He's just not that into you?

23-01-2010 13:14 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen jullie: is hij gewoon 'not that into you' of?

Situatieschets:

Jan heb ik vorig jaar een keer gezien toen hij nog met een kennis van mij had. Hij en ik klikten wel, maar goed, allebei een relatie.

Afgelopen zondag de stoute schoenen aangetrokken en hem een mail gestuurd met een domme vraag. Iets over zijn opleiding en mijn interesse om dat ook misschien te gaan studeren (niet waar). Hij mailde iets leuks terug en aldaar mailden wij elkaar de afgelopen dagen tweemaal per dag met vanalles en nog wat. Erg gezellig, zo gezellig dat we –door onze gedeelde passie voor films- donderdag samen naar de bioscoop zijn geweest. Wat het voor afspraakje was, wilden we open houden. We keken wel waar het naartoe zou leiden.

Het was een rare avond. We hadden het erg gezellig samen, maar ik wist niet wat hij wilde, maar hij ook niet wat ik wilde. Hij praatte tijdens de film vaak tegen me, maar hij probeerde niet iets. Hij gaf later bij het borrelen aan dat hij zich tijdens de film telkens afvroeg of ik met hem wilde kussen, omdat ik soms weer dichterbij kwam zitten en dan ineens weer afstandelijker deed. Ik zei dat ik sowieso niet ging kussen, ook omdat hij gister een date had gehad waarbij hij het meisje al had gekust. Ik wilde graag niet zo zijn.

Hij vertelde mij dat hij nu zijn leven wel fijn vond: lekker doen wat hij wilde etc.

Of hij me nu erg aardig vond of helemaal niet, bleef in het midden. Hij vond mij wel de ideale schoondochter, omdat ik er mooi uitzag qua kleding en goed opgeleid ben. Ik weet niet of ik dat nou zo’n leuke opmerking moet vinden. Verder zei hij me aantrekkelijk te vinden, maar later begon hij ook over dat we nu net broer en zus waren; zo makkelijk als we met elkaar praatte. Aan het einde van de avond pakte ik de trein en zei hij nog dat ‘alles toch nog wel open lag?’

Ik wist het toen niet meer.

Vannacht stuurde hij mij een mail dat hij heel graag een mail nu van me had willen ontvangen, omdat ie graag wilde weten wat ik had meegemaakt. Want hij vond het fijn om te lezen hoe andere mensen denken en dat dat een goede manier om even weg te dromen uit je eigen leven is.

De eerste zin (dat ie graag een mail wilde ontvangen) klinkt positief, maar daarna wordt het weer erg oppervlakkig. Ik weet dus niet echt wat ik van hem moet denken, jullie misschien een idee? Hij mailt mij wel uit zichzelf, maar met wat.. .
Hmm... mooie schoondochter klinkt mij niet heel positief in de oren... HIJ moet je leuk vinden, niet zijn ouders...

En broer/zus klinkt ook niet heel super.

Maar verder: gewoon nog een keer afspreken om te kijken hoe het gaat?
Weet jij zelf eigenlijk wel wat je wil? Ik vind het allemaal behoorlijk vaag. En jij vraagt je bij alles wat hij zegt af wat hij bedoelt.

Praat met hem, vertel wat jij zoekt en hoor dan vanzelf wat hij wel of niet wil.
Je begint al met een leugen(tje). Lijkt mij geen goed begin.

Heeft hij een zoon dat hij op zoek is naar een schoondochter?
.
Zijn gedrag klinkt mij wel alsof hij in je geïnteresseerd is. Wanneer hij dat niet zou zijn, zou hij zich wel anders opstellen. Misschien is hij gewoon onervaren met dates en een relatie aangaan of werd hij onzeker van onduidelijke signalen van jouw kant.

Gewoon nog een keer afspreken en je dan wat ontspannener opstellen.
Met name het verhaal over wat hij wilde, wat jij wilde, wat hij dacht dat jij wilde, wat hij mailde, wat jij mailde, wat jij denkt dat hij wil, etcetera lijkt mij de dood in de pot. Dat komt over als een nogal analytische houding die het gevolg is van gebrek aan wederzijdse chemie. Op een eerste date hoeft toch niet alles zo uitgekauwd te worden?
Hij vind aandacht van jou kennelijk wel leuk. Maar of hij jou ook leuk vind, kan ik er niet zo uit opmaken. Verder eens met bovenstaande, wat wil jij eigenlijk van hem. Ben jij wel 'into' hem?
hi geeft 3 signalen dat hij niets wil en 1 dat hij het leuk had gevonden wanneer je hem had gemaild. Ik denk dat hij je leuk vindt, maar niet leuk genoeg voor een relatie.
Hij wil je neuken. Meer niet.

En als hij een beetje slim is, is hij not that into you, want jij weet zelf niet wat je wilt.

Met een leugen zoek je contact, en vervolgens doe je preuts.
Ik vind het erg raar dat hij mailt 'ik had graag een mail van je ontvangen'. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar alsof hij je oplegd wat je moet doen.....

Vind jij HEM leuk? Voel je meer voor hem? Dan zou ik hem gewoon een mail sturen en dit aangeven. Vraag hem hoe hij er tegenover staat. Dan heb je toch duidelijkheid?

Op mij komt hij nogal 'vaag' over, meer als iemand die graag aandacht heeft. Weet je meer over hem via die kennis? Weet je bijvoorbeeld wat zij als reden noemt dat hun relatie stuk is gelopen?

En hoezo 'graag een mail omdat hij wilde weten wat je had meegemaakt?', 'wegdromen uit zn eigen leven?'. Sorry, maar ik vind hem overkomen als een vreemde snuiter.......
Eens met wat Fauve zegt. Hetzelfde had ik bij wat je schreef over "dat hij zich een paar keer had afgevraagd of je hem wilde zoenen". Hij legt alles bij jou neer. Vanuit zichzelf houd hij, zeg jij, alles in het midden. Dat is toch niet leuk? Het komt op mij over alsof hij nogal aandachtsgeil is. Hij wil graag mail van jou ontvangen, hij wilde weten of jij hem had willen zoenen, hij praatte door de film heen, hij heeft je laten weten dat hij de dag ervoor ook al gedate had (oh oh wat lig ik toch goed in de markt)... Hij komt op mij niet over als "the catch of the year". Sorry.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Oh en over dat wegdromen uit zijn eigen leven.... klinkt als net een biertje teveel als je het mij vraagt....
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Wat vind je eingelijk van onze meningen (ben wel benieuwd)
Je weet het zelf al: he's just not that into you!

Niet twijfelen aan je eigen gevoel, hoor!
Hoi!

Bedankt voor jullie reacties!

Dat ik met een leugen ben begonnen, klopt maar deels. Ik vertel niet erg gedetailleerd over minder belangrijke delen, omdat ik jullie graag kort even een beeld wilde geven van de situatie.

Verder over hem; het klopt dat hij erg vaag is en alles in het midden laat. Ik kan nog steeds geen hoogte van hem krijgen. Dan zegt hij ineens dat hij hoopt dat ik a.s. woensdag tijd heb om af te spreken en geeft hij me complimenten, en vervolgens is het weer heel droog en vriendschappelijk en wil hij nog alles in het midden laten (of het puur platonisch blijft of niet). Waarschijnlijk vindt hij me niet leuk genoeg, maar wil het nog even aankijken.

Ik weet zelf ook nog niet of ik helemaal into hem ben, maar heb wel het idee dat het iets (als het aan mij ligt) kan worden. Maargoed, dan moet hij dat ook willen. Hij vertelde me wel dat hij nu nog geen zin heeft in een serieuze relatie, vanwege zijn vorige. Van mij hoeft het ook niet gelijk heel serieus te worden, maar ik wil wel dat iemand me daadwerkelijk leuk vindt en dat het wellicht wel op langere termijn iets kan worden.

Hij geeft zelf aan dat hij ook geen hoogte van mij kan krijgen. Ik heb hem daarom net gesmst dat ik hem wel interessant vind (anders zou ik zijn aandacht niet opzoeken) maar het nog niet weet hoe dat zich verder ontwikkeld. Ik hoop dat hij me ook wat meer duidelijkheid geeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven