Geheim van vriend

27-10-2020 17:05 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1 jaar een nieuwe vriend. Gaat allemaal prima en maken fijne toekomstplannen. Hij is nooit echt een prater geweest in vorige relaties maar bij mij voelt hij zich erg op zn gemak en kan hij goed zn gevoelens uiten. Nu waren we gisteren ook een dieper gesprek aan het voeren en toen vertelde hij mij dat toen hij 13,14 jaar was hij bij wijze van experiment/ontdekking een aantal seksuele handelingen met zijn neef van dezelfde leeftijd heeft gedaan. Dit is toch een aantal keer gebeurd. Met wederzijdse toestemming uiteraard. Ik ben de eerste tegen wie hij dit vertelt en hij schaamt zich ook erg. Het is echter niet zo dat hij hier zwaar aan tilt en hij denkt er ook nooit meer over na.
Sinds ik dit weet ben ik erg geschrokken. Als dit 1x gebeurd zou zijn had ik het kunnen plaatsen, maar dit is vaker gebeurd. Ook het feit dat hij toen wist dat het eigenlijk niet kon/mocht, maar het toch gedaan heeft.
Ik vind het fijn dat hij me in vertrouwen genomen heeft en wil hem niet veroordelen voor daden als kind, maar heb het wel moeilijk met dit. Ik had het liever niet geweten...
Hunebed schreef:
28-10-2020 07:19
Ik ken vegetariërs die vroeger vlees aten. Die zijn echt geen vegetariër. Die komen na hun 50e echt wel uit de kast.

Ja, want geaardheid is ook echt een keuze :bonk:
Lauren85 schreef:
28-10-2020 13:58
Nogmaals, hij moet NIKS hebben van een man op een relationele manier.
Staat hij open bijvoorbeeld voor een trio met een man: waarschijnlijk wel. Maar hij heeft nog nooit gevoelens voor een man gehad en zal dit ook niet gaan krijgen.
En als het wel zo was had hij me dit eerlijk verteld. Hij is tot nu toe al over alles eerlijk geweest. Zie ook niet het nut waarom hij over zoiets zou liegen. Denk dat de ervaring met het neefje als kind moeilijker is om te zeggen dan dat hij op "mensen" valt.

Er is dus niks aan de hand. Waar zit je dan precies mee?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Lauren85 schreef:
28-10-2020 13:58
Nogmaals, hij moet NIKS hebben van een man op een relationele manier.
Staat hij open bijvoorbeeld voor een trio met een man: waarschijnlijk wel. Maar hij heeft nog nooit gevoelens voor een man gehad en zal dit ook niet gaan krijgen.
En als het wel zo was had hij me dit eerlijk verteld. Hij is tot nu toe al over alles eerlijk geweest. Zie ook niet het nut waarom hij over zoiets zou liegen. Denk dat de ervaring met het neefje als kind moeilijker is om te zeggen dan dat hij op "mensen" valt.
Ik zie het nut er wel van in om er over te liegen. Kijk even hoe je reageert....
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
grenada schreef:
28-10-2020 15:29
Ik zie het nut er wel van in om er over te liegen. Kijk even hoe je reageert....
Ik begrijp ook echt het probleem niet. Pfffff. Nou nou, hij heeft het gedaan met een man. Who cares?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Lauren85 schreef:
27-10-2020 17:48
Ik heb naar hem toe heel normaal gereageerd. Ik heb gezegd dat ik het fijn vind dat hij die dingen tegen mij kan zeggen. En het ging over seksuele ervaringen en ik stelde een vraag waarop hij anders had moeten liegen. Dus ik apprecieer het dat hij gewoon de waarheid zei. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik hem niet veroordeel, maar idd, louter het feit dat hij dit met zijn neef deed schrok ik wat van.
Lijkt me gewoon een gek idee moest mijn zoon experimenteren met de zoon van mijn zus, bijvoorbeeld.
Dat lijkt mij een prima reactie. Het is ook een gek idee, maar feit is wel dat pubers een beetje met elkaar experimenteren. Dat maakte je nog geen bi denk ik. Ik snap dat je er in eerste instantie van schrok overigens, maar ik zie dit niet als wereld probleem. Ik weet dat mijn partner op die leeftijd wel eens een 'collectieve wank' heeft gehad met een groep vrienden (niet bij elkaar, maar wel in groepsverband met je zelf in de weer zijn). Ik moet je bekennen dat ik daar nog geen moment van wakker gelegen heb.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
De issue is niet dat hij als puber geëxperimenteerd heeft, maar nu nog steeds zegt ' niet vies is van sex met een man' .....
VelvetVolvo schreef:
28-10-2020 15:52
De issue is niet dat hij als puber geëxperimenteerd heeft, maar nu nog steeds zegt ' niet vies is van sex met een man' .....
Ah - dank Volvo: dat krijg je dus als je even komt binnen vallen. Ik geloof dat ik aan dat idee wel even zou moeten wennen als mijn partner dat zou melden. En de vraag is dat of hij deze mogelijke wensen in de praktijk wil brengen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
28-10-2020 15:58
En de vraag is dat of hij deze mogelijke wensen in de praktijk wil brengen...
Je zou eigenlijk een soort code moeten bedenken waarmee je met je partner zou kunnen communiceren. Somige ontwikkelde culturen hebben daar een heel systeem voor bedacht met allerlei klanken en mondstanden en regeltjes en zo.
Mumper schreef:
28-10-2020 16:10
Je zou eigenlijk een soort code moeten bedenken waarmee je met je partner zou kunnen communiceren. Somige ontwikkelde culturen hebben daar een heel systeem voor bedacht met allerlei klanken en mondstanden en regeltjes en zo.
:applause:
Dat werkt niet als hij een pik in zijn mond heeft....
VelvetVolvo schreef:
28-10-2020 15:52
Flauw.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Het is 'het' issue, VelvetVulva
Mumper schreef:
28-10-2020 18:04
Het is 'het' issue, VelvetVulva

Nee hoor, mag allebei.

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... enis/issue
Dat het mag wil nog niet zeggen dat je het moet doen
Mumper schreef:
28-10-2020 18:45
Wuhahahahaha
Mumper schreef:
28-10-2020 18:45

Zei de ene neef tegen de andere neef.
Jeetje, hoe vaak moet ik het nog herhalen. Ik weet al van in het begin dat hij in zijn begin 20s een ervaring met een man heeft gehad. No big deal voor mij en nee geen schrik dat hij bi is want dat is niet. Waarom ik bij dit even moest slikken is omdat dit met familie was.
FitsSprits schreef:
27-10-2020 20:56
Hierboven stond een link naar Sensoa. Eigenlijk heel interessant voor iedereen die ook opgroeiende en seksueel actieve kinderen krijgt, en onverhoopt geconfronteerd wordt met dingen waar ze twijfels over hebben.

https://www.sensoa.be/hoe-reageren-op-s ... end-gedrag

Daarmee is ook de vraag van TO behandeld. Het is niet raar, het is vies, hij is geen homo ineens. Het is normaal gedrag van tieners. Verder mogen in Nederland neven en nichten met elkaar trouwen, dus twee neven mogen ook gewoon seks hebben lijkt me.
En dan is bij neven en nichten nog een kans dat erfelijke ziektes tevoorschijn komen.
Bij twee neven is zelfs dat risico afwezig.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Apart om zo veel verschillende meningen te lezen.

Volgens mij ben ik erg in de minderheid als vrouw die er helemaal geen moeite mee zou hebben mocht mijn vriend met mannen geëxperimenteerd hebben.
Sterker nog, stel mijn vriend zou bekennen bi te zijn en ook graag af en toe met een man seks te willen hebben, dan zou ik daar -wel met duidelijke afspraken- best in mee kunnen gaan (niet letterlijk, ik heb zelf geen behoefte aan experimenten met wie dan ook). Terwijl ik helemaal niet blij word van de gedachte aan mijn vriend met een andere vrouw, in trio met mij of 1-op-1. Ik kan me zelfs voorstellen dat ik mijn vriend zou kunnen delen met een andere vaste man, maar dan wel alleen op seksueel vlak. Er bestaat totaal geen gevoel van walging, afkeer of jaloerse gevoelens bij mij als ik denk aan mijn vriend die pret heeft met een andere heer.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
PinkDress schreef:
28-10-2020 15:15
Ja, want geaardheid is ook echt een keuze :bonk:
Nee
Maar omdat de vriend vroeger eens wat geëxperimenteerd heeft is hij meteen "geaard" volgens jou?
Oh wacht. :bonk:
Die hoort er blijkbaar bij
Hunebed schreef:
29-10-2020 16:34
Nee
Maar omdat de vriend vroeger eens wat geëxperimenteerd heeft is hij meteen "geaard" volgens jou?

Eh, het zijn je eigen woorden. Je schreef:

“Ik ken vegetariërs die vroeger vlees aten. Die zijn echt geen vegetariër. Die komen na hun 50e echt wel uit de kast.”
Volgens mij was dat spottend bedoeld.
PinkDress schreef:
29-10-2020 16:58
Eh, het zijn je eigen woorden. Je schreef:

“Ik ken vegetariërs die vroeger vlees aten. Die zijn echt geen vegetariër. Die komen na hun 50e echt wel uit de kast.”
Dat was sarcastisch bedoeld op reacties van mensen die overtuigd zijn dat de vriend gay is.
Hunebed schreef:
29-10-2020 17:05
Dat was sarcastisch bedoeld op reacties van mensen die overtuigd zijn dat de vriend gay is.

Volgende keer een emoticon erbij om het te verduidelijken. :sherlock:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven