij zo zijn redenen heeft om moeite met de toekomst te hebben. Bedoel je daarmee dat hij niet wil samenwonen? Geen kinderen wil?
Mag ik vragen hoe oud hij is en hoe oud jij bent?
maandag 19 oktober 2009 om 22:24
Statistisch gezien nemen meer vrouwen de stap om te scheiden dan mannen, dus de kans is groter dat jíj hém aan de kant zet na 25 jaar.
Meid, ik snap wel wat je bedoelt, al die verhalen zijn een beetje om moedeloos van te worden.
Maar als je echt zo gaat denken, dan kun je maar beter helemaal nergens aan beginnen.
Niet alleen een relatie kan eindigen namelijk. Ook die baan die je nu geweldig lijkt kan over een tijdje wel ophouden wegens reorganisaties.
Dat schattige hondje dat je nu in huis wilt nemen gaat over 12 jaar dood.
Snap je waar ik heen wil?
Ik ben zelf gescheiden, na 15 jaar.
En dat was pijnlijk, maar ik had die jaren met hem toch voor geen goud willen missen.
Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik met hem samen ben geweest.
Het heeft me veel mooie dingen gebracht.
Meid, ik snap wel wat je bedoelt, al die verhalen zijn een beetje om moedeloos van te worden.
Maar als je echt zo gaat denken, dan kun je maar beter helemaal nergens aan beginnen.
Niet alleen een relatie kan eindigen namelijk. Ook die baan die je nu geweldig lijkt kan over een tijdje wel ophouden wegens reorganisaties.
Dat schattige hondje dat je nu in huis wilt nemen gaat over 12 jaar dood.
Snap je waar ik heen wil?
Ik ben zelf gescheiden, na 15 jaar.
En dat was pijnlijk, maar ik had die jaren met hem toch voor geen goud willen missen.
Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik met hem samen ben geweest.
Het heeft me veel mooie dingen gebracht.
maandag 19 oktober 2009 om 22:25
Ik ben 22 en hij 35. Hij wil geen kinderen, maar dat is het probleem niet (ik wil ze zelf denk ik ook niet, maar je weet nooit hoe het gaat. Maar mocht mijn kinderwens groter zijn dan mijn wens bij hem te blijven, is de keus snel gemaakt denk ik zo).
Hij is nogal complex, en daar kan ik boeken over schrijven. Hij heeft sowieso moeite met over de toekomst nadenken, dat staat ook los van mij. Hij komt steeds losser, en ik heb ook duidelijk aangegeven dat hij nu echt voor mij moest kiezen anders was ik weg.
Ik weet en voel dat hij ook echt van mij houdt, en ik heb ook gezegd dat als hij over 2/3 jaar nog niet wil samenwonen het voor mij ophoudt, want ik wil dat uiteindelijk wel. Het gaat nu hartstikke goed hoor.
Het is gewoon dat ik door wat ik om me heen hoor een beetje het vertrouwen in de liefde algemeen kwijtraak.
Hij is nogal complex, en daar kan ik boeken over schrijven. Hij heeft sowieso moeite met over de toekomst nadenken, dat staat ook los van mij. Hij komt steeds losser, en ik heb ook duidelijk aangegeven dat hij nu echt voor mij moest kiezen anders was ik weg.
Ik weet en voel dat hij ook echt van mij houdt, en ik heb ook gezegd dat als hij over 2/3 jaar nog niet wil samenwonen het voor mij ophoudt, want ik wil dat uiteindelijk wel. Het gaat nu hartstikke goed hoor.
Het is gewoon dat ik door wat ik om me heen hoor een beetje het vertrouwen in de liefde algemeen kwijtraak.
maandag 19 oktober 2009 om 22:27
Too often we suffer most sorely
and thereby feel most poorly
from dreaded aches and pains.
Oftewel :
Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
( Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.
Soms aangevuld met:
Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.)
Je kunt van andermans ellende ook altijd leren hoe het níet moet ; er zijn vaak heel veel overeenkomsten tussen de stellen die na zo lang samen geweest te zijn uit elkaar gaan.
and thereby feel most poorly
from dreaded aches and pains.
Oftewel :
Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
( Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.
Soms aangevuld met:
Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.)
Je kunt van andermans ellende ook altijd leren hoe het níet moet ; er zijn vaak heel veel overeenkomsten tussen de stellen die na zo lang samen geweest te zijn uit elkaar gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.