herkenbaar

31-10-2008 16:04 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een boek dat ik wil schrijven ben ik een omschrijving aan het maken van mijn lezersgroep. Ik vraag me dan ook af wie zich in de onderstaande omschrijving (deels) kan vinden.....

Je bent een vrouw in de leeftijd van 35 tot 55, HBO-/Universitair geschoold, eigen inkomen, leidinggevende functie of eigen bedrijf met een een eigen koophuis of appartement. Je bent veel weg, eet buitenshuis of op de bank uit de magnetron.

Je komt net uit een relatie, hebt er voor gekozen om momenteel geen relatie te hebben, of je hebt geen tijd voor een relatie omdat je carrière voorop staat. Je weet wat je wilt en geniet vol van het leven. Nieuwe dingen zijn leuk, spannend en geven energie.

Het belangrijkste in je leven zijn je werk en je vriendinnen. Een relatie is eigenlijk te ingewikkeld en te claimend. Te vaak heb je meegemaakt dat er “lijken” uit het verleden zijn die de relatie complicerend maken. Eigenlijk ben je op zoek naar een krachtige zelfstandige partner met een eigen leven die je voldoende vrij laat, maar op de momenten dat jij dat nodig hebt, de “gaten” in je leven opvult. Een bezoek aan een restaurant, samen naar de film, een keer naar de sauna of een avondje op de bank met een video. Hij moet zich niet te veel bemoeien met je leven, alleen als je hem om advies vraagt.

Eigenlijk een intelligente, krachtige man met gevoel voor humor die je uit de kast kunt halen op het moment dat jij hem nodig hebt. Gewoon omdat je zin hebt in een knuffel of hete sex. En daarna weer terug in de kast en lekker chatten/msn-en of bellen met een goede vriendin. Maar waar vind je die.

Wie kan zich hier in vinden?
Roland, koop de Sex and the City-dvdbox, popcorn erbij and let the research begin........
Volgens mij bedoelt Roland niet per se dat hij een boek over dat leventje wil schrijven, maar probeert hij een beeld te vormen van zijn doelgroep, het lezerspubliek waar hij zich op wil richten.

Is een bekend gegeven in schrijversland hoor, dat je je eerst een beeld gaat vormen van voor wie je wilt gaan schrijven.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik herken het helemaal; daarom past een GM ook zo goed bij mij. Heerlijk een man die niet claimt.
quote:roland1969 schreef op 31 oktober 2008 @ 16:04:

Eigenlijk een intelligente, krachtige man met gevoel voor humor die je uit de kast kunt halen op het moment dat jij hem nodig hebt. Gewoon omdat je zin hebt in een knuffel of hete sex. En daarna weer terug in de kast en lekker chatten/msn-en of bellen met een goede vriendin. Maar waar vind je die.

... tussen de lijken die je nog in de kast had?

Ik zie hier wel een verhaal in
Sorry, beetje flauw...

Succes met het boek, Roland.
quote:Sensy12 schreef op 31 oktober 2008 @ 20:29:

Roland, koop de Sex and the City-dvdbox, popcorn erbij and let the research begin........

Misschien wil Roland juist géén karakter van boardkarton.

Anders zou dit de ideale researchmethode zijn.
quote:nlies schreef op 31 oktober 2008 @ 19:21:

ik herken me er niet in, maar ja dat doe ik ook niet als ik detectives lees en de hoofdpersoon met een hakbijl rond staat te zwaaien

zat ik dus ook te denken, maar dan met minder humor.

Ik herken me er niet in. Ben te jong en ga trouwen dus hoop dan nog samen te zijn met mijn man. Maar het gegeven van single die er lekker op los leeft trekt mij ook niet. SITC kijk ik dan ook niet en ook niet singels of 1 van de andere vele series die hierop gebaseerd zijn.

Dus is dit een schets van de inhoud van het boek of idd onderzoek naar je doelgroep? Dan heb je wel een beperkte zeer concrete doelgroep. Lastig hoor.

Succes met het schrijven van je boek. Hopelijk wordt het een groot succes.
anoniem_65946 wijzigde dit bericht op 31-10-2008 23:44
Reden: letter p vergeten
% gewijzigd
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Mmja, klinkt als een sexpartner, op dit forum zijn er toch wel vrouwen die daar aan doen? Vraag ik me alleen af of die zelfstandige partner, krachtig en intelligent enzo zich iedere keer uit en in die kast laat stoppen.

Klinkt in mijn oren niet als een haalbare situatie met dat zelfstandig zijn en er toch voor je zijn wanneer jij dat nodig hebt.
Ik herken het momenteel weldegelijk.

Heb dan geen eigen bedrijf maar met een leuke hbo-baan, waar ik voldoende tijd en waardering in kwijt kan/vind.

Ben een alleengaande moeder van een meid die ook al aardig op eigen voeten kan staan.

Een jaar geleden is mijn (zoveelste) relatie op de klippen gelopen en ik geniet nu ten volle van de vrijheid. Tja, hoe omschrijf je dat; elke dag bedenk ik wel eens wat heerlijk het is om geen verantwoording hoeven af te leggen over kleinigheden (mn contacten met mensen die hij niet zag zitten).

Ben in het geheel niet vies van hechting maar jammer genoeg kies ik mannen die uiteindelijk een kleiner ego blijken te hebben dan ik en dat botst uiteindelijk.

Zou het nu dus wel heerlijk vinden om een man te hebben die wel de lusten en niet de lasten deelt, een eigen leven heeft en als een verrijking in mijn leven gezien kan worden.

(maar ja, hoe zit het dan met trouw enzo, ben daar in essentie toch wel een voorstander van).

Het is eigenlijk ook helemaal heerlijk om niet naar een man uit te kijken en te missen, in deze periode zit ik nu.

Kijk, als je verliefd wordt, en dit klop ik écht af, is je leven vervuld van die ander en ik ben zooooo blij dat ik dat niet meer heb.

Maar een leuke vent, die me af en toe verwent en ik hem, ach, wat is daar mis mee, graag!

Vind het verrassend Roland dat jij schrijft dat dingen uit het verleden je parten kunnen spelen.....

Dat heb ik meerdere keren meegemaakt! (onnodig vind ik maar dat was juist de frictie).
Allereerst mijn hartelijke dank alvast voor jullie reacties.

De vraag of dit een promo is voor een mannelijke hoer vond ik wel grappig. Ik heb namelijk geprobeerd een beeld te vormen van een groep vrouwen die gebruik maken van een dergelijke persoon. Met andere woorden, mijn beeld van een groep vrouwen die gebruik maken van een gigolo (of dit zouden willen maken). Mijn boek heeft een gigolo als hoofdpersoon. Nee het is niet autobiografisch, want dan had ik de uitkomst zelf wel geweten. Al wil ik mezelf niet gelijk wegcijferen...lol.....en zie ik mezelf wel als krachtig, zelfstandig, vrijgezel en humorvol, etc.....

Ook vond ik de opmerking dat niemand een hoer verkiest boven een relatie opvallend, omdat ik me dat afvraag. Ik zie in mijn omgeving zoveel alleenstaande vrouwen die het goed voor elkaar hebben en ik kan me niet voorstellen dat die allemaal weer naar een volgende relatie rennen omdat ze liefde willen naast de sex.

Volgens mij is er wel degelijk een groep vrouwen die wel die voorkeur heeft/zou willen kunnen maken. Maar daar ben ik benieuwd naar. Op dit formum slaat de voorkeur door naar de relatie. Op sommige uitzonderingen na....

Ik ben dan ook benieuwd onder welke condities vrouwen wel een gigolo zouden bellen, of is het zo makkelijk voor vrouwen om iemand te vinden als ze dat willen, dat een gigolo niet nodig is. En wat zou dan de voordelen zijn t.o.v. een one-night-stand uit een cafe of op het werk.

Natuurlijk kan ik dit zelf verzinnen of aan vriendinnen vragen, maar de vraag is dan of ik een brede varia aan vrouwen tref of dat ik teveel in een hoek onderzoek doe.
Op de Sekspijler staan een aantal topics die over gigolo's gaan, en daar reageren vrouwen die dit wel eens gebruik maken van een gigolo. Heb je daar al gekeken?
Met een gigolo heb ik niks, als ik een ONS zou willen dan is dat idd zo geregeld door naar de kroeg te gaan en dan heb ik het zelf in de hand (opbouwen van spanning etc.).

"Jouw" zelfstandige vrouw zou eerder naar clubs gaan denk ik, tenminste, zou ik doen als ik behoefte had aan een 'sec wip'.
quote:roland1969 schreef op 01 november 2008 @ 21:59:

Ook vond ik de opmerking dat niemand een hoer verkiest boven een relatie opvallend, omdat ik me dat afvraag. Ik zie in mijn omgeving zoveel alleenstaande vrouwen die het goed voor elkaar hebben en ik kan me niet voorstellen dat die allemaal weer naar een volgende relatie rennen omdat ze liefde willen naast de sex.

Volgens mij is er wel degelijk een groep vrouwen die wel die voorkeur heeft/zou willen kunnen maken. Maar daar ben ik benieuwd naar. Op dit formum slaat de voorkeur door naar de relatie. Op sommige uitzonderingen na.... Een gigolo of hoer is gelijk wel weer 'n ander uiterste. Iemand die je betaalt voor zijn diensten ga je nooit als gelijkwaardige zien, je weet dat ie je pleast omdat je 'm ervoor betaalt tenslotte. Ik zie meer in 'n gelijkwaardige vriendschap waar je leuke dingen met elkaar doet, dus ook seks, maar dan zonder de vervelende verplichtingen die bij vaste relaties komen kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven