Hebben mannen of vrouwen het gemakkelijker op date gebied?

11-06-2024 14:31 91 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik meen dat hier al verschillende keren over gediscussieerd is op dit forum maar kan mij de reacties niet meer voor de geest halen. Gewoon een luchtig topic; hebben mannen of vrouwen het nu makkelijker op date gebied? Ik vroeg mij dit af omdat ik nu weer op Tinder zit en een man die mij leuk leek niet meer reageert… jammer dan, hij is niet de enige met wie ik kan praten.

Ik hoor vaak dat vrouwen het makkelijker hebben omdat zij op datingapps veel kieskeuriger zijn. Er zouden minder knappe mannen op zitten en de knappe mannen die er zijn zouden zo gezegd ‘alle’ likes krijgen. Hierom zouden veel mannen alle vrouwen naar rechts swipen om dan toch maar een match te hebben en later te kijken of het iets is ja of nee.

Aan de ene kant geloof ik dit, maar aan de andere kant zijn er toch veel meer vrouwen dan mannen? Het is toch ook niet zo dat alle vrouwen op dezelfde mannen vallen?
Het lijkt mij dus als man, in het algemeen, makkelijker om iemand te vinden omdat er zoveel vrouwen zijn. Oké vrouwen zijn tegenwoordig onafhankelijk, hebben niet perse een man nodig, etc. Maar toch.. wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang niet alle single vrouwen willen een relatie terwijl single mannen allemaal een relatie willen. Vaak meerdere 'relaties' tegelijk zelfs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Interessant, TVP.

Volgens mij zijn vrouwen veel kritischer dan mannen.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel meer vrouwen dan mannen? Hoe kom je daarbij? https://roast.dating/nl/blog/tinder-statistieken zegt dit :
75% van de Tinder gebruikers zijn mannen.
24% van de Tinder gebruikers is vrouwelijk.

Vrouwen hebben het denk ik veel makkelijker. Veel meer keus, en mannen zijn minder kieskeurig. Ja, regelmatig haakt er een man af, maar reken er maar op dat dat andersom ook zo is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat er niet zo heel veel meer vrouwen zijn dan mannen eigenlijk. Het verschil is bij de geboorte (51/49% ongeveer), en daarvan gaan er wel wat meer jongens dood door onhandigheid en ziektes, maar ook weer niet zoveel dat er hordes vrouwen overblijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, er zitten juist veel meer mannen dan vrouwen op datingapps, niet andersom! Daarbij gedragen mannen zich anders dan vrouwen. Vrouwen zijn vaak eerder kieskeurig, terwijl mannen vaak bijna alles naar rechts swipen om een match te krijgen.

Een man die ik ook kende wist mij ooit te vertellen dat mannen het eigenlijk veel slechter hebben, omdat het voor hen moeilijker schijnt te zijn seks te krijgen. TJa, vervelend... Maar de keren dat ik op een date ging was ik ergens in mijn achterhoofd altijd wel een beetje bang een of andere creep te treffen, het voelde niet altijd 100% veilig. Ik denk dat mannen daar dan weer niet over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oceanside schreef:
11-06-2024 14:35
Veel meer vrouwen dan mannen? Hoe kom je daarbij? https://roast.dating/nl/blog/tinder-statistieken zegt dit :
75% van de Tinder gebruikers zijn mannen.
24% van de Tinder gebruikers is vrouwelijk.

Vrouwen hebben het denk ik veel makkelijker. Veel meer keus, en mannen zijn minder kieskeurig. Ja, regelmatig haakt er een man af, maar reken er maar op dat dat andersom ook zo is.
Dat is mijn eigen interpretatie. Dan heb ik het wel meer over mijn eigen leeftijdscategorie (midden 20) en ik denk dan ook gelijk aan studentensteden waar over het algemeen meer vrouwen dan mannen zitten. Ik ben verbaasd dat er zoveel meer mannen dan vrouwen op zitten, dat had ik absoluut niet verwacht
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het niet durven zeggen.

Aan de ene kant wordt gezegd dat het voor 'leuke' mannen heel makkelijk, want die zijn zo weer van de markt. Aan de andere kant zou het juist heel lastig zijn, omdat vrouwen veel kieskeuriger zijn en ook dat op sommige platforms er veel nepprofielen zijn die vooral gericht zijn op mannen.

Voor vrouwen zou het makkelijker moeten zijn, want er zijn meer mannen dan vrouwen op die sites. Aan de andere kant is het lastiger omdat een vrouw met kleine kinderen minder interessant is, dan een man met kleine kinderen.

Het ligt er net aan wat voor type je bent, waar je woont en wat je zoekt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat is "het makkelijker hebben"? Zoveel mogelijk seks (partners) of een fijne relatie vinden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Buster schreef:
11-06-2024 14:34
Lang niet alle single vrouwen willen een relatie terwijl single mannen allemaal een relatie willen. Vaak meerdere 'relaties' tegelijk zelfs.
DIt idee heb ik ook. Mannen kunnen ook slechter alleen zijn heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buster schreef:
11-06-2024 14:42
En wat is "het makkelijker hebben"? Zoveel mogelijk seks (partners) of een fijne relatie vinden?
Eens. Wat iemand schreef; dat een man klaagde dat hij moeilijker aan seks kan komen dan vrouwen. De vraag is of vrouwen met hetzelfde idee (seks zoeken) op die apps zitten (of sowieso). Dan is het eerder een mismatch qua wensen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sky schreef:
11-06-2024 14:46
DIt idee heb ik ook. Mannen kunnen ook slechter alleen zijn heb ik het idee.
Dan merken ze hoeveel werk het is om zelf hun agenda, sociaal leven en huishouden te beheren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buster schreef:
11-06-2024 14:34
Lang niet alle single vrouwen willen een relatie terwijl single mannen allemaal een relatie willen. Vaak meerdere 'relaties' tegelijk zelfs.
Vrouwen willen wel een relatie, maar niet met Jan en Alleman. Ze zijn idd veel kritischer. Een man vindt het al snel best, zeker als hij niet de jongste en de knapste is. Kijk maar naar Lang Leve de Liefde.

Als ze je afwijst, zegt ze dat ze geen relatie wil (of er toch nog niet klaar voor is). Maar ze bedoelt: ik wil geen relatie met jou.
impala wijzigde dit bericht op 11-06-2024 14:53
13.85% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
11-06-2024 14:47
Eens. Wat iemand schreef; dat een man klaagde dat hij moeilijker aan seks kan komen dan vrouwen. De vraag is of vrouwen met hetzelfde idee (seks zoeken) op die apps zitten (of sowieso). Dan is het eerder een mismatch qua wensen.

Ja ik denk dat maar heel weinig vrouwen geïnteresseerd zijn in seks met een of andere random creep. Mannen daarentegen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladara schreef:
11-06-2024 14:48
Dan merken ze hoeveel werk het is om zelf hun agenda, sociaal leven en huishouden te beheren.


Ja. En als ze kinderen hebben dat die naar sport moeten, naar de tandarts, dat ze moeten worden opgehaald van school, dat kinderen af en toe nieuwe schoenen nodig hebben, dat de gymkleren moeten worden uitgewassen, dat je als vader af en toe naar een ouderavond moet, Dat je moeder jarig is en dat je nog een bos bloemen moet kopen voor haar.....

In de meeste gevallen regelt de vrouw dat soort dingen thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sky schreef:
11-06-2024 14:53
Ja. En als ze kinderen hebben dat die naar sport moeten, naar de tandarts, dat ze moeten worden opgehaald van school, dat kinderen af en toe nieuwe schoenen nodig hebben, dat de gymkleren moeten worden uitgewassen, dat je als vader af en toe naar een ouderavond moet, Dat je moeder jarig is en dat je nog een bos bloemen moet kopen voor haar.....

In de meeste gevallen regelt de vrouw dat soort dingen thuis.

Ja, een vrouw is echt heerlijk faciliterend, dan hou je als man nog eens tijd over voor dingen. En nog gratis seks ook! Ik snap best dat mannen graag een relatie willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladara schreef:
11-06-2024 14:55
Ja, een vrouw is echt heerlijk faciliterend, dan hou je als man nog eens tijd over voor dingen. En nog gratis seks ook! Ik snap best dat mannen graag een relatie willen.
Ik ook. En ook dat veel vrouwen als ze enige ervaring hebben opgedaan met relaties, er geen zin meer in hebben om een kerel te faciliteren.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
11-06-2024 15:04
Ik ook. En ook dat veel vrouwen als ze enige ervaring hebben opgedaan met relaties, er geen zin meer in hebben om een kerel te faciliteren.
Is wel waar. Er is ooit een onderzoek geweest waaruit bleek dat single vrouwen gemiddeld gelukkiger zijn dan getrouwde vrouwen. Bij mannen was het andersom.

Best veelzeggend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik date met mannen en met vrouwen, het is in elk geval veel makkelijker om met een man een date te krijgen dan met een vrouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar is genoeg onderzoek naar gedaan. In maar 20% van de gevallen vraagt de man de scheiding aan. 80% van de vrouwen neemt het initiatief om te scheiden. Mannen die vervolgens alleen komen willen ook veel sneller een relatie. Vrouwen blijven na een breuk langer alleen en gaan minder snel samenwonen. Bij het stijgen van de leeftijd is het aantal vrouwen dat alleen blijft nog veel groter.

Dat komt door ongelijke rolverdelingen. Vrouwen halen minder uit relaties en het kost hen meer. Mannen leven zelfs langer en zijn aanzienlijk gezonder in een relatie!

En op het gebied van seks. Mannen gaan voor kwantiteit (vaak) vrouwen voor kwaliteit (afwisseling, variatie en anders maar niet).
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
11-06-2024 15:09
Ik date met mannen en met vrouwen, het is in elk geval veel makkelijker om met een man een date te krijgen dan met een vrouw.
Het aanbod van hetero mannen zal ook een stuk groter zijn dan van vrouwen die met een vrouw willen daten.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bevooroordeeld, maar ik denk dat het voor vrouwen lastiger is :) Niet om een date te regelen, maar wel om een date te regelen met iemand die geen doorgedraaide randdebiel is. Met een beetje pech is hij nog gevaarlijk ook.

Er zijn in mijn beleving echt veeeeel meer leuke vrouwen dan mannen, en dan zeker op datingapps. Zelfs het klein aandeel mannen dat redelijk oké is en in ieder geval geen gevaar of randdebiel, is er alsnog een groot deel emotioneel totaal onvolwassen en onontwikkeld.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken nagenoeg geen mannen die emotioneel volwassen zijn. Die daadwerkelijk hun eigen boontjes doppen, die zelfstandig, zonder aan iedere scheet herinnerd te hoeven worden, voor hun kinderen zorgen, die gewoon hun huishouden doen, op eigen initiatief kijken of iedereen nog lekker in zijn vel zit, die zelf hun familiecontacten onderhouden, kleding voor hun kinderen regelen als ze zien dat dat nodig is, die zíen dat dat nodig is, die niet iedere f-ing avond vragen wat 'we' eten. Nee, die mannen ken ik maar zeer beperkt. Misschien wel helemaal niet, en dit zijn nog de normale, alledaagse mannen, niet de tbs-ers in de dop. Ik snap best dat de meeste vrouwen er na hun scheiding klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig topic :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt het ook niet aan de leeftijd? Mannen tussen de 35 en 50 jaar hebben vaak lange relaties achter de rug. Willen hierdoor vaak geen vaste relatie. Terwijl vrouwen vanaf 30 jaar vaak wel een vaste relatie willen (ivm kinderwens etc). Mijn schoonzus weet er ongeveer alles van, die date zich helemaal suf. Er is overal wat mis mee, volgens haar, of ze zijn al stiekem bezet. Knappe goed uitziende mannen van rond de 40, die hebben het meeste keuze qua vrouwen.
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven