Gescheiden man vertrouwen
maandag 4 september 2017 om 19:11
Hallo allemaal,
Dus ja, ik denk dat dit de plek is om anoniem advies in te winnen is en dat heb ik heel hard nodig op dit moment. Ik ben sinds 6-7 maanden met een man aan het daten, het klikt heel goed tussen ons en ik vind hem echt heel leuk. Het enige probleem is dat ik er recent achter ben gekomen dat hij 2 jaar geleden is gescheiden, en daarbovenop komt nog dat ik via-via-via weet wie zijn ex-vrouw is. Hij heeft het wel zelf verteld, maar het was duidelijk dat hij op dat moment niet van plan was het te vertellen; want ik vroeg aan hem of hij met mij naar een gelegenheid kon komen en of we met zijn auto konden gaan, omdat ik niet precies wist waar het was. Hij zei dat hij het wel wist, en toen ik vroeg hoe, zei hij omdat zijn trouwfeest daar was....
En toen gingen er bij mij ook heel veel alarmbellen af, want ik weet niet waarom hij is gescheiden. Zijn ex is voor zover ik weet wel een leuke vrouw, dus ik weet niet of het aan hem ligt; is hij vreemd gegaan, wil hij geen langdurige relaties? En daarbij vind ik hem op zijn 33ste best wel jong om getrouwd en gescheiden te zijn en ik vraag me af of hij niet te lang heeft gewacht om me te vertellen dat hij getrouwd is geweest, want we kennen elkaar wel al een jaar en waarom hij zo lang heeft gewacht.
En ik weet dat mensen niet zullen waarderen als ik dit zeg, maar ik weet ook even niet of ik een gescheiden man in zijn geheel kan vertrouwen. Ik weet gewoon niet waarom iemand zo'n grote belofte zou verbreken. En dat kan aan mij liggen; want ik heb mijn vader nooit gekend en mijn moeder is in haar relaties mishandeld, dus ik weet niet hoe een normale relatie eruit ziet, of een scheiding ook deel uitmaakt van het normale. Alle kennis die bij de meeste mensen vanzelfsprekend is, ontbreekt bij mij en daarom vraag ik het hier.
En ook vraag ik mij af of ik een hypocriet ben, want ik heb hem verteld dat mijn vader is overleden toen ik klein was. Maar dat zeg ik tegen iedereen, want ik schaam me om de waarheid te vertellen.
Dus ja, ik denk dat dit de plek is om anoniem advies in te winnen is en dat heb ik heel hard nodig op dit moment. Ik ben sinds 6-7 maanden met een man aan het daten, het klikt heel goed tussen ons en ik vind hem echt heel leuk. Het enige probleem is dat ik er recent achter ben gekomen dat hij 2 jaar geleden is gescheiden, en daarbovenop komt nog dat ik via-via-via weet wie zijn ex-vrouw is. Hij heeft het wel zelf verteld, maar het was duidelijk dat hij op dat moment niet van plan was het te vertellen; want ik vroeg aan hem of hij met mij naar een gelegenheid kon komen en of we met zijn auto konden gaan, omdat ik niet precies wist waar het was. Hij zei dat hij het wel wist, en toen ik vroeg hoe, zei hij omdat zijn trouwfeest daar was....
En toen gingen er bij mij ook heel veel alarmbellen af, want ik weet niet waarom hij is gescheiden. Zijn ex is voor zover ik weet wel een leuke vrouw, dus ik weet niet of het aan hem ligt; is hij vreemd gegaan, wil hij geen langdurige relaties? En daarbij vind ik hem op zijn 33ste best wel jong om getrouwd en gescheiden te zijn en ik vraag me af of hij niet te lang heeft gewacht om me te vertellen dat hij getrouwd is geweest, want we kennen elkaar wel al een jaar en waarom hij zo lang heeft gewacht.
En ik weet dat mensen niet zullen waarderen als ik dit zeg, maar ik weet ook even niet of ik een gescheiden man in zijn geheel kan vertrouwen. Ik weet gewoon niet waarom iemand zo'n grote belofte zou verbreken. En dat kan aan mij liggen; want ik heb mijn vader nooit gekend en mijn moeder is in haar relaties mishandeld, dus ik weet niet hoe een normale relatie eruit ziet, of een scheiding ook deel uitmaakt van het normale. Alle kennis die bij de meeste mensen vanzelfsprekend is, ontbreekt bij mij en daarom vraag ik het hier.
En ook vraag ik mij af of ik een hypocriet ben, want ik heb hem verteld dat mijn vader is overleden toen ik klein was. Maar dat zeg ik tegen iedereen, want ik schaam me om de waarheid te vertellen.
anoniem_181765 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 19:38
0.20% gewijzigd
maandag 4 september 2017 om 19:41
Ik vind het opmerkelijker dat TO, na meer dan een half jaar daten niet weet dat de man getrouwd is geweest!
Waarover praten ze dan met elkaar?
maandag 4 september 2017 om 19:44
Er is in de basis maar één reden waarom mensen uit elkaar gaan, en dat is omdat ze niet meer bij elkaar passen. Ik weet dat het erg populair is om iemand de schuld van een scheiding te geven, maar dat dient alleen tot doel om zichzelf of een plaatsvervangend iemand te sterken in het gevoel dat het aan die ander ligt.twistoliver schreef: ↑04-09-2017 19:11
En ik weet dat mensen niet zullen waarderen als ik dit zeg, maar ik weet ook even niet of ik een gescheiden man in zijn geheel kan vertrouwen. Ik weet gewoon niet waarom iemand zo'n grote belofte zou verbreken.
maandag 4 september 2017 om 19:48
Ik ben zelf niet getrouwd maar toch vind ik het wel vreemd dat er mensen zijn die zo weinig waarde aan een huwelijk toekennen.
maandag 4 september 2017 om 19:55
Veel mensen trouwen toch stiekem voor het feest, de jurk, in de belangstelling staan, de droom van die mooiste dag van je leven..,
En een best wel groot deel (bijna de helft de afgelopen jaren) gaat toch weer scheiden. Uit elkaar.
Net als mensen die dat boterbriefje niet hebben.
Dus nee, voor mij betekent sec het begrip huwelijk niets.
Een goede, lange relatie vind ik wel heel waardevol.
maandag 4 september 2017 om 19:55
Misschien een beetje offtopic, maar je gooide 'm er zelf in: ik vrasg me echt af hoe dat dan gaat in gesprekken. Hij zal toch wel doorgevraagd hebben als jij zegt dat je ouders overleden zijn? Laat je het dan daarbij, of verzin je er een hele geschiedenis omheen? Ga je die leugen je hele leven volhouden?
Toch iets heel anders bij hem: hij heeft het je zelf verteld, toen het heel casual ter sprake kwam. Hij heeft dus niet gelogen, maar als het je erg dwars zit, kun je vragen waarom hij dit niet eerder verteld heeft. Met zijn algemene betrouwbaarheid heeft het niets te maken.
Toch iets heel anders bij hem: hij heeft het je zelf verteld, toen het heel casual ter sprake kwam. Hij heeft dus niet gelogen, maar als het je erg dwars zit, kun je vragen waarom hij dit niet eerder verteld heeft. Met zijn algemene betrouwbaarheid heeft het niets te maken.
maandag 4 september 2017 om 19:56
Soms ligt het ook gewoon aan de ander. Je hebt notoire vreemdgangers die altijd zullen vreemdgaan ongeacht wie hun partner is of hoe het gedrag van de partner is._Amand schreef: ↑04-09-2017 19:44Er is in de basis maar één reden waarom mensen uit elkaar gaan, en dat is omdat ze niet meer bij elkaar passen. Ik weet dat het erg populair is om iemand de schuld van een scheiding te geven, maar dat dient alleen tot doel om zichzelf of een plaatsvervangend iemand te sterken in het gevoel dat het aan die ander ligt.
Vrouwen die mishandelt zijn door hun partner hebben daar ook geen schuld aan.
maandag 4 september 2017 om 19:57
Verdiep je eens in wat een burgerlijk huwelijk betekent. Het is uitsluitend een zakelijk contract. Het heeft niets met liefde, trouw of die witte jurk te maken.
Ik wil even zeggen dat ik heb gelogen omdat er een stigma op het niet kennen van je vader is. Ik wilde niet meer als "hoerenkind" worden gezien en met een schone lei beginnen. Het is natuurlijk nooit leuk om gelogen te hebben, maar om meteen te zeggen dat ik niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf wilde beschermen van alle vooroordelen is onjuist.
Nou, nee.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Bottom line: je past niet bij elkaar. Iemand de schuld geven is volstrekt zinloos.
maandag 4 september 2017 om 19:59
Zo kan iedereen wel iets verzinnen waarom hij of zij een speciaal geval is. 'Ja maar ik' blablabla.twistoliver schreef: ↑04-09-2017 19:57Ik wil even zeggen dat ik heb gelogen omdat er een stigma op het niet kennen van je vader is. Ik wilde niet meer als "hoerenkind" worden gezien en met een schone lei beginnen. Het is natuurlijk nooit leuk om gelogen te hebben, maar om meteen te zeggen dat ik niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf wilde beschermen van alle vooroordelen is onjuist.
maandag 4 september 2017 om 20:02
Misschien geldt dit, zij het om iets andere redenen, ook wel voor hem.twistoliver schreef: ↑04-09-2017 19:57Ik wil even zeggen dat ik heb gelogen omdat er een stigma op het niet kennen van je vader is. Ik wilde niet meer als "hoerenkind" worden gezien en met een schone lei beginnen. Het is natuurlijk nooit leuk om gelogen te hebben, maar om meteen te zeggen dat ik niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf wilde beschermen van alle vooroordelen is onjuist.
maandag 4 september 2017 om 20:04
Ik vertel eigenlijk in grote lijnen de waarheid, dat hij toen ik klein was is overleden (dit stuk is niet waar), dat ik hem nooit heb gekend (waar) en dat mijn moeder nooit over hem praatte (waar). En daarna vertel ik hoe mijn moeder is overleden, met wat meer detail. En het is niet echt een topic waar je vaak op wilt terugkomen.Jufjoke schreef: ↑04-09-2017 19:55Misschien een beetje offtopic, maar je gooide 'm er zelf in: ik vrasg me echt af hoe dat dan gaat in gesprekken. Hij zal toch wel doorgevraagd hebben als jij zegt dat je ouders overleden zijn? Laat je het dan daarbij, of verzin je er een hele geschiedenis omheen? Ga je die leugen je hele leven volhouden?
maandag 4 september 2017 om 20:08
En heb je er wel eens over nagedacht dat hij zijn mislukte huwelijk niet zelf ter sprake brengt om precies die reden: niet te willen worden gezien als een loser die zijn huwelijk niet goed wist te houden, als onbetrouwbaar zelfs! Weet jij veel hoe erg hij gekwetst was door de scheiding, hoeveel pijn het hem doen erover te praten? Je meet met twee maten to: je hebt alle begrip voor jezelf, maar leeft je helemaal niet in in je vriend.. praat eens met elkaar: vraag hem hoe het zit, wat er is gebeurd, wat dat voor hem betekent of heeft betekend? Misschien leer je elkaar wel echt kennen. Net zoals jouw jeugd heel bepalend blijkt voor hoe je naar mensen en relaties kijkt. Praat met je vriend als je echt een toekomst met hem wilt, vertel hem de waarheid, zodat hij jou kan begrijpen. Het zou nooit in me opkomen iemand een hoerenjong te vinden om eeb afwezige vader. Ik snap wel dat je het niet direct aan elke eerste date verteld. Maar na een half jaar, nee dan mag hij de waarheid wel verwachten.twistoliver schreef: ↑04-09-2017 19:57Ik wil even zeggen dat ik heb gelogen omdat er een stigma op het niet kennen van je vader is. Ik wilde niet meer als "hoerenkind" worden gezien en met een schone lei beginnen. Het is natuurlijk nooit leuk om gelogen te hebben, maar om meteen te zeggen dat ik niet te vertrouwen ben omdat ik mezelf wilde beschermen van alle vooroordelen is onjuist.
maandag 4 september 2017 om 20:13
Ik heb gezegd dat ik het hypocriet van mezelf vind, maar een belangrijk detail is wel dat mijn ouders ter sprake kwamen voordat we een relatie kregen en de meeste van mijn vrienden weten de waarheid over mijn vader niet.miems schreef: ↑04-09-2017 20:08En heb je er wel eens over nagedacht dat hij zijn mislukte huwelijk niet zelf ter sprake brengt om precies die reden: niet te willen worden gezien als een loser die zijn huwelijk niet goed wist te houden, als onbetrouwbaar zelfs! Weet jij veel hoe erg hij gekwetst was door de scheiding, hoeveel pijn het hem doen erover te praten? Je meet met twee maten to: je hebt alle begrip voor jezelf, maar leeft je helemaal niet in in je vriend.. praat eens met elkaar: vraag hem hoe het zit, wat er is gebeurd, wat dat voor hem betekent of heeft betekend? Misschien leer je elkaar wel echt kennen. Net zoals jouw jeugd heel bepalend blijkt voor hoe je naar mensen en relaties kijkt. Praat met je vriend als je echt een toekomst met hem wilt, vertel hem de waarheid, zodat hij jou kan begrijpen. Het zou nooit in me opkomen iemand een hoerenjong te vinden om eeb afwezige vader. Ik snap wel dat je het niet direct aan elke eerste date verteld. Maar na een half jaar, nee dan mag hij de waarheid wel verwachten.