Heeft deze relatie kans als wij gaan samenwonen?
woensdag 20 augustus 2008 om 09:06
Ik heb hier al diverse keren iets gepost, maar zit nu echt met me handen in het haar. Mijn huis staat momenteel te koop en ik ga samenwonen met mijn vriend. Ik ga best ver weg (wel in NL),
Echter, mijn vriend werkt 6 dagen in de horeca, dat betekent dat wij elkaar heel weinig (alleen de ochtend even) zullen zien.
Ik heb een kantoorbaantje van 9-5.
Hoe gaan vrouwen hiermee om ?? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doe je als je samenwoont en je toch 6 avonden alleen bent ??
Heeft dit een kans van slagen
Echter, mijn vriend werkt 6 dagen in de horeca, dat betekent dat wij elkaar heel weinig (alleen de ochtend even) zullen zien.
Ik heb een kantoorbaantje van 9-5.
Hoe gaan vrouwen hiermee om ?? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doe je als je samenwoont en je toch 6 avonden alleen bent ??
Heeft dit een kans van slagen
woensdag 20 augustus 2008 om 09:15
Ik vind het heel moedig van je hoor, maar persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.
Kweet niet of je daar al vriendinnen hebt dat zou het misschien iets makkelijker maken.
Maar alles in je vertrouwde omgeving opgeven om een eind verderop bijna nooit samen te zijn. Als jij vrij bent is hij werken en andersom...
Ieder zijn meug maar mijn ding zou het niet zijn....zou er zeker te weten spijt van krijgen.
Toch succes !
Kweet niet of je daar al vriendinnen hebt dat zou het misschien iets makkelijker maken.
Maar alles in je vertrouwde omgeving opgeven om een eind verderop bijna nooit samen te zijn. Als jij vrij bent is hij werken en andersom...
Ieder zijn meug maar mijn ding zou het niet zijn....zou er zeker te weten spijt van krijgen.
Toch succes !
woensdag 20 augustus 2008 om 09:17
waarom zou dat niet kunnen werken? je hebt nu je eigen huis dan zit je toch ook niet elke avond bij mensen?
ga wat doen voor jezelf en leer nieuwe mensen kennen en je zit niet alleen thuis.
ik heb er geen ervaring mee maar als het vanaf dag 1 zo is zie ik niet waarom dat anders word als je gaat samen wonen.
ga wat doen voor jezelf en leer nieuwe mensen kennen en je zit niet alleen thuis.
ik heb er geen ervaring mee maar als het vanaf dag 1 zo is zie ik niet waarom dat anders word als je gaat samen wonen.
woensdag 20 augustus 2008 om 09:20
Ik heb zelf lang in de horeca gewerkt en ik moet zeggen dat het wel lastig is om voldoende tijd voor elkaar te maken. 6 Avonden is erg veel en lijkt me erg eenzaam gezien je waarschijnlijk ook nog niet zoveel mensen kent in zijn woonplaats. Kan je vriend niet een aantal dagdiensten gaan werken? Ik weet niet wat hij precies doet, maar ik heb in een kroeg achter de bar gewerkt. Mijn vriend kwam daar 's avonds ook wel eens een drankje drinken, zodat we elkaar nog even zagen. Is zijn vrije dag wel in het weekend?
The time is now
woensdag 20 augustus 2008 om 09:33
Gigaluik,
je hebt misschien wel gelijk. Nu zit ik tenslotte ook alleen savonds na het werken en sporten, En ben ik blij als ik eindelijk om 20.30 u thuis ben en rommel ik nog even wat thuis.
Hij is doordeweeks om 22.30 uur thuis en in het weekend (zondag) vrij. De zaak is van hemzelf en hij is hier net mee gestart. Wie weet loopt het straks als een trein en kan hij personeel in de bediening nemen, wie weet loopt het niet en stopt hij ermee.
Ik ken inderdaad nog helemaal geen mensen, maar zo word ik wel "gedwongen" om sociale contacten te maken. Ik krijg een nieuwe baan, nieuwe sportschool en ken wel een paar vriendinnen vanuit zijn kant zeg maar.
Maar ben gewoon benieuwd hoe jullie daarover denken of hoe jullie dat zien en of er mensen zijn die dit mee hebben gemaakt en hoe je hiermee omgaat.
je hebt misschien wel gelijk. Nu zit ik tenslotte ook alleen savonds na het werken en sporten, En ben ik blij als ik eindelijk om 20.30 u thuis ben en rommel ik nog even wat thuis.
Hij is doordeweeks om 22.30 uur thuis en in het weekend (zondag) vrij. De zaak is van hemzelf en hij is hier net mee gestart. Wie weet loopt het straks als een trein en kan hij personeel in de bediening nemen, wie weet loopt het niet en stopt hij ermee.
Ik ken inderdaad nog helemaal geen mensen, maar zo word ik wel "gedwongen" om sociale contacten te maken. Ik krijg een nieuwe baan, nieuwe sportschool en ken wel een paar vriendinnen vanuit zijn kant zeg maar.
Maar ben gewoon benieuwd hoe jullie daarover denken of hoe jullie dat zien en of er mensen zijn die dit mee hebben gemaakt en hoe je hiermee omgaat.
woensdag 20 augustus 2008 om 09:39
Ja, dat is dus de vraag Zwieber. Hij is net gestart. Als het goed zal lopen dan blijft hij dit jaren doen, maar wil wel 4 dagen werken dan. Mocht het niet goed blijven gaan (hij wil het wel eerste 2 jaar aankijken) dan blijft hij voorlopig aantobben met 6 dagen en anders sluit hij de zaak.
Hij kan mij hier ook nog heel moeilijk zekerheid over geven. Dat is het moeilijke hieraan. Ik wil graag dingen horen, die hij nu nog niet kan beloven..... en dat maakt me soms (en vooral nu het dichtbij gaat komen) een beetje onzeker
Hij kan mij hier ook nog heel moeilijk zekerheid over geven. Dat is het moeilijke hieraan. Ik wil graag dingen horen, die hij nu nog niet kan beloven..... en dat maakt me soms (en vooral nu het dichtbij gaat komen) een beetje onzeker
woensdag 20 augustus 2008 om 09:40
O maar dan vind ik het een heel ander verhaal als de zaak van hem zelf is! In een (horeca) zaak werken of een (horeca) zaak van jezelf is heel wat anders. Dan zal hij er misschien in z'n vrije uurtjes ook nog zijn. Of jullie samen. Reken er maar op dat de komende tijd pittig voor hem en jullie wordt. Een beginnende onderneming vergt veel geduld, tiijd en inzet. En daar kan jij hem bij steunen. Als jullie gaan samenwonen wordt jullie band nog hechter en ik denk dat dit positief werkt.
woensdag 20 augustus 2008 om 09:44
Oh Mikje DANK JE voor je positiviteit (schrijf je dat zo
Maar daar heb ik zo'n behoefte aan. Weet je, we houden heel erg veel van elkaar en vinden het allebei toch n enge stap, om nu... net nu hij zoveel aan zn hoofd heeft.. een grote verandering te maken in onze leven en zyn gewoon een beetje onzeker over "zal het gaan, zal het niet gaan... " Ik ga vaak genoeg langs.. en help ook soms mee.. dus zie hem dan wel. Misschien valt het straks allemaal reuze mee als we eenmaal samenwonen.
Maar daar heb ik zo'n behoefte aan. Weet je, we houden heel erg veel van elkaar en vinden het allebei toch n enge stap, om nu... net nu hij zoveel aan zn hoofd heeft.. een grote verandering te maken in onze leven en zyn gewoon een beetje onzeker over "zal het gaan, zal het niet gaan... " Ik ga vaak genoeg langs.. en help ook soms mee.. dus zie hem dan wel. Misschien valt het straks allemaal reuze mee als we eenmaal samenwonen.
woensdag 20 augustus 2008 om 09:52
Als hij om 22.30 al thuis is lijkt het mij niet zo'n probleem. Ik heb ook in de horeca gewerkt, dan was ik echt pas midden in de nacht thuis.
Je geeft wel veel op door zo ver te verhuizen, maar dat is iets waar je persoonlijk naar moet kijken. Heb je veel vrienden/familie/clubs/verenigingen oid waar je vaak naartoe gaat? Dat weet je zelf het beste denk ik.
Het belangrijskt is denk ik dat jullie met elkaar blijven praten en communiceren hierover. Hij zal vast veel aan zijn hoofd hebben met een nieuwe zaak! En als je elkaar weinig ziet kun je makkelijk langs elkaar heen gaan leven of misverstanden krijgen (de 1 denkt dat de ander denkt dat....en voor je het weet heb je ruzie).
Als jullie het allebei willen dan kun je er sowieso wat van maken.
Je geeft wel veel op door zo ver te verhuizen, maar dat is iets waar je persoonlijk naar moet kijken. Heb je veel vrienden/familie/clubs/verenigingen oid waar je vaak naartoe gaat? Dat weet je zelf het beste denk ik.
Het belangrijskt is denk ik dat jullie met elkaar blijven praten en communiceren hierover. Hij zal vast veel aan zijn hoofd hebben met een nieuwe zaak! En als je elkaar weinig ziet kun je makkelijk langs elkaar heen gaan leven of misverstanden krijgen (de 1 denkt dat de ander denkt dat....en voor je het weet heb je ruzie).
Als jullie het allebei willen dan kun je er sowieso wat van maken.
woensdag 20 augustus 2008 om 09:54
Dat kan ik mij ook voorstellen ja dat je hem zo af en toe eens gaat uithelpen. Misschien vind jij het ook wel erg leuk en wordt het nog een beetje iets van jullie samen. Wat is het eigenlijk voor soort zaak? Café, broodjeszaak?
Maar weet je, of samenwonen een succes wordt hangt volgens mij niet af van het werk dat jullie doen en de tijd die jullie hebben maar jullie band, vertrouwen, samen op één lijn zitte etc.
Maar weet je, of samenwonen een succes wordt hangt volgens mij niet af van het werk dat jullie doen en de tijd die jullie hebben maar jullie band, vertrouwen, samen op één lijn zitte etc.
woensdag 20 augustus 2008 om 10:12
Ja Mikje, daar dacht ik ook aan. Ik kan hem best soms gaan helpen in de zaak en wordt het ook iets van "mij" zeg maar. Het is een restaurant dat nog niet echt storm loopt. Wie weet kan ik hem (als ik niets te doen heb) een zaterdagavond gewoon mee helpen. Heb ervaring in de bediening dus dat moet geen probleem zijn.
En idd wat voor werk je doet is niet belangrijk, zolang je er samen wat van wilt maken komt alles wel op zn pootjes terecht.
Voel me echt stukken beter nu !
En idd wat voor werk je doet is niet belangrijk, zolang je er samen wat van wilt maken komt alles wel op zn pootjes terecht.
Voel me echt stukken beter nu !
woensdag 20 augustus 2008 om 10:25
woensdag 20 augustus 2008 om 10:40
woensdag 20 augustus 2008 om 10:46

woensdag 20 augustus 2008 om 14:21
Ik zou er niet over peinzen om mijn huis op te geven voor iemand die vrijwel nooit thuis is (uberhaupt zou ik mijn huis niet zomaar opgeven). Ik zou kiezen voor latten, zeker met iemand die de hele tijd werkt.
Of hem maar bij mij laten intrekken, werken in de horeca kun je immers overal. Dan zou ik mijn baan en huis tenminste niet voor hem hoeven opgeven en als het niet werkt zet je 'm eruit en kun je weer door met je leven ipv dat je helemaal opnieuw moet beginnen.
Of hem maar bij mij laten intrekken, werken in de horeca kun je immers overal. Dan zou ik mijn baan en huis tenminste niet voor hem hoeven opgeven en als het niet werkt zet je 'm eruit en kun je weer door met je leven ipv dat je helemaal opnieuw moet beginnen.