Help, mijn vriend heeft een hond!

14-10-2010 10:02 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik willen weten hoe jullie het met volgende om zouden gaan.

Mijn vriend en ik wonen nu ruim een jaar samen en ik had al twee honden en vier katten. Ik werk parttime en heb genoeg tijd om voor al m'n beesten te zorgen. Op de tijden dat ik werk, gaan mijn honden naar een oppas. Mijn vriend had ook een hond en daar ligt nu dus het "probleem". Hij werkt fulltime en brengt zijn hond twee dagen naar een professionele opvang en 3 dagen naar zijn moeder (die ook een hond heeft). Al die opvang kost best wel veel geld en we hebben een bescheiden inkomen, maar het is te doen.

Nu is het zo dat zijn hond niet in huis kan i.v.m. de katten. De hond wordt helemaal gek als hij katten ziet en heeft er ook al twee te pakken gehad (niet de mijne), waarvan er eentje het niet heeft overleefd. Vriend is op cursus met de hond geweest, maar het katten-probleem blijft bestaan. Omdat hij fulltime werkt en 's avonds ook nog sport heeft hij weinig tijd voor zijn hond en ik kan de hond er niet bij hebben als ik vrij ben, dat is me gewoon teveel ook omdat het niet echt een makkelijke hond is. Als vriend dus 's avonds thuis is, ligt de hond of buiten, of in de schuur, ook in de weekenden (op de wandelingen na dan natuurlijk). Zijn moeder heeft gisteren aangegeven dat zij niet meer op zijn hond wil passen, ze wordt helemaal overspannen van de hond.

Er zijn nu dus twee issues: professionele opvang wordt veel te duur als de hond vijf dagen per week ondergebracht moet worden en als de hond thuis is, ligt hij maar apart in de schuur. We hebben dat al met fokkers besproken en iedereen zegt dat dit geen leven voor de hond is en dat we hem beter kunnen herplaatsen. Het is nu eenmaal een hond waarmee veel gewerkt moet worden en dit is geen leven voor hem. Maar mijn vriend wil geen afstand doen. Ik kan me daar iets bij voorstellen, maar dit is ook niets; hij heeft er eigenlijk geen tijd voor en ook geen geld. We hebben dit al vaker besproken, maar mijn vriend klapt dan helemaal dicht en ondertussen krijgen we er ruzie over. Ik wil hem niet het mes op de keel zetten om een beslissing te nemen, maar wat heb je nou aan een hond als je hem bijna nooit ziet en het ondertussen klauwen met geld kost om hem weg te moeten brengen naar de opvang?

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Het begint nu nl. echt een probleem te worden.
jeetje wat lastig zeg. kan de hond niet binnen de familie/ vriendengroep herplaatst worden zodat de hond niet "echt"weg is?
Ik snap niet dat ie er geen afstand van kan doen als ie er toch maar weinig mee doet.

Maar jij hebt 2 honden en ook nog katten en klaagt over de kosten van die ene hond van hem. Dat snap ik dan weer niet. Dat is toch zijn probleem en kostenpost? Misschien afspreken dat zodra er bij jullie beesten de pijp uit gaan er gewoon geen nieuwe meer voor in de plaats komen.
Waarom probeer jij dit probleem op te lossen? Als hij de hond zo graag wil houden zal hij toch de consequenties daarvan moeten dragen lijkt me.
Niet betalen voor zijn hond!

Kan ie mooi zelf doen.
Een kennel in de tuin waar ie in kan geen oplossing? Dan hoeft ie ook niet meer naar dure opvang. Moet je vriend alleen de stront af en toe opruimen.
Ik vind het ontzettend egoïstisch van je vriend om geen afstand te willen doen van de hond die jullie nota bene in de schuur plempen

Dat is geen hond-waardig bestaan maar gewoon zielig
En koop een schep voor hem.
Soms is liefde loslaten dus als hij zoveel van zijn hond houdt gunt hij die hond toch een beter leven...

Wat een egotripper is die vriend van jou.
Arm beest!

Ten eerste:Waarom een hond nemen als je de hele dag werkt en savonds sport, echt ik begrijp dat niet van je vriend.

Verder eens met tuttjemeteenrietje. Ik vind het zielig! Als ik de tijd en ruimte zou hebben zou ik hem zo van jullie overnemen. Maar ja dat heb ik niet en daarom heb ik ook geen hond.
Kunnen jouw honden ook niet met zijn hond samen? In dat geval kun je ze toch samen in de kennel zetten, dan zitten ze niet alleen en bespaar jij ook kosten voor de hondenopvang van je eigen honden.
Simpel. Hij wil die hond houden? Dan moet 'ie er ook zijn best maar voor doen. Trek je handen er vanaf en laat hem het zelf maar uitzoeken.

Is 'ie nou helemaal betoeterd, egoïst!
Eens met wuiles. laat hem met een oplossing komen voor Zijn probleem
Vriend en hond de deur uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mensen die fulltime werken moeten absoluut geen hond nemen want het beest heeft geen leven. Een hond is een roedeldier en wil leven (= mensen of andere honden) om zich heen. De hond aanbieden voor herplaatsing is voor dit arme beest de allerbeste optie!! O, wat wordt ik toch woest van dergelijke mensen......
Als iedereen zegt dat het beter is om de hond te herplaatsen, wat wil je dan eigenlijk nog van ons horen?
Als jij je katten en hond nou gewoon weg doet blijft er tijd en geld zat over voor de zijne. Zou tijd worden dat het beest eens een fatsoenlijk leven krijgt.
En ook nog wat Noes zegt

Ik vind het al ongelooflijk dat je vriend een hond heeft aangeschaft terwijl hij full time werkt, en sport. Dan ook nog verwachten dat zijn moeder wel voor het dier zorgt, en verder ligt ie in de tuin of in de schuur

Mag ik vragen wat voor een hond het is? Iets zegt mij dat het niet om een teckel of golden retriever gaat
Die hond moet weg. Niet ivm de kosten mijn inziens maar omdat dit zielig is.

Voor de hond zelf maar denk ook voor de katten die zullen best gespannen zijn met zo'n hond in de buurt.

Vind het niet netjes van je vriend maar snap ook niet helemaal hoe je het bedoeld met de kosten. Jullie hebben veel dieren samen delen jullie die kosten allemaal? Dus ook als 1 van jouw (ik vind het inmiddels die van jullie overigens) Katten onverwachts naar de dierenarts moet en voor een groot bedrag geholpen moet worden? Ja? Dan niet zeuren over het geld. Wel over de kwaliteit van leven van de hond.
Ik ben jou niet en ik ben je vriend niet. Maar als je wilt weten hoe ik ermee om zou gaan...

Ik zou hem vertellen dat hij ongeschikt is als eigenaar van deze hond, omdat hij de hond een miserabel leven geeft nu. Dat hij dat niet kan rechtvaardigen. En dat hij de hond moet herplaatsen.

Maar dat is hem allemaal al verteld en dat heeft hem niet aan het denken gezet of tot aktie gedwongen.

Omdat ik het belangrijker vindt dat de hond een goed leven krijgt, omdat die een rotleven heeft, zou ik zelf de hond herplaatsen. Wat hoogstwaarschijnlijk een enorme vertrouwensbreuk in de relatie zou laten zien. Maar is die vertrouwensbreuk er niet hoe dan ook al?
Kosten voor voedsel etc is natuurlijk wat anders dan kosten voor professionele opvang, dus ik begrijp wel dat als je alle dieren thuis zou kunnen houden, het wel te betalen is.

Misschien zou je vriend eens een tijdje alleen voor zijn hond moeten zorgen en zien hoeveel energie het beest vreet? Dan maar hard zijn...
This is not kosher!
Wat vreselijk zielig voor die hond. Ik snap dat je vriend denkt dat hij van zijn hond houdt. Maar als je echt van zo'n beestje houdt, ga je 's avonds niet sporten maar met je hond wat leuks doen. Mogelijk zijn veel problemen in het gedrag van die hond ook te verklaren door het totale gebrek aan aandacht dat hij/zij krijgt. Een hond hoort in een roedel, niet alleen in een schuur!

Herplaatsen en zorgen dat het dier nog een hondwaardig bestaan krijgt!
Dit is 1 kant van het verhaal. Ik zou de andere wel eens willen horen.
Waarom doe jij je katten niet weg? Is het probleem toch ook opgelost.

Ik vind alle commentaar op haar vriend een beetje overdreven, mag je geen hond als je fulltime werkt? Hij heeft de opvang hartstikke goed geregeld! 2 dagen professionele opvang, 3 dagen bij zijn moeder die ook een andere hond heeft.

Is dus prima. Enige dat zielig is, is dat de hond s avonds het huis niet in kan.

Dus volgens mij moet je tot een compromis komen, hij doet de hond weg (misschien naar zijn moeder?) of jij je katten.
Wat is het voor monster trouwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven