Geven en nemen in een relatie

25-01-2020 23:28 54 berichten
Weg
anoniem_355939 wijzigde dit bericht op 18-03-2020 22:55
99.72% gewijzigd
Sinds kort doen ze ook nog aan start to run op dat werk. Waardoor hij naast die 40u werken ook nog eens extra 3u in de week weg is. Maar hij vindt dit allemaal normaal en mij een zeur.
Alle reacties Link kopieren
Ouderschap valt nogal tegen misschien? Hij is duidelijk niet graag thuis.
Doen jullie nog wel wat leuke dingen samen?
smulrol wijzigde dit bericht op 25-01-2020 23:36
0.85% gewijzigd
Klinkt niet als een man om samen een kind mee te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
"Later bekende hij dat hij aandacht wou van die vrouw."

"Tijdens die ruzie zei hij dat hij mij zou verlaten als hij iemand zou tegenkomen met wie hij meer gemeen heeft."

"Toen zei hij dat hij die collega even leuk vindt als mij."

"Meneer zou er blijkbaar normaal vinden om af te spreken met iemand waar hij vroeger nog verliefd is op geweest. Hij zou dan niet alleen afspreken maar samen met nog een paar vrienden."


Wat een rare uitspraken. Maar jij pikt ze uit de ruzie/discussie, zet dit voor ons neer als belangrijk in je verhaal, dat zegt ook iets. Ik vraag me af of hij dat dan uit zichzelf zegt om je pijn te doen of lok jij die uitspraken uit? Hoe dan ook, jullie zijn toxic bezig, daar moeten jullie uit!
Hoe was hij voordat jullie kind er was?
Alle reacties Link kopieren
saaraahw schreef:
25-01-2020 23:29
Sinds kort doen ze ook nog aan start to run op dat werk. Waardoor hij naast die 40u werken ook nog eens extra 3u in de week weg is. Maar hij vindt dit allemaal normaal en mij een zeur.
Hij heeft al gezegd dat hij er meteen vandoor gaat zodra er een 'betere' partij langskomt. Waar wacht je op?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
"Tijdens die ruzie zei hij dat hij mij zou verlaten als hij iemand zou tegenkomen met wie hij meer gemeen heeft."

Leuk voor je dochter.
Girl, just run.....
deze man heeft blijkbaar een ander slachtoffer gevonden...
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vent zou zeggen dat hij weg zou gaan als hij een 'beter' iemand tegen zou komen, dan kon 'ie toch echt metéén vertrekken.

Je bent toch geen deurmat, TO? Daar ga je toch niet op zitten wachten?
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt je af of dit normaal is? Ik vind het absoluut niet normaal dat jij je dit nog moet afvragen.
Wat is er mis met jou dat je dit allemaal pikt?
Life is short. Eat dessert first.
het gaat er niet om wat wij vinden, het gaat erom wat jij er van vindt
Alle reacties Link kopieren
hij is bezig met self- sabotage van jullie relatie, ik lees alleen maar ruzie en dat hij niet aan de ( relatie wilt werken) en contacten buiten jouw opzoekt.

Een paar dagen later hadden we weer ruzie en toen zei hij dat hij die collega even leuk vindt als mij.

Zo leuk doet hij anders niet tegen je, hij zoekt aandacht bij andere heeft geen tijd voor je! Ect ect.
Dikke rode Vlaggen in heel je TP!

heb sterk het idee dat deze relatie eenzijdig is en het enige wat jullie nog bind is het kind.

Wat je kunt voorstellen is relatie-therapie
Wilt hij dit niet wegwezen!!!
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Jij leeft nu in de angst dat hij je gaat verlaten voor een ander.
Was dat kind er niet dan zou ik zeggen: hou de eer aan jezelf en wees hem voor.
Is dat kind er om je relatie te redden? Kan me moeilijk voorstellen dat dit 2 jaar geleden wel een fijne vent was.
Ok ik schrik ergens wel van jullie reacties,...

Los daarvan heb ik zo een voorgevoel dat er meer speelt met die collega waarvan ik nog niet op de hoogte ben.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik mij dit allemaal aan het inbeelden ben. Ruzie maak je uiteindelijk met 2. En misschien lok ik de antwoorden a la “ja als ik iemand beter ontmoet, dan ben ik weg” ergens ook wel uit...

De baby is er trouwens gekomen omdat mijn vriend dit absoluut wou. Ik stond er eerder neutraal tegenover.
Alle reacties Link kopieren
saaraahw schreef:
26-01-2020 00:38
Ok ik schrik ergens wel van jullie reacties,...

Los daarvan heb ik zo een voorgevoel dat er meer speelt met die collega waarvan ik nog niet op de hoogte ben.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik mij dit allemaal aan het inbeelden ben. Ruzie maak je uiteindelijk met 2. En misschien lok ik de antwoorden a la “ja als ik iemand beter ontmoet, dan ben ik weg” ergens ook wel uit...

De baby is er trouwens gekomen omdat mijn vriend dit absoluut wou. Ik stond er eerder neutraal tegenover.
dus meneer wou een kind maar wou de zorg niet, weeral typisch gedrag van mannelijk control.
Alle reacties Link kopieren
saaraahw schreef:
26-01-2020 00:38
Ok ik schrik ergens wel van jullie reacties,...

Los daarvan heb ik zo een voorgevoel dat er meer speelt met die collega waarvan ik nog niet op de hoogte ben.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik mij dit allemaal aan het inbeelden ben. Ruzie maak je uiteindelijk met 2. En misschien lok ik de antwoorden a la “ja als ik iemand beter ontmoet, dan ben ik weg” ergens ook wel uit...

De baby is er trouwens gekomen omdat mijn vriend dit absoluut wou. Ik stond er eerder neutraal tegenover.
Ah, dus het is jouw schuld. Nou, veel succes dan maar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
26-01-2020 00:25
Jij leeft nu in de angst dat hij je gaat verlaten voor een ander.
Was dat kind er niet dan zou ik zeggen: hou de eer aan jezelf en wees hem voor.
Is dat kind er om je relatie te redden? Kan me moeilijk voorstellen dat dit 2 jaar geleden wel een fijne vent was.
Nou inderdaad. Iemand verandert niet ineens volledig als het er niet al in zat. Toch altijd jammer/bijzonder dat er vaak eerst kinderen komen en dat er daarna pas wordt opgemerkt dat het toch niet zo'n jovele vent is. Lekker dan, je hebt wel eerst een kind op de wereld gezet dat daar niet om gevraagd heeft. TO, niet specifiek aanvallend naar jou bedoeld, maar het valt me gewoon op dat ik de laatste tijd veel van dit soort verhalen tegenkom, vandaar.
rainydays wijzigde dit bericht op 27-01-2020 09:57
Reden: .
0.19% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Jezus. Lul.
Ik zou hem er even uitzetten oid.

Wakker schudden die eikel!!!!
TO: hebben jullie nog wel een relatie, of wonen jullie toevallig nog in dezelfde woning? Want wat ik lees is dat jullie beiden een eigen leven hebben en ik lees niets over wat jullie samen doen (doen jullie dat wel, leuke avonden samen, hoe is jullie seksleven, enz.).

Want als het zo is dat jullie naast elkaar leven in plaats van samenleven, dan is het wel begrijpelijk dat hij net zo gemakkelijk met een ander verder kan en dat hij ook aandacht bij andere vrouwen zoekt. Eigenlijk is het dan vreemder dat jij dat niet ook doet, want ieder mens wil genegenheid.

Ik zou dan ook niet de focus leggen op wat hij buiten de deur doet, maar op wat er tussen jullie (nog) is en hoe daar voor jullie beiden een draai de goede kant op te maken valt.
Alle reacties Link kopieren
Beetje jammer dat je nou de schuld bij jezelf gaat zoeken. Wat jouw man doet, is absoluut niet oké. Dat hij weinig in huis doet, daar valt over te praten endangered kun je afspraken maken (ik weet niet hoeveel je precies werkt, maar aan de hand daarvan kun je bepalen wat beiden kunnen doen).
Maar hoe hij je behandelt kan echt niet. Kom voor jezelf op, het lijkt er namelijk op dat je nog maar in je eentje in de relatie zit.
icequeen2000 schreef:
26-01-2020 00:42
dus meneer wou een kind maar wou de zorg niet, weeral typisch gedrag van mannelijk control.
Wat een rare opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Zijn uitspraken zijn echt niet oké. Maar tegelijkertijd kun je je ook afvragen of je nog wilt weten wat hier achter ligt. Wil hij aandacht van jou maar geven jullie elkaar die niet meer voldoende? Hebben jullie weer behoefte aan oprecht contact met elkaar? Zijn jullie elkaar, zoals veel nieuwe ouders, wat uit elkaar verloren door de sleur van de dag? Hebben jullie nog zin om te gaan voor de relatie? Denk dat je die vragen vooral moet stellen en dan de relatie met tweetjes óf moet oplossen óf moet beëindigen.

Dat jij alles in huis doet en financieel erbij inschiet vind ik overigens iets wat je absoluut niet moet accepteren. Wat voor afspraken hebben jullie hierover gemaakt? Kom daarop terug. Leg uit waarom je het anders wilt. Deze situatie zorgt voor een scheve verhouding, hij vindt het blijkbaar prima dat hij financieel meer heeft en qua zorgen minder. Dat zou ik erg onaantrekkelijk vinden, iemand die zichzelf meer waard vindt dan zijn partner.

Praat met elkaar en vooral: luister naar elkaar....
Alle reacties Link kopieren
Als jecht verbonden wil zijn met elkaar en echt een gezin wil zijn dan heb je ook een gezamenlijke rekening.

Dat hij en of jij dat niet wilden zegt azl genoeg.

Op het moment dat er dan een kind komt zit je met de gebakken peren.

Vrouw gaat minder werken en man is niet bereid de afspraak te herzien. Dus zit vrouw met kind thuis want weinig te besteden en man gaat de hort op.
En ja jij bent toch thuis dus dan kan je net zo goed wat huishoudelijke klusjes doen is dan de reactie van zo'n man.

Wat mij betreft zou emancipatie niet alleen moeten bestaan uit vrouwen gaan net als mannen full time buitenshuis werken. Maar ook de van oudsher vrouwentaken moeten worden gezien als nuttig en noodzakelijk. Dat betekent dat er budget en tijd voor vrijgemaakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ongeacht die rotopmerkingen tijdens ruzies, zou ik toch eerst eens aan de gang met het oplossen van de dagelijkse struggles. Dus desnoods heel kinderachtig een verdeling van de huishoudelijke taken of een schoonmaakster nemen. Daarnaast ook allebei een blok me-time opnemen waarbij jij goed voor jezelf gaat zorgen (tijd met vriendinnen, naar de kapper, sporten, etc. of in ieder geval: dingen doen waar je blij van wordt en weer wat eigenwaarde van krijgt). Mocht je dan straks alsnog uit elkaar gaan, dan sta je in ieder geval wat steviger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven