Help! Advies gevraagd...

17-11-2009 11:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Zoals de titel al zegt, mijn vriend ziet het niet meer zitten.

Ik zal proberen een niet te lang verhaal neer te zetten...

Twee weken terug kwam ik thuis na een lange dag werk. Mijn vriend zag er wat somber uit.Toen ik vroeg wat er aan de hand was, kwam het eruit. Hij wil zijn hele leven wat hij samen met mij heeft opgebouwd achter zich laten en opnieuw beginnen. Hij wil naar een ander stad, een studie doen en ook geen relatie meer. Voor mij kwam dit nieuws als een klap aan. Ik kan het ook echt niet geloven. We zijn nu 11 jaar samen en nooit heeft hij iets van twijfel over onze relatie uitgesproken.

Nu is het ook nog zo dat hij sinds een jaar psychische problemen heeft(angststoornis en depressie). Hij gebruikt hiervoor AD(lexapro) en heeft cognitieve gedragstherapie. Misschien komt het vanuit mijn naiviteit, dat ik denk dat de medicatie invloed heeft op zijn denken. Sinds hij aan AD is, is zijn gedrag ook verandert. Het lijkt of hij wat grenzelozer is en af en toe ook irreel in zijn gedachten.

Afgelopen twee weken zijn we eigenlijk niet veel opgeschoten. Ik vind dat ik nog een kans moet krijgen om te kijken wat we samen kunnen doen. Hij twijfelt... Hij is bang dat het in de toekomst alsnog fout zou gaan.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is dit voor iemand herkenbaar? Zou het de emdicatie kunnen zijn icm zijn twijfels. Of ben ik veel te vasthoudend en moet ik mij gewoon neerleggen bij zijn idee?

Ik weet het echt niet meer....

Jubelteen
Ik wil hem graag steunen en ik wil ook dat hij gaat doen wat hij wil. Alleen is het zo ontzettend moeilijk om de stap te zetten en alles los te laten. Ik weet dat ook alles voor mij gaat veranderen. Niet alleen onze relatie, maar ook met zijn familie, ons huis, mijn toekomst. Het is zo moeilijk en onzeker.

Hij zou het liefst willen dat we vrienden blijven, maar ik weet niet of ik dat wel kan.
Je zal wel moeten jubelteen. En vrienden blijven is natuurlijk leuk, maar wel voor de toekomst. Jij moet eerst zien dat je dit verdriet een plekje geeft en dat gaat beter als je geen contact hebt met je vriend. Ook lijkt het me voor je vriend goed om te zien wie hij is zonder jou. Dat geeft het snelst duidelijkheid
meds heeft helemaal gelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven