heeft iemand aub advies voor me!!!

24-09-2007 07:27 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik heb bijna 6 jaar een relatie waarvan we nu 3 jaar samenwonen. hij is voor mij de man van mijn dromen! en ik was altijd zijn droomvrouw. een jaar geleden is hij afgestudeerd en heeft een geweldige baan gevonden. hij heeft het er reuze naar zijn zin en ik ben heel blij voor hem, echt waar. hij moet ook veel naar het buitenland voor zijn werk. een maand geleden, net voordat hij weer naar het buitenland moest, vertelde hij ineens dat hij het gevoel heeft dat de liefde bij hem overgeslagen is in alleen nog maar vriendschap. maar hij wil er zeker wel voor vechten om toch weer verliefd te worden, want hij wil me niet kwijt. en ik hem ook niet! het werk vraagt heel veel van hem en dat geeft hij zelf ook zeker toe. zou het kunnen dat daardoor zijn gevoelens voor mij weggedrukt worden? of zit ik gewoon zo aan het verlangen vast dat het toch goed komt??!!

hij geeft zelf ook aan dat momenteel het negatief denken de overhand heeft. hoe kan hij dat weer omzetten in positief denken. het is namelijk ook niet zo'n prater dat maakt het nog lastiger, dus hij zit nu gewoon in een cirkel te denken die alleen maar naar beneden gaat buigen ipv dat de cirkel breekt.

heeft iemand wat advies voor ons???

alvast bedankt
Hallo Nelemans,

Even een berichtje van een meelezer. Ik wil eigenlijk alleen maar even zeggen dat ik het ontzettend interessant en leerzaam vind om te lezen hoe het jullie vergaat met die therapie. Ik heb in mijn omgeving gezin hoe een burnout een relatie kan beinvloeden en ik weet dat het een heel lange, heel vermoeiende weg is - maar houd moed!
dank je voor je berichtje blijftblozen. het is zeker een hele vermoeiende weg, zeker omdat hij steeds verder en dieper wegzakt!! soms weet ik het gewoon even niet meer. vanmiddag hebben we onze tweede sessie en ik ben heel benieuwd wat die te weeg gaat brengen. ik hoop heel veel, want het gaat nu ineens zo snel achteruit met hem. dat vind ik zo moeilijk om te zien en ook moeilijk te begrijpen dat hij zelf niet in de gaten heeft wat er met hem aan de hand is. en de grote hamvraag: hoe lang houdt hij dit geestelijk en lichaamlijk nog vol. misschien dat jij me wat tips kan geven??

maar moed houd ik zeker wel, het moet gewoon goed komen!!!!
nu begint de moed toch een beetje te zakken! we zijn zaterdag weer bij die man geweest en hij heeft ons na een uur al buitengezet met het advies naar mij dat ik moet stoppen met het trekken aan een dood paard !??? en tegen mijn vriend dat hij eerst eens een paar antwoorden moest gaan zoeken, want op iedere vraag antwoorden: ik weet het niet, komt hij niet verder mee. nee hehe tuurlijk niet wij komen er ook niet verder mee, daarvoor zaten we toch bij die man. dat hij het allemaal een beetje helderder kon maken in het hoofd van mijn vriend en te helpen zoeken naar die antwoorden. en dat het misschien verstandig is om eens 'voorlopig' even geen contact met elkaar te hebben. een half jaar ofzo. hoe kan dat nou????? mijn vriend zei zelf gelijk dat hij dat niet wil dat ik moet blijven trekken en bij hem in de buurt moet blijven. en dat wil ik ook heel graag, ik kan hem toch niet alleen laten en hem dan alleen aan laten modderen en steeds dieper weg laten zakken. maar misschien waren dit juist uitspraken van die therapeut om mijn vriend in beweging te krijgen, om hem te laten gaan praten en na te laten gaan denken. zaterdag vertrekt hij weer voor 2 weken naar amerika. we hebben afgesproken om die 2 weken totaal geen contact met elkaar te hebben, wat voor hem een stuk makkelijker zal gaan dan voor mij. omdat hij toch volle dagen aan het werken is en ik hier maar alleen zit. maar wie weet, ik ben benieuwd
Hoi Nelemans, sorry voor de late reaktie, maar ik had wat medische problemen, dus mijn hoofd stond er even niet naar om te reageren.

Ik vind het zeer bot, om jullie zo op straat te zetten. En hoezo trekken aan een dood paard, je hebt in de week ervoor toch al veel vooruitgang geboekt? En ja, natuurlijk is het een proces van vallen en opstaan, en het zal ook vast wel frustrerend zijn.

En jij zal voor hem zal de enige reden van vooruitgang zijn, dus elkaar niet zien voor langere tijd, zal totaal niet werken. En waarom zou je elkaar niet mogen bellen? Dat lijkt me alleen maar zelfkwelling. Ik kom nog met een verdere reaktie, maar alvast een knuffel, als steuntje in de rug, kreeft.
Mooie reactie van die therapeut! Geen idee meer hebben wat je nou eigenlijk wil en mat zijn, zijn van die typische dingen die je vaak bij een burnout erbij krijgt. Ik zou op zoek gaan naar een andere eerlijk gezegd, ik vind het complete kolder.

Hoe gaat het nu met jou/jullie? Helpt het geen contact hebben of maakt het juist de dingen moeilijker?
het geen contact houden is uiteindelijk toch niet door gegaan, dat was inderdaad geen goede optie! het ging in de week voordat hij weg ging heel goed samen! hij nam weer zelf initiatief om te knuffelen en hij was weer een stuk meer aanwezig, dan alleen maar op de bank zitten en dat er niks uit kwam. nu zit hij weer in amerika en ik ben heel benieuwd hoe het gaat als hij weer terug komt! het is zeker frustrerend, ik zou het het zo fijn vinden als iemand me kon vertellen hoe ik het duidelijk kan maken wat er met hem aan de hand is. het geen me momenteel heel veel zorgen baat is dat hij ineens ontzettend veel drinkt. 's avonds thuis in een uurtje tijd soms twee bacotjes onder het mom van dan slaap ik beter. op werk uitjes onder het mom van sociolizen (of zo iets). nu hij in amerika is is hij voor het eerst met een andere collega op reis en nu drinken ze daar ook iedere avond. ik hoorde vande week van de vrouw van een collega van mijn vriend, dat die collega op het werk gezegd heeft dat ze mijn vriend eens wat meer rust moeten gaan geven. wow wat was ik blij om te horen dat ze daar ook iets in de gaten gaan krijgen!!! maar het is inderdaad een slopend gevecht als ik het zo mag noemen. zeker omdat hij het zelf niet in ziet. ik begin het zelf met mijn werk ook ontzettend druk te krijgen en ik weet niet hoelang ik dit zelf vol kan houden. vooor mezelf heb ik zo iets, dit moet ik volhouden want ik weet dat de gevoelens er nog zitten en ik ben niet gek er is echt wel iets met hem aan de hand en het komt niet door mijn. maar dat wordt me soms wel heel moeilijk gemaakt om dat te blijven vasthouden! ergens hoop ik, en ik vind dit echt heel erg dat ik dit denk, dat hij heel snel compleet instort! en misschien heeft hij het zelf wel een beetje in de gaten maar kan hij het om de een of andere reden niet toe durven geven.

ik weet niet of ik hem mee krijg naar een andere therapeut feliciaatje, ik denk dat hij het niet ziet zitten. dit was al heel wat dat ik hem hier mee naar toe heb gekregen.
ik denk dat je nu niet overhoopt moet proberen "leuker"voor hem te zijn. aangezien hij eerst even zijn eigen gevoelens en gedachten op een rijtje moet zetten. Je kan zo af en toe wel eens proberen misschien de sleur er wat uit te halen maar dat moet ook van 2 kanten komen en niet alleen van jou kant uit. Daarbij denk ik dat als je dat nu zou proberen hij het alleen maar irritant zou kunnen vinden ( ik spreek uit ervaring) en dan zijn er 2 mogelijkheden, of hij bedenkt zich dat ie toch wel heel erg dol op je is, of heel pijnlijk maar....het kan ook idd gewoon echt over zijn. En meid het is niet het einde van de wereld!!! het is KUT en je voelt je heel klote maar dat wordt beter!

Veel succes en hoop dat alles goed komt!

Grtjes Starbelly
liefde/houden van/maatjes etc. moet van 2 kanten komen, onthou dat. Zodra er zich 1 terugtrekt dan zou je moeten aanvoelen dat dit fout gaat. Je kan zijn liefde voor jou ook niet dwingen. Succes
zoals je al net aangeeft, hij moet wel eerst zelf willen, je kunt hem nu niet dwingen. Je kan hem wel confronteren en hem een keus geven, dan moet hij er wel overna denken, neem het hef in eigen handen, en laat hem maar eens nadenken wat ie nou eigenlijk wil.
Hoi Nelemans, het klinkt alsof hij aardig overwerkt begint te raken. En waarschijnlijk heeft hij dat ook donders goed door, alleen, hoe kom je uit die eindeloze cirkel? Als hij nu 's avonds gaat drinken, is in ieder geval een teken, dat hij het ook zelf begint te erkennen.

Ik denk dat het in ieder geval voor hem helpt, dat als je hem zegt, als hij stopt met deze poppekast, je er nog steeds voor hem bent. Maar, het duurt vast wel even voor hij eruit is. En hij zal drastich zijn leven moeten veranderen. Misschien zelfs wel van baan veranderen, je kunt dat in ieder geval opbrengen, en zeggen dat je het niet erg vindt.

Kijk wel uit dat je het zelf blijft trekken, want anders blijf je nergens.

Groetjes kreeft.
maar als ik hem dan confronteer met het feit dat hij ineens zo vaak is gaan drinken. dan krijg ik als antwoord: maak je niet druk er is niks aan de hand ik vind het nu gewoon lekker om na een lange dag werken iets te pakken. ik zou me daar maar niet te druk over maken hoor.

dus als hij het al door heeft durft hij het nog niet toe te geven aan me!

ik hoop zo dat hij het snel gaat in zien.

hoe gaat het met jou kreeft? niks ernstigs hoop ik!
Hoi nelemans, bedankt voor de belangstelling, het is toch serieuzer als ik gehoopt had. Ik heb nog niet alle uitslagen binnen, maar ik moet in ieder geval onder het mes. Dus dat is toch wel even erg spannend. En misschien een mannelijk trekje, ik moest het even alleen verwerken, tot ik er nu wat makkelijker over kan praten.

Hoe jouw vriend nu reageert, is denk ik heel moeilijk mee om te gaan. Zeg je niks, maak je geen vooruitgang, en zeg je iets verkeerds, dan vindt hij dat misschien zeuren. In zo'n situatie moet je denk ik oppassen, om hem vast te praten, zoals van "je zegt niks", of "dat had je toen ook al beloofd". Want dat maakt het voor hem alleen onaangenaam om erover te praten.

Wat soms werkt is vanuit de ik vorm en de eigen gevoelens te praten. Zoals, "ik weet ook geen oplossing voor de situatie, maar ik zou het fijn vinden erover te praten met jou" En toch wat geduld hebben, want er komen vast meer ups- en downs. Maar hoe ik er tegenaan kijk, is als je blijft geloven in een oplossing en je blijft eraan werken, dan ben je al een heel eind op de goede weg.

Groetjes kreeft
bedankt voor je advies ik ga zeker proberen om dit toe te gaan passen!!

zondag komt hij weer thuis, ik ben zo benieuwd hoe het dan gaat. hij zal namelijk flink afgebrand zijn!

het moeilijkste van deze 2 weken was het feit dat hij in vegas zat. drank en vrouwen genoeg om hem heen :-s en het aan moeten horen dat hij echt iedere avond is wezen drinken en de ene keer was hij zatter dan de andere keer. maar aan de andere kant moet ik er dan weer het positieve uithalen en blij zijn dat hij naar de drank pakte en niet naar de vrouwen. hoe banaal klinkt dat dan weer. hij verteld wel eerlijk alles wat hij daar ziet en mee gemaakt heeft. dus als hij een mooie vrouw heeft gezien of zo zegt hij dat ook gewoon. van de week zei hij door de telefoon: begrijp me niet verkeerd, maar als jij niet thuis had gezeten had ik hier nog wel een tijdje kunnen blijven. het werk gaat voor een keer zonder de nodige problemen, de collega's zijn leuk om mee te werken en de omgeving is prachtig. die moet je echt een keer zien hoor! dat is dan toch ook positief dat hij zegt: het is dat jij thuis zit. en dan toch ook zeggen dat hij mij ook mist. als het goed is hoeft hij dit jaar niet meer weg, dus kunnen we wat meer rust gaan creëren denk ik. maar het lijkt momenteel wel een puber! net of hij die schade nog in moet halen omdat hij dat niet heeft ervaren toen hij sturdeerde.

dus ik ben echt benieuwd zondag!!!

sterkte kreeft!

groetjes nelemans
Hoi nelemans, je geduld wordt wel op de proef gesteld, daar heb ik veel bewondering voor. Ik hoop dat het nu ook beloond wordt in de komende weken, want dat geeft de strijder hoop. Hoe gezelliger hoe beter, want dat is voor jullie beiden een goede stimulans.

Vieren jullie ook samen sinterklaas? Dat is misschien ook een leuk idee, want dat geeft toch iets humoristisch. Of kijk eens of je z'n airmiles kunt plunderen voor iets leuks!
hij is vandaag gewoon gaan werken! als ik hem was geweest had ik lekker een dag thuis gebleven om bij te komen. maar nee hij niet. het klikte gisteren wel aardig toen hij thuis was, we hebben zeker veel geknuffeld. ik heb wel een aantal keer tegen hem gezegd dat ik hem gemist heb en dat ik van hem hou. maar daar krijg ik dan niet echt reactie op van zijn kant uit.maar stiekem zoek ik toch bevestiging van hem dat hij het ook fijn vindt om me te zien. gisteren had hij wel weer een bekende blik in zijn ogen en eigenlijk zou ik daar misschien genoegen mee moeten nemen!?

we gaan sinterklaas bij zijn ouders vieren, ik ben benieuwd hoe dat gaat. omdat we van zijn ouders heel weinig meer horen en ons niet echt steunen. zie eerdere bericht. en of we de week van kerst weg gaan zien we de week van te voren wel zegt hij, want hij weet nog niet of hij daar zin in heeft. daar is ook weer iets voor te zeggen natuurlijk als hij al zoveel weg moet voor zijn werk. maar ik heb wel gezegd dat we nu echt wat tijd samen moeten door gaan brengen, om de schade even in te halen zeg maar.

kreeft even een raar vraagje, (dit is best raar om te vragen hoor!) maar als de gevoelens echt helemaal weg zijn bij hem dan wil hij toch niet graag met me vrijen en me ook tijdens het vrijen constant zoenen? ik weet dat het voor mannen twee dingen kunnen zijn, met of zonder gevoel. maar als er echt geen gevoel is doe je dat toch niet? sorry voor deze vraag, maar ik hoop dat je er wel antwoord op wil geven.

groetjes nelemans
Hoi nelemans, hij maakt het je niet gemakkelijk. Jammer dat hij niet een dagje extra thuis wou blijven. Hij heeft wel geluk met jouw, dat jij zo voor je relatie wil vechten. Het is voor mij moeilijk in te schatten, maar ik denk dat hij oververmoeid is, en dat hij zichzelf teveel druk op legt met zijn werk. Als hij wat meer ruimte voor zichzelf neemt, zullen ze hem heus niet kwalijk nemen. Als iemand oververmoeid is, is het tonen van gevoelens ook moeilijker.

Jammer trouwens dat je weinig steun ontvangt van zijn ouders. Dat hij met kerst niet wegwilt, dat kan ik me ook eigenlijk wel voorstellen. Neemt hij trouwens tussen kerst en oud en nieuw vrij? Behalve financiele functies, ligt bijna alles plat gedurende die periode. Dus dat lijkt me wel iets waar je op aan kunt sturen.

Trouwens jouw vraag is helemaal niet raar. Helaas, kunnen mannen vrijen en liefde gevoelens voor iemand scheiden. Dus als hij wilt vrijen, kun je daar helemaal geen conclusie aan verbinden. Wel is dat een top prioriteit voor mannen in een relatie. Je kunt dat dus wel voorzichtig als ruilhandel gebruiken. Zolas "Eerst extra aandacht, en dan pas vrijen." Wees hier wel voorzichtig mee, want het is het hellende vlak naar chantage, en dat is nooit een goede basis voor een relatie. Maar goed, je moet wat proberen, om weer vorderingen te maken.

Trouwens die relatie therapie vond ik niet zo'n slecht idee, alleen een beetje jammer van zo'n vervelende therapeut, die zijn vak niet begrijpt. Denk je er misschien over, om het nog eens te proberen?

Groetjes kreeft
hij is nu drie dagen terug en het gaat goed, wat mij dan weer een beetje argwaan geeft. maar hij knuffeld zelf meer!!! en is, gezien zijn jetleg, toch aardig vrolijk. tijdens het vrijen zondag zag ik een blik in zijn ogen die ik al een tijdje niet meer gezien had en dat geeft me dan toch weer meer vertrouwen! ik weet alleen niet hoe hij nu in echt in de relatie staat. en ik ga het ook niet vragen want ik ben bang dat ik dan iets weer kapot maak. dat hij zichzelf te veel druk op legt klopt helemaal, dat heeft hij altijd al gedaan. maar dat is iets van vroeger uit.

het bedrijf is altijd dicht tussen kerst en oud en nieuw! dus dat is wel weer een geluk, dan kunnen we die week gewoon tijd met elkaar door brengen. tenminste dat is mijn idee of het ook uit komt moeten we nog zien :-)

ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik hem nog een keer mee krijg naar een therapeut, doordat hij redelijk negatief is over alles zie ik hem nog niet instemmen om nog een keer mee te gaan. maar ik kijk even deze week aan hoe het met hem gaat, of hij nog terug valt door zijn vermoeidheid, maar als het blijft gaan zoals het nu gaat denk ik dat we met een klein stapje de goede richting in gaan. het was ook wel grappig op schiphol zondag dat hij me niet gelijk kon vinden toen hij de deuren uit kwam, hij keek gelijk een beetje paniekkig rond en toen hij me eindelijk zag was het: waar was je nou? dat heeft hem denk ik ook wel iets doe realiseren!?

groetjes nelemans
Hoi nelemans, wat lief dat je op Schiphol op hem wacht. Ik ben niet super emotioneel aangelegd, maar ik zou dat ook wel heel leuk vinden. Dus ik kan me zijn blik wel voorstellen, als hij je niet meteen ziet.

En ook slim van je om niet tezeer te vragen hoe hij in de relatie staat. Want twijfels bij de een roepen twijfels bij de ander op. En dat jullie relatie nog heel is, is denk ik omdat je er zo voor gaat. Geniet maar van de positieve momenten. En gelukkig dat het bedrijf tussen Kerst en Nieuw dicht is.

Ik vind wel dat je van hem mag eisen, dat hij ook voor je relatie gaat. Jij gaat er vol voor zonder morren, dus waarom zou hij niet meegaan naar een therapeut. Ik denk wel dat je dat bij hem zo neer kan leggen, dan kan hij tenminste ook commitment ten opzichte van jouw tonen. Dat is vast wel taal die hij begrijpt.

Kun je trouwens in algemene bewoordingen vertellen wat voor werk hij doet? Dat geeft mij misschien ook wat inzicht, waar precies die werkdruk vandaan komt.

Groetjes kreeft
he kreeft ik heb geprobeerd je als vriend in te vragen, maar dat lukt niet helemaal!? ik weet niet wat ik fout doe. ik begrijp dat je dan berichten naar elkaar kan sturen, dat is misschien wel makkelijk. kan je me uitleggen hoe dat ik het goed moet doen

groetjes nelemans
Hoi nelemans, ik heb je een uitnodiging gestuurd voor mijn vriendenlijst, dus als je het accepteerd moet het lukken. Lukt het niet ga dan naar mijn profiel, en daar vind je een knop maak vriend,

Groetjes kreeft
sorry kreeft, maar ik krijg je uitnodiging om de een of andere reden niet. en ik had jou ook al eerder 2 keer een uitnodiging gestuurd. dus iets werkt er bij mij gewoon niet goed :-s.

maar over het werk van mijn vriend kan ik zo niet praten op het forum. is een beetje ingewikkelt namelijk.

we gaan het eerste weekend van de kerstvakantie lekker even 4 dagen weg gewoon in een luxehuisje hier in nederland! ik kijk er erg naar uit. en hopelijk komt hij dan ook een beetje tot rust, want hij gaat maar door en door. hij was de afgelopen week zo grieperig en verkouden, maar gaat gewoon werken en nog even een heel zaterdag een boom staan snoeien buiten! vorige week dinsdag is hij bijna in slaap gevallen achter stuur. en dan nog niet een lichtje van hmm misschien moet ik toch maar iets rustiger aan gaan doen.

het wisseld weer een beetje tussen ons, het ene moment pakt hij me wel uit zichzelf vast en het andere moment is zijn lichaamstaal zo van blijf even uit mijn buurt, raak me niet aan. maar toch heb ik het idee dat de spanning minder wordt!

hoe gaat het met jou?

groetjes nelemans
hoi nelemans, ik heb de viva-engel gevraagd om mijn e-mail adres door te sturen, misschien werkt het. Wat betreft mijn gezondheid, die heeft serieuze aandacht nodig in de komende maand. Ivm herkenning, geef ik hier liever geen details.

Geweldig dat je met de kerst weggaat. Dat is altijd heel erg goed voor de romantiek, lekker van elkaar genieten. Hij komt dan vast tot rust, en dan weet hij jouw zeker te waarderen.

Dat hij gaat werken, ook al is hij ziek, herken ik wel. Ik blijf ook niet zomaar thuis, ook al is het misschien verstandiger. Wat ik wel zorgelijk vind is het in slaap vallen achter het stuur, want dat is echt heel erg gevaarlijk. En ik weet van meerdere gevallen, waar dat tot ongelukken leidde. Ik weet nu even ook niet hoe je dat iemand aan zijn verstand krijgt.

Maar zoals ik het lees, blijft het een beetje op en af gaan tussen jullie tweeen. Ik denk ook dat je wat aan die goede momenten moet hechten, dat houdt de moed erin. En dan geniet je er ook meer van. En ook vermoeidheid maakt mensen soms wat afstandelijker, zonder dat ze dat in het diepste van hun hart zo menen.

Groetjes kreeft
Hoi Nelemans,

Ik lees al en tijdje met jullie mee. Ik ben niet zo'n "poster"

Toch wil ik zeggen dat ik enorme bewondering voor je heb hoe je met je vriend omgaat en hoe enorme je inzet is!

vanuit mijn werksituatie weet ik het een an ander over depressie en burn out en ik wil je zeggen dat je het goed doet hoor meid!

Enkele tips als je het niet erg vind zijn:

- Praat inderdaad niet te vaak over jullie relatie, probeer dit in te kaderen met bijv. twee avonden een uurtje. Dan weten jullie van te voren dat hij de andere dagen niet elk moment een gesprek kan verwachten. Dit kan de druk voor jullie beide verminderen, en de andere dagen ontspannen.

- Probeer er af en toe even een uurtje tussen uit te gaan. Wandelen, fietsen, positieve beweging geeft positieve energie.

- Een dagje sauna kan erg ontspannen werken, warmte , rust met een massage, een heerlijke tip om samen te ondernemen zonder extra vermoeienissen!

- De kerstdagen kunnen onbewust psychisch een wat zwaardere belasting zijn. Probeer een duidelijke planning te maken waar je je beide fijn bij voelt! Jullie zijn belangrijk nu, dus niet te veel je van anderen aantrekken en je dus niet verplicht voelen op visite gaan, of mensen uitnodigen.....

Veel succes meid!
quote:Candy1966 schreef op 29 november 2007 @ 10:21:

- Praat inderdaad niet te vaak over jullie relatie, probeer dit in te kaderen met bijv. twee avonden een uurtje. Dan weten jullie van te voren dat hij de andere dagen niet elk moment een gesprek kan verwachten. Dit kan de druk voor jullie beide verminderen, en de andere dagen ontspannen. Goede tip!
hoi candy1966,

hartsikke bedankt voor de tips!!! en ik ben blij om te horen dat ik het goed doe. kreeft1 heeft me ook al een heel eind geholpen en om dan nog een keer een bevestiging te krijgen doet de mens goed! ik merk nu ook dat het steeds beter gaat. vorige week heeft mijn vriend aangegeven dat er weer vonkjes zijn! dat zie ik toch ook als een groot positief iets! ik moet eerlijk zeggen dat deze situatie mij ook wel wat veranderd heeft. ik merk dat ik over sommige dingen waar ik eerst over zou vallen nu makkelijker mee om ga. en daardoor merk ik aan hem dat dat voor hem ook beter werkt! dus al met met al een grootte levensles voor ons.

we gaan het weekend voor kerst een weg in een huisje met een sauna erin dus dat is wel heel grappig dat je dat zegt!

bedankt jongens!! ik hoop dat het steeds een beetje meer positiever gaat worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven