Graag advies nodig. Voel me erg down

22-01-2020 20:33 75 berichten
Wat betekent het als iemand in je oor schreeuwt tijdens een woordenwisseling. Stel: ik vond iets niet prettig en ik geef dat aan. Als we terug in de auto zijn, zeg ik dat ik het jammer vind dat hij opeens zo moeilijk doet over een bestelling. Als hij dan ergens helemaal klaar mee is, schreeuwt hij het keihard uit in mij oor. Terwijl ik gehoorschade hebt. Dit gebeurt nu bijna elke ruzie en altijd in de auto. Keer op keer belooft hij het niet te doen. Nu zegt hij niet eens sorry meer, maar dat ik niet aan hem denk omdat ik niet meteen mijn mond hou als hij het wil.

Deze keer ging het als volgt: we bestellen eten. Daarna zegt hij steevast (voor de grap) jij trakteert toch? Nou altijd als we klaar zijn met eten, snelt hij naar beneden of de kassa. Ik grijp mn jas, mijn spullen. Want ik vind het niet fijn dat hij in een redelijk volle restaurant zo wegbeent. Dan ben ik bij de kassa bezig met jas aantrekken, in de gaten houden wat mijn deel van het eten is en vervolgens mijn werkzooi plus tas bij elkaar grijpen. Zo vergat ik vandaag mijn telefoon en bon mee te vragen. Omdat ik weet dat hij achteraf pissig doet om geld vroeg ik mijn deel en hij zei een te groot bedrag. Ik heb het ook niet breed en vroeg hem wrm hij bon niet meenam en weer zo een haast had. Dus daarna wilde hij toetje, nou dan trakteer jij die zegt hij. Daar aangekomen doet hij over alles moeilijk en daarna over de koffie die hij per se zelf wil betalen wat ik zou doen. Nou ik zeg maar: ik stort het geld van het eten terug om weer de situatie te normaliseren en dan doet hij opeens weer normaal. En dan toch geergerd zijn. We lopen weer terug naar de auto en ik zeg hem wrm hij weer zo passief agressief over het zelf betalen van de koffie deed. Toen schreeuwde hij in mijn oor.

Als ik hem zeg dat het echt niet kan dat hij in mijn oor schreeuwt, omdat ik gehoorschade heb. Zelfs tijdens ruzie niet. Wat vinden jullie hiervan? Is het onredelijk om zoiets te vragen?
Wow.... ik heb ook op de link geklikt....

Jellie, alsjeblieft, kies voor een fijn leven, zonder drama, met liefde in plaats van agressie en minachting voor jouw integriteit. Echt, dat verdien jij net zo goed als ieder ander!!
Alle reacties Link kopieren
Wij weten niet waarom hij zo doet, maar uit dit kleine stukje tekst over het geschreeuw kan ik alleen maar concluderen dat het geen fijne man in jullie relatie is. Ik denk zelfs in geen enkele relatie. En als je op je centjes moet passen ga dan niet zo vaak uit eten...
die ik wilde bestaat al...
Heb net de rest gelezen, jeetje meid, ik heb het met je te doen. De vele reacties, adviezen die je hebt gekregen, verdrietig dat je deze niet ter harte hebt kunnen nemen. Ik vraag me af wat jij verliest als hij niet meer in je leven zou zijn...volgens mij (en de rest) helemaal niets. Denk je daar zelf wel eens over na? Of bespreek is het eens met je omgeving, mensen die jou kennen en die jij vertrouwt. En neem ze serieus...
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:17
Heb net de rest gelezen, jeetje meid, ik heb het met je te doen. De vele reacties, adviezen die je hebt gekregen, verdrietig dat je deze niet ter harte hebt kunnen nemen. Ik vraag me af wat jij verliest als hij niet meer in je leven zou zijn...volgens mij (en de rest) helemaal niets. Denk je daar zelf wel eens over na? Of bespreek is het eens met je omgeving, mensen die jou kennen en die jij vertrouwt. En neem ze serieus...
ze lijkt het niet te snappen
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat jij je in je oor schreeuwen? Zeker als je al gehoorschade hebt... :-?
A-hij rent na het eten weg en laat je aanrommelen, lekker galant
B- dat doet hij om lekker snel te weinig te betalen
C- hij schreeuwt tegen je als je weerwoord geeft
- hij interesseert zich niet hoe jij je voelt. Hij interesseert zich niet voor hoe jij het restaurant verlaat. Hij interesseert zich niet hoe mensen in het restaurant naar je kijken, sterker nog, het lijkt mij het type dat ervan geniet de wereld te laten zien dat hij lekker niet voor je betaalt, lekker niet op je wacht.

Kortom, er is niets leuks aan hem en je verdient beter. Ik zou nog liever in mijn eentje gaan eten, is nog goedkoper ook zonder dat je in het openbaar vernederd wordt en daarna verbaal mishandeld.
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft weg bij die man. Hij is niet goed voor je.
Alle reacties Link kopieren
Hij is een hork. Het gaat niet om “wie betaalt welk deel van de rekening”. Daar maak jij een ding van. Hij manipuleert je en probeert jou een schuldgevoel aan te praten. Ow wacht, dat lukt hem ook nog eens.

Vraag jezelf af: wil je gelukkig zijn? Zo ja, zoek dan een vent die je wel waardeert. Ga voor waarde, voor eigenwaarde.

Je laat je toch niet zo behandelen: een vent die naast je in je oor zit te schreeuwen? Doe even normaal zeg. Als dit bij mij zou gebeuren zou ik vriendelijk vragen of man de auto stopt. Ik stap uit en zeg: “tot NOOIT.”
Alle reacties Link kopieren
Firedragon schreef:
22-01-2020 21:08
Hij is een krent. En bovenal een lompe hork.

(en wat is dit in hemelsnaam voor raar restaurant waar je met een bonnetje naar beneden moet lopen en afrekenen, en waar de ander al naar buiten kan rennen en ook nog het toetje ergens anders haalt? :wtf: )
Nee to is een krent!
En vriend van to een enorme eikel.
En samen zjjn ze kansloos...
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:17
Heb net de rest gelezen, jeetje meid, ik heb het met je te doen. De vele reacties, adviezen die je hebt gekregen, verdrietig dat je deze niet ter harte hebt kunnen nemen. Ik vraag me af wat jij verliest als hij niet meer in je leven zou zijn...volgens mij (en de rest) helemaal niets. Denk je daar zelf wel eens over na? Of bespreek is het eens met je omgeving, mensen die jou kennen en die jij vertrouwt. En neem ze serieus...
Ik dacht exact hetzelfde .

Ik denk ook dat al zegt de hele wereld dat je beter af bent zonder hem , je altijd bij hem zal blijven .
Je hebt niet eens zelfrespect .
Geen enkele vrouw met enige eigenwaarde zou zoiets pikken .

Jij wel .
Je bent zijn slachtoffer en dat zal je altijd blijven . Jouw keuze .
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 22-01-2020 21:45
Reden: Typfout
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2020 20:45
Ik ben na drie zinnen gestopt met lezen. Mensen die keihard in je oor schreeuwen die moet je onmiddellijk uit je leven tyfen.
Dit. En niet uit eten gaan als je er altijd gezeik over hebt (en eigenlijk moet sparen)
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je uit eten? Stuur hem zelf naar McDonalds en kook voor jezelf iets lekkers. Dan ben je goedkoper uit en heb je het gezelliger.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je nog met deze man?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom reageer je niet op de vele vragen waarom je nog bij hem bent?
Alle reacties Link kopieren
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:17
Heb net de rest gelezen, jeetje meid, ik heb het met je te doen. De vele reacties, adviezen die je hebt gekregen, verdrietig dat je deze niet ter harte hebt kunnen nemen. Ik vraag me af wat jij verliest als hij niet meer in je leven zou zijn...volgens mij (en de rest) helemaal niets. Denk je daar zelf wel eens over na? Of bespreek is het eens met je omgeving, mensen die jou kennen en die jij vertrouwt. En neem ze serieus...
Nou moe, jij zegt ‘t goe.
Alle reacties Link kopieren
Vraag jezelf af: wil je gelukkig zijn? Zo ja, zoek jezelf dan.
Want je hebt jezelf nodig om gelukkig te zijn en van daaruit (mettertijd) eventueel met een ander persoon.

Maar zo gaat het jou niet lukken, hem wel. Hij heeft jou onder die duim.
Het gaat niet om geld, maar om macht en dat heeft hij nu.

Ik heb 3 kinderen en aan allebeide oren gehoorschade, alle 3 weten ze dat ze niet aan mijn oren mogen zitten en/of schreeuwen en weet je!
Dat doen ze ook niet, omdat ze weten dat dat pijn doet bij mij.
Liefde en respect.

Jij zou niet minder moeten willen accepteren, zeker van een partner.
Als je perse met hem wil zijn dan moet je dus vaker uit eten dan je wil, meer betalen dan je at en in je oor laten gillen. Je kan niet opties aan of uit zetten. Het is 1 Persoon. Net als jij. Jij hebt vast ook minder mooie kanten. Accepteren en niet zeuren of weggaan. Ik zou kiezen voor gaan. Maar ik heb iets teveel zelfrespect.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt echt enorm stressvol en ongezellig om met die vent op stap te zijn. Dat je daar nog zin in hebt. Zet hem aan de dijk en ga het geld wat je uitspaart aan vele etentjes die je nu niet meer hoeft te hebben, lekker sparen voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je andere topics eens geopend. Wat een enorm nare,manipulerende, kleinerende, achterlijke vent. Je zult vast best je flaws hebben maar zijn spelletje van aantrekken en afstoten heeft jou helemaal afhankelijk gemaakt. We zijn nu een jaar verder nadat hij enorm lullig, koud en kil tegen je deed en he vernederde met de opmerking dat je een soa test moest doen. Hoe kan het dat je in dat jaar toch aan hem bent blijven plakken?
Hoe kan het dat je nog de energie hebt om met dit stuk verdriet om te gaan?
Meid, hoe er toch mee op! Nu niet 5 jaar van je leven verkwanselt aan dit nare heerschap maar al 6! Stop met hem en ga het geld van je etentjes gebruiken voor een leuke hobby voor jezelf waar je weer energie en zelfvertrouwen van krijgt. Sporten, buikdansen, schilderen... alles beter dan nog meer tijd verspillen aan deze lul op pootjes.

Zoals iemand in je oude topic schreef: stop met muntjes gooien in een kapotte automaat want je blikje cola komt nooit, maar je portomonee raakt wel leeg zo.
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:47
Nou we zouden het bedrag van het eten splitten. Hij was vergeten de bon mee te nemen. Ik moet sparen en we gaan al vaak uit eten, dus wil niet teveel over maken als het mijn deel niet is. Hij noemde zomaar een te hoog bedrag op. Dus toen zei hij dan trakteer jij op toetjes. Meestal doet hij moeilijk en zegt hij dat ik gierig of op mijn geld ben. Dus bij toetjes zaak aangekomen deed hij raar dat hij per se zelf wilde betalen en daarna zeggen ik hoef niks. Hij doet dan passief agressief heb ik het idee en ik raak dan in paniek. Ik zei toen meteen ik stort het etengeld wel op je rekening, maakt niet uit wat het is. Hij helemaal op gewekt: OK! En ik kreeg tranen in mijn ogen... want het was gewoon de druppel van die hele dag. Eerst op werk en toen hij. Toen hij zag dat mn ogen rood werden, liep hij kwaad weg. Ik voelde me schuldig, dus in de auto had ik het eroverwaarom hij zo moeilijk deed om me te laten betalen. Toen schreeuwde hij dus in mijn oor
Nou hij kreeg zijn zin dus...
Zwaar onaantrekkelijk zo een kerel die moeilijk doet over geld. Mijn kerel doet nooit moeilijk over geld. En anders ga je niet met hem uit eten of bespreek je dat van te voren toch? Waarom loop je niet weg als hij zo doet? Waarom accepteer je passief-agressief gedrag?

En hoe schreeuwt hij in jouw oor dan? Schreeuwt ie woorden heel hard richting jou of gilt ie echt gewoon doelloos letterlijk in je oor?
Dan is t echt een mafkees en zet je hem gewoon de deur uit toch? Waarom zou je dat rare gedrag accepteren? Omdat hij jou de schuld geeft? Je weet toch zelf dat dat niet normaal is,
Alle reacties Link kopieren
In juli 2016 was het uit, in januari 2019 was het uit en nu zijn jullie kennelijk nog steeds bij elkaar. En al die tijd schrijf je over schreeuwen, kleineren, jou de schuld geven van alles dat er misgaat. Jullie gaan uit eten terwijl jij dat niet kunt betalen, en hij beschuldigt jou van gierig zijn.
Kies alsjeblieft voor jezelf, en laat deze vent gezellig in de stront zakken. Je kunt niet perfect voor hem zijn, want niemand is perfect. Probeer eerst weer eens van jezelf te gaan houden, en kijk daarna verder. Maar zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:47
Ik moet sparen en we gaan al vaak uit eten, dus wil niet teveel over maken als het mijn deel niet is.
Ik snap deze niet. Waarom ga je vaak uit eten als je er eigenlijk het geld niet voor hebt? En zo te lezen is het nog niet eens gezellig samen eten ook, met hem er vandoor zodra de laatste hap achter de kiezen is terwijl jij niet klaar bent. Dus waarom uit eten?
Jellie1111 schreef:
22-01-2020 20:42
Omdat hij het altijd zo vertelt dat het mijn schuld is.

Wat is het gedeelte dat jij vindt dat hij me slecht behandelt?
Serieus?
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook gelezen in je vorige topics. To ga onmiddelijk weg bij deze kerel. Dit is geestelijke mishandeling. Elke hork is beter dan deze kerel. Dit is onder andere manipulatie. Er is echt niks leuks aan deze man. Hij behandelt je totaal respectloos. Waarom ben je zo bang om weg te gaan? Dat ie soms lief is oke... maar de hele basis van deze relatie is verkeerd en dat kan echt niet meer goedkomen.
Alle reacties Link kopieren
Oja,

en als je een andere vriend vindt, wees dan niet verbaasd als hij jou wel gewoon aardig behandelt:
- niet in je oor schreeuwt
- niet eist dat jij voor hem betaalt
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven