Graag advies nodig. Voel me erg down

22-01-2020 20:33 75 berichten
Wat betekent het als iemand in je oor schreeuwt tijdens een woordenwisseling. Stel: ik vond iets niet prettig en ik geef dat aan. Als we terug in de auto zijn, zeg ik dat ik het jammer vind dat hij opeens zo moeilijk doet over een bestelling. Als hij dan ergens helemaal klaar mee is, schreeuwt hij het keihard uit in mij oor. Terwijl ik gehoorschade hebt. Dit gebeurt nu bijna elke ruzie en altijd in de auto. Keer op keer belooft hij het niet te doen. Nu zegt hij niet eens sorry meer, maar dat ik niet aan hem denk omdat ik niet meteen mijn mond hou als hij het wil.

Deze keer ging het als volgt: we bestellen eten. Daarna zegt hij steevast (voor de grap) jij trakteert toch? Nou altijd als we klaar zijn met eten, snelt hij naar beneden of de kassa. Ik grijp mn jas, mijn spullen. Want ik vind het niet fijn dat hij in een redelijk volle restaurant zo wegbeent. Dan ben ik bij de kassa bezig met jas aantrekken, in de gaten houden wat mijn deel van het eten is en vervolgens mijn werkzooi plus tas bij elkaar grijpen. Zo vergat ik vandaag mijn telefoon en bon mee te vragen. Omdat ik weet dat hij achteraf pissig doet om geld vroeg ik mijn deel en hij zei een te groot bedrag. Ik heb het ook niet breed en vroeg hem wrm hij bon niet meenam en weer zo een haast had. Dus daarna wilde hij toetje, nou dan trakteer jij die zegt hij. Daar aangekomen doet hij over alles moeilijk en daarna over de koffie die hij per se zelf wil betalen wat ik zou doen. Nou ik zeg maar: ik stort het geld van het eten terug om weer de situatie te normaliseren en dan doet hij opeens weer normaal. En dan toch geergerd zijn. We lopen weer terug naar de auto en ik zeg hem wrm hij weer zo passief agressief over het zelf betalen van de koffie deed. Toen schreeuwde hij in mijn oor.

Als ik hem zeg dat het echt niet kan dat hij in mijn oor schreeuwt, omdat ik gehoorschade heb. Zelfs tijdens ruzie niet. Wat vinden jullie hiervan? Is het onredelijk om zoiets te vragen?
Is dit dezelfde man waarover je schreef in februari 2019?
Tickel schreef:
22-01-2020 20:47
Dus dat gedoe in restaurants en met betalen en geld vragen is niet zo erg als in je oor schreeuwen?

Misschien schreeuwt hij wel zo hard zodat je vergeet dat hij zich de rest van de tijd ook als een eikel gedraagt.
Ik stel het zelf voor om het over te maken. Geld vraagt hij verder niet
CherokeeRose1977 schreef:
22-01-2020 20:52
Is dit dezelfde man waarover je schreef in februari 2019?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:52
Ja
Waarom ben je weer bij die man?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
S-Meds schreef:
22-01-2020 20:51
het stuk waarin hij je hand pakt en vraagt of je een fijne dag hebt gehad op je werk
Offtopic:
Ik vind trouwens dat jij het altijd prachtig verwoord.
sugarmiss schreef:
22-01-2020 20:50
Dat jij trakteert toch dat is geen grap.
Dat bedoeld hij serieus.

Daarom gaat hij er ook zo snel vandoor. Zodat jij met de rekening achterblijft.

Blijkbaar was hij niet snel genoeg waardoor hij toch een gedeelte moest betalen.

Waarom laat jij het gebeuren dat je onvrijwillig voor het eten van je vriend betaald? Daarna wil jij de koffie betalen. Waarom?

Hij gaatin je oor schreeuwen en jij betaald alsnog het door hem afgerekende deel van het etentje.

Wil je niet dat hij in je oor schreeuwt dan moet je hem serieus nemen.
Dat houdt in alles voor hem betalen want hij wil niets betalen.

Als je je zelf serieus neemt dan ga jij dat niet doen Maar gaat het uitmaken met deze man en zorgt ervoor dat hij nooit meer in je buurt kan komen.
Nee hij loopt dan zelf snel naar de kassa. Maar vindt het niet leuk dat hij betaalt. Daarom maak ik altijd mijn deel over. Nee, hij doet wel moeilijk over geld. Maar geeft het wel als water uit hoor. Maar ik vraag niks over geld aan hem want ik weet dat hij dat liever niet heeft. Het is ook zijn geld. Ik hoef t niet. Wou dat hij niet zo passief agressief over deed...
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:52
Ik stel het zelf voor om het over te maken. Geld vraagt hij verder niet
Hij kent jou toch. Dit zal niet de eerste keer zijn geweest dat je geld naar hem overmaakt.

Hij weet wat voor reactie hij oproept met zijn actie.
sugarmiss schreef:
22-01-2020 20:57
Hij kent jou toch. Dit zal niet de eerste keer zijn geweest dat je geld naar hem overmaakt.

Hij weet wat voor reactie hij oproept met zijn actie.
Ik maak het vaker over ja. Maar hij hoeft mijn eten toch niet te betalen? Of bedoel je iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Maar jij kijkt steeds naar wát er gebeurt. Dus wie wat heeft gezegd, voorgesteld, betaald etc etc. Maar daar gaat het eigenlijk niet om.
Het gaat wel om hoe jullie met elkaar omgaan. Dus of er respect voor elkaar is, of jullie lief doen tegen elkaar, of elkaar op de hoogte houdt van wat je voelt en denkt etc etc. En daar zit het niet goed als ik het zo lees.
Tickel schreef:
22-01-2020 20:54
Waarom ben je weer bij die man?
+100.
...Als ik het goed begrijp heb jij de hele rekening alsnog betaald en hij alleen het kopje koffie?!

En hij schreeuwt dan ook nog eens in je oor?

Deze man is niet ok. Gewoon niet. Echt niet.
whitewolves schreef:
22-01-2020 20:54
Offtopic:
Ik vind trouwens dat jij het altijd prachtig verwoord.
dank
Hij doet helemaal niet passief agressief, hij doet agressief, op alle fronten. Tegen jou. Hij mishandelt je gewoon en jij laat het toe.

Word wakker!!
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:55
Nee hij loopt dan zelf snel naar de kassa. Maar vindt het niet leuk dat hij betaalt. Daarom maak ik altijd mijn deel over. Nee, hij doet wel moeilijk over geld. Maar geeft het wel als water uit hoor. Maar ik vraag niks over geld aan hem want ik weet dat hij dat liever niet heeft. Het is ook zijn geld. Ik hoef t niet. Wou dat hij niet zo passief agressief over deed...
Jellie, klik op de link en lees nou eens goed alle berichten die er staan. Stel jezelf daarna de vraag waarom je dit allemaal accepteert.

profile/297297/posts
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Pardón :-o
jullie zijn beiden licht verstandelijk beperkt?
en dan nog zou je je gezonde verstand kunnen gebruiken
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2020 20:45
Ik ben na drie zinnen gestopt met lezen. Mensen die keihard in je oor schreeuwen die moet je onmiddellijk uit je leven tyfen.
met een heeeeeeeele grote boog :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ok gewoon directe vraag dan: waarom accepteer jij dat iemand jou zo behandelt?
Tickel schreef:
22-01-2020 21:02
Jellie, klik op de link en lees nou eens goed alle berichten die er staan. Stel jezelf daarna de vraag waarom je dit allemaal accepteert.

profile/297297/posts
ja lees je oude berichten eens terug, je wordt al jaren geestelijk mishandeld
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:00
...Als ik het goed begrijp heb jij de hele rekening alsnog betaald en hij alleen het kopje koffie?!

En hij schreeuwt dan ook nog eens in je oor?

Deze man is niet ok. Gewoon niet. Echt niet.
Hij liep snel naar kassa en betaalde alles. Ik.zei nog vergeet bon niet. Buiten aangekomen noemde hij een bedrag op, terwijl ik voor minder had gegeten. Dus daar had ik geen zin in om meer over te maken dan nodig en toen zei hij dan trakteer jij de toetjes. Maar hij haat het als ik précies doe met geld. En vindt dan dat ik niks voor hem over heb. Hij vindt dat we vrij geld aan elkaar moeten besteden, doen we ook wel maar hij vindt niet genoegm Maar ik moet wel niet teveel uitgeven. Ik kan eigenlijk niks missen
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 21:06
Hij liep snel naar kassa en betaalde alles. Ik.zei nog vergeet bon niet. Buiten aangekomen noemde hij een bedrag op, terwijl ik voor minder had gegeten. Dus daar had ik geen zin in om meer over te maken dan nodig en toen zei hij dan trakteer jij de toetjes. Maar hij haat het als ik précies doe met geld. En vindt dan dat ik niks voor hem over heb. Hij vindt dat we vrij geld aan elkaar moeten besteden, doen we ook wel maar hij vindt niet genoegm Maar ik moet wel niet teveel uitgeven. Ik kan eigenlijk niks missen
maar dat is natuurlijk niet het antwoord op de vraag die we allemaal hebben gesteld:
waarom laat jij je mishandelen door deze idioot?
Excuus voor mijn haastig getyp, ben zo kapot van alles
Alle reacties Link kopieren
Hij is een krent. En bovenal een lompe hork.

(en wat is dit in hemelsnaam voor raar restaurant waar je met een bonnetje naar beneden moet lopen en afrekenen, en waar de ander al naar buiten kan rennen en ook nog het toetje ergens anders haalt? :wtf: )
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Je hoeft geen sorry te zeggen over haastig getyp. Zoals je kan lezen zijn we wél heel benieuwd naar waarom jij je zo laat behandelen. Je hoeft niet eens antwoord te geven maar ik hoop dat je wel even goed voor jezelf nadenkt over je relatie en je vriend want eerlijk gezegd, hij klinkt als een enorme lul.
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet aardig. Hij is niet leuk. Waarom ben je met hem? Heb je iemand nodig om je uit te knijpen, af te bekken en doof te schreeuwen???
Wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij probeert je dus ook te bedonderen door een hoger bedrag te noemen dan het werkelijk is? Lekker dan.

En dat schreeuwen, ik zou het niet accepteren. Zijn gedrag komt compleet respectloos over. Waarom kies je niet voor jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven