Graag advies nodig. Voel me erg down

22-01-2020 20:33 75 berichten
Wat betekent het als iemand in je oor schreeuwt tijdens een woordenwisseling. Stel: ik vond iets niet prettig en ik geef dat aan. Als we terug in de auto zijn, zeg ik dat ik het jammer vind dat hij opeens zo moeilijk doet over een bestelling. Als hij dan ergens helemaal klaar mee is, schreeuwt hij het keihard uit in mij oor. Terwijl ik gehoorschade hebt. Dit gebeurt nu bijna elke ruzie en altijd in de auto. Keer op keer belooft hij het niet te doen. Nu zegt hij niet eens sorry meer, maar dat ik niet aan hem denk omdat ik niet meteen mijn mond hou als hij het wil.

Deze keer ging het als volgt: we bestellen eten. Daarna zegt hij steevast (voor de grap) jij trakteert toch? Nou altijd als we klaar zijn met eten, snelt hij naar beneden of de kassa. Ik grijp mn jas, mijn spullen. Want ik vind het niet fijn dat hij in een redelijk volle restaurant zo wegbeent. Dan ben ik bij de kassa bezig met jas aantrekken, in de gaten houden wat mijn deel van het eten is en vervolgens mijn werkzooi plus tas bij elkaar grijpen. Zo vergat ik vandaag mijn telefoon en bon mee te vragen. Omdat ik weet dat hij achteraf pissig doet om geld vroeg ik mijn deel en hij zei een te groot bedrag. Ik heb het ook niet breed en vroeg hem wrm hij bon niet meenam en weer zo een haast had. Dus daarna wilde hij toetje, nou dan trakteer jij die zegt hij. Daar aangekomen doet hij over alles moeilijk en daarna over de koffie die hij per se zelf wil betalen wat ik zou doen. Nou ik zeg maar: ik stort het geld van het eten terug om weer de situatie te normaliseren en dan doet hij opeens weer normaal. En dan toch geergerd zijn. We lopen weer terug naar de auto en ik zeg hem wrm hij weer zo passief agressief over het zelf betalen van de koffie deed. Toen schreeuwde hij in mijn oor.

Als ik hem zeg dat het echt niet kan dat hij in mijn oor schreeuwt, omdat ik gehoorschade heb. Zelfs tijdens ruzie niet. Wat vinden jullie hiervan? Is het onredelijk om zoiets te vragen?
Snap er geen zak van, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Dat betekent dat hij een enorme klootzak is. Blijft de vraag: waarom ga je met hem uit eten? En indien je zelfs een relatie met deze klootzak hebt: waarom vind je jezelf niets beters waard?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Is het onredelijk om te vragen wat je nog bij zo’n eikel doet?
Serieus, zo laat je je toch niet behandelen?
heeft deze man een verstandelijke handicap en ben jij zijn begeleider?
wat is jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Heel ingewikkeld verhaal en klinkt als een heel ingewikkelde relatie.
O ja, en hij klinkt als een aso eerste klas die je per direct moet lozen.
Lees: “jij houdt je mond niet wanneer hij dat wil?”
:thumbsup: lekker bezig
Bulbul schreef:
22-01-2020 20:34
Dat betekent dat hij een enorme klootzak is. Blijft de vraag: waarom ga je met hem uit eten? En indien je zelfs een relatie met deze klootzak hebt: waarom vind je jezelf niets beters waard?
Het zou geen probleem moeten zijn dat ik iets aankaart als ik denk dat hij passief agressief reageert?

Ik had eigenlijk al een moeilijke dag op werk en kon zijn besluiteloosheid op dat moment minder aan. Ik had het nodig dat hij een keer ff niet passief agressief deed. Gewoon even liefde, geen moeilijk gedoe. Moeilijk gedoe heb ik al zat op werk. Ik had het er met hem vandaag nog over.
anoniem_6498cdf999a0f wijzigde dit bericht op 22-01-2020 20:39
3.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even liefde krijg je niet van deze man, dat is me uit jouw bericht wel duidelijk. Waarom laat jij je zo behandelen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Oja, en dat gezeik over geld tussen "geliefden", daar zou ik al helemaal niet tegen kunnen. Of was het een eerste date? Misschien kun je wat meer context geven: hoe lang zijn jullie al bij elkaar en vooral: waarom in godsnaam.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
22-01-2020 20:39
Gewoon even liefde krijg je niet van deze man, dat is me uit jouw bericht wel duidelijk. Waarom laat jij je zo behandelen?
Omdat hij het altijd zo vertelt dat het mijn schuld is.

Wat is het gedeelte dat jij vindt dat hij me slecht behandelt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hele verhaal voordat hij in je oor schreeuwde ook al slecht klinken. Al snap het ook niet helemaal met dat betalen enzo.
Dus nee, natuurlijk is het niet normaal dat hij in je oor schreeuwt. Wel of geen gehoorschade. Het js natuurlijk idioot gedrag en dat weet jij ook wel.
Maar als jij denkt dat de rest van het verhaal wel normaal gedrag is, of een normale relatie, dan hebben jullie heel wat meer om aan te werken dan dat schreeuwen.
Ik lees niks vreemds, klinkt als een topavond
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:42
Omdat hij het altijd zo vertelt dat het mijn schuld is.

Wat is het gedeelte dat jij vindt dat hij me slecht behandelt?
Echt? Zullen we beginnen met schreeuwen in je oor?
Of liever dat hij vindt dat je niet mag praten en alleen mag luisteren naar hem.
Ik ben na drie zinnen gestopt met lezen. Mensen die keihard in je oor schreeuwen die moet je onmiddellijk uit je leven tyfen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen gehoorschade en ik zou het al ver, ver, ver, heel ver over de grens vinden als mijn man het tijdens een ruzie uitschreeuwt in mijn oor. En al helemaal als hij zo opeens ontploft om zoiets onbenulligs, en zeker als hij dat elke keer doet. Het klinkt alsof jouw partner echt een agressieprobleem heeft en eerlijk gezegd vind ik dat als hij het bewust doet terwijl hij weet dat je gehoorschade hebt, het gewoon valt onder mishandeling.

Hij klinkt al met al als een nare, agressieve etterbak. Ik hoop van harte dat je geen kinderen hebt met dit figuur, ik hoop ook voor je dat je nog niet samenwoont en dat je gewoon kan volstaan met hem beleefd maar duidelijk laten weten dat het over is en nooit meer iets laten horen.

Mocht je wel samenwonen en/of kinderen hebben, dan zou ik evengoed wegwezen, maar dan is het weer wat meer gedoe om van hem af te komen. Hoe makkelijker je hem kwijt bent, hoe beter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Gezever om geld.
Geen rekening met je houden.
In je oor schreeuwen.
Passief-agressief gedrag.

Ik hoop dat je geen liefdesrelatie met dit weggewaaid dakraam hebt?
Bulbul schreef:
22-01-2020 20:40
Oja, en dat gezeik over geld tussen "geliefden", daar zou ik al helemaal niet tegen kunnen. Of was het een eerste date? Misschien kun je wat meer context geven: hoe lang zijn jullie al bij elkaar en vooral: waarom in godsnaam.
Nou we zouden het bedrag van het eten splitten. Hij was vergeten de bon mee te nemen. Ik moet sparen en we gaan al vaak uit eten, dus wil niet teveel over maken als het mijn deel niet is. Hij noemde zomaar een te hoog bedrag op. Dus toen zei hij dan trakteer jij op toetjes. Meestal doet hij moeilijk en zegt hij dat ik gierig of op mijn geld ben. Dus bij toetjes zaak aangekomen deed hij raar dat hij per se zelf wilde betalen en daarna zeggen ik hoef niks. Hij doet dan passief agressief heb ik het idee en ik raak dan in paniek. Ik zei toen meteen ik stort het etengeld wel op je rekening, maakt niet uit wat het is. Hij helemaal op gewekt: OK! En ik kreeg tranen in mijn ogen... want het was gewoon de druppel van die hele dag. Eerst op werk en toen hij. Toen hij zag dat mn ogen rood werden, liep hij kwaad weg. Ik voelde me schuldig, dus in de auto had ik het eroverwaarom hij zo moeilijk deed om me te laten betalen. Toen schreeuwde hij dus in mijn oor
anoniem_6498cdf999a0f wijzigde dit bericht op 22-01-2020 20:50
14.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:38
Het zou geen probleem moeten zijn dat ik iets aankaart als ik denk dat hij passief agressief reageert?

Ik had eigenlijk al een moeilijke dag op werk en kon zijn besluiteloosheid op dat moment minder aan. Ik had het nodig dat hij een keer ff niet passief agressief deed. Gewoon even liefde, geen moeilijk gedoe. Moeilijk gedoe heb ik al zat op werk. Ik had het er met hem vandaag nog over.
Dus dat gedoe in restaurants en met betalen en geld vragen is niet zo erg als in je oor schreeuwen?

Misschien schreeuwt hij wel zo hard zodat je vergeet dat hij zich de rest van de tijd ook als een eikel gedraagt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2020 20:45
Ik ben na drie zinnen gestopt met lezen. Mensen die keihard in je oor schreeuwen die moet je onmiddellijk uit je leven tyfen.
:thumbsup: inderdaad
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:47
Nou we zouden het bedrag van het eten splitten. Hij was vergeten de bon mee te nemen. Ik moet sparen en we gaan al vaak uit eten, dus wil niet teveel over maken als het mijn deel niet is. Hij noemde zomaar een te hoog bedrag op. Dus toen zei hij dan trakteer jij op toetjes. Meestal doet hij moeilijk en zegt hij dat ik gierig of op mijn geld ben. Dus bij toetjes zaak aangekomen deed hij raar dat hij per se zelf wilde betalen. Hij doet dan passief agressief heb ik het idee en ik raak dan in paniek. Ik voel me schuldig, dus in de auto had ik het eroverwaarom hij zo moeilijk deed om me te laten betalen. Toen schreeuwde hij dus in mijn oor
Ja idd heel normaal gedrag allemaal, dat schreeuwen moet je dan maar accepteren hoor aangezien het verder zo’n lieve man is.
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt gewoon als een gemene hufter.

Ik krijg de indruk dat jullie nog heel jong zijn. Ik zou een ander vriendje zoeken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
RikM schreef:
22-01-2020 20:45
Ik ben na drie zinnen gestopt met lezen. Mensen die keihard in je oor schreeuwen die moet je onmiddellijk uit je leven tyfen.
Juist.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij trakteert toch dat is geen grap.
Dat bedoeld hij serieus.

Daarom gaat hij er ook zo snel vandoor. Zodat jij met de rekening achterblijft.

Blijkbaar was hij niet snel genoeg waardoor hij toch een gedeelte moest betalen.

Waarom laat jij het gebeuren dat je onvrijwillig voor het eten van je vriend betaald? Daarna wil jij de koffie betalen. Waarom?

Hij gaatin je oor schreeuwen en jij betaald alsnog het door hem afgerekende deel van het etentje.

Wil je niet dat hij in je oor schreeuwt dan moet je hem serieus nemen.
Dat houdt in alles voor hem betalen want hij wil niets betalen.

Als je je zelf serieus neemt dan ga jij dat niet doen Maar gaat het uitmaken met deze man en zorgt ervoor dat hij nooit meer in je buurt kan komen.
TO, ik wens jou een liefdevolle relatie.
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:42
Omdat hij het altijd zo vertelt dat het mijn schuld is.

Wat is het gedeelte dat jij vindt dat hij me slecht behandelt?
het stuk waarin hij je hand pakt en vraagt of je een fijne dag hebt gehad op je werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven