Heb ik nou bindingsangst?? Wie herkent dit - advies gevraagd

30-09-2007 11:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu alweer een paar jaar vrijgezel, buiten wat gescharrel met onbruikbaar (want bezet of teveel bezig met zichzelf) materiaal. Nu heb ik een leuke jongen ontmoet. We zijn allebei vrijgezel, hij is stoer maar ook lief, voldoet ook nog redelijk aan mijn fysieke 'eisen', vindt mij ook lief, kortom niets staat 'ons' in de weg. Behalve ikzelf dus. Ineens zie ik dingen waardoor ik denk dat het niet gaat werken. Hij is een paar jaar jonger. Hij komt uit een heel ander milieu. Hij is misschien toch niet een echt lekker ding. De afgelopen dagen dacht ik daar nog héél anders over, maar nu het allemaal heel 'echt' wordt, zie ik ineens leeuwen en beren. Ik denk dat ik als de dood ben om een echte relatie te beginnen en daardoor als een gek argumenten verzin om het vooral niet zo ver te laten komen. Kan dat? Zijn er mensen die dat herkennen? En zo ja, wat dóe je eraan? Ik ben niet van plan om hem te dumpen, daarvoor is hij te leuk. Alleen wil ik hem wel een eerlijke kans geven. Kan dus wel wat advies gebruiken!

Dank alvast...
"stort" je er gewoon in. Niet nadenken maar doen. Het is gewoon eng om jezelf aan iemand over te geven als je dat niet gewend bent. Wanneer je het echter niet probeert, weet je nooit of het echt wat had kunnen worden.

Geniet ervan!
Hij kan wel heel leuk zijn , maar dan moet JIJ hem ook nog héél leuk vinden....... Ik heb geen idee of jij last hebt van bindingsangst of juist angst hebt om iemand te laten lopen waarvan jouw vriendinnen zouden zeggen da's zonde " .

Ik lees ook nergens over vlinders in je buik , spetterende sex ...het is meer een opsomming waarom je deze vent niet zou moeten laten lopen .Kijk, als je een tafel gaat kopen ga je ook voor DE tafel , niet voor eentje omdat die nou eenmaal ook 4 poten heeft en een blad en omdat die zo leuk staat bij de buurvrouw haar interieur ...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.geocities.com/lucasvo/bindingsangst.html
blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2007 @ 11:36:

Hij kan wel heel leuk zijn , maar dan moet JIJ hem ook nog héél leuk vinden....... Ik heb geen idee of jij last hebt van bindingsangst of juist angst hebt om iemand te laten lopen waarvan jouw vriendinnen zouden zeggen da's zonde " .

Ik lees ook nergens over vlinders in je buik , spetterende sex ...het is meer een opsomming waarom je deze vent niet zou moeten laten lopen .Kijk, als je een tafel gaat kopen ga je ook voor DE tafel , niet voor eentje omdat die nou eenmaal ook 4 poten heeft en een blad en omdat die zo leuk staat bij de buurvrouw haar interieur ...
Amen!!
@bgB: je hebt helemaal gelijk, maar die vlinders wáren er gewoon wél. Tijdens de eerste date, het sms-en, bellen en msn-en daarna (bij de sex zijn we nog niet, hahaha) maar gisteren tijdens date twee vloog ik op en neer tusen emotie 'hij is best leuk' en 'hij is het gewoon niet'. En als ik die pagina van jouw link bekijk, zijn pakweg 20 van de 24 aanwijzingen wel op mij van toepassing. Aaaaaaaaaaaargh, ik wéét het dus gewoon niet!

Zit denk ik maar één ding op: gewoon nog een keer afspreken en gewoon maar uitvogelen...

Dankjewel voor je reactie trouwens, zo kijk je wel even anders tegen dingen aan!
..
anoniem_55392 wijzigde dit bericht op 20-05-2009 17:36
Reden: ..
% gewijzigd
paar jaar jonger

ander milieu

toch niet zo'n lekker ding

Die eerste 2 dingen kan ik me voorstellen dat je daar realistische twijfels over hebt. Maar je moet je wel aangetrokken tot hem voelen, en als dat zo is dan sta je niet eens echt stil bij die eerste 2 dingen.

Je moet er voor oppassen dat je niet een vriend wil omdat je dat van jezelf moet omdat je al zolang alleen bent.

Je moet hem willen omdat je het fijn vindt om bij hem te zijn.
Tientje79 schreef op 30 september 2007 @ 13:31:

@bgB: je hebt helemaal gelijk, maar die vlinders wáren er gewoon wél. Tijdens de eerste date, het sms-en, bellen en msn-en daarna (bij de sex zijn we nog niet, hahaha) maar gisteren tijdens date twee vloog ik op en neer tusen emotie 'hij is best leuk' en 'hij is het gewoon niet'. En als ik die pagina van jouw link bekijk, zijn pakweg 20 van de 24 aanwijzingen wel op mij van toepassing. Aaaaaaaaaaaargh, ik wéét het dus gewoon niet!

Zit denk ik maar één ding op: gewoon nog een keer afspreken en gewoon maar uitvogelen...

Dankjewel voor je reactie trouwens, zo kijk je wel even anders tegen dingen aan!
het kan toch ook gewoon zo zijn dat je hem idd toch niet zo leuk vindt nadat je het even met hem hent geprobeerd? ik ben vaak genoeg op iemand afgeknapt nadat ik toch echt verliefd was. heeft niks met bindingsangst te maken hoor. maar ik ga ook eens even die link van BgB bekijken..
Brennesss schreef op 30 september 2007 @ 13:32:

Ik herken maar al te goed wat je verteld en daarom vindt ik dat gewoonbianca helemaal gelijkk heeft!!!

You go girl!! Je voelt vanzelf waarneer het niet goed is!
En wat heb jij toen gedaan??
Zijn 20 van de 24 dingen van toepassing als je denkt aan deze man ? Of in het algemeen ?

Waarschijnlijk heb je tijdens het mailen , sms'en , etc ( je hebt hem van internet geplukt ? ) een voorstelling van hem gemaakt en van het idee hoe hij was kreeg jij fladderende vlinders .....nu blijkt het een ander soort man en zijn die vlinders weer in coma .
@bgB die dingen zijn in het algemeen op mij van toepassing. Terwijl ik, als je me diep in mijn hartje kijkt, gewoon ook wil wat iedereen om mij heen heeft, gezellig thuis, misschien een kind. Maar op de één of andere manier kom ik óf een fouterik, óf een te softe kerel tegen. Denk ik. Of ik ben een chronisch gevalletje van bindingsangst. In alle gevallen: niet leuk! Wel zielig voor die vlinders trouwens, eindelijk uit de winterslaap, kunnen ze gewoon wéér beginnen... En nee, niet van internet geplukt, ik ken hem via mijn werk.

Zou jij nou gewoon nog een keer daten trouwens of gewoon zeggen: de groeten, ik zoek iemand van wie mijn vlinders écht hyperactief worden??
Heej Tientje,

Als ik het zo lees zou het heel goed binsingsangst kunnen zijn. Wat je schrijft, dat je hem een paar dagen eerder nog erg leuk en lekker vond en daar nu opeens aan twijfelt.... typische bindingsangstuitvluchten.

En je signaleert zelf al dat het raar is dat je gevoel zo om kan slaan, dat is al heel wat, dat je dat door hebt.

Overigens kan je je gevoel niet afdwingen.... bindingsangst is oncontroleerbaar (overigens valt er goed mee om te leren gaan en kan je er ook voor groot gedeelte vanaf komen), maar in die zin dat als jij besluit dat als je hem de volgende keer weer ziet, je weer het gevoel terug moet hebben.... dan zou je weleens van een koude kermis thuis kunnen komen.

Enige wat je kan doen is maar loslaten en kijken wat er gebeurt.

Succes!
Je schrijft "nu het allemaal echt wordt zie ik leeuwen en beren". Hoezo wordt het nu opeens "echt"? Wat is de aanleiding voor dit alles?
Volgens mij ben je niet verliefd en heeft het weinig te maken met bindingsangst.
wuiles schreef op 30 september 2007 @ 18:04:

Je schrijft "nu het allemaal echt wordt zie ik leeuwen en beren". Hoezo wordt het nu opeens "echt"? Wat is de aanleiding voor dit alles?

Ja dat vroeg ik me ook al af. Als ik het goed begrepen heb heb je 2 dgn geleden de tweede date gehad........... ?

Is het bij date 3 dan een officiele relatie en wordt bij date 4 de trouwdatum vastgelegd?

Ik zou zeggen: relax en laat de natuur zn werk doen. Je ziet vanzelf wel wat er gebeurd ......... of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven