het is toch fout gegaan .. nu wil hij ....

01-04-2009 11:53 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen,

ongeveer twee weken geleden poste ik hier ook een berichtje... had toen net 3 weken een prille relatie met de man van mijn dromen. Maar door mijn onzekerheid dreigde het fout te gaan. Nu wil ik graag jullie mening over het volgende:

Hij was een week op vakantie en dat maakte mij nog meer onzeker. Maar heel de vakantie kreeg ik lieve berichtjes en telefoontjes dus dat ging wel goed. Toen hij terug kwam hadden we echt een super avond samen. De dag daarna zou hij naar mij toe komen. Hij vroeg hoe laat ik thuis zou zijn, ik moest nog wat dingetjes doen, dus ik zei hem rond half 9 en hij beloofde dan meteen naar mij toe te komen. Echter om half 10 was hij er nog niet dus ik dacht ik bel ff. Hij snapte niet waarom ik belde en op een of andere manier kregen we hier een enorme ruzie over. Vraag mij ook niet waarom maar hij leek heel licht ontvlambaar opeens. Uiteindelijk is hij naar huis gegaan. Ik was nogal in de war van deze ruzie en heb hem gebeld, maar hij was voor geen reden vatbaar. Vrijdag zouden we naar een feest gaan van vrienden van hem maar dit moest natuurlijk eerst uitgepraat worden. Ik ben naar hem toe gegaan, wel spullen in de auto gegooid voor het geval ik toch mee zou gaan naar dat feest en we hebben gepraat. toen kwam er uit dat hij eigenlijk nu eeerst een goede vriendschap op wilde bouwen omdat hij onze communicatie niet goed vind gaan. En dan kunnen we nog wel zien of een relatie er nog wel in zit. Later in ons gesprek gaf hij aan niet weg te willen gaan bij mij en dat we het een kans zouden geven. Uiteindelijk zijn we naar dat feest gegaan, ik was nogal gespannen want het zat mij toch nog niet helemaal lekker... maar goed. Leuke avond/nacht gehad. Zaterdag nog wat leuks gedaan samen maar ik merkte wel dat hij anders was. Toen ik hem daarop aansprak zei hij dat hij gewoon moe was en dat er niets aan de hand was.... s avonds moest ik werken dus ben naaar huis gegaan. Zondag zouden we afspreken s avonds maar hij had eerst zijn dochtertje heel de dag dus geen tijd voor mij. Prima.. ik ging naar een verjaardag en aan het eidn van de middag belde ik hem eens om te vragen hoe laat we zouden afspreken. Antwoord: ik bel je later wel even... later belde hij maar weer was het ik laat je nog wel weten hoe laat we afspreken. En zo ging het nog enkele malen door. Toen heb ik hem gezegd ik kom om zo en zo laat naar je toe ok. Dan zie ik je straks. Maar wilde hij niet, ik mocht pas heel laat komen. Toen ik zei dat ik dat niet zo leuk vond ontstond er weer een soort van ruzie door de telefoon. uiteindelijk zei hij dat hij er geen zin meer in had en dat het maar over moest zijn met ons. Nu een paar dagen later, zit ik hier met een knoop in mijn maag, ik kan en wil niets.. eigenlijk alleen maar dat het weer goed komt. Heb hem net gesproken, hij komt vanavond nog wat spulletjes van mij langsbrengen en even praten. Maar hij heeft nu wel weer aangegeven dat hij eerst een goede vriendschap wil opbouwen, dwz samen leuke dingen doen, elkaar wel bellen en af en toe zien en dan onze communicatie verbeteren (dat is het grootste probleem volgens hem) en als dat beter gaat en het leuk is kunnen we nog kijken of er nog een relatie in zit.

Nu zie ik dit eigenlijk niet zo zitten, mijns inziens ga je voor een relatie of niet .... maar ik wil hem ook niet kwijt... Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie mij adviseren? Misschien is dit verhaal een beetje warrig opgeschreven dus als iets niet duidelijk is of te weinig informatie vraag dan gerust. ik ben op het moment gewoon een beetje warrig door dit alles.. sorry
Hij heeft natuurlijk ook nog een leven wat hij niet zo maar 1, 2, 3 aan de kant kan gooien. Ik begrijp dat er ook ene kindje in het spel is. Een beetje soepeler en minder claimen lijkt me wel een beetje op zijn plaats.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat snap ik wel fame.. heb ook niet echt geclaimd, hooguit gevraagd hoe laat hij zou komen??? En aan het eind van de dag vragen hoe laat je s avonds afspreekt is toch niet teveel gevraagd lijkt mij?? het is meer dat hij altijd heel vaag is in afspreken. ik bel je zo.. ik bel je later etc etc. Snap je . Dus het moet eigenlijk altijd zoals hij het wil.

Waar ik nu mee zit is. Gaat zo'n vriendschap opbouwen wel werken?? en dan kijken of er weer een relatie kan zijn???
Iemand die heel laconiek is in afspreken , of een ( half ) uurtje later niet zo'n punt vindt kan panisch worden van iemand die heel graag wil weten wie-wat-waar-en-hoe-laat-dan-wel . Tel jouw onzekerheid daar bij op en je hebt een niet zo'n lekkere match ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
wanneer hij na 2x bellen zegt ik bel je later , ipv te zeggen ik kom zo en zo laat bij je had je gewoon je eigen plan moeten trekken en met vriendinnen iets af gaan spreken.

Wanneer hij dan belt om te vragen of wil afspreken hoe laat je komt dan kan je hem melden dat je een ander plan hebt gemaakt en dat je hem van de week wel ziet, dat hij nu gewoon lekker de dingetjes kan doen die hij wil doen. Zo kom je over als een onafhankelijke meid. Zo kom je dan niet over maar dat ben je dan ook..

Stel je niet zo afhankelijk op door op zijn telefoontje zit te wachten.

Dat hij om half 9 heeft afgesproken en jij om half 10 eens belt waar hij uithangt , vind ik niet meer dan normaal. Er ruzie over maken is dan weer niet nodig.
Als je wilt dat dit gaat werken, zul je m echt iets losser moeten laten. Toen was je ookal aan het dramaquenen en trekken en claimen, kennelijk wordt deze meneer daar benauwd van.

En feit is, hoe harder jij gat trekken, hoe meer hij gaat afstand nemen, daar wordt jij weer onzeker van, en ga je trekken. Is actie- reactie, en heeft ook te maken met communicatie, maar ook met jouw onzekerheid en behoefte aan bevestiging. En misschien zit het er ook gewoon niet in. Is hij toch niet de man van je dromen. Want als jij iemand wil die 24/7 bij je is, en hij heeft behoefte aan veel ruimte, wordt je doodongelukkig van alle keren dat hij aangeeft dat ie jou even niet om zich heen wil.
Welnee, dat gaat ook niet werken als je nu al, na 3 weken 'relatie' zoveel gedoe hebt gehad.

Vrienden zijn terwijl je hefig verliefd bent op elkaar, zie je het voor je? Dat is de kat op het spek binden.

Echt, hiermee ga je jezelf heel veel pijn doen.

Wil je vrienden met hem zijn? Gewoon, platonische vrienden? Niks geen seks en zo meer? Nee toch?

Nou, dan houdt het op.

Ruk in één keer die pleister van je hand meid en zeg hem straks als hij komt met de spullen, gedag. Met 'vrienden worden', een 'vriendschap opbouwen' terwijl je al hoog en breed en lang met elkaar gekofferd hebt en zo, daar ga je niks mee opschieten. Jammer, niet ment to be. Kan gebeuren. Gelukkig was het maar een paar weekjes, en niet een paar jaar. Dat scheelt je bakken liefdesverdriet.

(f)
quote:Vleermuis28 schreef op 01 april 2009 @ 12:05:

wanneer hij na 2x bellen zegt ik bel je later , ipv te zeggen ik kom zo en zo laat bij je had je gewoon je eigen plan moeten trekken en met vriendinnen iets af gaan spreken.

Wanneer hij dan belt om te vragen of wil afspreken hoe laat je komt dan kan je hem melden dat je een ander plan hebt gemaakt en dat je hem van de week wel ziet, dat hij nu gewoon lekker de dingetjes kan doen die hij wil doen. Zo kom je over als een onafhankelijke meid. Zo kom je dan niet over maar dat ben je dan ook..

Stel je niet zo afhankelijk op door op zijn telefoontje zit te wachten.

Dat hij om half 9 heeft afgesproken en jij om half 10 eens belt waar hij uithangt , vind ik niet meer dan normaal. Er ruzie over maken is dan weer niet nodig.Eens. Een plan voor jezelf maken wanneer je niet zeker weet of hij wel of niet met je gaat afspreken. Heb je ook een leuke tijd, al is het niet met hem. En dan 'doe' je niet onafhankelijk, maar dan ben je het ook, als het gaat om een leuke tijd hebben.
Vleermuis, je hebt ook gelijk. Maar had hem een week niet gezien dus wilde hem toch wel erg graag zien die avond... Meerdere mensen hebben al gezegd dat ik als hij zo doet dan inderdaad gewoon mijn eigen plan moet trekken.

Maar goed, nu staan we dus op dit punt. Wat zouden jullie doen met zijn voorstel van nu eerst een goede vriendschap opbouwen en dan kijken of het nog een relatie kan worden. Eerst die communicatie verbeteren?? Ik denk dat dat niet echt gaat werken. Mijns inziens ga je er voor of niet. Maar misschien kijk ik maar van 1 kant, en dat is mijn kant. Misschienzien jullie het anders?? Aan de andere kant denk ik, het feit dat hij dat nog wil betekent ook dat hij niet helemaal klaar is met mij en onze relatie, omdat ie dit nog wil. Ik weet het gewoon eventjes niet meer. Wat zouden jullie doen, de vriendschap aan gaan of er helemaal mee stoppen.
Je kent hem amper 2 maanden en het gaat niet goed en is niet leuk. Kappen dus.

En dus ook geen vriendschap want dat wordt ook vast niet ineens wel heel leuk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:dancequeen schreef op 01 april 2009 @ 12:11:

Aan de andere kant denk ik, het feit dat hij dat nog wil betekent ook dat hij niet helemaal klaar is met mij en onze relatie, omdat ie dit nog wil.

Ik denk dat het niet betekent dat ie nog niet klaar is met jullie relatie. Ik denk dat het eerder betekent dat de relatie voor hem nog niet begonnen is, en dat ie ook niet gaat beginnen.

Sorry TO maar ik geloof niet in eerst vriendschap opbouwen, ben zelf ook van alles-of-niets.
Vriendschap is niet wat je wilt, niet wat je voelt en niet wat je hebt. Dus niet doen, want je houdt vooral jezelf voor de gek. vriendschap en relatie zijn twee heel verschilende dingen, die zelden in elkaar overgaan, en al helemaal niet als een van de twee vanaf het begin hoopt op meer. Jij wilt graag geloven dat het is omdat ie nog niet helemaal klaar is met de relatie, maar misschien is het wel gewoon omdat ie je wel een aardige meid vind en hij je niet al te hard met gebroken hart op de keien wil smijten, of omdat ie hoopt dat ie je als "vriend"nog wel mag neuken.

Ff voor de beeldvorming, hoe past sex wel of niet in die vriendschap? want met vrienden deel je het bed niet. Wil ie nog steeds vrienden zijn onder die voorwaarden?

Ik zou zeggen stop er helemaal mee. en dan voor jezelf, probeer minder onzeker, afhankelijk en claimerig te worden, want met dat gedrag jaag je alleen hele foute kerels niet weg.
Ruzie krijgen om een beetje onduidelijkheid wat betreft de tijd, pffffffffff, hoe moet het dan wel niet gaan als er écht belangrijke dingen te beruziën vallen? Gaan jullie dan slaan?
Bedankt voor jullie reacties... Ik denk ook dat een vriendschap niet gaat werken. Hoewel ik hem natuurlijk njiet kwijt wil, maar dan ga ik toch hopen op meer en als dat dan niet gebeurd krijg ik over een tijdje die teleurstelling alsnog te verwerken. Hoe kan ik het gesprek vanavond het beste aanpakken? Ik denk zelf dat ik hem nog wel wil vertellend at ik of een relatie wil en elkaar dan wat meer vrijlaten of gewoon niets....
Nja, mijn laatste vlam had ook al zo'n beetje de politie en alle ziekenhuizen gebeld als ik 10 minuten later was dan afgesproken. En de spanning die het compleet over e rooie gaan en in paniek raken over wat allemaal gebeurd kon zijn kon er bij hem ook wel eens uitkomen, waar ik dan weer in irritatie bovenop sprong. resultaat: ruzie.Sommige mensen zijn nogal punctueel, anderen iets minder.

Die relatie hield ook maar paar weken stand. Neurotisch en Kreng gaan niet samen.
quote:eleonora schreef op 01 april 2009 @ 12:09:

Welnee, dat gaat ook niet werken als je nu al, na 3 weken 'relatie' zoveel gedoe hebt gehad.

Vrienden zijn terwijl je hefig verliefd bent op elkaar, zie je het voor je? Dat is de kat op het spek binden.

Echt, hiermee ga je jezelf heel veel pijn doen.

Wil je vrienden met hem zijn? Gewoon, platonische vrienden? Niks geen seks en zo meer? Nee toch?

Nou, dan houdt het op.

Ruk in één keer die pleister van je hand meid en zeg hem straks als hij komt met de spullen, gedag. Met 'vrienden worden', een 'vriendschap opbouwen' terwijl je al hoog en breed en lang met elkaar gekofferd hebt en zo, daar ga je niks mee opschieten. Jammer, niet ment to be. Kan gebeuren. Gelukkig was het maar een paar weekjes, en niet een paar jaar. Dat scheelt je bakken liefdesverdriet.

(f)Helemaal mee eens!
Als je na drie weken al zulk gesodemieter hebt....
Ik zou het niet doorzetten.. Indd wat bgb zegt het is gewoon geen match wat dat betreft. Ik krijg het idee dat jij meer voor hem voelt dan hij voor jou want als een man hoteldebotel op je is dan is hij wél op tijd en veel bij je zijn en moet hij er niet aan denken dat je gewoon een vriendin bent en mogelijk een ander ontmoet. Hij is gewoon niet verliefd.

Als ik in jou schoenen stond zou ik ook geen vrienden willen zijn heb vrienden genoeg.
Zoals ik je verhaal lees, komt en spreekt hij je alleen als het hem uit kom. Volgens mij moet dit altijd nog van 2 kanten komen.
beste fleur,

je hebt ook gelijk. Van binnen weet ik wel dat ik geen vriendschap wil. Ik wil meer... maar als dat er niet in zit. Een vriendschap gaat volgens mij alleen maar pijn doen als de 1 (ik dus) toch hoop op meer. Ik moet vanavond gewoon sterk zijn. Ik weet als ik geen vriendschap wil dat het dan definitief over is.... en dat doet pijn. Maar van een vriendschap word ik ook niet gelukkiger.

Nu moet ik alleen nog een manier zien te vinden hoe ik hem dit vanavond ga vertellen zonder in huilen uit te barsten.... het is moeilijk om hem los te laten.

Tips, hoe ik het gesprek vanavond moet aan gaan zijn welkom
Net even alles doorgelezen.

Zoals ik het lees zijn jullie idd geen match.

Hij de vrije vogel, en jij degene die veel en veel meer bevestiging nodig heeft.

Gaat hem niet worden ben ik bang.

Als je op ziet tegen het gesprek van vanavond schrijf hem dan een brief of een mail

(telefoongesprek zal ook wel niet lukken denk ik)

Die spullen komen later wel.

Aan de andere kant, tranen zijn ook weer niet zo erg

Je mag best laten zien dat je ervan baalt

Je moet er alleen geen drama van gaan maken.

Dus jezelf niet smachtend aan zijn voeten werpen, de deur barricaderen als hij weg wil gaan, om roepen met je ogen ten hemel geslagen dat je het dan wel op zijn manier gaat proberen

Allemaal gewoon niet doen

Eerlijk zeggen dat een een vriendschap niet zit zitten en daarbij uitleggen dat je hem daar gewoonweg te leuk voor vind.

Want inderdaad na 2 maanden al zoveel ruzie om kleine dingetjes...dat voorspeld weinig goeds voor de toekomst, en daar heb ik niet eens een glazen bol voor nodig.

Loslaten is niet zo moeilijk

Het wordt moeilijk als je er allemaal wat/als en misschien scenario's bij gaat bedenken

hij wil iets wat jij niet wil, en jij wilt iets wat hij niet wil....conclusie, loslaten....

Succes vanavond!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 01 april 2009 @ 13:09:

Net even alles doorgelezen.

Zoals ik het lees zijn jullie idd geen match.

Hij de vrije vogel, en jij degene die veel en veel meer bevestiging nodig heeft.

Gaat hem niet worden ben ik bang.

Als je op ziet tegen het gesprek van vanavond schrijf hem dan een brief of een mail

(telefoongesprek zal ook wel niet lukken denk ik)

Die spullen komen later wel.

Aan de andere kant, tranen zijn ook weer niet zo erg

Je mag best laten zien dat je ervan baalt

Je moet er alleen geen drama van gaan maken.

Dus jezelf niet smachtend aan zijn voeten werpen, de deur barricaderen als hij weg wil gaan, om roepen met je ogen ten hemel geslagen dat je het dan wel op zijn manier gaat proberen

Allemaal gewoon niet doen

Eerlijk zeggen dat een een vriendschap niet zit zitten en daarbij uitleggen dat je hem daar gewoonweg te leuk voor vind.

Want inderdaad na 2 maanden al zoveel ruzie om kleine dingetjes...dat voorspeld weinig goeds voor de toekomst, en daar heb ik niet eens een glazen bol voor nodig.

Loslaten is niet zo moeilijk

Het wordt moeilijk als je er allemaal wat/als en misschien scenario's bij gaat bedenken

hij wil iets wat jij niet wil, en jij wilt iets wat hij niet wil....conclusie, loslaten....

Succes vanavond!

thanks summerdance....

Ik ga ook proberen sterk te zijn. Een traantje is niet erg maar ik wil er geen drama van maken. Ik moet gewoon sterk achter mijn beslissing staan dat een vriendschap voor mij niet gaat werken en dat ik dat dus njiet wil. Als hij geen relatie meer wil dan houdt t op.

Wish me luck !!!!
Dit is toch het tweede topic over deze moeilijke relatie?

Pffff, het is echt heel hard nodig dat je een punt achter deze relatie zet.
'communicatie verbeteren'? Pffff, is dit een romance of een zakelijke overeenkomst?

Het is al vaker gezegd maar als je na zo'n korte tijd en over zulke kleine dingen al zoveel gezeik hebt, dan gaat het echt niets worden.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:dancequeen schreef op 01 april 2009 @ 13:14:

[...]

thanks summerdance....

Ik ga ook proberen sterk te zijn. Een traantje is niet erg maar ik wil er geen drama van maken. Ik moet gewoon sterk achter mijn beslissing staan dat een vriendschap voor mij niet gaat werken en dat ik dat dus njiet wil. Als hij geen relatie meer wil dan houdt t op.

Wish me luck !!!!

Die wil hij niet anders had hij wel gezegd, Meid, we gaan ervoor

En in welk vaatje je het ook giet, dat lees ik nergens terug.

Mocht hij nou vanavond druk gaan roepen dat hij dat wel wil

Laat hem toch maar even een paar weken met rust

En ga maar eens heel goed bij jezelf nadenken of JIJ wel een relatie wil met iemand die zo anders denkt dan (of als) jij..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven