Het is moeilijker dan ik dacht.

07-06-2011 20:59 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die ik leuk vind en ik heb het haar ook verteld. Ze reageerde hierop dat ze me ook leuk vind, maar alleen vriendschappelijk. Ik heb ook mijn vriendin waarmee ik samenwoon verteld dat ik heel erg verliefd ben op een ander. Met mijn collega ben ik nog wat gaan drinken om het naast ons neer te kunnen leggen, het gesprek was erg gezellig en we hebben bijna twee uur gezeten. Er was een zekere spanning voelbaar (vond ik) en op het voorstel dat we over een half jaar misschien een keertje wat konden gaan doen zei ze ja, je moet er eerst even overheen komen. Ze wilde tijdens het gesprek vooral weten hoe het nu was tussen mij en mijn vriendin. Met mijn vriendin ben ik nu aan het kijken hoe het verder moet. Wil ik nog verder met haar en misschien wel belangrijker; wil ze nog verder met mij. Met mijn collega is het contact goed. We werken in een kroeg in het noorden van Holland en we spreken elkaar regelmatig en gaan af en toe samen met collega's wat doen. We hebben dan vaak een leuk gesprek waarin ik het gevoel heb alsof het volkomen natuurlijk voelt. Alsof het zo hoort. Laatst hadden we samen gewerkt en tijdens de dienst niet meer dan normaal gepraat. Daarna zijn we op het terras gaan zitten met wat collega's. Ze liet al snel weten dat ze eigenlijk naar huis moest. Echter toen alle andere collega's wegwaren bleef ze vrolijk zitten. Ik zei dat ze wel mocht gaan als ze echt weg moest, maar dat wilde ze opeens niet meer. We hebben gezellig gekletst en opeens daagde het dat ze misschien hoopte dat ik iets over de ontwikkelingen in de relatie ging vertellen. Heb ik niet gedaan en ze heeft het ook niet gevraagd.

Ik ben zelf ook niet onschuldig geweest, tijdens het uitgaan heb ik een paar keer een arm om haar heen geslagen en haar uitgebreid gecomplimenteerd, hoe mooi alles aan haar is.

Ik vind het gek dat ze nu geen afstand houdt op momenten dat het goed kan. Ze weet dat ik met mijn relatie bezig ben en ik probeer het zo zakelijk mogelijk te houden met mijn collega sinds ons gesprek. Ook al vind ik haar nog steeds heel leuk. Op deze manier kan ik alleen maar denken, relatie afkappen en met haar verder, maar ik weet dat er meer moet zijn. Een relatie van vijf jaar kun je niet zomaar inruilen. Probeert ze inderdaad te peilen hoe het ervoor staat omdat het er zodra ik vrij ben anders voorstaat? Of is het oprechte interesse. En zou een vrouw niet juist wat afstand houden, ze zegt zelf dat ze er niet tussen wil staan, tussen mij en mijn vriendin.

Kortom ik heb het idee dat ze het ene zegt en het andere bedoeld/doet. En oh ja, gewoon vragen heeft in dit geval natuurlijk geen zin, dat heb ik al gedaan en bovenstaande was het antwoord.
Ik denk dat je dingen ziet die jij door je roze bril graag wilt zien.
lees je OP nog eens een vraag jezelf dan eens af hoe serieus jij bezig bent je huidige relatie te redden????

Als ik je vriendin was en ik zou dit weten had je vandaag je koffers nog kunnen pakken.
ik krijg het idee dat je meer moeite aan het doen bent voor deze collega dan voor je vriendin. Dit hele topic gaat eigenlijk meer over je gevoelens voor een collega dan of je bij je vriendin wilt blijven. Wil je eerst kijken of het aanslaat bij je collega voordat je je vriendin verlaat, zo ja dan zou het juist andersom moeten zijn. Eerst kijken of je verder wilt gaan met je relatie, ongeacht of je gevoelens hebt voor iemand anders.

Kortom, ga eerst na wat je wilt, wil je moeite doen voor je relatie dan ga je geen avances meer maken naar die collega, wil je niet verder met je relatie dan ga je dat eerst normaal afhandelen voordat je met iemand anders wat begint, beetje respect verdient je vriendin wel lijkt me.
Je zegt tegen je collega dat je over een halfjaar wel iets met haar wil doen omdat het niet goed gaat met je relatie, je haalt haar aan, gaat met haar uit, complimenteert haar en vraagt je af waarom zíj geen afstand houdt?

Nou, bijvoorbeeld omdat jij blijkbaar dubbele signalen afgeeft?
Dit is dus al je derde topic, over precies hetzelfde.

Hoop je dat je dit keer wat anders te horen krijgt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O is dat zo Bia?

Ik loep nooit, daar heb ik jou, mijn hoofdvrouw voor.....
Ben het helemaal eens met cappi!

Het lijkt er op dat je liever je collega wilt dan dat je de relatie met je vriendin wilt redden. Als ik je vriendin was wist ik het wel..
quote:eleonora schreef op 07 juni 2011 @ 21:22:

O is dat zo Bia?

Ik loep nooit, daar heb ik jou, mijn hoofdvrouw voor.....Hij maakt wel elke keer een nieuwe nick aan, dat dan weer wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.[/quote]

Kortom ik heb het idee dat ze het ene zegt en het andere bedoeld/doet.

Goh waarom krijg ik nou het idee dat eigenlijk deze tekst op jou slaat??!

Dit is nou typisch zo'n gevalletje "zien wat je wilt zien"
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jij wilt wel heel graag dingen zien.

Je collega wil pas een vriendschappelijk drankje met je doen als je over je verliefdheid heen bent. Dat zegt genoeg of niet?

Ennuh, als ik je vriendin was stond je gisteren al op straat.
als ik het zo lees is het een geval

gooi geen oude schoen weg voor je nieuwe hebt....
Ach, ben je er weer? Zie de reacties in je vorige topic zou ik zeggen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Liefde maakt blind.

Deze collega wil gewoon niks meer van je dan vriendschap.. en die complimenten strelen haar ego misschien.

Jij ziet wat je wilt zien en ergens wil je nog niet geloven dat ze je niet ziet zitten.

Net zoals mannen geldt het ook voor vrouwen. Als ze zeggen dat ze je niet zien zitten, dan zien ze je niet zitten!

Misschien niet handig van haar om dan toch vaak in je buurt te blijven. Maar jij gaat alles analyseren en interpreteren hoe jij het ziet en wilt zien.

Neem afstand en richt je op je vriendin. Of maak deze relatie uit, en ga op zoek naar iemand waar je wel volledig voor gaat.

Want dat doe je in mijn ogen nu niet.
Jij zoekt haar op, complimenteert haar, knuffelt haar en ZIJ moet afstand nemen omdat jij zo niet aan je relatie kan werken? Lekker makkelijk, de schuld buiten jezelf leggen. Ik hoop dat je vriendin zelf al haar koffers pakt!
quote:henkhering schreef op 07 juni 2011 @ 20:59:

.

Echter toen alle andere collega's wegwaren bleef ze vrolijk zitten. Ik zei dat ze wel mocht gaan als ze echt weg moest, maar dat wilde ze opeens niet meer.

Ik ben zelf ook niet onschuldig geweest, tijdens het uitgaan heb ik een paar keer een arm om haar heen geslagen en haar uitgebreid gecomplimenteerd, hoe mooi alles aan haar is.

Ik vind het gek dat ze nu geen afstand houdt op momenten dat het goed kan. .

Hoe reageerde ze toen jij , een paar keer (!) jouw arm om haar heen sloeg?

Knuffelde ze jou?

En toen je zei dat alles zo mooi aan haar was, wat zei ze daarop? Zuchtte ze diep en zei ze dat alles soms zo moeilijk is, soms, jou daarbij treurig aankijkend?

Is ze eenzaam?

Een relatie van 5 jaar doe je niet zo weg natuurlijk, daar heb je gelijk in. Tenzij de koek aan het opraken is, de hakken versleten zijn.

Hoe ziet jouw vriendin jullie toekomst?
Jij denkt een hoop! Je ziet spoken, en ik vind je een l*l! Als je mijn vriend was, had ik je er sneller dan het licht uitgetrapt!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 08 juni 2011 @ 10:41:

Jij denkt een hoop! Je ziet spoken, en ik vind je een l*l! Als je mijn vriend was, had ik je er sneller dan het licht uitgetrapt!
quote:henkhering schreef op 07 juni 2011 @ 20:59:

tijdens het uitgaan heb ik een paar keer een arm om haar heen geslagen en haar uitgebreid gecomplimenteerd, hoe mooi alles aan haar is.

en ik probeer het zo zakelijk mogelijk te houden met mijn collega sinds ons gesprek..Dus als je een zakelijk gesprek hebt met de bierleverancier, dan sla je ook je arm om hem heen en complimenteer je hem uitgebreid hoe mooi alles aan hem is? Wat een leuke manier van zaken doen!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Jij bent duidelijk stapel-verliefd op je collega terwijl je zelf een vaste relatie hebt.

Dat is niet zo erg. Komt vaker voor. Maar als je voor je relatie wil gaan (en dat zeg je enerzijds), ga dan ook voor je relatie!

Maar je gáát niet voor je relatie!

Je bent in de openingspost zó vreselijk gefocust op je collega waar je zo verliefd op bent, dat je duidelijk niet gekozen hebt voor je partner, anders ging je niet de gesprekken met haar zitten beschrijven.

Je bent alleen bang om alleen achter te blijven als het niets blijkt te worden met je collega.

Je vriendin verdient beter. Niet zo'n lafbekkerige vent.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Waarom moet zíj afstand nemen?

Jij bent hier degene met een relatie, dus jij zo afstand moeten nemen.
Heet je echt Henk Hering?
Beter een half motto....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven