Hart of verstand volgen

28-12-2009 01:01 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik dacht even (nu midden in de nacht) een nieuw onderwerp openen omat ik er zelf gewoon echt niet uitkom!

Ik heb jarenlang in een exotisch land gewoond waar ik gewerkt heb en een aantal jaar getrouwd ben geweest.

Helaas is ons huwelijk gestrand en tijdens het scheidingsproces (dat bijna een jaar duurde) ben ik een andere man tegen het lijf gelopen terwijl ik dat totaal niet wilde!

We raakten in een leuke relatie verzeild. Het minpunt aan hem is dat hij nogal jaloers is. Extreem jaloers om het wel te noemen.

Nadat mijn scheiding rond was ben ik terug naar Nederland gekeerd Nu ik hier ben mis ik hem vreselijjk! Nu ben ik niet het type dat iemand mist omdat ze er zolang intiem mee is geweest bla, bla, bla. Voor het eerst in mijn leven voel ik dat ik terug moet! hem weer moet zien, hem nog een kans moet geven! (Hij wilt de relatie nog voortzeggen en belooft te veranderen). Maar kunnen mensen wel veranderen? Kunnen karaktereigenschappen veranderd worden? Als ik naar mijn verstand zou luisteren zou ik er per direct een punt achter zetten, maar als ik naar mijn hart luister zat ik nu in het vliegtuig naar HEM. Ik heb deze gevoelens nog nooit met iemand gedeeld. Zo verliefd, ik hou gewoon van deze 'foute' man...

Volgens mij heb ik het antwoord zelf al gegeven. Ik wil deze man.. zal ik hem een kans geven of niet?

Wat wordt het: hart of verstand???
Bij een extreem jaloers type zou ik zeggen: verstand! Dit komt namelijk nooit goed. Kleine onhebbelijkheden kunnen wel veranderen, maar achter extreme jaloezie zit veel meer. Heb je er zin in hiermee te dealen en er dan na een paar jaar achter te komen dat het nooit zal veranderen?
Verstand. Extreme jaloezie is een teken voor wellicht erger. Extreem jaloerse mensen hebben vaak het vermogen je het gevoel te geven dat je onmisbaar bent, juist door hun jaloezie.

Dit voelt nu heel goed , gewild en geliefd. Het is echter meestal het eerste teken van absolute controle willen.
Zie je jezelf gelukkig worden met deze 'foute man'? En dan niet alleen het moment dat hij je weer in zijn armen sluit, maar op langere termijn? Kan jij leven met zijn jaloezie?

Extreme jaloezie gaat niet zomaar over. Dan zou hij al bereid moeten zijn om daar met een psycholoog oid aan te werken. Alleen beloven dat hij verandert gaat het niet worden, hij moet het zelf ook willen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
hoe uit zich die extreme jaloezie?
Ja! Waarschijnlijk hebben jullie wel gelijk..

Hij liet ook een keer vallen dat hij mij als zijn bezit ziet... Dat is ook niet normaal. Daar ben ik toen al van geschrokken en toen ben ik ook uit mijn slof geschoten.

Hij was ook ontzettend teleurgesteld dat hij de code van mijn koffer niet mocht weten. Hij zei dat hij mij zelfs zijn pincode zou geven. En nog iets... Ik had mijn laptop een avond bij hem laten staan... en toen heeft hij hem geopend (hij wist de code) en alle foto's van mij en mijn exman bekeken (die had ik nog niet gewist en dat wist hij) en daardoor heeft hij de hele nacht niet kunnen slapen... Ziek toch!

Het is moeilijk, maar ik denk dat ik dit inderdaad moet afkappen. Ik zit niet te wachten op een zielepietje...

En het laten merken dat je onmisbaar bent! Dat klopt wel.. Of is hij gewoon kapot van verdriet? Want daar lijkt het ook wel op???
Jaloers, niet jaloers, Extreem, niet extreem. Leuk, niet leuk. Lekker, niet lekker. Boeiend.

Als je hart en verstand elkaar tegenspreken doe je er het beste aan je verstand te volgen. Verstand dus.

Dat heb je niet voor niets. Je hart volg je maar een keer als je in een situatie zit waarbij je hart én verstand hetzelfde zeggen.
Als jij wil horen dat hij kapot is van verdriet. Ja joh, hij is kapot van verdriet. Om een vriendin die foto's van der ex op haar pc heeft staan. Logisch

Je gaat je hart volgen dus? Of toch maar, gewoon heel logisch en het beste, je verstand?

Je verstand zegt immers; "Dit gaat niet werken, dit is hem niet en ik word hier niet gelukkig van. Dit gaat heel veel pijn doen".

Je hart zegt; "Maar ik wil het zo graag".

Wat denk je nu zelf?
Jesus.... zijn bezit??/ Helemaal niet teruggaan. Dit is echt te erg. Hoe kom je erbij dat die man je leuk vindt? Hij wil controle dat is wat anders hoor. Intense gevoelens zoals jaloerheid en dus bezitten kunnen nu als intens gevoel( voor jou) overkomen gewoonweg omdat je die intensiteit nu wel leuk vindt. Dit is echt negatieve intensiteit hoor! Doe je hart even in de vriezer alsjeblieft.
Hij is zo verdrietig omdat zijn ''bezit'' niet in de buurt is waarover hij macht denkt/hoopt/eist over te hebben.
Een zielepietje? (zijn bezit, jouw koffer pincode, jouw laptopcode, alles bekijken)

Brrrr... een engerd meer als je het mij vraagt.
Ja volgens mij doe ik er echt niet goed aan hiermee door te gaan.

Ik heb het wel eens eerder uitgemaakt... en toen heeft hij zijn hoofd voor mijn neus op de muur lopen beuken! Creepy dus, toen wilde ik weg, naar mijn buurvrouw maar hij wilde mij niet laten gaan. Natuurlijk ben ik ontsnapt en wel gewoon gegaan.

Hij heeft ook wel eens na een ruzie enorm veeeel kadoos voor me gekocht op bed gelegd ()dit is 1 van die I'm sorry pakketen van hem: 2 enorme boeketten, enorm veel chocola, sieraden, een mp3 open met muziek, een brief erbij). Toen heb ik het even uitgemaakt... maar daarna is het allemaal toch weer goed gekomen...

Dat is toch ook niet helemaal normaal...
Maar toch hebben we enorm veel leuke super onvergetelijke momenten beleefd!!!

Wat gaat er nou in het koppie van zo'n man om he???

Wat is zijn uiteindelijke doel? Zijn 'dit soort' trouw??
Meid je bent in mijn ogen niet goed bij je hoofd of je bent (...) Dit woord mag je niet gebruiken hier. Het wordt steeds vreemder. Alvast mijn oprechte excuses wanneer ik je kwets. Mijn advies is duidelijk lijkt me.
Het is duidelijk wat ik hiermee moet doen.

Alleen wel kut om verliefd op zoiemand te zijn. Maar goed, daar komen we ook wel weer overheen.

Morgen meteen een definitieve punt achter zetten:))))
En waar ben je nu precies verliefd op? Op het beeld dat je zelf in je hoofd hebt geschapen of op hem?

Laat me raden..

Nee, toch maar niet. Te weinig uitdagend om te raden.
Doe dat !!!!

*vraag me nu echt af of dit -piep- is ..... *

Nee dus ik lees je net op andere topics.... Het is echt beter hier te blijven en Zumba op te pakken. Niet terug gaan.
Lieve A, je bent verliefd op hem zoals hij zou kunnen zijn...zou kunnen zijn, zonder de jaloezie. Maar te lezen valt dat zijn jaloezie nogal pathologische trekjes vertoont en geloof maar, die verdwijnen niet. Voor geen enkele zon.

Goed dat je je dilemma hier voorlegt en heel goed dat je je openstelt voor je twijfels.

Behoed jezelf voor drama meid, ga voor je verstand!

(en je gevoel gaat het vanzelf accepteren, dat duurt even langer )
Naar zo iemand moet je echt niet terug willen hoor.

Contact verbreken en verder gaan met je leven.
Wil je na een scheiding nu weer in een onmogelijke relatie verzeild raken? Dán moet je zeker terug gaan...want dan weet je dat je (weer) ongelukkig zult worden...

Ik was getrouwd met zo`n extreem jaloerse man, dat verandert echt niet. En weet je wat het mooiste is? Hij wantrouwde mij, maar was zélf degene die niet te vertrouwen was....

Dus: laat los zo`n man die jou alleen als bezit ziet...
quote:Alinaolga schreef op 28 december 2009 @ 01:28:

Maar toch hebben we enorm veel leuke super onvergetelijke momenten beleefd!!!

Wat gaat er nou in het koppie van zo'n man om he???

Wat is zijn uiteindelijke doel? Zijn 'dit soort' trouw??(Extreem) jaloerse mensen zijn vaak zelf ook niet trouw.
Klinkt niet als een leuke man... Denk niet dat hij gaat veranderen.

Verstand gebruiken dus.
Ziek klinkt deze man. En jij ook dat je je afvraagt of je naar hem terug moet. En wat er allemaal in zijn 'kopppie' omgaat.

Krijg de rillingen van je stukjes.

Blijf maar lekker in Nederland!!
quote:Alinaolga schreef op 28 december 2009 @ 01:01:

Ik heb deze gevoelens nog nooit met iemand gedeeld. Zo verliefd, ik hou gewoon van deze 'foute' man...

Volgens mij heb ik het antwoord zelf al gegeven. Ik wil deze man.. zal ik hem een kans geven of niet?

Wat wordt het: hart of verstand???Nou, volgens mij deel je nu ook geen leuke relatie met hem hoor... En jouw verliefdheid wil niet zeggen dat deze relatie/man goed voor je is.
Ik vind dit echt eng klinken Alinaolga.

Klik even hier

Je moet even door klikken naar 'folder', daar zie je een heel rijtje kenmerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven